וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסטר סיטי הודיעה רשמית: הבעלים נהרג בהתרסקות המסוק

הקבוצה הודיעה שויצ'אי סריואדהאנהפראבה נהרג בתאונת המסוק, יחד עם ארבעה נוסעים נוספים: "העולם איבד אדם גדול". משחק הגביע מול סאות'המפטון נדחה

עריכת וידאו: מתן חדד

קבוצת הכדורגל לסטר סיטי מהפרמיירליג האנגלית הודיעה היום (ראשון) רשמית שבעלי הקבוצה ויצ'אי סריואדהאנהפראבה נהרג בתאונה הקטלנית שאירעה בשבת בלילה מחוץ לאצטדיון הקבוצה, כשהמסוק שלו התרסק.

לסטר הודיעה רשמית: "בצער רב ובלב שבור, אנחנו מודיעים שיושב הראש שלנו הוא אחד מההרוגים בתאונה הטראגית, כשהמסוק שלו התרסק מחוץ לאצטדיון. אף אחד מחמשת הנוסעים לא שרד. כעת מחשבותינו נותונות רק למשפחתו ולאנשי המועדון, ולכל מי שאיבד את יקיריו בטרגדיה.

"העולם איבד אדם גדול. אדם של אדיבות, ונדיבות, שחייו הוגדרו באהבה שהקדיש למשפחתו ולאלה שהוביל בהצלחה. לסטר סיטי הייתה משפחה תחת הנהגתו. כעת כמשפחה נתאבל על מותו וננסה לשמור על החזון שלו כחלק מהמורשת שלו.

"כל אחד ואחד במועדון התרגש מהתגובות הנוגעות ללב ממשפחת הכדורגל ברחבי העולם, עם הודעות ומסרים מרגשים ותמיכה על מנת להראות ולהפגין אחווה, שיש להעריך ברגעים קשים אלה". עוד נמסר שהמשחק מול סאות'המפטון אכן נדחה.

סריואדהאנהפראבה התאילנדי היה הבעלים של חברת קינג פאוור ורכש את לסטר באוגוסט 2010 ומונה ליושב הראש בפברואר 2011. תחת בעלותו זכתה לסטר באליפות סנסציונית בעונת 2015/16 ואף הגיעה לשלב רבע גמר ליגת האלופות בעונה שלאחר מכן.

בעלי לסטר סיטי ויצ'אי סריואדהאנהפראבה. GettyImages
לסטר מתפללת. ויצ'אי סריואדהאנהפראבה/GettyImages

דיווחים חיים לאורך היום, רגע אחרי רגע

16:54: באנגליה טענו שמשחק הגביע של לסטר מול סאות'המפטון, שאמור להתקיים ביום שלישי, עשוי להידחות.

16:41: חקירת האירוע נמשכת ממש בדקות אלה באצטדיון.

15:10 - ב"מירור" מדווח שבתו של בעלי לסטר לא הייתה על המסוק כפי שדווח בתחילה על ידי "סקיי".

12:45 - במועדון ביטלו את האימון שאמור היה להתקיים היום, וביקשו לדחות את משחק גביע הליגה נגד סאות'המפטון שאמור להתקיים בעוד יומיים (שלישי) בקינג פאוור.

12:20 - תגובה ראשונית של מאמן לסטר סיטי, קלוד פואל לרשת "franceinfo": "טרגדיה גדולה למועדון שלנו. ליבי עם הקורבנות ומשפחותיהם. אני מודה לכל האנשים שדאגו לשלומי. אני עצוב מאוד, אבל אני בסדר".

11:56 - רשת "סקיי" מדווחת שעל פי מקורותיה חמישה אנשים היו על המסוק ובעלי לסטר, ויצ'אי סריואדהאנהפראבה, בינהם. ברשת טוענים ששאר הנוסעים היו בתו של הבעלים, שני טייסים ואדם נוסף.

11:40 - מרטין פריקר מה"דיילי מייל" מדווח שאנשי ההנהלה של לסטר מגיעים לאצטדיון בדקות האחרונות על מנת להשתתף בפגישה בה יקבלו פרטים בנוגע לטרגדיה. הערכה: הודעה רשמית של המועדון תצא לאחר הפגישה.

10:45 - גרגורי קמפי, מאמן הקבוצה השלישית של מונאקו וחבר קרוב של קלוד פואל, אישר שהמאמן לא היה על המטוס ואמר למגזין מקומי בניס: "דיברתי עם קלוד אתמול בלילה, הוא ואשתו בסדר. מדובר בשמועות לא נכונות".

9:40 - ב"מירור" מדווחים שעשרות אוהדי לסטר מגיעים לאצטדיון הקינג פאוור ומניחים פרחים בקרבת האצטדיון, זאת למרות שטרם יצאה הודעה רשמית בנוגע לתוצאות האירוע ההרסני.

9:30 - למרות שברשתות החברתיות צצות שמועות לפיהן גם מאמן לסטר סיטי קלוד פואל היה על המסוק, מקור במועדון אמר לתקשורת האנגלית שהצרפתי ליווה את דניאל אמרטיי, שנפצע בצורה קשה במשחק נגד ווסטהאם, לבית החולים.

9:15 - באנגליה מדווחים שקינג פאוור, החברה אשר נמצאת בבעלותו של ויצ'אי, מתכוננת להוציא הודעה רשמית בעניין ההתרסקות בשעות הקרובות. גם בלסטר סיטי ממתינים להודעה רשמית וצפויים לשחרר הודעה משלהם לאחר מכן.

6:55 - על פי דיווחים, שוער לסטר קספר שמייכל היה עד להתרסקות המסוק, ודקות לאחר מכן נראה ממרר בבכי. עדי ראייה נוספים סיפרו ש"המסוק חג באוויר בלי שליטה, וברגע אחד התרסק לרצפה. זה נראה לא אמיתי, כמו סצנה שלקוחה מסרט".

6:47 - גוברות ההערכות שבעלי לסטר סיטי היה על המטוס בזמן שהתרסק. בן משפחה אישר ל-BBC את הפרטים, אולם לעת עתה מצבו לא ידוע.

6:37 - בכל כלי התקשורת עסקו הלילה באיסוף של עדויות על מה שקרה בשניות שקדמו לאסון. רובן דיברו על כך שהמסוק של ויצ'אי המריא מכר הדשא באצטדיון סמוך ל-20:45 שעון אנגליה והתרסק כ-200 מטר משם.

עוד באותו נושא

הלם באנגליה: המסוק של בעלי לסטר התרסק במגרש החניה של הקבוצה

לכתבה המלאה

רעש ההתרסקות הפריע לשידור הטלוויזיה

אוהדי לסטר סיטי מניחים פרחים וחולצות באצטדיון קינג פאוור. טוויטר, צילום מסך
אוהדי לסטר סיטי מניחים פרחים בקרבת האצטדיון/צילום מסך, טוויטר
בעלי לסטר סיטי ויצ'אי סריואדהאנהפראבה יחד עם בנו אייוואט טופ. GettyImages
ויצ'אי יחד עם בנו אייוואט ותואר הפרמיירליג/GettyImages

ויצ'אי סריואדהאנהפראבה בן ה-60 הקים בצעירותו את חברת "קינג פאוור", חברת רשתות דיוטי פרי גדולה הפרוסה בתאילנד ובמדינות נוספות במזרח. הונו מוערך בכ-4.9 מיליארד דולר נכון לאוקטובר 2018 והוא אחד מהאנשים העשירים בתאילנד. באוגוסט 2010 ויצ'אי רכש יחד עם בנו, אייוואט (המכונה 'טופ') שהיה שחקן כדורגל חובב ואוהד של הפרמיירליג, את לסטר סיטי מידיו של מילאן מנדריץ' הסרבי-אמריקאי.

התאילנדים רכשו את הקבוצה כשעוד הייתה בצ'מפיונשיפ, והזרימו כספים רבים על מנת לכסות חובות ולהשקיע במועדון, מחלקות הנוער, ואף במוסדות שונים ברחבי העיר כמו בתי חולים מקומיים וקרנות צדקה. בעונת 2013/14 השועלים שבו לפרמיירליג אחרי היעדרות של עשר שנים. בעונה שלאחר מכן, הם הצליחו להיחלץ מירידה עם רצף ניצחונות יוצא דופן בסיום העונה.

בעונת 2015/16 לסטר סיטי זכתה באליפות היסטורית תחת הנהגתו של המאמן האיטלקי קלאודיו ראניירי ושל כוכבים דוגמת ג'יימי ורדי, ריאד מחרז, אנגולו קאנטה, דני דרינקווטר, ווס מורגן והשוער קספר שמייכל. בעונה הבאה, פתיחה רעה גרמה לבעלים מתאילנד לפטר את ראניירי, בהחלטה שגררה לא מעט ביקורת. מחליפו, שהיה עוזרו באותה עת, קרייג שייקספיר, הוביל את לסטר לקמפיין אירופי מרשים שהסתיים בהגעה לרבע גמר ליגת האלופות. בעונה שלאחר מכן הוא פוטר והוחלף בקלוד פואל הצרפתי, שמאמן את הקבוצה כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully