וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון רודף כישלון: כל הברזילאים ששיחקו בהפועל תל אביב

ההמלצות של אלמוג כהן והחלוץ שהפך לדמות קאלט, הרכש של לוזון וההחתמות של לנדאו. ואלדיירו, קוטיניו, סאשה ודגלאס דה סילבה. לרגל שחרורו של רוג'ר, סקירת הברזילאים ששיחקו באדום

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

רוג'ר ששוחרר אתמול (ראשון) מהפועל תל אביב אחרי כשלושה חודשים בלבד, היה השחקן הברזילאי ה-17 בהיסטוריה של המועדון, כשמאז הצטרף גם קאיו. ב-22 השנים האחרונות, האדומים החתימו ברזילאים בשלל עמדות וכמעט תמיד נכשלו. דגלאס דה סילבה ולוקאס סאשה הם היחידים ששרדו יותר מעונה אחת, רבים אחרים לא החזיקו מעמד יותר מחצי עונה. הרשימה המלאה לפניכם.

שחקן הפועל תל אביב, קאווה. ברני ארדוב
16 מ-18 הברזילאים לא שרדו יותר מעונה. רבים שוחררו אחרי הרבה פחות. קאווה/ברני ארדוב

לאונרדו בוארב (לאונרדו באואר)

עמדה: בלם
עונה: 1996/7

הברזילאי הראשון של הפועל תל אביב. הצירוף שלו מככב בצמרת הפעולות השליליות של משה סיני כמאמן הפועל תל אביב - והיו הרבה כאלו. היה בן 17 בלבד כשהגיע לקבוצה (לפחות כך מספרים) ובאופן מיידי גילה יכולת חלשה. כבש שער אחד בנגיחה - לרשת של הפועל תל אביב עצמה בהפסד 1:0 להפועל חיפה. זמן לא רב לאחר מכן כבר נעלם לנצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
משה סיני מאמן מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
צירף את הברזילאי הראשון. סיני/קובי אליהו

וולטון סילבה

עמדה: חלוץ
עונה: 2002/3

מהחלוצים הזרים החלשים שאי פעם לבשו את מדי הפועל תל אביב. כשהגיע בסוף אוגוסט 2002, סיפרו על חלוץ שכבש 11 שערים במדי לה האבר בליגה השנייה בצרפת. בדיקה מאוחרת מדי גילתה שהוא בכלל שיחק בקבוצת המילואים שלה. הבקיע נגד קרנטן האוסטרית בגביע אופ"א וגילה יכולת סבירה בגביע הטוטו, אבל שם זה נגמר. דרור קשטן שביקש להחתים אותו באוגוסט, גם היה זה שהורה לשחרר אותו בדצמבר. בזכות היכולת, בזכות סיפור, בזכות הקיום שלו, וולטון נותר עד היום דמות קאלט בקרב אוהדי הפועל תל אביב.

שחקן הפועל תל אביב, וולטון סילבה, מול שחקן לידס, ג'ונתן וודגייט. GettyImages
קשטן ביקש להחתים אותו באוגוסט, והורה לשחרר אותו בדצמבר. וולטון סילבה/GettyImages

פבריסיו קרבאליו

עמדה: קשר אחורי
עונה: 2003/4

קשר אחורי חרוץ שידע ללחוץ על היריב, לחלץ כדורים ואפילו לכבוש (5 שערי ליגה), אבל עדיין נחשב לשחקן אפור. אחרי עונה אחת שוחרר על ידי המאמן החדש גילי לנדאו ופצח במסע נדודים שכלל בין היתר את הפועל באר שבע, הפועל כפר סבא ואחי נצרת. למרות ששיחק רק עונה אחת בהפועל תל אביב, בהחלט לא יכול להיות מוגדר כ"כישלון". לטובתו עומדת גם העובדה שהונחת לתוך נעליו הבלתי ניתנות למילוי של גאבור הולמאי.

פבריסיו קרבאליו צילום מסך. צילום מסך
לא יכול להיות מוגדר ככישלון. קרבאליו היום/צילום מסך

פאביו רוסה

עמדה: מגן ימני
עונה: 2004/5

שלושה שבועות של מבחנים הספיקו לגילי לנדאו להחתים אותו. חמישה משחקים בליגה הספיקו לו להבין שטעה. לא טוב בהגנה, לא טוב בהתקפה, לא טוב בכלום. שוחרר מוקדם והפך לקנה מידה להשוואה עם כל מגן ימני כושל שנחת במתחם חודורוב. טיאגו קוסטה וג'ון פיינטסיל (בקדנציה השנייה) דאגו שהוא יהיה בחברה טובה.

שחקן הפועל תל אביב ב-2004, פאביו רוסה. GettyImages
הפך לקנה מידה לכל מגן ימני כושל שהגיע אחריו. פאביו רוסה/GettyImages

אדוארדו מארקש

עמדה: קשר התקפי
עונה: 2004/5

אחד השחקנים הכי עצלנים ששיחקו אי פעם בהפועל תל אביב. גילה יכולת טכנית גבוהה מאוד, שליטה אבסולוטית בכדור וגם חוסר חשק לרוץ ולעבוד. אחרי שגילה שהכדור לא יתגלגל אליו מרצונו החופשי, חכך בדעתו לנסות להשיג אותו בדרך שהיא לא עמידה במקום, אבל מיהר לוותר. בינואר מכבי תל אביב קיבלה את הלקרדה הזו בעסקה שבמסגרתה ג'ון פיינטסיל עבר לצד האדום.

שחקן הפועל תל אביב ב-2004, אדוארדו מארקש. GettyImages
טכניקה עילאית ואמונה עיוורת בעמידה במקום. מארקש/GettyImages

ג'ובאני ואלדיירו

עמדה: חלוץ
עונה: 2004/5

הגיע קצת אחרי פאביו רוסה ואדוארדו מארקש ונותן להם פייט יפה בגודל הכישלון. נגע בשמיים במשחקים נגד הפועל באר שבע: שער בגביע הטוטו ונגיחה למשקוף במחזור התשיעי, אבל גילה שאי אפשר לשחק מולה בכל שבוע. אחרי שמונה משחקי ליגה, 0 שערים, תלונות על חוסר תקשורת ושבועות של דיבורים של שחרור, בינואר הוא אכן כבר הפך לזיכרון רחוק.

וולינגטון

עמדה: קשר אחורי
עונה: 2006/7

הצטרף בסוף ינואר ועזב אחרי פחות מחצי שנה. קשר אחורי שבזכות רגליים זריזות גילה יכולת לא רעה בכל הנוגע לחילוצי כדור, אבל לא ממש ידע מה לעשות עם הדבר העגול הזה בזמן שהוא היה אצלו ברגליים ומיהר לאבד אותו בחזרה. התחיל אצל יצחק שום, סיים תחת ניר לוין. רשם שתי הופעות בלבד של 90 דקות בליגה ובקיץ אמר יפה שלום ולא ולהתראות.

וולינגטון שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
חילץ את הכדור, אבל לא ממש ידע מה לעשות איתו. וולינגטון/ברני ארדוב

פאביו ג'וניור

עמדה: חלוץ
עונה: 2007/8

עם עבר בנבחרת ברזיל וקורות חיים שכוללים את רומא, הציפיות היו גדולות. ביציעים לא ידעו איך לאכול אותו: מצד אחד פעולות של שחקן מעולם אחר, מצד שני התנהלות בעצלתיים והיעלמות לאורך משחקים שלמים. החמיץ בלי סוף (הנגיחה החוצה באשדוד עוד תהפוך לסרט תיעודי), אבל קם לתחייה במשחקי דרבי. עזב אחרי שנה ונחרט בזיכרון כזר אהוד ואהוב. אולי בזכות שיר השחקן הקליט, כנראה שהרבה בזכות שלושה שערים לרשת של מכבי תל אביב.

פאביו ג'וניור שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
קם לתחייה במשחקי דרבי. פאביו ג'וניור/ברני ארדוב

אבדג'י

עמדה: קשר אמצע/ימין
עונה: 2007/8

הגיע בקיץ 2007, עזב אחרי חצי עונה. תופקד במרכז המגרש או באגף הימני, אבל ראה בשמירה על העמדה שלו המלצה בלבד. שחקן נמרץ, חסר ריכוז וחסר אחריות. הצירוף שלו הוערך בזמנו ב-2 מיליון דולר, על מה ולמה? לגיא לוזון התשובות. תבע את הפועל תל אביב בסכום של למעלה מ-2.5 מיליון שקל והיה אחד מלא מעט גורמים שהובילו את המועדון להליך פירוק.

אבדי שחקן הפועל תל אביב מול אסי בלדוט שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
נמרץ, אבל חסר ריכוז וחסר אחריות. אבדג'י/ברני ארדוב

גבריאל דוס סנטוס

עמדה: בלם
עונה: 2007/8

הדיונים שלו עם הפועל תל אביב על הסדר פיצויים היו ארוכים בהרבה מהתקופה בה לבש את המדים האדומים. אחרי 13 הופעות, נפצע בברך ועד שהספיק להתאושש, כבר הוחלף על ידי אלין טופוזקוב. הפועל תל אביב הייתה הקבוצה הראשונה והאחרונה שלו מחוץ לברזיל. בלם אתלטי וחזק עם התמכרות לביצוע טעויות וסכסוך עם הכדור. כמו אבדג'י, גם הוא תבע את האדומים על סכום גדול.

בלם הפועל תל אביב, גבריאל דוס סנטוס. ברני ארדוב
התמכרות לביצוע טעויות. גבריאל דוס סנטוס/ברני ארדוב

דגלאס דה סילבה

עמדה: בלם
עונות: 2008-2011 (נמכר בינואר 2011)

אחד הזרים הכי טובים אי פעם של הפועל תל אביב, אולי גם אחד הטובים בהיסטוריה של ליגת העל. זכה עם הפועל תל אביב בדאבל, שיחק איתה בשלב הבתים של ליגת האלופות. אתלט, חזק, מהיר, לא שייך לכאן. לפעמים נראה היה שאלי גוטמן יכול לשרטט על הלוח חוליית הגנה של שחקן אחד. נמכר לרד בול זלצבורג תמורת כ-2.6 מיליון יורו.

דגלאס דה סילבה, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מהזרים הטובים שלבשו את מדי הפועל תל אביב. דגלאס דה סילבה/ברני ארדוב

ברונו קוטיניו

עמדה: קשר התקפי
עונה: 2012/13

כמו אדוארדו מארקש ופדרו גלבאן לפניו וקאיו אחריו, גם הוא חבר של כבוד באגודת הקשרים ההתקפיים העצלנים. הגיע בהמלצתו של עוזר המאמן שביט אלימלך והתגלה כפלופ עצום, בטח ביחס לשכר שהרוויח: לפי הדיווחים כ-200 אלף יורו לעונה. תרם לאדומים חמש הופעות בליגה בהן נראה עייף, חסר חשק ולא מחובר. יוסי אבוקסיס שהגיע במקום ניצן שירזי ז"ל, הראה לו את הדלת החוצה.

ברונו קוטיניו שחקן הפועל תל אביב (שמאל) מול הפועל חיפה. ברני ארדוב
חמישה משחקי ליגה והביתה. קוטיניו/ברני ארדוב

לוקאס סאשה

עמדה: קשר אחורי/מרכזי
עונות: 2013-2015

תופס בקלילות את המקום השני מלמעלה ברשימת הזרים הברזילאים של הפועל תל אביב. שחקן תזזיתי שהפסיק לרוץ רק אחרי שפתחו לו את מכסה המנוע והוציאו את הסוללות. לא ניחן בטכניקה גבוהה - למסור כדור מדויק של יותר מ-10 מטר היה פרויקט של ממש עבורו - אבל חיפה על הכל עם מוסר עבודה אלמותי ותנועה מבריקה ללא כדור. בניגוד להרבה שחקנים אחרים בתקופה שלו, לא התרגש במשחקים הגדולים.

לוקאס סאשה שחקן הפועל תל אביב חוגג. יוסי ציפקיס
בניגוד ללא מעט שחקנים אחרים בתקופה שלו, לא התרגש במשחקים גדולים. לוקאס סאשה/יוסי ציפקיס

קאווה

עמדה: קשר אחורי
עונה: 2015/16

הגיע להפועל תל אביב בעיצומו של עידן ה-Welcome - תקופת ההחתמות הפרועה של אמיר כבירי ושות'. הצטרף בחלון ההעברות של ינואר ושימש בורג מאוד משני (7 הופעות) במסע ההינצלות מהירידה בכיכובם של ארון שוינפלד ונמניה ניקוליץ'. בצעד שלא הפתיע אף אחד, האדומים ויתרו על המשך התקשורת איתו בקיץ והוא חתם במוריירנסה הפורטוגלית, בה הצטיין. שנה אחרי שעזב את הפועל תל אביב, נמכר לקבוצה מהליגה היפנית תמורת 750 אלף יורו.

קאווה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בורג משני במסע ההינצלות. קאווה/ברני ארדוב

ברונו סוארס

עמדה: בלם
עונה: 2017/18

עם 111 הופעות בליגת המשנה בגרמניה והמלצות מאלמוג כהן, בהפועל תל אביב מודל הליגה הלאומית, חשבו שהם מחתימים בלם ברמת צמרת ליגת העל. גילה יכולת בינונית (בליגה הלאומית, כן?), התקשה מאוד בהנעת כדור וסבל מיחסים לא טובים עם קובי רפואה שהחליף את מוטי איוניר. אחרי 13 הופעות נמכר לקבוצת ג'והור המאלזית תמורת יותר מ-200 אלף יורו. להיפטר משחקן כזה באמצע החוזה וגם לקבל עליו כסף? המכירה של סוארס היא אחת מהעסקאות הכי מוצלחות שהפועל תל אביב עשתה ב-95 שנות קיומה.

ברונו סוארס שחקן הפועל תל אביב מול פיטר נוורה שחקן הפועל כפר סבא. ברני ארדוב
לקבל כסף על שחקן כזה? אחת מהעסקאות הגדולות בתולדות הפועל תל אביב. סוארס/ברני ארדוב

דנילו

עמדה: חלוץ
עונה: 2017/18

אחרי שחתם, אמר ש"אני בא לתת את המקסימום ולהחזיר את הקבוצה למקומה הראוי". המקסימום שלו הסתכם בשלוש הופעות בגביע הטוטו וכרטיס טיסה בחזרה לברזיל. לא שכנע במחנה האימון, גילה יכולת חלשה בגביע הטוטו (למרות שכבש נגד בני לוד) ושוחרר עוד לפני המחזור הראשון בליגה כדי לפנות מקום בתקציב להחתמתו של שחר הירש.

דנילו שחקן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
שוחרר לפני פתיחת הליגה. דנילו/יוסי ציפקיס

רוג'ר

עמדה: קשר אחורי
עונה: 2018/19

אחרי שחתם, אלמוג כהן התראיין והבטיח ניסים ונפלאות. על הנייר היה אמור להיות הזר המוביל והבכיר של הפועל תל אביב, על הדשא איבד את המקום בהרכב ועזב אחרי שישה מחזורים בלבד. לא היה דומיננטי, לא היה נייד, לא הניע את המשחק מספיק מהר, לא התאים לקובי רפואה.

שחקן הפועל תל אביב, רוג'ר, מול שחקן בני סכנין מהראן ראדי. אדריאן הרבשטיין
בהפועל תל אביב ציפו להרבה יותר דומיננטיות. רוג'ר/אדריאן הרבשטיין

קאיו

עמדה: קשר התקפי
עונה: 2018/19

נקודה לזכותו: שיחק קצת יותר מחצי שעה ולכן נותר זכאי מחמת הספק. נקודה לרעתו: בקצת יותר מאותה חצי שעה, נראה כמו העתק כמעט מדויק של פדרו גלבאן. לא רץ, לא השתתף במשחק ההגנה ויצר פקקים במשחק ההתקפה. אם זה יראה כך גם בהמשך, הפועל תל אביב תהיה צריכה למצוא דרך עוקפת.

שחקן הפועל תל אביב, קאיו. אתר רשמי
זכאי מחמת הספק. קאיו/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully