וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מאושרים מהשדרוג של אצילי: "הביא נקודות במגרשים הכי קשים"

12.11.2018 / 7:43

הצהובים מתלהבים מהצמד של הקשר, מציינים לטובה את פיבן, ומתחילים להריח אליפות בידיעה ש"תואר לוקחים דרך קרית שמונה". וגם: "אכזבה עצומה" מהפציעה של גולסה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. סוכנות ג'יני
סימנו וי על אחד האתגרים החשובים במהלך עונה. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/סוכנות ג'יני

1. מהפך ליגה ראשון

שחקני מכבי תל אביב ייצאו היום (שני) לחופשה בת שבוע שהעניק להם המאמן ולאדן איביץ'. לסרבי היה חשוב לשלוח הבוקר את השחקנים לחופש אחרי ניצחון. כשהוא נקלע לפיגור מוקדם ב-1:2 אמש בקרית שמונה, הוא היה קצת לחוץ על הספסל. בסופו של דבר מכבי תל אביב סיימה בניצחון חוץ על יריבה בכושר טוב מאוד ואת שני האלמנטים החשובים ביותר, סימנו אמש בקבוצה בדרך חזרה הביתה. "זה היה מהפך ראשון שלנו בליגה", אמר אחד השחקנים. "עדיין לא יצא לנו להיות בפיגור ולנצח מאז פתיחת העונה בליגה. זה היה מבחן שעמדנו בו ולימד הרבה על האיכות של הקבוצה".

נסיון העבר של הצהובים מלמד שמשחק החוץ בקרית שמונה תמיד מהווה מכשול גדול, וההתמודדות איתו מלמד רבות על הקבוצה. "אליפות לוקחים דרך המגרש בקרית שמונה", אמר אמש גורם במועדון. "זה כאילו לשים איזו סיכה על המפה במאבק על האליפות. אם ניצחת בקרית שמונה, סימן שיש לך קבוצה טובה ביד ומכבי תל אביב היא קבוצה טובה מאוד העונה. הפועל באר שבע לא ניצחה כאן".

עוד בנושא

מכבי תל אביב ניצחה 1:2 את עירוני קרית שמונה, צמד לעומר אצילי
אצילי: "לא עושים חגיגות אליפות. למה אני לא בנבחרת? אין לי הסבר"
גולסה ייעדר בין 3 ל-4 שבועות, דור מיכה זומן במקומו לסגל הנבחרת

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. סוכנות ג'יני
רוטציה בשיטת בית-חוץ. איביץ'/סוכנות ג'יני

2. השיטה: איביץ' מצליח לייצר רוטציה שמביאה שקט

את רוטציית השחקנים שהיה אמור לעשות אם מכבי תל אביב היתה מעפילה לליגה האירופית, החליף ולאדן איביץ' ברוטציית בית וחוץ. המאמן יודע שיש לו סגל גדול ואיכותי וכדי לא ליצור מרמור אצל שחקנים, יצר איביץ' תחלופה שבנויה על מעברים בין משחקי בית למשחקי חוץ. אבי ריקן מקבל בדרך כלל הזדמנויות במשחקי חוץ בהרכב. ארון שוינפלד נכנס כמחליף במקום אלירן עטר אמש כי לשוינפלד יש יכולת הגנתית גבוהה. המאמן הסרבי מצליח בינתיים לשמור על חדר ההלבשה שלו ומנטרל בשלב הזה את מאבקי האגו שיש במועדון כדורגל.

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב ניצחה 1:2 את עירוני קרית שמונה, צמד לעומר אצילי

לכתבה המלאה
עומר אצילי מכבי תל אביב חוגג. סוכנות ג'יני
בכושר שיא. אצילי חוגג/סוכנות ג'יני

3. אצילי מוצא את הרשת, שכטר כבר חודש וחצי לא

עומר אצילי בכושר שיא. זה לא הספיק לו כדי לקבל זימון לנבחרת ישראל והוא הודה אמש כי הוא מאוד מאוכזב מכך, אבל את הסחורה הוא מספק בשביל מכבי תל אביב. שער השוויון שלו בכדור נייח היה מושלם. גם את הפנדל בעט ללא דופי. אחרי שאיתי שכטר החטיא את הפנדל האחרון שלו, החליטו במכבי תל אביב שאצילי ייקח את הכדורים ברגל שמאל החזקה שלו. איביץ' לא היה קל בהתחלה עם אצילי. הוא אמנם לא העביר אותו סדרת חינוך כמו זו שעשה לאלירן עטר, אבל בקיץ, בימי מוקדמות הליגה האירופית, המאמן הסרבי לא היה קל עם אצילי ולא נתן לו בקלות את חולצת ההרכב.

"אצילי מלא בביטחון היום", אומרים במכבי תל אביב. "הפעולה שלו מאוד בטוחה והבעיטה שלו כל כך מדוייקת כי הוא מרגיש את המאמן בגב שלו. בטדי הוא כבש צמד. בקרית שמונה הוא כבש צמד. במגרשים הכי קשים עומר אצילי הביא נקודות". לעומת אצילי, לאיתי שכטר הולך הרבה יותר קשה וכבר למעלה מחודש וחצי שהוא לא כובש שער. שכטר עושה הרבה עבודה עבור אחרים, אבל הוא לא מוצא את הרשת. מכבי תל אביב מנצחת, שכטר תמיד פותח בשפיץ, אבל גם הוא מתחיל להרגיש את אי הנוחות הזו כשהחלוץ של הקבוצה הכי טובה בליגה, לא מצליח לתת גול מאז סוף ספטמבר.

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב. סוכנות ג'יני
לא ציפה לקבל זימון. מיכה/סוכנות ג'יני

4. מהולנד לגוואטמלה: מיכה ביטל את חופשתו אחרי הזימון

דור מיכה סיים אמש את המשחק עם זימון לנבחרת ישראל. מיכה ידע שהוא ברשימת ההמתנה, אבל כשאייל גולסה נפצע הוא לא העריך שזה יהיה דווקא הוא שיחליף אותו בסגל. במקום לטוס לאמסטרדם, יתייצב היום מיכה לאימון הנבחרת. "אולי בסוף דור ייתן איזה בישול בגלזגו ונסיים במקום הראשון", ניסו אמש שחקנים לדרבן את הקשר שביטל את הטיסה להולנד. אייל גולסה שהיה אמור להיות בנבחרת, התאכזב מאוד נוכח הפציעה שלו. בסביבתו אמרו שהוא חיכה הרבה זמן לזימון של וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג ואחרי ששמו היה בסגל, הוא היה מאושר. "אייל היה בכושר שיא בשבועות האחרונים. זו אכזבה עצומה עבורו ועבורנו", אמרו במכבי תל אביב על הקשר שיצטרך לעבור סדרה של טיפולים כדי להתגבר על הקרע בקטן בשריר הארבע ראשי. "כולם מקווים שאייל יחזור אחרי הפגרה טוב כפי שהיה עד עכשיו".

אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
בדיוק כשהמומנטום הגיע. גולסה/אדריאן הרבשטיין

5. אפילו פיבן לא האמין שזה יקרה לו

למרות שז'איר אמאדור מתדפק על דלת ההרכב, ולאדן איביץ' ממשיך ללכת עם שחר פיבן ומקבל ממנו הרבה בחזרה. בכמה פעולות הגנתיות מאוד טובות, הצליח הבלם הצעיר לנטרל סיכונים שהיו מצד קרית שמונה. המאמן הסרבי שוב התגלה כמי שלא עושה חשבון לשמות או למשכורות והולך עם האמת שלו. "שחר מתאמן מדהים", מעידים שחקנים על הבלם שהיה קרוב להמשיך במ.ס. אשדוד בקיץ, אך לבסוף עשה את עסקת חייו כשנשאר במכבי תל אביב. "הוא אולי חשב שלא יהיה לו סיכוי גדול לקבל דקות, אבל הוא קיבל מאמן שרואה רק דבר אחד מול העיניים - יכולת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully