וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מציגה: מהפכת המצבים הנייחים של איביץ'

4.11.2018 / 7:01

הצהובים כבשו מול סכנין שלישייה כתוצאה ממצבים נייחים, והשחקנים מספרים: "זה נושא שנזנח במשך שנים, איביץ' שינה את זה". בקבוצה מחמיאים לאצילי ("הוא ממש פורח"), הוא וגולסה יזומנו לנבחרת?

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. מהפכת המצבים הנייחים של איביץ'

בהרבה מאוד פרמטרים שיפר ולאדן איביץ' את מכבי תל אביב. אחד הדברים הראשונים שלמד המאמן הסרבי מצפייה בקלטות משחקי מכבי תל אביב בעונה שעברה היה שיש הרבה מקום לשיפור בכל הקשור למצבים הנייחים. מכבי תל אביב היתה אולי הקבוצה הגרועה בליגה במצבים נייחים, הגנתית והתקפית. איביץ' לקח על עצמו להפוך את כל התפיסה שהיתה במכבי תל אביב באשר להתגוננות מול מצבים נייחים ובאשר לניצול מצבים נייחים להבקעה. אימונים רבים של מכבי תל אביב מוקדשים לכך מתחילת העונה ואתמול היה מאושר הסרבי כשמכבי תל אביב שוב לא ספגה ממצב נייח, אך ידעה לנצל שלושה מצבים נייחים לכיבוש שערים.

השלישי היה של אלירן עטר ממצב חופשי ישיר, אבל קדמו לו שתי קרנות שהולידו שערים של שחקני ההגנה מאור קנדיל ושרן ייני. "אני שמח שאנחנו מבקיעים ממצבים נייחים", אמר אמש איביץ'. "זה משהו שאנחנו עובדים עליו ויכול לעשות עבורנו את השינוי, כי אם נדע לנצל מצבים נייחים לשערים, נדע לנצח משחקים מול קבוצות שיסתגרו ויקשו עלינו". שחקן במכבי תל אביב אמר אמש: "איביץ' עשה מהפכה בכל מה שקשור למצבים נייחים. זה נושא שנזנח כל השנים ואנחנו עובדים עליו מאוד חזק. לעבודה על המצבים הנייחים יש תוצאות".

עוד בנושא

קנדיל, ייני ועטר כבשו, 0:3 קל למכבי תל אביב על בני סכנין
ולאדן איביץ' מרגיע: "אף אחד עוד לא לקח אליפות בנובמבר"
שרן ייני חוגג שער ליגה ראשון אחרי חמש שנים: "כיף לכבוש"

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. יוסי ציפקיס
שינוי מרענן. איביץ'/יוסי ציפקיס

2. שחר פיבן כמסר לכל השחקנים

בעוד שאת צ'יקו אופואדו שלח ולאדן איביץ' להרכב אחרי שהתאושש מפציעה, את ז'איר אמאדור הושיב המאמן על הספסל. אופואדו החליף שחקן ותיק כמו אבי ריקן שכבש שער במשחק הקודם וקיווה ודאי להמשיך לפתוח. לעומת זאת, שחר פיבן הצעיר נשאר ב-11 של הסרבי במה שנתפס כעוד אמירה של המאמן על כך שאצלו לא משחקים שמות או חוזים גבוהים. "שחר עובד קשה מאוד. הוא היה טוב נגד הפועל חיפה והגיע לו להישאר בהרכב", הסביר איביץ' את החלטתו. "זה לא פשוט כרגע להרכיב 18 שחקנים ולא קל לבחור את ה-11 במכבי תל אביב", אמר המאמן, "אנחנו מתחרים כרגע בתחרות אחת בלבד ויש הרבה שחקנים שמתאמנים חזק מאוד כל השבוע ולא מתלבשים. ברסקי, יונתן כהן, מתן חוזז, איתן טיבי. כולם עובדים קשה וזה לא קל לי להשאיר אותם מחוץ לסגל, אבל בזכותם אנחנו נראים טוב כי הם דוחפים מלמטה וגורמים לכולם לעבוד חזק באימונים".

עוד באותו נושא

משנה מקום משנה מזל: העמדה החדשה מוציאה משרן ייני את המיטב

לכתבה המלאה
שחקן בני סכנין ג'ורג' אקפביו עם שחקן מכבי תל אביב שחר פיבן. יוסי ציפקיס
כולם מקבלים הזדמנות שווה. פיבן אמש/יוסי ציפקיס

3. דסה בספק למשחק הנבחרת, אצילי וגולסה יזומנו?

אלי דסה נשאר גם אתמול מחוץ לסגל בגלל פציעה בכף רגלו ובמכבי תל אביב לא בטוחים שהוא יהיה כשיר למשחק בעוד שבוע מול עירוני קרית שמונה, מה שיגרום גם למאמן הנבחרת אנדי הרצוג להתחיל לדאוג בשל המשחק המתקרב מול סקוטלנד ב-20 בחודש. למכבי תל אביב יש נציגות נכבדת בנבחרת, ובמועדון יודעים לספר שאף נשקלת האפשרות להרחיב את הרשימה ולזמן לקראת משחק הידידות מול גואטמלה ב-15 בחודש גם את עומר אצילי ואייל גולסה, מהשחקנים הבולטים של מכבי תל אביב בשבועות האחרונים. אצילי משחק בביטחון מופגן והרגל השמאלית שלו גם מבקיעה שערים נהדרים כמו זה שכבש לפני שבוע בחיפה וגם מבשלת כמו בכדורים ששלח אתמול לרחבה ומהם עשו מאור קנדיל ושרן ייני שערים. "עומר בתקופה נפלאה. הוא ממש פורח", אמרו אמש במכבי תל אביב. "הוא משחק עם המון ביטחון. המאמן מאוד אוהב אותו".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים, עומר אצילי. יוסי ציפקיס
"בתקופה נפלאה". אצילי, מימין/יוסי ציפקיס

4. שכטר מקבל שבחים גם בלי לכבוש. אין מנוס מצירוף חלוץ זר

איתי שכטר שוב לא כבש אתמול, אבל בזמן שלוידאר קיארטנסון היו סופרים כל דקה בה הוא לא הבקיע, שכטר זוכה למחיאות כפיים כיוון שהוא עובד, מפנה שטחים לאחרים, סוחב שחקני הגנה על הגב ויוצר מסדרונות ובעצמו גם מבשל כדורים נהדרים כמו זה שהשאיר לאלירן עטר אחרי פריצה אדירה, אך האחרון החמיץ.

ארון שוינפלד, שהיה מיועד להחליף את שכטר לפני שגולסה סימן שהוא לא יכול להמשיך, שוב קיבל דקות ולא מצא את עצמו. איביץ' אוהב את ההשקעה של שוינפלד ואת הגישה שלו למשחק ולקבוצה, אבל כפי שפורסם כאן בחודש ינואר ינסו במכבי תל אביב להנחית חלוץ זר כדי לתת עוד אופציות התקפיות וגם כדי להתכונן לעונה הבאה. "יש לנו צוות שמטפל בכך", אמר אמש איביץ'. "נראה לאן הדברים יתפתחו לקראת החלון".

מאור קנדיל שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
לומד מדסה. מאור קנדיל/יוסי ציפקיס

5. קנדיל: "אלי דסה מייעץ לי המון. חדר ההלבשה שלנו חזק"

הפציעה של אלי דסה הכניסה לעניינים את מאור קנדיל ואתמול הוא גם כבש שער. "מרגש מאוד לכבוש", התרגש קנדיל. "כל צ'אנס שאקבל, אחזיק אותו בשתי הידיים. ביקשתי מהמאמן במהלך השבוע לעלות יותר להתקפה ויכולתי לכבוש עוד גול, אבל אני לא חזיר". על הפער שפתחו מיתר הקבוצות, אמר המגן הימני: "אנחנו באים לכל משחק ולא מסתכלים על היריבות בטבלה. את הסיכומים נעשה בסוף. יש פרגון גדול בקבוצה. יש לנו חדר הלבשה חזק. שחקנים מחכים לצ'אנסים שלהם וכולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם. אנחנו לא חושבים שאנחנו מעל הליגה. אמרתי את זה ואגיד את זה גם הערב, עובדים איתנו קשה כדי שנבוא מוכנים לכל משחק. מאחד עד מאה אנחנו מוכנים לכל משחק אלף. שאלו אותי הרבה על דסה. אני לומד ממנו הרבה. הוא המגן המוביל בארץ. אני מתייעץ איתו המון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully