וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטקטיקן הפך למנטליסט: אלי גוטמן משנה את קו המחשבה של מכבי חיפה

11.11.2018 / 7:21

תולה שלטים במתחם האימונים, מדרבן את השחקנים באסיפות. אחרי שנים בהן נתפס בעיקר כטקטיקן אלי גוטמן שם דגש על הפן המנטלי, ולפחות מול חדרה זה עבד. וגם: הקרדיט הגדול למוחמד עוואד

יוסי ציפקיס

1. הטקטיקן מחפש חוסן מנטלי

אף אחד במכבי חיפה לא משלה את עצמו שכל בעיות המועדון נפתרו עם ה-1:2 הדחוק אתמול (שבת) על הפועל חדרה. פרץ הרגשות בסיום המשחק מצד הקהל ולבטח מצד אלי גוטמן, לא צריך להסתיר את הדרך הארוכה שעוד צריכים לעבור במועדון ואת זה יודעים לא מעט אנשים שביקשו אתמול לשמור על פרופורציות. "יש עוד המון עבודה ועוד דרך ארוכה לעבור כדי שמכבי חיפה תחזור להיות משהו גדול בכדורגל הישראלי. בכל מקרה זה מצוין לתקן ולעבוד באווירה של ניצחון", אמר גורם במועדון.

הדבר המרכזי עליו רוצה גוטמן לעבוד הוא הפן המנטלי. דווקא האיש שנתפס כאן כאיש השיטה, כאיש הכדורגל המסודר, מבין שמכבי חיפה של השנים האחרונות היא קבוצה ללא עמוד שדרה בה השחקנים לאורך זמן מאבדים את האמונה ביכולת שלהם. "אני רוצה לעשות קבוצה חסונה מנטלית", אמר גוטמן לאנשים במכבי חיפה מהרגע הראשון שהגיע למועדון. "קבוצה שלא נשברת אף פעם".

עוד בנושא

מכבי חיפה ניצחה 1:2 את הפועל חדרה בבכורה של אלי גוטמן
אלי גוטמן לאחר הניצחון: "עבדנו הרבה מנטלית בימים האחרונים"

אלי גוטמן מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
שינוי גישה. אלי גוטמן/יוסי ציפקיס

2. גוטמן יחפש את הסיבות לדעיכה במחצית השנייה

"מכבי חיפה הפתיעה אותי היום לטובה במחצית הראשונה", אמר אלי גוטמן אחרי המשחק ושכח שהוא כבר לא בעמדת הפרשן. עוד קודם הוא ביקש להתנצל בפני העיתונאים שלא ענה לטלפונים והבטיח כי זו לא דרכו, אבל במכבי חיפה דווקא ישמחו אם המאמן ישמור מרחק מהתקשורת. אחר כך חזר גוטמן לדבר בגוף ראשון, מאחר שהוא בכל זאת המאמן, והודה כי המחצית השנייה כבר היתה סיפור אחר לגמרי עם ירידה חדה ביכולת, בקצב המשחק, בקצב הנעת הכדור. "אני לא יכול לשים את הדגש על הסיבה לירידה הזו", אמר גוטמן שסיפר כי מהרגע שהגיע לכפר גלים, הוא מקפיד כך מול השחקנים ותלה לצורך העניין גם שלט: "לא עוזבים את המשחק בשום רגע נתון". גוטמן כל כך התלהב מהיישום של האסטרטגיה שלו במחצית הראשונה שטען כי: "היו נסים ונפלאות בחצי הראשון. מכבי חיפה שיחקה כדורגל עם הנעת כדור, ציוותים ולחץ".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ארנסט מאבוקה שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
גוטמן רוצה קבוצה שלא נשברת אף פעם. שחקני מכבי חיפה חוגגים/יוסי ציפקיס

3. "אני יודע מי זאת מכבי חיפה"

ברגעים מסוימים אתמול, בעיקר כשהיה במצוקה במחצית השנייה, אי אפשר היה שלא להביט על פניו של אלי גוטמן שבריאותו הושפעה לא פעם מהמשחק. "שקט היה לי בערוץ הספורט", הוא אמר בסיום. "בכדורגל אין שקט. אני צריך למצוא למה היתה ירידה ביכולת במחצית השנייה. האם הפרמטר הגופני הוא הסיבה לכך. גדלתי בחיפה. אבא שלי לקח אותי למשחקים של מכבי חיפה לראות את דני שמילו ומנצ'ל. אני יודע מה זה מכבי חיפה. באליפות הראשונה נסעתי עם אוטובוס ונמרחתי על הגדר. אני מבין מי זו מכבי חיפה ומה זה להיות במכבי חיפה. החלטתי לקחת את האתגר הזה כי אני אוהב את התפקיד הזה. לקחתי תקופת התנתקות מהאימון שאני קורא לה תקופת התרעננות ואני יכול לומר שאחרי שירדתי מהאימון הראשון שלי במכבי חיפה, הרגשתי שכאילו לא הפסקתי לאמן אף פעם".

מוחמד עוואד שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
בניגוד לשובל גוזלן, הוא עומד בלחץ. עוואד/יוסי ציפקיס

4. במכבי חיפה מאמינים במוחמד עוואד

כמה שעות לפני השער המצוין של מוחמד עוואד, הוחלף שובל גוזלן על אותו משטח במדי מכבי נתניה ששיחקה נגד מכבי פתח תקוה במשחק המוקדם באצטדיון העירוני. גם גוזלן הבקיע בלי סוף במחלקת הנוער של מכבי חיפה ולא הצליח לפלס לעצמו דרך בבוגרים. סיכוי גדול שעוואד יעשה את זה. עשרות שערים כבש בכל עונה בקבוצות הצעירות של מכבי חיפה, אבל הוא מסתמן כמי שיוכל לעמוד גם בלחץ של הקבוצה הבוגרת. השער שלו פתח את המשחק בשביל מכבי חיפה וגם הבישול הנפלא לניקיטה רוקאביציה סידר גול שני קל. אלי גוטמן העדיף אתמול להוציא מהסגל את מיכיל קראמר. אחרי שדיבר כל כך הרבה בגנותו של החלוץ בכיסא הפרשן, הוא לא יכול היה לתת לו הזדמנות. קראמר אולי נפגע והוא בדרך הביתה, אבל לגוטמן לא אכפת כל עוד יש לו שחקני התקפה כמו מוחמד עוואד.

גיא חיימוב שוער מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
ועכשיו: מנוחה/יוסי ציפקיס

5. השחקנים יקבלו את החופשה שהובטחה להם

למרות שהוא מרגיש שהוא זקוק לכל יום כדי לעבוד עם השחקנים לקראת החזרה להמשך הליגה אחרי הפגרה, אלי גוטמן החליט לא לשבור את ההבטחה של הצוות ההולנדי שכבר הודיע לשחקנים על חמישה ימי חופש השבוע. "אם הייתי מבטל להם את החופשה שהובטחה להם, זה היה עושה רע מאוד", הסביר גוטמן את החלטתו. "השחקנים ייצאו למנוחה ולחופשה כי יש שתי שבתות חופשיות וכשהם יחזרו, אני אחזיר אותם לתלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully