וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה הציבורית והביקורת: גל פרידמן נוטה לרדת ממכירת המדליה

אחרי שהקשיים הכלכליים נכנסו לפרופורציות (בונה בית בשדות ים), ואחרי שבוועד האולימפי תקפו ("מעשה שלא עושים") ושחר צוברי עקץ ("הייתי שמח להתחלף איתו"), גל פרידמן צפוי לבטל את ההחלטה למכור את מדליית הזהב האולימפית

גולש רוח ישראלי גל פרידמן. ברני ארדוב
תחת אש. גל פרידמן והמדליה/ברני ארדוב

אחרי יומיים סוערים ושלל כותרות, נראה כי גל פרידמן החליט לרדת מההחלטה שלו למכור את מדליית הזהב שבה זכה במשחקים האולימפיים באתונה 2004, וזאת בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה והכעס מהוועד האולימפי.

מוקדם יותר היום הוועד האולימפי יצא נגד הכוונה של האלוף האולימפי לשעבר למכור את המדליה בשל מצוקה כלכלית, לכאורה, אליה נקלע. מנכ"ל הוועד האולימפי יגאל כרמי אמר היום בהתייחס לנושא: "מכירת מדליה אולימפית היא מעשה שאין עושים".

בהודעה רשמית של הוועד נאמר כי: "ככל שהרצון למכור את המדליה האולימפית, משאת נפשם של כל ספורטאי העולם, מבטאת מצוקה כלכלית כלשהי של פרידמן, אנו בטוחים שיש דרכים אחרות להתמודד עם קושי במידה וקיים". עוד נודע כי מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג שוחח עם פרידמן בניסיון לגבש דרכי פעולה אלטרנטיביות שימנעו את מכירת המדליה.

פרידמן בעצמו הגיב לטענות נגדו וכתב בפייסבוק: "כמה ספורטאים במדינה באמת מצליחים להישאר אחר כך בעולם הספורט ולהתפרנס מזה? אולי כדאי שהילדים יבינו שכדאי להשקיע קודם במקצוע ושהספורט הוא בעדיפות שניה. מעשרות אלפי ילדים בענפים השונים, יישאר רק אחוז קטן שיצליח להתקיים מזה ואחוז אפסי שממש ירוויח מהספורט האולימפי".

עוד בנושא
גל פרידמן מציע למכירה את מדליית הזהב האולימפית שבה זכה באתונה

גל פרידמן עם מדליית הזהב, אתונה 2004. AP
הרגע הגדול של חייו. פרידמן/AP
גל פרידמן עם מדליית זהב אתונה 2004. AP
הזיכרונות יישארו. פרידמן/AP

הפרשה הזאת זכתה לתהודה ברחבי העולם, ובמקומות רבים פורסם על "הספורטאי הישראלי היחיד שהצליח אי פעם להביא מדליית זהב לישראל, וכעת מבקש למכור אותה".

גם בכנסת לא נשארו אדישים וח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הודיעה כי בכוונתה לפנות אל שרת התרבות והספורט מירי רגב ואל יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ יעקב מרגי, בדרישה לקיים דיון בוועדת החינוך כדי לקדם תוכנית לאומית לספורט הישגי.

כתבה על גל פרידמן באתר "מארקה" הספרדי. אתר רשמי
מתוך "מארקה"/אתר רשמי

לאחר מכן עלו ספקות: האם גל פרידמן במצב כספי כל כך קשה? שחר צוברי, שגם הוא זכה במדליית ארד אולימפית, נשאל היום על הסוגיה ב"כאן חדשות", וענה: "אני חושב שגל חיים נאותים וחיים טובים, אולי הייתי שמח להתחלף איתו ולהיות חבר בקיבוץ שדות ים. אני באמת לא יודע למה הוא מוכר את המדליה, זה נשמע לי קצת תמוה". בהמשך הוסיף ש"גם אני חווה את זה, כמו כל ספורטאי שפורש, שאין מעטפת ואין עזרה, לתוכניות של היום שאחרי. המלגה שאני מתקיים ממנה כספורטאי היא לא גבוהה במיוחד".

כמו כן, העיתונאי בן מיטלמן, שערך ראיון עם פרידמן לערוץ 2 (שישודר במוצ"ש), מבהיר ש"הוא לא במצב כלכלי קשה כפי שרבים הסיקו, אבל השקעות פחות טובות ושיפוץ ביתו בקיבוץ שדות-ים גרמו לו להתעניין כמה שווים הגלשן ההוא והמדליה". כאמור, אחרי הפרסומים והדיווחים, פרידמן החליט ככל הנראה לסגת, ולא למכור את המדליה.

  • עוד באותו נושא:
  • גל פרידמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully