וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: אבוקסיס, קלינגר, בן שמעון ורוני לוי מועמדים

23.10.2018 / 11:08

שחר ייפגש עם אלאך ולאחר מכן יחליט על עתידו של רוטן. במקביל, המועמדים לאמן את בית"ר סומנו גם על ידי הירוקים ובמועדון מעידים: "יש תחושה של אובדן דרך". שלומי אזולאי מכחיש שירק על אוהד

פרד רוטן מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
המחליפים הפוטנציאליים כבר בכוננות. רוטן/אדריאן הרבשטיין

1. שחר יחליט על עתיד רוטן. כל מועמדי בית"ר מקווים לפנייה

כל הניסיונות של התקשורת לחלץ אמש (שני) מפרד רוטן הודאה בכישלון, הכאה על חטא, הרמת ידיים ורכישת כרטיס טיסה חזרה להולנד, הסתיימו בכישלון. יש למכבי חיפה, אולי לעוד כמה שעות בלבד, מאמן עקשן שכנראה חושב שהמצב של המועדון בו הוא עובד סביר. "אם רוטן היה עקשן מול השחקנים כמו שהוא עקשן עד עכשיו מול התקשורת על המשרה שלו, המצב שלנו היה הרבה יותר טוב", אמר אמש גורם בסביבת המועדון. אז רוטן לא יילך בעצמו והכדור עובר ליעקב שחר שחזר אמש מחיפה הביתה עם עוד משחק נורא ועם עוד מחשבות על העתיד שלו ושל המועדון.

לא מעט גורמים הקשורים למועדון קראו אמש לשחר לפטר את רוטן. "לא נקבל החלטות תחת לחץ, יש זמן לכל דבר", התעקשו אמש במועדון. אמש בכביש החוף דרומה וגם הבוקר יעסוק שחר בעתיד המאמן ההולנדי שלו והוא עשוי לקבל החלטה. ברוח הסיסמא של גיא לוזון כלפי ערן לוי שלשום, זו תהיה כנראה ההחלטה הכי קלה כי ברור שרוטן נכשל. נכשל העונה ונכשל בעונה שעברה. "אנחנו נראים היום הרבה יותר טוב מכפי שנראינו בתחילת הדרך שלי כאן", התעקש אמש רוטן. שחר כאמור ימסור את החלטתו במהלך היום והיא תתקבל גם ביחס להתפרקות אמש של הקבוצה. "זה לא היה ההפסד כמו תחושה של אובדן דרך", אמר אתמול גורם בקבוצה. "מעבר למה שקרה עם השופטים שהרחיקו לנו שחקן שלא בצדק ורוב ההחלטות שלהם חייבות בדיקה, זו היתה התפרקות נוראית".

אם שחר יפעל על פי המקובל, הוא יזמן הבוקר את מו אלאך ורק לאחר התייעצות עם המנהל המקצועי שלו יחליט אם לפטר את רוטן. אם המאמן ההולנדי יפוטר, ייכנסו לתמונה כל המאמנים ישראלים שהיו אתמול רשומים ככאלה שכבר שמו בווייז את מגרש האימונים של בית"ר ירושלים בבית וגן. יוסי אבוקסיס, רוני לוי, ניר קלינגר. אפילו רן בן שמעון לא נפסל. אבל קודם שחר צריך להחליט על פרידה מהאיש שלא הצליח להשפיע כמעט בשום דבר על ההווה של המועדון עם העבר הכל כך עשיר.

עוד בנושא

מכבי נתניה ניצחה 0:2 בחוץ את מכבי חיפה
פרד רוטן מבהיר: "אני לא מתכוון לוותר ולהתפטר"

מנהל מקצועי מכבי חיפה מו אלאך, המנכ"ל אסף בן דב. אדריאן הרבשטיין
למה החצים לא מופנים אליו? אלאך/אדריאן הרבשטיין

2. איפה קרויף ואיפה אלאך?

רוטן סופג אש ושחר הוא הכתובת של הקהל הזועם, אבל בעיני רבים במועדון החצים צריכים להיות מכוונים דווקא למו אלאך. המנהל המקצועי ישב אמש ביציע לצד גוסטבו בוקולי, לעס מסטיק והסתכל על מה שמתרחש על כר הדשא ופניו כתמיד היו קפואות. אלאך קיבל את המושכות במכבי חיפה והיה צריך לבנות מועדון. ג'ורדי קרויף עשה את זה בעונה הראשונה שלו במכבי תל אביב. אלאך לא בכיוון. לא בבחירת שחקנים, לא בבחירת מאמן ויותר גרוע לא בהקניית דפוסים אירופאיים מהרמה הכי גבוהה למועדון.

מכבי חיפה עדיין סוחבת אלמנטים מהימים הכי פרוצים שלה ולמרות ניסיונות להתגבר עליהם, זה לא מצליח. יותר משאלאך היה צריך ללהק שחקנים ולבחור מאמן מוצלח, הוא היה צריך להביא למכבי חיפה את מה שקרויף הביא למכבי תל אביב וזה שקט תעשייתי אמיתי ותחושת ביטחון מוחלטת אל מול התקשורת והקהל. בהקניית סטנדרטים אירופאיים הוא כשל ולא בטוח שההחלטות של שחר יסתכמו רק בפרידה מרוטן. שליחת כל הצוות ההולנדי תהיה מכה כספית כבדה מאוד למועדון ולכן מדובר בשאלה כלכלית לא קלה, אבל השאלה הזו ודאי תישאל ואין חסינות לאף אחד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן הפועל באר שבע דיא סבע. קובי אליהו
מכבי חיפה אפילו לא הייתה במשחק. דיא סבע/קובי אליהו

3. השחקנים הטובים במכבי תל אביב ובבאר שבע

במכבי חיפה האמינו שסגל השחקנים שלהם שווה ריצה לאליפות. "יש לנו סגל טוב", התעקש גם אמש גורם במועדון. "מאנג'ק זר טוב. חיימוב שוער שהביא אליפות לבאר שבע. מאבוקה שחקן טוב ועוואד שחקן נפלא עם עתיד מזהיר". הבעיה היא - ואת זה כנראה לא מבינים במכבי חיפה - שכדי לקחת אליפות במועדון כל כך לחוץ, צריך הרבה יותר מזה. במכבי חיפה וכנראה שגם בסביבתה לא הפנימו שכדי לקחת אליפות צריך שיהיו לך השחקנים הישראלים הכי טובים והשחקנים האלה נמצאים במכבי תל אביב והפועל באר שבע.

"השחקנים הטובים נמצאים כבר שש שנים במכבי תל אביב ובהפועל באר שבע", הודה אמש אחרי המשחק אחד משחקני מכבי חיפה. "אפשר לנסות ליפות את המציאות אבל זה לא ששחקנים זרים איכותיים מגיעים לכאן. גם במכבי תל אביב של העונה השחקנים הדומיננטיים הם ישראלים והישראלים הטובים ביותר לא נמצאים במכבי חיפה. אין שום הבדל בין הסגל של מכבי חיפה ושל מכבי נתניה וכשאנחנו נותרים בעשרה שחקנים ובהמשך אפילו בתשעה שחקנים, אז איך אפשר לנצח? בשורה התחתונה כשבן שהר רצה ללכת, מכבי חיפה לא היתה בתמונה וכשדיא סבע נמכר, הוא עשה את הדרך לבאר שבע".

שלומי אזולאי שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
מתעקש שלא היתה יריקה. אזולאי/יוסי ציפקיס

4. אזולאי מכחיש יריקה, מנחם יחפש הסברים

"לא ירקתי על אוהד. זה שקר", התעקש אמש שלומי אזולאי בהודעות ששלח למי שפנה אליו כדי לקבל תגובה. גם מכבי חיפה מיהרה להבהיר שנעשתה מול הקפטן שלה בדיקה והוא מכחיש את דבר היריקה. אזולאי צריך לצאת זכאי, אלא אם תובא הוכחה מצולמת שאיבד עשתונות וירק, אבל האירועים במגרש בסיום היו קשים לצפייה עבור אוהדים רבים של המועדון שחלקם נותר בכלל בבית אתמול. חילופי דברים קשים, האוהדים לא הסכימו לקבל את השחקנים שניסו לבוא ולבקש סליחה על ההפסד ומעל הכל ההתנהגות של סאן מנחם שפרק כל עול, סטר בעוצמה לויקי כחלון שהפריע לו להוציא כדור חוץ והורחק בכרטיס אדום. ההערכה היא שמנחם יספוג עונש בתוך המועדון על התנהגותו והמשבר רק הולך ומעמיק בתוך הקבוצה. תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את מנחם לדין משמעתי בגין הפגיעה בכחלון.

בתוך כך, ממשטרת חיפה נמסר שאוהד כבן 32 מנהריה הורחק מהאצטדיון בחיפה למשך 30 יום, לאחר שנצפה משליך כוס פלסטיק לעבר כר הדשא. בתום חקירתו, הורחק האוהד ועליו יהיה להתייצב בתחנת משטרה בעיר מגוריו כל עת שמתקיים משחק באצטדיון בחיפה. בנוסף אליו, שני נערים בני 16 מחיפה הורחקו גם הוא מהאצטדיון לתקופת זמן זהה, בשל עבירה זהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully