וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שהחזיר את הכבוד למאמנים: על התפטרותו של ניר קלינגר מהפועל חיפה

25.10.2018 / 19:28

השאלה היחידה שצריכה להישאל היא האם מאמן האדומים עד היום חתר תחת גיא לוזון בבית"ר ירושלים. אם לא, אין שום פסול במה שעשה והצעד בו נקט הוא מבורך. יניב טוכמן מצדד בקלינגר

סוכנות ג'יני

יכול להיות שניר קלינגר היה צריך לספור עוד קצת בלב ולא לעזוב את הפועל חיפה. ייתכן מאוד שניר קלינגר היה צריך לזכור ליואב כץ את כל הטוב שקיבל ממנו ברגעיו הקשים ולהישאר למרות שבית"ר ירושלים תמיד הייתה משהו עליו פנטז. אבל יש להפריד בין הסיפור האישי שבין קלינגר, כץ ואפילו אוהדי הפועל חיפה ושחקניה לבין התמונה הכללית.

ב-48 השעות האחרונות סופג קלינגר הרבה ביקורות. "בפעם הבאה שמדברים כאן על מעמד המאמן, תזכירו את מה שקלינגר עשה", נאמר בלא מעט פורומים. אפשר לקבל את הגרסה הזו ולחיות איתה, אבל היא בדיוק הפוכה למה שקלינגר עשה. במהלך ההתפטרות שלו מהפועל חיפה, הוא דווקא שיפר את מעמד המאמן. במהלך הזה של קלינגר הוא הפך את כל הקערה. הרי המאמנים היו כאן תמיד שק החבטות והנה קם אחד קלינגר, לוקח את העניינים לידיו ובמקום להיות השק בו חובטים, הופך לאגרופן שמחזיר חזרה.

עוד בנושא:

ניר קלינגר התפטר מהפועל חיפה: "אני לוקח אחריות על המצב"
קלינגר בראיון לוואלה! ספוורט מתחילת העונה: "לא מחפש נאמנות מצד שחקנים"
בואו לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט

ניר קלינגר מאמן הפועל חיפה. ברני ארדוב
הרבה פעמים מאמנים נשארים לעבוד במקום מסוים אפילו שרע להם. זה לא רק בכדורגל, זה כך בהרבה תחומים בחיים. לא לכל אחד יש אומץ לקום, לעזוב ולהשאיר סימן שאלה גדול סביב עתידו הכלכלי. קלינגר/ברני ארדוב

באולפן ערוץ הספורט ישבו היום אחר הצהריים יובל נעים ושרון מימר והרביצו פרשנות על כל המתרחש. השניים, כמו גם עמיר תורג'מן שישב שם אתמול על אחד הכיסאות, היו ודאי שמחים היום להעביר עוד אימון מסכם לקראת שבת. אבל היד הקלה על ההדק של בעלי הקבוצות שרוצים להחליט ולקבוע, חוסר הסבלנות שלהם והחשש מהקהל הם אלה ששלחו אותם כמו גם מאמנים אחרים בעבר מהר מאוד הביתה. יש מעט מאוד מאמנים בליגת העל שמחזיקים בעסקים נוספים. הפרנסה של המאמנים היא כמעט תמיד מאימון כדורגל. זה מה שהם למדו לעשות וזה מה שהם יודעים. אם הם לא לוקחים הביתה פיצויים עליהם הם חיים אחרי הפיטורים, אין להם בדרך כלל עבודה אחרת עד שמגיעה הזדמנות חדשה.

הרבה פעמים מאמנים נשארים לעבוד במקום מסוים אפילו שרע להם. זה לא רק בכדורגל, זה כך בהרבה תחומים בחיים. לא לכל אחד יש אומץ לקום, לעזוב ולהשאיר סימן שאלה גדול סביב עתידו הכלכלי. קלינגר לא אהב באחרונה את העבודה שלו בהפועל חיפה. קרוב לוודאי שאם לא הייתה לו אפשרות לעבור לבית"ר ירושלים, הוא לא היה קם ומתפטר. אבל צריך להפריד בין המהלך האישי שבין קלינגר ליואב כץ, שהיה לאורך זמן ג'נטלמן אמיתי מולו, לבין התפיסה הכוללת. מאמן יכול לעזוב כמו שבעלים יכול לפטר. בשני המקרים זו זכות שניתנה לכל אחד מהם. בפעם הבאה יידע בעל בית שכמו שהוא יכול לקום בבוקר ולזרוק את המאמן שלו, כך יכול המאמן שלו להחליט שלא טוב לו או שהוא מעריך שבמקום אחר יהיה לו יותר טוב ולעזוב.

גם אם בית"ר ירושלים משהה את החתמת קלינגר כדי להשכיח קצת את הסערה, השאלה היחידה שצריכה לעניין היא האם לקלינגר היה קשר לפיטוריו של גיא לוזון. כל עוד קלינגר לא חתר תחת לוזון ולא דאג לשלוח מסרים למשה חוגג שאיתו יהיה לבית"ר יותר טוב, אזי אין שום פסול במהלך שהוא ביצע. אף אחד לא מבטיח לו שיהיה לו טוב בבית"ר ירושלים. המשתנים והרעש הסביבתי שם הרבה יותר נוקשים מאשר בהפועל חיפה הנעימה, בדרך כלל. ובכל זאת הוא לקח את ההחלטה המורכבת הזו, על אף חוזה משודרג שקיבל הקיץ. אם עשה נכון, הזמן יגיד. בדבר אחד אפשר להיות בטוחים, המאמן הישראלי החבול והחבוט הרים פעם ראשונה ראש ולקח את גורלו בידיו מתוך בחירה שלו. משהו שלא היה כאן מזמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully