וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוער הכי טוב בארץ: סיכום השבת בליגת העל

4.11.2018 / 10:00

פרדראג ראיקוביץ' הושמץ לא אחת לאורך התקופה שלו בישראל, אבל מתחת ליחסי הציבור השליליים עומד שוער מצוין. דוד רוזנטל סוגר שבת, תוהה האם ומתי תתחרט הפועל באר שבע על הפרידה מגיא מלמד ויודע איפה צריך רוני לוי לאמן (רמז: רחוק מאוד ממכבי חיפה)

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בדקה ה-30 סכנין כמעט עקצה את מכבי תל אביב בנתניה. מארון גנטוס שלח כדור מצוין למוחמד גדיר, שעשה מה שצריך לעשות מול שוער שיוצא מולך: נתן צ'יפ לכיוון מרכז השער. פרדראג ראיקוביץ' נשאר לעמוד והדף את הכדור. לכאורה, אירוע טריוויאלי שנשכח כעבור חמש דקות, כשמאור קנדיל העלה את המוליכה ליתרון שאותו היה ברור שלא תשמוט. עוד לכאורה, כדור טריוויאלי ששוער טוב צריך לקחת. ראיקוביץ' הוא שוער טוב, רק שעדיין יש אנשים שמתביישים להגיד את זה.

הציפיות מראיקוביץ' היו עצומות. כולנו כבר מכירים את עשרות הבדיחות והגלגולים על "הטוב לגילו" שצצו עם התואר המחייב הזה. מאז הוא עשה לא מעט שטויות, אבל לעתים קרובות גם הפגין יכולות גבוהות אפילו עם הגנה בינונית כמו זו שהייתה למכבי תל אביב בשנים האחרונות. העניין עם השוער הסרבי היה שהשילוב בין תג המחיר, הציפיות ממנו והעובדה שהוא משחק במועדון תחרותי ומושך אש תמיד היה בעוכריו, וגרם לכך שכל טעות נצבעה בגוונים עזים. רק תחליפו אותו בארנסטס שטקוס ותחשבו על הכותרות שהיה מייצר אחרי השער השני שספג הליטאי בחיפה בשבוע שעבר.

בליגה שלנו לא צריך שוער מדהים כדי לקחת אליפות. גיא חיימוב ודודו גורש לא טובים כמו שהיו בהפועל באר שבע, אבל גם לא גרועים כמו שהם במכבי חיפה ובבית"ר ירושלים. קבוצה חזקה הופכת אותך לטוב יותר, וכשהיא גרועה, או לכל הפחות בינונית, אתה שוקע איתה. בהפועל באר שבע של שלוש השנים האחרונות ראיקוביץ' היה נחשב לשוער-על. במכבי תל אביב, הבינונית בסטנדרטים של עידן גולדהאר, השוער הפך לא אחת לשעיר לעזאזל. בניגוד לתדמית שיצאה לו, הוא תמיד נכנס לטופ-3 בליגה.

גם עכשיו, כשהוא מסיים כל משחק מחויך, אסור לשכוח את השגיאות של ראיקוביץ', בעיקר את המשחק הנורא בנורבגיה שבדיעבד מנע ממכבי תל אביב העפלה לשלב הבתים בליגה האירופית. כרגע הוא תופס את משבצת "השוער הכי טוב בארץ". מכאן ועד למקפצה לקבוצה גדולה באירופה המרחק עדיין גדול, אבל עד כה ראיקוביץ' ספג ארבעה שערים בלבד. אם העונה שלו ושל קבוצתו תמשיך בקצב כזה, הפער הזה יכול להצטמצם במהירות.

עוד מליגת העל

אחרי ההפסד: בני בן זקן על הכוונת של בני סכנין
יובל נעים מועמד להחליף את מילבסקי באשדוד

שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ'. ברני ארדוב
עדיין לא מימש את מלוא הפוטנציאל, אבל מספיק טוב כדי להיות מספר 1 בליגה. ראיקוביץ'/ברני ארדוב

לפעמים עסקאות טרייד מתפתחות באופן שונה מכוונתן המקורית. באמצע ספטמבר העבירה מכבי נתניה את דיא סבע להפועל באר שבע.. בשורה כמעט חסרת חשיבות הוזכר בידיעות גיא מלמד כחלק נלווה לעסקה. סכום של שני מיליון יורו הרבה יותר צועק מגיא מלמד אחד. הוא היה תוספת הצד, הסלט הסתמי שמגיע עם המנה העיקרית.

מלמד כבש במחזור הפתיחה, במדי האלופה, באשדוד ואז נדם, עד שפגש את באר שבע והבקיע את שער הניצחון נגדה. אתמול העניק לקבוצתו עוד שלוש נקודות, בדרך לניצחון שלישי ברציפות. באופן אירוני למדי, מלמד מתחיל לקבל את הצורה של דיא סבע כגו-טו-גאי (או גיא...) במכבי נתניה. לפחות כרגע, קשה להניח שסלובודן דראפיץ' מתחרט על הטרייד הזה.

ומה באשר לבאר שבע? האם ניתן להגדיר את מלמד כפספוס? עדיין מוקדם מדי, אבל בדומה לגידי קאניוק, ששיחק עמו במכבי פתח תקווה והתייבש בשנה שעברה על ספסל מכבי תל אביב, נוצר רושם חזק שהוא לא קיבל צ'אנס הוגן. לא בטוח שמלמד היה האיש שעושה את ההבדל בעונה הבינונית עד כה של באר שבע, מה שכן יכול להיות הוא שהיה מוסיף מחץ להתקפה המאותגרת שלה. ימים יגידו אם בבאר שבע יביטו לאחור על העסקה הזאת ויביעו חרטה, אבל דבר אחד בטוח: כל משחק כזה של מלמד רק מוסיף ללחץ על סבע.

גיא מלמד שחקן מכבי נתניה. דני מרון
ממלא את המקום של סבע כגו-טו-גאי. מלמד/דני מרון

כמה קטנות

- הדבר הכי גרוע בימים אלה הוא להיכלא בין המחשבות שעוברות לאלירן עטר בראש כשהוא מבקיע לאחר שעלה כמחליף.

- היא אמנם מדורגת מעל הקו האדום ומצבה לא גרוע משל היריבות לתחתית, אבל מ.ס. אשדוד נראית מתחילת העונה כמו מועמדת ודאית לירידה ולא טורחת להפריך את האפשרות הזאת.

- אם כבר אשדוד: אצטדיון הי"א, זה שמרפסות סביב לו, ממשיך להציב סטנדרטים גבוהים, והפעם: כר דשא שיצא היישר ממשחקי הגשם של האייטיז.

- רמזי ספורי לא צפוי לפתוח בבאר שבע, וכנראה שלמהלך המדובר מול מכבי חיפה יש קשר לכך. ספורי שוב נמצא בנקודה שבה בילה לא מעט בקריירה: רגע אחד של הרס, שמסיג לאחור כמות עצומה של פוטנציאל.

- הכי גדול, הכי טוב, הכי מתאים, מתת אל. אם לשפוט לפי התמיכה שרוני לוי מקבל בתקשורת, הוא לא צריך לאמן את מכבי חיפה, הוא צריך לאמן את מנצ'סטר יונייטד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully