וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה ההיסטורי של קליי תומפסון: "העיניים שלו היו גדולות כמו הכדור"

הצלף של גולדן סטייט פרגן לחברים אחרי 14 השלשות. כל המספרים, התגובות והציוצים. וגם: לברון ג'יימס מתחיל לאבד סבלנות?

את הלילה שעבר עליו, קליי תומפסון לעולם לא ישכח. הצלף של גולדן סטייט שפתח את העונה בכושר קליעה רע מאוד (בסטנדרטים שלו) צלף שש שלשות ברבע הראשון מול שיקגו, את המחצית סיים עם 10 (שווה ערך לשיא ה-NBA של צ'נדלר פארסונס), ו-4:53 דקות לסיום הרבע השלישי, קלע את השלשה ה-14 שלו ושבר את שיאו של חברו לקבוצה סטפן קרי.

את המשחק כולו סיים הקלע האדיר עם 52 נקודות ב-14 מ-24 מחוץ לקשת ו-18 מ-29 מהשדה, ב-27 דקות בלבד. "ידעתי שהולך להיות לי ערב גדול, פשוט ידעתי את זה", אמר תומפסון. "זו התחושה הכי טובה שיש, לא הרגשתי ככה בששת המשחקים הראשונים של העונה, ולצאת ככה מתקופה רעה, עם שיא כזה - לא יכולתי לבקש יותר. זו אחת התחושות הכי טוב שיש, כשאתה נוגע בכדור ומרגיש שהוא הולך להיכנס בכל פעם מחדש".

תומפסון הוסיף ופרגן לחבריו לקבוצה: "לא הייתי מסוגל לשבור שיאים אם לא הייתי משחק במערכת הזאת, בקבוצה הזאת, עם השחקנים האלה. לפני שיצאתי למחצית השנייה, סטף הסתכל על דף הסטטיסטיקה ואמר לי - לך תשיג את זה. זה מראה כמה הוא מפרגן. אותו דבר עם דוראנט ודריימונד וכל היתר, שניסו למצוא אותי למבטים חופשיים. בדיוק בשביל דברים כאלה משחקים כדורסל, זה מאמץ קבוצתי".

עוד בנושא:

שיא NBA חדש: 14 שלשות לקליי תומפסון בניצחון גולדן סטייט על שיקגו
הצמד הטוב בהיסטוריה? שיתוף הפעולה המשופר בין קרי לדוראנט

והנה סטף

קרי מביט בדף הסטטיסטיקה

קרי, שכאמור, ראה את שיאו שלו נשבר, פרגן בחזרה: "זה היה כמו בבייסבול, שפיצ'ר מגיש נו-היטר. אסור לדבר איתו. פשוט ניסינו למצוא דרכים להביא לו את הכדור. שיאים, דינם להישבר. אני שמח שזה החבר שלי לקבוצה ולא מישהו אחר, ושמח שזכיתי לחזות בזה בזמן אמת".

סטיב קר הוסיף: "לא הבנתי מה קרה עד שהיה טיים אאוט, זה מראה לשחקנים פה היה אכפת ממנו, כי הוא פתח רע את העונה. אני לא יכול להסביר כמה אני בר מזל לראות את השחקנים האלה, לראות כמה הם לא אנוכיים".

מנגד, הודה זאק לאווין שכשתומפסון משחק ככה, אין באמת מה לעשות נגדו: "הוא ראה שהראשונה נכנסת, והעיניים שלו הפכו גדולות כמו הכדור. הם הריצו אותו מאחורי חסימות, וממילא אי אפשר לגעת בו. זה קשה".

והנה קצת מספרים מהערב ההיסטורי

* רק נזכיר: תומפסון החל את העונה עם 5 מ-36 מחוץ לקשת.

* לא פחות מדהים מהשיא עצמו: תומפסון קלע 52 נקודות ב-52 נגיעות בכדור. הוא כדרר 56 פעמים בלבד, ובסך הכל, הכדור היה בידיים שלו לאורך 96 שניות בלבד.

* השחקן היחיד בהיסטוריה שקלע 52 נקודות או יותר בפחות מ-30 דקות הוא... קליי תומפסון, שעשה זאת בפעם השנייה בקריירה.

* לסטפן קרי היו 51 נקודות ביום רביעי שעבר, לקווין דוראנט 41 נקודות בשישי שעבר והלילה צלף תומפסון 52. עד כה היו 49 קבוצות שהציגו לראווה שלושה שחקנים נפרדים שקלעו 40 נקודות או יותר בעונה אחת, אך גולדן סטייט היא המהירה בהיסטוריה - אחרי שמונה משחקים בלבד.

* קרי ותומפסון הם שני השחקנים היחידים בהיסטוריה שקלעו לפחות 11 שלשות יותר מפעם אחת - הראשון עשה זאת שש פעמים, השני פעמיים.

* תומפסון קלע לפחות 30 נקודות במחצית אחת בפעם הרביעית בקריירה, קלע 40 נקודות או יותר במשחק אחד בפעם ה-11 בקריירה, ו-50 נקודות או יותר בפעם השלישית בקריירה.

* גולדן סטייט כולה קלעה 17 שלשות במחצית הראשונה - שיא חדש, כמובן, וסיימה את המשחק עם שיא מועדון של 24 שלשות (אחד פחות משיא כל הזמנים שקבעה קליבלנד אשתקד).

ברחבי הליגה התמוגגו

ללברון ג'יימס נגמרת הסבלנות?

הלייקרס רשמו את הפסדם החמישי העונה, ולמרות שכולם מדברים על להיות סבלניים, מפעם לפעם ניתן לראות עצבים מבעבעים בלברון ג'יימס. כשנשאל מתי תיגמר לו הסבלנות, ומה זה אומר עליו כמנהיג, הישיר ג'יימס מבט אל עבר העיתונאי ואמר, ספק אליו, ספק כדי להעביר מסר לחבריו לקבוצה: "כנראה שאתם לא רוצה להיות לידי כשהסבלנות שלי תיגמר. ברצינות".

על ההפסד עצמו - 124:120 למינסוטה, אמר ג'יימס: "אנחנו חייבים להשתפר ויודעים את זה. אסור להמשיך לעשות את אותם דברים שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, זה טירוף". לוק וולטון הוסיף: "ברור שזה מתסכל, הולכת להיות טיסה קשה הביתה. חייבים להתחיל לנצח את המשחקים הצמודים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully