וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימון ביילס ואלי רייזמן ביקרו, עוד נשיאה של איגוד ההתעמלות התפטרה

שערורייה נוספת באיגוד ההתעמלות האמריקאי: הנשיאה נאלצה להתפטר אחרי חמישה ימים בלבד בתפקיד אחרי ציוץ אומלל על נייקי וקאפרניק ובעקבות חלקה בפרשת ההתעללות של לארי נסאר

מרי בונו. AP
רצף שערוריות. בונו/AP

עוד שערורייה באיגוד ההתעמלות בארה"ב: מרי בונו, שרק בשבוע שעבר מונתה לתפקיד נשיאת האיגוד, נאלצה להתפטר מתפקידה אחרי חמישה ימים בלבד, וזאת בעקבות ביקורת ציבורית וסערה כבר בימיה הראשונים. בונו מונתה ביום שישי ונאלצה לעזוב את התפקיד כבר ביום שלישי, אחרי שספגה ביקורת ממתעמלות בכירות, ובעיקר הסתבכה עם ציוץ מיותר נגד קולין קפרניק.

זמן קצר אחרי ההודעה שבונו תחליף את קרי פרי, הנשיאה הקודמת שהתפטרה בעקבות ניקוי האורוות באיגוד אחרי פרשת ההתעללות המינית של לארי נסאר, מי שיצאה נגד הבחירה בה לתפקיד הייתה אלי רייזמן, עוד אחת ממאות המתעמלות שהיו קורבנות להתעעלות המינית של ד"ר לארי נסאר.

לבונו, כך התברר, היה קשר עם חברת עורכי דין שייעצה לאיגוד ההתעמלות, לכאורה, שלא לחשוף את מה שהם ידעו על נסאר. בונו, שהייתה בבית הנבחרים האמריקאי בין 1998 ל-2013, הייתה לוביסטית עבור חברת עורכי הדין פיגר בייקר דניאלס, שייצגה את איגוד ההתעמלות כשפרשת נסאר פרצה.

אלי רייזמן בעימות עם דוקטור לארי נסאר. רויטרס
רייזמן מעידה נגד נסאר/רויטרס
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס. AP
כבר לא פוחדת לדבר. ביילס/AP

"חבריי לקבוצה ואני דיווחנו על ההתעללות של נסאר בשנת 2015", כתבה רייזמן, "אנחנו יודעים עכשיו שעורכי הדין בחברה של בונו ידעו את זה, ולמרות זאת נסאר המשיך להתעלל בילדים במשך 13 חודשים נוספים?! למה למנות לתפקיד מישהו שמקושר לחברה שעזרה להסתיר את ההתעללות?".

יממה לאחר מכן הכוכבת הגדולה של ההתעמלות בארה"ב, סימון ביילס, הגיבה לציוץ של בונו, שמאז כבר נמחק. בונו העלתה תמונה שלה מוחקת בטוש את הסמל על נעל של נייקי, וזאת כחלק ממחאה שלה נגד נייקי על הקמפיין של החברה עם קולין קאפרניק - שחקן הפוטבול שהחל את המחאה הציבורית עם כריעת הברך הזמן נגינת ההמנון. בונו צייצה: "אני משתתפת במשחק גולף באירוע צדקה, בגיוס כסף לכוחות המיוחדים ולמשפחותיהם. לצערי, יש לי את הנעליים האלה על הרגליים, אבל למזלי, יש עליי טוש בתיק...". סימון ביילס הגיבה לציוץ בציניות: "הפה שלי נשמט... אל תדאגו, זה לא שהיינו צריכים נשיאה חכמה יותר לאיגוד ההתעמלות, או ספונסרים או משהו".

בונו, כאמור, החליטה להתפטר. "לאור המתקפות האישיות, וחוסר ההגנה, התפקיד שלי כמנהלת האיגוד היה הופך עליו לעול", כתבה. כמו כן ניסתה להסביר את הציוץ שלה נגד קאפרניק, ותהתה איך ציוץ אחד מעיב על פעילות ציבורית שלה במשך 20 שנה.

עוד באותו נושא

אונס קבוצתי: מיהם האנשים שאפשרו את ההתעללות של לארי נסאר?

לכתבה המלאה
ציוץ של מרי בונו נגד קאפרניק, נייקי. אתר רשמי
התמונה בציוץ שנמחק. בונו מוחקת את סמל נייקי/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully