וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים לא משאירים כל ספק: בית"ר ירושלים בדרך לירידת ליגה?

12.11.2018 / 8:27

למרות הנסיונות לשדר אופטימיות, מספר הספיגות והמצב בטבלה מוכיחים היכן הקבוצה באמת עומדת. וגם: טדי הפך לסיוט דווקא של בית"ר, ותוכנית הרכש של קלינגר

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. כולם משדרים אופטימיות, מי שם לב לנורות האדומות?

בבית"ר ירושלים ניסו לשדר אופטימיות למרות ההפסד 3:2 אמש (ראשון) להפועל באר שבע בטדי. משה חוגג כתב לאוהדים בפייסבוק: "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה", ניר קלינגר טען שהקבוצה הייתה שווה לפחות נקודה ודן איינבינדר דיבר על הדברים הטובים שייקחו מהמשחק. יכול להיות שהכל נכון, אבל השורה התחתונה נותרה בעינה: בית"ר ירושלים הולכת ומסבכת בתחתית ליגת העל עם כל משחק שעובר, ונראה שיותר מדי שחקנים לא מבינים את חומרת המצב.

כמעט מדי משחק שחקן תורן אחר "מפשל" בכל הקשור לצד הטקטי. אמש היה זה אור אינברום שקיבל הערות מניר קלינגר על הסיוע לשמואל שיימן באגף שמאל, שממנו הובקעו השערים של באר שבע. בית"ר עמדה בתוכנית המשחק של המאמן, אבל גם במשחק טקטי טוב שלה היא ספגה שלישייה. יותר מאשר לשדר אופטימיות, היא צריכה להיות ערנית לנורה האדומה שנדלקה אמש.

עוד בנושא

הפועל באר שבע גברה 2:3 על בית"ר ירושלים בטדי
קלינגר תקף את השופט: "אם מוסיפים 5 דקות, צריך לשחק 5 דקות"
בבאר שבע בטוחים: זאת יכולה להיות נקודת המפנה של העונה

שחקני בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
ממה אתם כל כך מעודדים? שחקני בית"ר/ברני ארדוב

2. קצב הספיגות ממחיש: בית"ר בדרך לירידת ליגה?

23 שערי חובה ב-10 משחקים - זהו מאזן הספיגות המדאיג של בית"ר. אם תמשיך כך, היא תהיה בקצב לספוג 80 שערים בעונה, מספר שמאפיין קבוצה שבדרך הבטוחה לירידת ליגה. רק לשם השוואה, מכבי נתניה והפועל חיפה תופסות את מקומות 13 ו-12 בליגה במספר הספיגות, אבל הן עומדות על 15 שערי חובה בלבד, 40 אחוז פחות מבית"ר. נתון נוסף: בעשור האחרון כל קבוצה שספגה יותר מ-65 שערים בעונה ירדה ליגה.

בית"ר לא בהכרח בדרך לשם, אבל אם המספרים הללו לא ישתנו היא בהחלט תיכנס לקלחת אחת עם אשדוד, רעננה והפועל תל אביב. לאחר הפגרה תפגוש בית"ר את הפועל רעננה בחוץ, במה שנכון להיום נראה כמו משחק העונה של הקבוצה. לאחר מכן תפגוש בית"ר בטווח של שמונה ימים בלבד גם את מכבי נתניה והפועל תל אביב, ואם לא תאגור בשלושת המשחקים הללו נקודות היא "תקבור" את עצמה בתחתית.

במסיבת העיתונאים שלקראת המשחק דיבר קלינגר על השאיפה להפוך את הביקורים באצטדיון טדי לסיוט עבור כל יריבה. בינתיים מדובר בסיוט בעיקר עבור בית"ר. ארבעה הפסדים בחמישה משחקים ו-13 שערי חובה בבית זה לא סיוט, זה גן עדן ליריבות.

עוד באותו נושא

קלינגר כעס על השופט, ברק בכר: "מליקסון נכס להפועל באר שבע"

לכתבה המלאה
טל כחילה, בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
דרוש מקצה שיפורים בהגנה. כחילה ושיימן/ברני ארדוב

3. אולנארה "יטופל בתוך המועדון", קלינגר יגבש תוכנית רכש

ארון אולנארה נראה עצבני מאוד לאחר שהוחלף על ידי מאור בוזגלו בדקה ה-61, וירד ישירות לחדר ההלבשה. ניר קלינגר אמר בסיום כי "הוא הוחלף כי לא היה טוב וגם כי הרגשתי שהוא עייף. לגבי מה שהוא עשה - זה יטופל בתוך המועדון, למעשים כאלה יש מענה בתוך המועדון וזה מה שנעשה".

במסגרת הנסיונות למצוא פתרונות כוללים, קלינגר מתכוון לערוך במהלך הפגרה מחנה אימון קצר ושני משחקי אימון. בין היתר ינסה המאמן להכניס לעניינים גם את יקוב סילבסטר ואנתוני וארן. סילבסטר כלל לא היה אמור להיכנס אתמול. לירוי צעירי נקרא להיכנס, אך השער של באר שבע גרם לשינוי והסלובקי נכנס. אצל וארן היה זה משחק שני שהוא מחוץ לסגל.

לצד השינויים המקצועיים, קלינגר מחפש גם עוזר חדש. המאמן צפוי להיפגש בקרוב עם אוחנה וחוגג כדי לבחון מספר אופציות לאיוש העמדה הזו, כשעדיין לא ברור כיצד זה ישפיע על עתידו של דוד מרטן. בנוסף, המאמן יתחיל לגבש תוכנית רכש לינואר. כבר עכשיו ברור שקלינגר ירצה לצרף בלם, קשר אחורי ושחקן מהיר לחלק הקדמי דוגמת חן עזרא ואנז' פרדי פלומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully