וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחץ, פאניקה והתפרקות". בהפועל באר שבע מתרגלים ללקסיקון חדש

28.10.2018 / 7:57

בכר מתרץ את בעיית משחקי החוץ ומתעקש על אותה גישה, סבע והאסלביינק עדיין לא מספקים את הסחורה, והאם הקבוצה תסלח לטהא וביטון? סימני השאלה אחרי ההפסד בנתניה

מאור מליקסון שחקן הפועל באר שבע עם דיא סבע. קובי אליהו
דרוש הרכב זהיר יותר מחוץ לטרנר? מליקסון וסבע מאוכזבים/קובי אליהו

1. הסטטיסטיקה לא משקרת. בעיית משחקי החוץ מסבירה הרבה

בהפועל באר שבע הודו אמש (שבת) שיש להם בעיה העונה שבאה לידי ביטוי קודם כל במשחקי החוץ. ההפסד 1:0 אמש למכבי נתניה הצטרף אל משחקים מאוד חלשים מחוץ לטרנר בהם כבשה הקבוצה רק שער בודד בארבעה משחקים. "זה לא מקרי שלא ניצחנו העונה בחוץ", אמרו אמש בקבוצה. "ארבעה משחקי חוץ, שתי תוצאות תיקו בלבד ושער בודד. זה מאזן דל מאוד של קבוצת תחתית וזה מעיד על בעיה כי טרנר זה מבצר וגם בו איבדנו העונה כבר ארבע נקודות". את המשחק אתמול מול מכבי נתניה דווקא פתחה באר שבע טוב ונדמה היה כי היא עומדת להמשיך את המומנטום החיובי שנוצר אחרי הניצחונות הביתיים על מכבי פתח תקוה והפועל רעננה, אלא שכעבור 20 דקות טובות בהן היא לא כבשה, נכנסה מכבי נתניה לתמונה ולמרות שנאלצה לבצע שלושה חילופים מוקדמים עד הדקה ה-30, איזנה את המשחק ובהמשך כבשה משער של גיא מלמד.

המאמן ברק בכר לא הסכים עם התזה לפיה במשחקי חוץ הוא צריך להעמיד הרכב יותר מאוזן ולא להתבייש לחשוב גם על קישור יותר הגנתי שיעבוד יותר קשה. ולמרות זאת, דומה שהרכב המבוסס על מאור מליקסון, דיא סבע, נייג'ל האסלביינק ובן שהר יחד הוא הרכב יותר מדי התקפי עבור משחקי חוץ. "אי אפשר לנצח בחוץ אם לא רצים ולא עובדים קשה", אמרו בקבוצה אמש. "אי אפשר לבלף. נתניה עבדה מאוד קשה במגרש והתנפלה על כל כדור ואנחנו עשינו בכאילו בדקות רבות".

עוד בנושא

המומנטום נעצר: הפועל באר שבע הפסידה 1:0 למכבי נתניה בחוץ
עימות פיזי בין בן ביטון ללואי טהא, ברק בכר: "חטפנו סטירה גדולה"

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
לקסיקון חדש בהפועל באר שבע. ברק בכר/ברני ארדוב

2. בכר יודע: "כל שחקן שיחק לעצמו"

ברק בכר הבהיר אמש שהוא מתכוון לנתח את המשחק לעומק ומתכוון ללמוד ממנו, אבל כבר בדקות הראשונות שאחרי המשחק היה למאמן באר שבע ברור שהבעיה העיקרית במשחק היתה ששחקנים רבים שיחקו לעצמם, כולל כאלה שנכנסו כמחליפים. "כל אחד שיחק לעצמו", אמר בכר. "ההפסד הזה החזיר אותנו לאחור אחרי שנכנסנו למומנטום טוב, אבל צריך להסתכל כבר למשחק הבא. היתה הרגשה בקבוצה שהכל יהיה בסדר אחרי שני הניצחונות שעשינו ופתאום אחרי הגול שספגנו נהיה לחץ ואפילו פאניקה והתפרקות. אלה לא דברים שמאפיינים אותנו ונדאג שזה לא יחזור על עצמו". בכר יצטרך להחליט האם הוא ממשיך עם ההרכב הזה גם במשחק הבא או שהוא מתחיל לבצע זעזועים.

עוד באותו נושא

עימות פיזי בין בן ביטון ללואי טהא, ברק בכר: "חטפנו סטירה גדולה"

לכתבה המלאה
נייג'ל האסלביינק שחקן הפועל באר שבע מול ברנקו ורגוץ' שחקן מכבי נתניה, ג'ונתן בורנשטיין. קובי אליהו
אפילו לא חצי וואקמה, בינתיים. האסלביינק אמש/קובי אליהו

3. דיא סבע ונייג'ל האסלביינק עדיין לא מספקים את הסחורה

הרבה נכתב על המעבר של דיא סבע להפועל באר שבע. אלונה ברקת שילמה לאייל סגל סכום יוצא דופן וכמעט חסר תקדים. סבע שהיה המוציא לפועל העיקרי של מכבי נתניה בעונה שעברה לא נכנס עדיין לעניינים בבאר שבע. אתמול מי שגנב לו את ההצגה היה דווקא גיא מלמד מהצד השני. מלמד עשה את הדרך ההפוכה מבאר שבע לנתניה וסביבו לא היה כזה פסטיבל שבסופו של דבר פגע דווקא בסבע. "לפעמים המעבר מקבוצה כמו נתניה לבאר שבע וממעמד של כוכב לעוד שחקן בקבוצה הוא מעבר קשה מאוד ודיא יצטרך ללמוד מזה כי הדברים לא יבואו לו בקלות", אמרו בקבוצה. גם נייג'ל האסלביינק עשה מעבר שאמור היה להרים אותו ואת קבוצתו החדשה, אבל בינתיים תרומתו להפועל באר שבע דלה מאוד. בקבוצה עוד חושבים שצריך לתת לו זמן כדי להיכנס לעניינים, אבל על הדלת מתדפקים חנן ממן וחן עזרא שרוצים מקום בהרכב והאסלביינק יצטרך להשתפר אם הוא רוצה שידברו עליו במונחים של מישהו שיכול להיכנס לנעליים של טוני וואקמה.

בן ביטון שחקן הפועל באר שבע מול אביב אברהם שחקן מכבי נתניה. קובי אליהו
הרוחות סוערות. בן ביטון/קובי אליהו

4. טהא וביטון מיהרו להתפייס. האם בקבוצה יסלחו?

ברק בכר בחר אתמול לצוות אל חאתם עבד אלחמיד את שיר צדק אפילו שבשבוע שעבר היה זה לואי טהא בהרכב בניצחון על הפועל רעננה. טהא, כך מספרים במועדון, היה די עצבני אחרי שהבין כי הוא לא יפתח. הוא ציפה לקבל קרדיט גם אתמול. בסיום המשחק נרשם העימות בינו לבין בן ביטון והתמונות שלהם דוחפים אחד את השני לא הוסיפו כבוד לשניהם ולא למועדון. למרות שבבאר שבע מיהרו אמש לעדכן את התקשורת כי מדובר באי הבנה ואף שטהא הוציא פוסט בפייסבוק בו הסביר כי לא היה דבר וכי אין משקעים בינו לבין ביטון, בקבוצה עוד יבחנו את המקרה ויחליטו כיצד לנהוג מאחר שמדובר באירוע יוצא דופן שלא עשה שירות טוב לקבוצה דווקא במצבה המקצועי הנוכחי.

5. מכבי תל אביב תברח? אלחמיד: "הליגה מאוד ארוכה"

למרות שבהפועל באר שבע טענו אמש כי הם לא מסתכלים על מכבי תל אביב, ברור שהיריבה הגדולה של הקבוצה בשש השנים האחרונות היא הקבוצה של מיטש גולדהאר. אם היום תנצח מכבי תל אביב בחיפה את הפועל חיפה ייפתח פער של 10 נקודות בין הקבוצות אחרי המחזור השמיני בלבד, וזה יהיה פער גדול מדי לשלב כל כך התחלתי של העונה. חאתם עבד אלחמיד שנשלח אמש לדבר עם התקשורת, הבהיר כי יש עוד מספיק נקודות בקופה וכי אסור להספיד את הקבוצה. "הוכחנו בעונה שעברה שאנחנו מאוד חזקים", אמר אלחמיד. "כלום לא שבר אותנו. גם אם מכבי תל אביב תנצח, אנחנו נמשיך בדרך שלנו וננסה לנצח ממשחק למשחק. הליגה עדיין מאוד ארוכה. היא רק החלה, כך שלא צריך לעשות עכשיו סיכומים. יש צוות שיכין אותנו הכי טוב למשחק הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully