וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס בדרך לפסגת קלעי כל הזמנים? נוביצקי והמספרים אומרים שכן

אחרי שעלה למקום השישי בכל הזמנים בנקודות ובסלי שדה, ג'יימס מסמן את המטרה הבאה. מתי יחלוף על פני ג'ורדן והאם ידביק את קארים? סיכום הלילה

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס קליפרס. AP
הולך וסוגר על מייקל ג'ורדן. לברון/AP

ברמה הקבוצתית ללברון ג'יימס יש עדיין דרך ארוכה בלייקרס, אבל מבחינה אישית מעמדו ההיסטורי ממשיך לטפס ולקבל גם תוקף סטטיסטי. הלילה (בין שבת לראשון) לברון עלה למקום השישי בטבלת קלעי כל הזמנים וכן התברג במקום השישי בתולדות הליגה בסלי שדה, מה שהצליח להמתיק מעט את ההפסד 110:106 של הלייקרס לסן אנטוניו. ללברון יש כעת 31,202 נקודות בקריירה, והוא הוריד את דירק נוביצקי (31,187 נקודות בקריירה) למקום השביעי. בנוסף, הוא עומד על 11,331 סלי שדה, אחד יותר משאקיל אוניל שכמו נוביצקי, ירד למקום השביעי.

"דירק ושאק אלה שחקנים שצפיתי בהם בהערצה לפני שהגעתי לליגה. דירק תמיד היה אחד השחקנים האהובים עליי, ולטעמי שאק הוא השחקן הכי דומיננטי בכל הזמנים. להיות מוזכר באותה נשימה עם שני כאלה, עם כל מה שהם עשו בכדורסל, זה כבוד עצום וגורם לי להבין כמה ארוכה הדרך שעשיתי", אמר לברון, שסיים את המשחק עם 35 נקודות (13 מ-21 מהשדה, 2 מ-6 מהשלוש, 7 מ-8 מהעונשין) ו-11 ריבאונדים. "זה גורם לי להיזכר שבאתי מאקרון אוהיו, עיר קטנה שרוב האפרו-אמריקאים מעולם לא מצליחים לצאת ממנה. בכל פעם שקורה משהו כזה בקריירה שלי, אני מרגיש שאני צריך לעשות יותר עבור העיר שבה גדלתי ולמען ילדים שגדלו בדיוק כמוני".

עוד בנושא

לברון עבר את נוביצקי ונוצח, בוסטון הביסה, הפסד בכורה לניו אורלינס
הגיון בשיגעון: הניסוי של לברון ג'יימס בלייקרס מצליח, לפחות בינתיים

קלעי כל הזמנים ב-NBA. עיבוד תמונה
קלעי כל הזמנים ב-NBA/עיבוד תמונה

השאלה המתבקשת כעת היא עד כמה לברון מסוגל לטפס במעלה הטבלה ההיסטורית עד שיפרוש. בדצמבר ימלאו לג'יימס 34, אבל בינתיים הוא לא מראה סימני האטה, שומר על כושר גופני בצורה אובססיבית, ומעיד על עצמו כמי שמתכנן לשחק עוד כמה שנים טובות בתקווה שיוכל לשתף פעולה יום אחד עם בנו התיכוניסט בליגה הטובה בעולם.

כך או כך ג'יימס נמצא בדרך הנכונה לכל הפחות להיכנס בהקדם לשלישייה הראשונה. אם ימשיך בקצב צבירת הנקודות של העונה שעברה (בעונה הרגילה הוא קלע 2,251 נקודות), הוא יחלוף על פני ווילט צ'מברליין (31,419) ומייקל ג'ורדן (32,292) וייצמד לקובי בריאנט (33,643) במקום השלישי. אם אכן יצליח לשחק עד גיל 40, גם התרחיש שידביק את קארים עבדול ג'באר (38,387) ויכבוש את המקום הראשון לא נראה מופרך בכלל.

"עם איך שהוא נראה, ואם הוא יישאר בריא, בהחלט יש לו צ'אנס להדביק את קארים", אמר הלילה נוביצקי. "המספרים שלו מדהימים, ולא נראה שתגיע הירידה שלו בקרוב. הדברים שהוא עושה ב-15 השנים האחרונות מופלאים".

למרות שהיחסים בין נוביצקי וג'יימס מחוץ למגרש לא קרובים במיוחד, הם מרבים לשבח זה את זה. "הוא יודע כמה אני מעריך אותו, ויש בינינו כבוד הדדי", אמר נוביצקי.

מאמן הלייקרס לוק וולטון, שהתמודד גם נגד ג'יימס וגם נגד נוביצקי כשחקן פעיל, אמר ששניהם "היו בלתי עצירים".

"נאלצתי לשמור על שניהם, ואין שום דבר שאתה יכול לעשות", אמר המאמן עוד לפני המשחק. תשמור מדהים, וזה לא יעזור. אתה יכול להקשות עליהם, אתה יכול לגרום להם לקחת זריקות קצת יותר קשות, אבל בסופו של דבר אין הרבה מה לעשות".

כאמור, ברמה הקבוצתית ג'יימס עדיין מחפש תשובות. הלייקרס פתחו את העונה במאזן של ארבעה הפסדים ושני ניצחונות, וההפסד הלילה הזכיר ללברון מאורעות שהיה רוצה לשכוח מימי קליבלנד, כשרייג'ון רונדו ויתר על ליי אפ פנוי 15 שניות לסיום בפיגור שלוש, במהלך שנוי במחלוקת שהזכיר את הטעות המפורסמת של ג'יי אר סמית' בגמר הפלייאוף בעונה שעברה.

רונדו ויתר על הליי אפ הפנוי, המשי לכדרר לכיוון קו השלוש, ובסופו של דבר מצא את לברון שנאלץ לקחת שלשה קשה מכדרור שהלכה החוצה. לברון קיבל בהבנה את ההחלטה של רונדו ואמר ש"חיפשנו שלשה, ולפעמים ההגנה מתכווצת ככה שזריקה לשתי נקודות טובה יותר. הם הגנו על קו השלוש ופתחו לו נתיב חדירה לטבעת, אבל הוא האמין שיוכל למצוא מישהו פנוי לשלשה".

ובינתיים בלוס אנג'לס: מג'יק רומז שינסה לצרף את דוראנט בקיץ?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully