וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין להם על מי להישען: החרב על צווארם של שחקני בית"ר ירושלים

27.10.2018 / 11:15

אחרי שעשו חיקויים של גיא לוזון ואמרו בציניות "בואו ננצח בשבילו" לפני המשחק באשדוד, שחקני בית"ר ירושלים מבינים ש"שמיכת המאמן" נעלמה. עכשיו, עם הרכב מאולתר ובעיות רבות, החרב כבר נמצאת על צווארם. פלא שהחשש לקראת ינואר גובר?

אתר רשמי

לשחקני בית"ר ירושלים היה מנהג קבוע טרם פיטוריו של גיא לוזון: לפחות פעם בשבוע, בחדר ההלבשה, אחד מהשחקנים היה מחקה את המאמן לשעבר, חיקוי אשר גרר לא מעט צחוק מצד שאר השחקנים. פעם אחת השחקנים חיקו את תנועות הידיים של לוזון, פעם אחרת ציטטו אותו ("פה זה לא חוג, אנשים יעופו פה הביתה"), והזלזול הגיע לשיאו ביומו האחרון כמאמן בית"ר באצטדיון באשדוד, אז אחד השחקנים זרק: "בואו ננצח בשביל גיא", ואלה שמסביבו לא הסתירו את החיוך. לא קשה לנתח את משמעות הדברים: כל הסיטואציות הללו שידרו על מרחק עצום בין לוזון לשחקניו, או איך שתיאר זאת אחד מהם: "כששחקנים מרשים לעצמם לזלזל במאמן ליד שחקנים אחרים, המשמעות הברורה היא שהמאמן איבד את חדר ההלבשה".

אז זהו, גיא לוזון הוא כבר לא מאמן בית"ר ירושלים. דוד מרטן יעמוד הערב (שבת, 20:30, ספורט 4) על הקווים מול בני יהודה, ניר קלינגר אמור להתמנות רשמית בימים הקרובים וכל שחקן במועדון יודע שהשמיכה ושמה גיא לוזון הסתיימה. אם בין החודשים ספטמבר עד נובמבר הלחץ הוא על המאמן והחרב נמצאת על צווארו, כעת ימונה מאמן חדש והגיליוטינה תועבר לשחקנים. כשחלון ההעברות של ינואר כבר באופק, השחקנים יודעים שאם לא יהיה שינוי קיצוני ביכולת ובתוצאות, יבוצעו לא מעט שינויים בחלון החורפי.

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים עונה להפועל חיפה: "תעוזה וחוצפה למנוע מאיתנו לתקשר עם ניר קלינגר"
יואב כץ תוקף: "נתתי לניר קלינגר יד חופשית מדי, וטעיתי"
מציאות מדומה: האם גיא לוזון אמר את זה אחרי ניצחון או הפסד?

יקוב סילבסטר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"יכול לחזור לעצמו גם מהספסל". יקוב סילבסטר/ברני ארדוב

המצב של בית"ר ירושלים רע מאוד. לא מדובר רק במקום האחרון, אלא גם ביכולת על הדשא וכמות המצבים הנמוכה אליה מגיעה הקבוצה מהבירה. הצהובים-שחורים כבשו עד עתה שבעה שערים בשבעה משחקים, נתון דל המצביע על קבוצה שמתקשה להגיע למצבים. בנוסף, גם במשחקים בהם היא עומדת טוב מבחינה הגנתית, בית"ר סופגת לא מעט מטעויות וקל לעקוץ אותה ולהגיע למצבים נגדה בהתקפות מתפרצות. ואז, במצב של פיגור, ערן לוי נזרק למערכה ו"עלא באב אללה".

הערב בית"ר תפגוש את בני יהודה של יוסי אבוקסיס, אולי הקבוצה הממושמעת והטקטית ביותר כיום בליגת העל. שלושה שחקנים חדשים צפויים לפתוח בהרכב של הירושלמים: דוד קלטינס כמגן ימני, ברונו איבה בקישור האחורי וארון אולנארה בעמדת החלוץ. במקרים של קלטינס ואיבה מדובר באילוצים עקב פציעותיהם של אופיר קריאף ואפונסו טיירה, אך אולנארה יועדף על פני יקוב סילבסטר שלא מוצא את עצמו. בבירה היו שביקרו את ההחלטה ואמרו כי אולנארה אינו כשיר ליותר מ-30 דקות, ויהיה חכם יותר להמשיך ולתת ביטחון לסילבסטר ("ככה בדיוק מכבי חיפה איבדה את איתי שכטר"). למרות הביקורת, בצוות המקצועי הבהירו שהניגרי יכול לשחק מחצית ואף הוסיפו: "שני חלוצים שלא הבקיעו שער אחד מתחילת העונה זה מצב רע מאוד שמחייב שינוי. לפעמים זה גם מנטלי יותר ממקצועי. סילבסטר יכול לעלות מהספסל ולחזור לעצמו, בדיוק כמו בשנה שעברה".

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים עונה להפועל חיפה: "תעוזה וחוצפה למנוע מאיתנו לתקשר עם ניר קלינגר"

לכתבה המלאה
דוד קלטינס שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הוא לא מסוג השחקנים שמתאימים לתפקיד הכלבויניק. דוד קלטינס/קובי אליהו

גם לגבי ברונו איבה יש דעות חלוקות. ישנם דיבורים כי קשה לעבור אותו, אך מנגד הוא עדיין לא נמצא בכושר משחק מלא ואינו חד. בקבוצה הייתה תמימות דעים בתחילת העונה שאחד הקשרים האחוריים, איבה או דוד קלטינס, חייב לשחק בתפקיד ה'גרזן', וזה משהו שאמור להישמר גם תחת ניר קלינגר: "אין לנו מה למכור עם קישור רך כמו זה שהיה ברוב המשחקים עד עכשיו. גם ככה אנחנו לא מבקיעים יותר מדי, לפחות שנהיה קבוצה שקשה לשחק נגדה, משם אולי נתחיל לבנות משהו", אמרו בקבוצה.

ומה עם דוד קלטינס? בקרית שמונה הוא פתח כמגן ימני ועבר במחצית לשחק כבלם. במשחק לאחר מכן, נגד מכבי תל אביב, הוא לא שיחק כלל ונגד מ.ס. אשדוד נכנס במהלך המחצית השנייה כקשר אחורי. הערב הוא שוב ישוב לתפקידו כסותם חורים, הפעם בעמדת המגן הימני. בבית"ר יצטרכו לשבת ולחשוב כיצד הם מוצאים עבור השחקן משבצת מתאימה שתקדם אותו לפני שהוא הולך לאיבוד. קלטינס אינו מסוג השחקנים שמתאים לתפקד ככלבויניק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully