וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאיר טעם של עוד: בירם כיאל השתלט על פסגת דירוג הליגיונרים

8.11.2018 / 15:00

חודש מהאגדות של קשר ברייטון גרם למתן בכור להיזכר בימים יפים בהם הליגיונרים שלנו עשו חיל בליגות הגדולות. וגם: המספרים הנפלאים של רפאלוב, דאבור ממשיך ללהוט ומדוע נאתכו לא מצליח לקבל את חולצת ההרכב?

עריכת וידאו: מתן חדד

10. בוריס קליימן (פראלימני, קפריסין)

בדירוג הקודם: 9

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בשער בשלושה משחקים, ספג שבעה שערים

עוד כמה מילים: לא קל לבוריס קליימן באי השכן. שוער הנבחרת לשעבר נאלץ לשמור על שערה של אחת מהקבוצות החלשות בליגה הקפריסאית, ולצערו החולשה של יתר חבריו לקבוצה משפיעה על המספרים שלו. למרות הכל, הוא הצליח להציג מפגן שוערות מרשים ב-1:1 הביתי עם אנורתוזיס פמגוסטה, קבוצתו לשעבר של רוני לוי. אם יישאר בקפריסין גם אחרי ינואר (שכן הוא יהפוך למועמד מוביל לכל קבוצה ישראלית שתצטרך שוער בחלון ההעברות החורפי), הוא יתבקש להביא אקסטרה לקבוצתו על מנת לנסות להשאיר אותה בליגה, מה שייחשב כהישג אישי מצוין עבורו. כפי שהוכח ממש בקיץ האחרון על ידי אריאל הרוש: עונה טובה של שוער מעבר לים עשויה להיות מקפצה לקבוצה בכירה בישראל ואף לאפודת השוער בנבחרת, ועל כך קליימן צריך לחשוב בכל אימון ובכל משחק.

עוד בנושא

ערן זהבי כבש את שערו ה-20 העונה, גוואנגז'ו נשארה בליגה
ליאור רפאלוב כבש בפנדל, אנטוורפן ניצחה 0:2 בליאז'

9. ערן זהבי (גוואנגז'ו R&F, סין)

בדירוג הקודם: 10

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: משחק ליגה אחד, שער אחד

עוד כמה מילים: בשל פציעתו, חודש אוקטובר של ערן זהבי התאפיין בעיקר בראיונות לתקשורת הסינית על החזרה לנבחרת, הפציעה, המצב בטבלה, מספר השערים בהשוואה לעונה הקודמת והרצון לזכות בתואר קבוצתי בסין. אם נוסף לזה גם את הוויכוחים השונים של אנשי כדורגל ישראלים על שאלת שובו לנבחרת אחרי הצלחתה במשחקי ליגת האומות בלעדיו, נקבל חודש די חלש בכל הקשור לפן המקצועי. ולמרות זאת, הוא הצליח להשיג שער אחד במשחק היחיד בו שיחק, אך לצערו זה היה ב-6:2 כואב לטיאנג'ין קוונג'יאן. החדשות הטובות מבחינתו, עבור קבוצתו (שהבטיחה אמש את מקומה בליגה לעונה נוספת) ועבור מאמן הנבחרת אנדי הרצוג שזימן אותו לסגל, הן שהוא התאושש מהפציעה והוא כשיר לחלוטין. אחרי שעזר לקבוצתו עם שער אתמול (שייחשב רק בדירוג הבא) שעזר לה להישאר בליגה, זה הזמן לעזור סוף סוף גם לנבחרת במשחק הגורלי בהמשך החודש נגד סקוטלנד בליגת האומות.

ערן זהבי. אתר רשמי
זה הזמן לכבוש גם בנבחרת. ערן זהבי/אתר רשמי

8. רועי גורדנה (סלאבן בלופו, קרואטיה)

בדירוג הקודם: 8

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: ארבע הופעות בהרכב ובישול

עוד כמה מילים: בצד החיובי - רועי גורדנה לא סובל יותר מהתנדנדות בין ההרכב לספסל, שומר על יציבות וממשיך לתרום בחלק ההתקפי. בצד השלילי - קבוצתו לא מספיק טובה, ורצף תוצאות רע עלול לדרדר אותה אל מתחת לקו האדום בליגה הקרואטית, ולא למקום הזה ייחלה הקבוצה שהשיגה בעונה שעברה את המקום השישי והנוח בטבלה. בדיוק בשביל זה הביאה בלופו שחקן רכש ישראלי והעניקה לו הספרה מספר 10: על מנת שימשוך אותה ברגעים הקשים, יכריע את המשחקים הצמודים ויהפוך נקודה אחת שלא תורמת יותר מדי לשלוש. זה כבר קרה מספר פעמים, אבל לא מספיק, ואם גורדנה באמת רוצה להפוך את ההרפתקה בקרואטיה למיוחדת, משפרת ומעצימה, הוא מוכרח לקחת בעלות על קבוצתו הנואשת למנהיג אמיתי ומוביל.

7. קני סייף (אנדרלכט, בלגיה)

בדירוג הקודם: לא דורג

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: חמישה משחקים בכל המסגרות (פעמיים בהרכב), פתח במשחקה של נבחרת ארצות הברית

עוד כמה מילים: בעונה שעברה קני סייף שיפר את אנדרלכט בצורה בלתי רגילה. הוא הגיע בחודש ינואר אחרי פציעה קשה, האוהדים לא ממש ידעו למה לצפות ממנו, אך קיבלו לוחם אמיתי שרץ ללא הפסקה ומסוגל לשחק במספר תפקידים. סייף היה מסוג השחקנים שכל קבוצה זקוקה לה, ובכך הוא גרם לאוהדים ולמועדון להתאהב. בתחילת העונה הנוכחית הוא שוב נפצע, ואחרי שקיבע את מעמדו בקבוצתו החדשה נאלץ שוב לצפות מהצד וכעת הוא מתחיל את התהליך מחדש. בינתיים, זה נראה די חיובי: הוא משתלב לאט לאט, ולמרות שלא נראה חד כפי שהיה בעונה שעברה, באנדרלכט יודעים ששילובו האיטי עשוי להשתלם להם כשהוא יגיע לשיא בסוף העונה, מתי שזה חשוב. ראוי לציין גם את הופעתו בהרכב נבחרת ארצות הברית במשחק ההפסד 4:2 לקולומביה בטמפה, פלורידה. אחרי שנבחר לסגל המשחקים שיתקיימו החודש, סייף מקבע את מעמדו גם בנבחרת האמריקאית ויהיה מעניין לראות האם הוא יוכל לגרום גם לאוהדי הכדורגל האמריקאים להתאהב כפי שקרה לאוהדי אנדרלכט.

שחקן סלאבן בלופו רועי גורדנה. אתר רשמי סלאבן בלופו, אתר רשמי
הקבוצה שלו נואשת למנהיג. רועי גורדנה/אתר רשמי, אתר רשמי סלאבן בלופו

6. עומרי בן הרוש (לוקרן, בלגיה)

בדירוג הקודם: 3

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שלוש הופעות בהרכב, שתי הופעות בהרכב הנבחרת

עוד כמה מילים: חודש חמוץ-מתוק מבחינתו של עמב"ה, נציג נוסף של הליגה הבלגית, שבחודש שעבר הימם את כולם כשהציג יכולת נהדרת שאף החזירה אותו לנבחרת. החודש, הוא אמנם נראה טוב מאוד במדי הנבחרת ועזר בניצחונות הגדולים על סקוטלנד ואלבניה, אך בכל הקשור למצבו בליגה המקומית נראה שיש דעיכה קלה. הוא הוחלף בדקה ה-60 במשחק מול אוסטנד, ומאז לא פתח במשחקים שנערכו מתחילת החודש הנוכחי ושותף כמחליף בלבד. קבוצתו עדיין מסובכת בחלק התחתון של הטבלה, ובמיוחד לקראת משחק הנבחרת נגד סקוטלנד, יכול להיות שמדובר בקריאת השכמה חיובית עבור בן הרוש בן ה-28, שמוכרח לזכור שלמרות החזרה לכושר טוב, עליו לשמר אותו ולייצר המשכיות. החזרה הנפלאה לנבחרת, שסימנה קאמבק שהיה נראה הזוי אם היינו מדברים עליו לפני מספר חודשים, עזרה לו להשיג את המקום הטוב באמצע הדירוג.

5. ביברס נאתכו (אולימפיאקוס, יוון)

בדירוג הקודם: 4

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: ארבע הופעות (אחת בהרכב), שתי הופעות בהרכב הנבחרת ובישול

עוד כמה מילים: בדומה לבן הרוש, גם במקרה של קפטן נבחרת ישראל חודש אוקטובר ייזכר בעיקר בשל משחקי ליגת האומות. הקשר היה פשוט נהדר בצמד המשחקים מול סקוטלנד ואלבניה, כשבאחרון הוא אף הוסיף בישול לדיא סבע וחגג בטירוף. שירת המנון או לא, מעבר לרמה הקבוצתית, יכול מאוד להיות שבצמד המשחקים בליגת האומות נאתכו הפך בעיני רבים, שטרם ראו זאת, לאדם המתאים לכהן כקפטן הנבחרת. הוא הביא לידי ביטוי מנהיגות, לקיחת אחריות, ומעל לכל: פשוט רואים שאכפת לקשר בן ה-30 ושהוא מעריך את האחריות הכבדה שהוטלה על כתפיו.

כעת נעבור למצבו בליגה המקומית ביוון. מלבד במשחק ההפסד בליגה האירופית למילאן בו פתח בהרכב, נאתכו המשיך להיכנס כמחליף וגם בפיראוס מנסים להבין מה הסיבה, שכן בדרך כלל, הוא נראה טוב מאוד על המגרש ועוזר לקבוצתו. בתקשורת היוונית דיברו על כך שהמאמן פדרו מרטינס רואה בקשר היווני ובקפטן קוסטאס פורטוניס מין תואם נאתכו, שחקן שמאוד דומה לו באופי וביכולת. בשל כך, מעריכים ביוון, מרטינס מרשה לעצמו לתת רק לאחד מהם מקום בהרכב כשלרוב הפור נופל על היווני. בסיטואציה הנוכחית לביברס אין יותר מדי מה לעשות מלבד להמתין להזדמנויות ולהוכיח את יכולתו כשיקבל אותן. אוהדי האדומים-לבנים מאוד אוהבים את הישראלי, ומשוכנעים שהוא חייב לפתוח יותר בהרכב.

ביברס נאתכו שחקן אולימפיאקוס חוגג עם חבריו. רויטרס
תחרות קשה על המקום בהרכב. נאתכו, מימין/רויטרס

4. תומר חמד (קווינס פארק ריינג'רס, אנגליה)

בדירוג הקודם: 5

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: חמש הופעות (שלוש בהרכב), כבש פעמיים. הופעה ושער במדי הנבחרת

עוד כמה מילים: אחרי שלא הצליח לכבוש בספטמבר, חודש אוקטובר של הליגיונר הלונדוני שלנו הוכתר כמוצלח יותר. מלבד השער החשוב נגד אלבניה (שהכניס אותו לרשימת עשרת כובשי הנבחרת הגדולים בכל הזמנים), הוא גם עזר לקבוצתו לטפס עד למקום ה-10 בטבלת הצ'מפיונשיפ, ובהתחשב במצבם הקשה של הריינג'רס בזמן שהגיע למועדון, אין ספק שהוא היה חלק משינוי אדיר שהזניק את הקבוצה מהתחתית הלוהטת למיקום נוח באמצע (לפחות כרגע). מאזנו עומד כרגע על שלושה שערים בליגה, והוא צריך להמשיך בכושר ההבקעה על מנת לסיים בסופו של דבר את העונה עם מספר שערים דו ספרתי. הוא עשוי להיות קריטי במיוחד במשחק ליגת האומות נגד סקוטלנד, בו יכולתו לדעת להתמודד עם הגנות בריטיות חזקות ואגרסיביות עשויה לעזור לנבחרת שלנו להשיג את התוצאה לה היא זקוקה.

3. ליאור רפאלוב (אנטוורפן, בלגיה)

בדירוג הקודם: 2

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: ארבע הופעות בהרכב, כבש פעמיים ובישל

עוד כמה מילים: אחרי ש'הוכתר' בישראל ובעיקר בבלגיה כשחקן ששיאו מאחוריו, 'רפא' ממשיך להוכיח בכל שבוע מחדש שעדיין מדובר באחד משחקני ההתקפה הטובים בבלגיה ובאחד מהליגיונרים הטובים ביותר שלנו עד כה העונה. בגיל 32 רפאלוב החליט להמשיך את החוויה הבלגית אחרי שעזב את קלאב ברוז', ולמי שחשב שהוא עוזב למועדון קטן יותר במטרה 'להעביר את הזמן' ציפתה הפתעה: אנטוורפן המצוינת שלו נמצאת כרגע במקום השלישי בליגה הבלגית, מרחק שש נקודות מהמוליכה, גנק. מאז שהצטרף לקבוצתו החדשה, מאזנו המצוין עומד על ארבעה שערים ושלושה בישולים בעשרה משחקים, נתון פשוט נהדר לקשר שאחרי שנתיים קשות חוזר ליהנות מכדורגל ויותר מהכל, לספק מספרים. כושרו הנוכחי אמור היה לסדר לו מקום בסגל הנבחרת למשחק החשוב נגד סקוטלנד, אבל סביר להניח שאם ימשיך לספק קבלות, אנדי הרצוג כבר לא יוכל להתעלם.

ליאור רפאלוב שחקן אנטוורפן. GettyImages
שוב נהנה מכדורגל. ליאור רפאלוב/GettyImages

2. מונס דאבור (רד בול זלצבורג, אוסטריה)

בדירוג הקודם: 1

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שישה משחקים (ארבע הופעות בהרכב), חמישה שערים, בישול ושתי הופעות בהרכב הנבחרת

עוד כמה מילים: למרות שאיבד את פסגת הדירוג, אצל מונס דאבור עסקים כרגיל. הוא ממשיך להפציץ, גם בליגה האוסטרית ובמיוחד בליגה האירופית, בה סיים את החודש עם ארבעה שערים (צמדים לרשתות של סלטיק ורוזנבורג). קבוצתו עדיין בלתי מנוצחת באוסטריה והיא משייטת בדרך לאליפות הכי קלה שלה בשנים האחרונות, והיו לה לא מעט כאלה בשנים האחרונות. למרות שכבש רק שער ליגה אחד החודש, הוא עדיין במקום הראשון בטבלת השערים של הליגה האוסטרית עם שמונה שערים, וסביר להניח שאם לא ייפצע או יאבד את מקומו בהרכב מסיבה מוזרה, הוא ימשיך להרשית וגם השנה הוא הפייבוריט הברור לזכייה בתואר מלכות השערים. בנבחרת הוא אמנם לא כבש, אבל פתח והיה חלק קריטי בניצחונות החשובים על סקוטלנד ואלבניה. אולי במשחק הגורלי מול סקוטלנד נקבל ממנו סוף סוף גם שערים, ונפסיק לשאול מתי היכולת המדהימה מזלצבורג תגיע גם למדים הכחולים-לבנים.

1. בירם כיאל (ברייטון, אנגליה)

בדירוג הקודם: 6

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: ארבעה משחקים בהרכב, שער ובישול. שתי הופעות בהרכב הנבחרת, גרם לשער הניצחון על סקוטלנד

עוד כמה מילים: בשיחה פנימית עם עמיתיי בוואלה! ספורט לפני כחודשיים, דיברנו על עתידו של דירוג הליגיונרים. השאלה שנשאלה הייתה האם יש בכלל אפשרות שאחד מהליגיונרים האחרים יצליח להוריד את מונס דאבור מהפסגה, ולו לחודש אחד. החודש קיבלנו תשובה בדמות פריחה יוצאת דופן של שחקן שכמעט נשכח בקבוצתו, והפך משחקן מחליף שבשנה שעברה עוד שיחק בקבוצת המילואים כשהתאושש מפציעה קשה, לאחד מהשחקנים הכי חשובים במערך של השחפים. על הדרך, הוא הוכיח לנו שוב עד כמה כדורגל הוא משחק נזיל וכמה חודש אחד בלבד יכול לשנות עונה שלמה.

בירם כיאל לא ישכח את אוקטובר 2018: הוא התחיל אותו בידיעה שהוא שחקן הרכב בעקבות פציעתו של דייל סטיבנס, אבל אפילו הקשר בן ה-30 לא יכול היה לחלום על רצף מדהים של שלושה ניצחונות ליגה רצופים עם ברייטון, בהם בישל שער ניצחון, כבש שער ניצחון (שהפך גם לשער בכורה בפרמיירליג) ובין לבין גם היה משחקני הנבחרת הבולטים בניצחונות הגדולים על סקוטלנד ואלבניה. יחד עם תוארי שחקן המשחק שקטף בשל יכולתו בפרמיירליג, מי שצפה בכיאל בליגה האנגלית בחודש האחרון ראה קשר חכם, אגרסיבי, בעל טאץ' נהדר שיודע להצטרף לעזרת ההתקפה ואפילו לעזור לה לכבוש. בשנים האחרונות לא זכינו ליותר מדי ליגיונרים בליגות בכירות, וגם אם כן, רובם בעיקר חיממו את הספסל או התקררו ביציע. בירם כיאל הזכיר לנו החודש כמה היינו גאים בעבר בשגרירנו בליגות הגדולות, והאמת? זה נותן טעם של עוד.

תגובת בירם כיאל לבחירה: "שמח על בחירתי לליגיונר הבכיר של ישראל לחודש אוקטובר באתר וואלה! ספורט. אני נמצא בכושר משחק מצוין הן בברייטון והן בנבחרת. חודש אוקטובר היה מהטובים בקריירה שלי וכמו באתר וואלה! ספורט נבחרתי ל-11 המצטיינים של החודש גם באתר "Whoscored'' האנגלי אחרי שער ראשון שלי בפרמיירליג העונה ועוד שער במדי הנבחרת. אני מגיע בשבוע הבא הביתה למשחק ההכנה של הנבחרת מול גואטמלה כאשר המטרה המרכזית היא אחת, לעבור את סקוטלנד בגלזגו ולעלות חזקים ונחושים למשחקי ההצלבה של משחקי היורו".

בירם כיאל שחקן ברייטון. רויטרס
שלא ייגמר לעולם. בירם כיאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully