וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל חולון ניצחה את הפועל תל אביב 75:78 בזכות סל ניצחון של גיא פניני

3.11.2018 / 22:41

הקבוצה המקרטעת של פרנקו הובילה בפער דו-ספרתי בתחילת הרבע האחרון הודות ללימונד, אך הסגולים חזרו ופניני קבר זריקה חצי שניה לסיום. "זו הגדולה שלו", אמר שמיר בסיום. הפועל באר שבע גברה על בני הרצליה בחוץ 75:84

קובי אליהו

המחזור החמישי בליגת העל נפתח הערב (שבת) עם שני משחקים מרתקים. הפועל חולון הלוהטת, עדיין ללא קאליף וואייט, פגשה את הפועל תל אביב המתרסקת, פיגרה מולה לאורך כל המשחק, אך רבע אחרון נהדר ושלשת ניצחון של גיא פניני העניקו לה ניצחון דרמטי, 75:78. במשחק נוסף, בני הרצליה המשיכה במומנטום השלילי כשהפסידה בבית 75:84 להפועל באר שבע.

עוד בנושא
הפועל תל אביב: ג'רל מקניל חתם עד סוף העונה
ראשון בליגת העל: נהריה מגיעה לירושלים שתציג את טיישון תומאס
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

seperator

הפועל חולון - הפועל תל אביב 75:78

שום דבר לא הולך להפועל תל אביב ולדני פרנקו, גם כשרביב לימונד סוף סוף מופיע לעונה הזאת עם דאבל-דאבל. אחרי שהובילה כמעט בכל שלבי המשחק מול הפועל חולון בחוץ, האדומים קפאו ברבע האחרון ואיפשרו לשחקניו של דן שמיר לחזור לעניינים, כדי לנצח עם שלשה של גיא פניני בשניה האחרונה. הרבע האחרון של הפועל תל אביב היה קטסטרופלי, כשהיא קולעת שש נקודות בלבד, ומאפשרת מנגד לחולוניה לקלוע 20, בדרך להפסד רביעי בחמישה משחקים. המארחת לעומת זאת במאזן פנטסטי של ארבעה ניצחונות והפסד בודד.

קלעו להפועל חולון: דקוואן ג'ונס 18 נקודות, דריון אטקינס 17 ו-8 ריבאונדים, גיא פניני 11, קורי וולדן 10, 5 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, טי ג'יי קליין 8, עמית שמחון 7, שלומי הרוש 6, שון ג'ונס 1. שותף אך לא קלע: רועי הובר (4:48)

קלעו להפועל תל אביב: ג'מאל שולר 15 נקודות ו-6 ריבאונדים, רביב לימונד 14 ו-10 אסיסטים, תומר גינת 11 ו-10 ריבאונדים, דאלאס מור 10, אלאדה אמינו 9, סטו דגלאס וג'ונתן הולמס 6 כ"א, רפי מנקו וים מדר 2 כ"א.

רבע 1

דני פרנקו עלה בחמישייה עם רפי מנקו, תומר גינת, רביב לימונד, אלאדה אמינו וג'מאל שולר. הסגולים עלו עם שלומי הרוש, שון ג'ונס, קורי וולדן, טי ג'יי קליין ודקוואן ג'ונס. שלשה של שולר קבעה יתרון ראשון לאדומים 8:9 חמש דקות לסיום הרבע. החבורה של פרנקו המשיכה ביכולת הטובה וירדה מהרבע הראשון ביתרון, 18:25.

רבע 2

עמית שמחון נכנס לרבע השני באנרגיה, חמש נקודות רצופות שלו קירבו את חולון שתי נקודות מהאדומים, 25:27. חדירה טובה של לימונד העלתה את האורחים ל-36:41. זריקה חופשית של גינת הלכה החוצה וחולון יורדת בפיגור, 41:45.

רבע 3

שולר חזר חד מחדר ההלבשה, חמש נקודות רצופות שלו הביאו את האדומים ל-44:52. הפועל תל אביב ברחה ל-13 נקודות הפרש הודות ליכולת פנטסטית של לימונד, 56:69 דקתיים לסיום הרבע. הסגולים עוד הצליחו לצמק במקצת, 58:69 לתל אביב.

רבע 4

דקוואן ג'ונס פתח נהדר את הרבע האחרון כדי לסייע לחולון להוריד את ההפרש ל-6 בלבד, 66:72. אטקינס ממשיך להצטיין בשורות חולון שצימקה ל-74:75 שתי דקות לסיום עם ריצת 6:16 ברבע. סל אדיר של גיא פניני חצי שנייה לסיום, כדי לתת יתרון לחולון אחרי דקות ארוכות 75:78, ובכך גם לנצח את המשחק.

עוד באותו נושא

הדרך והייסורים: עדיין לא ברור מה נבן ספאחיה רוצה ממכבי תל אביב

לכתבה המלאה

שלשת הניצחון של פניני

רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
יכולת טובה שלו נגמרה במפח נפש. לימונד/קובי אליהו

דן שמיר המאמן המנצח אמר בסיום: "אחד הדברים המרכזיים שיש לנ וכקבוצה זה למצוא את היכולת לנצח. החזקנו אותם על 6 נקודות ברבע הרביעי ונתנו לעצמנו סיכוי. הגדולה של גיא פניני היא לעשות את המהלכים האלה בסוף. אמנם המשחק היה צמוד בסוף, אבל היכולת לא הייתה טובה, ואני לא תולה את בהיעדרות של קאליף. אני מצפה שנשחק טוב יותר". שמיר הוסיף: "אין לנו המון זמן להתאמן, גם בגלל לוח הזמנים וגם בגלל הפציעות, לכן לוקח זמן לשטף הקבוצתי להגיע. היינו מוכנים לסגנון המשחק של הפועל תל אביב, ובכל זאת הם לקחו המון ריבאונד התקפה במחצית הראשונה. ניצחנו בשיניים. הנסיעה לטנריף לוקחת מאיתנו הרבה אנרגיות, צריך להתמודד עם זה. קאליף לא נוסע איתנו, זו ההחלטה, כדי שיחלים כמו שצריך. נחזיר אותו כשהוא יהיה מוכן".


דני פרנקו, שוב בצד המפסיד, אמר: "היום נראינו כמו קבוצת כדורסל. הקבוצות שלי נראות בצורה מסוימת, יש להן מאפיינים, וכשירדנו לרבע השלישי לא האמנתי שזה יסתיים ככה. קיצרנו את הרוטציה כדי להתמודד טוב יותר, הגענו לכמה זריקות נוחות והכנסו את הכדור לצבע, אבל לא הצלחנו לקלוע. חולון ניצלו את זה וחזרו. זה היה נראה כמו כדורסל, בניגוד למשחקים הקודמים. אנשים שנלחמים ומכבדים את המקצוע, רוצים לגעת בכל כדור. אלך הביתה, אנתח ואראה מה אפשר לשנות. עדיין, עם כל הכבוד, אם זה לא חוזר על עצמו באותה אינטנסיביות ביום חמישי, ואם אנחנו לא מבינים שמה שהיה פה היום לא מספיק כדי להביא ניצחון - אז לא עשינו כלום. זה מאכזב להפסיד את המשחק הזה, אך אין ךי תסכולים, כבוד לקהל שמכור לקבוצה שלו ובא לראות אותה גם כשהיא נראית ככה. קיוותי שנחזיר לקהל ברמת המלחמה, מבחינתי יש פה שמץ של קבוצת כדורסל". פרנקו המאוכזב אמר בנוסף: "אני לא מתרגש מהמאזן שלנו, צריך לקחת כל דבר בפרופורציות. צריך להעמיד את הקבוצה שלי טוב יותר במשחק הבא ולקוות שזה יספיק לנצח. אני מאוכזב מהדרך והגישה של השבועות האחרונים. התביישתי לעמוד על הקווים בשבועות האחרונים". לגבי ג'רל מקניל שחתם בקבוצה, אמר: "לא יודע באיזה מצב גופני ג'רל, נצטרך לראות ולפי זה לקבל החלטות".

בני הרצליה - הפועל באר שבע 84:75

אחרי שהובילה בבטחה מול הפועל אילת במחזור הקודם בפער של 17 נקודות במחצית הראשונה, הקבוצה של גאשפר פוטוצ'ניק ידעה להרוס זאת ולהפסיד עם התפרקות במחצית השניה. הערב בני הרצליה הייתה צמודה להפועל באר שבע לאורך כל שלבי המשחק, אך גם הפעם זה לא הספיק והעולה החדשה יצאה כשידה על העליונה עם ניצחון 75:84. האדומים הציגו רבע אחרון מצוין בו הגבילו את הרצליה ל-12 נקודות בלבד תוך שהם קולעים 22 מנגד כדי להכריע את ההתמודדות ולשים סוף לרצף של שני הפסדים. באר שבע עלתה בכך למאזן חיובי ואילו הרצליה עם ניצחון בודד בחמישה משחקים.

קלעו לבני הרצליה: כרם משעור 13 נקודות ו-7 ריבאונדים, ג'ף אדריאן 10 ו-8 ריבאונדים, מייקל דיקסון 10, ג'יימס רובינסון ואור לאומי 9 כ"א, הילטון ארמסטרונג 8 ו-7 ריבאונדים, בוגדן בליזניוק 8, עמית ביר כץ 3, סם סינגר 2. שותף אך לא קלע: עמית ארליך (0:12)

קלעו להפועל באר שבע: ג'ורדן סווינג 22 נקודות ו-6 ריבאונדים, ג'אקים דונאלדסון 15 ו-12 ריבאונדים, טיילור ברון 14, 7 ריבואנדים ו-5 אסיסטים, סמאג' כריסטון 12, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, טראוויס ווריק 11, חנן קולמן ורם אליאספור 5 כ"א. שותפו אך לא קלעו: עמית גרשון (6:16), יאיר קרביץ (3:43), אוהד כהן, עדי כהן סבג (1:19), בן אייזנהרט (1:05).

רבע 1

פוטוצ'ניק עלה בחמישייה עם כרם משעור, עמית ביר כץ, ג'ף אדיראן, בוגדן בליזניוק וג'יימס רובינסון. מנגד בצד האדום אלה חנן קולמן, ג'אקים דונאלדסון, טראוויס ווריק, סמאג' כריסטון וטיילור ברון. משעור בולט בינתיים בשורות המארחת, סווינג בצד השני וזה 11:11 חמש דקות לתוך הרבע. שלשה של האחרון רגע לפני הבאזר קבעה את תוצאת הרבע, 23:24 למארחת.

רבע 2

אדריאן עלה רעב לרבע השני, סל ועבירה שלו קבעו 24:30 להרצליה. סווינג ממשיך לככב בשורות האדומים וזה 40:41 למארחת. דונאלדסון קלע מתחת לסל כדי לחתום את המחצית ביתרון אדום, 41:42

רבע 3

הקרב ממשיך להיות צמוד במיוחד, היתרון עובר מצד לצד, כשמשעור הוא המוציא לפועל העיקרי של המארחת וברון של העולה החדשה, 58:60 לבני הרצליה, 2 וחצי דקות לסיום הרבע. ברון על חטיפה ולייאפ על הבאזר קבע 62:63 לפני הרבע האחרון.

רבע 4

האורחת עלתה טוב יותר לרבע המכריע, ורצה 3:10 בדרך ל-66:72. הריצה של באר שבע המשיכה וברבע אחרון מצוין של 12:22 ברחה להרצליה בדרך לניצחון חוץ חשוב.

ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully