וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקו בגלזגו יספיק, בית משולש עלול להזיק: סיכויי העלייה של ישראל

ההכרעה עוברת להאמפדן פארק: בזכות המאזן בין הנבחרות, נקודה בסקוטלנד תבטיח לישראל עלייה ללא קשר לתוצאה של הסקוטים באלבניה. הסיפור יסתבך אם לכולן יהיו שש נקודות. כל התרחישים והתאריכים

צילום ועריכה: קובי אליהו

נבחרת ישראל עלתה הערב (ראשון) לפסגת בית א' של הדרג השלישי בליגת האומות, אחרי שניצחה 0:2 את אלבניה באצטדיון טרנר משערים של תומר חמד (8) והמחליף דיא סבע (83). הנבחרת העלתה את מאזנה לשש נקודות, לעומת שלוש שיש לסקוטלנד ואלבניה, שנפגשות ביניהן ב-17 בנובמבר. ישראל תגיע להאמפדן פארק שלושה ימים לאחר מכן, כשתיקו מול הסקוטים יספיק כדי לעלות לשלב הבא.

טבלת הבית כרגע:

1. ישראל 6 נקודות (הפרש שערים 2:4)
2. סקוטלנד 3 נקודות (הפרש שערים 2:3) משחק פחות
3. אלבניה 3 נקודות (הפרש שערים 4:1)

המשחקים שנותרו:

17.11: אלבניה - סקוטלנד
20.11: סקוטלנד - ישראל

עוד בנושא
ליגת האומות: מה זה, איך זה עובד ואיך ניתן להעפיל ליורו 2020?
ליגת האומות: ישראל ניצחה 0:2 את אלבניה ועלתה לראשות הבית
אריאל הרוש הודה: "זה המשחק הכי טוב בקריירה שלי, יש לי צמרמורת"

שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם דיא סבע. ברני ארדוב
שער קריטי. דיא סבע/ברני ארדוב

* אם סקוטלנד תנצח את אלבניה בשקודר, היא תוציא את נועלת הבית לחלוטין מהתמונה ותגיע לקרב ישיר מול ישראל במחזור הסיום. אז, המנצחת תהיה זו שתסיים ראשונה ותעלה שלב.

* תיקו בגלזגו יעביר את ההכרעה למאזן הישיר בין הנבחרות, בו לישראל יש יתרון בזכות ה-1:2 הביתי.

* ניצחון אלבני ב-17 בנובמבר ישווה את סך הנקודות של אלבניה לישראל, וגם במקרה הזה תיקו ישראלי בסקוטלנד יכריע את הבית לטובת הנבחרת של אנדי הרצוג.

* אם אלבניה תנצח את סקוטלנד ואז סקוטלנד תנצח את ישראל, יווצר בית משולש עם שש נקודות לכל נבחרת. במקרה כזה, ישראל ביתרון על אלבניה (1:2) וההכרעה תיפול על התוצאות בשני המשחקים האחרונים. גם לסקוטלנד כרגע יתרון על אלבניה אחרי ה-0:2 הביתי, אך היא צריכה 0:1 או ניצחון ביותר מגול כדי ליצור יתרון על ישראל.

* הנבחרת הבטיחה כמעט בוודאות שלא תרד לדרג הרביעי, שכן בית א' הוא היחיד בו יש שלוש נבחרות והאחרונה בו יכולה לרדת רק אם תהיה המדורגת שלישית הכי גרועה מבית ארבעת הבתים בדרג השלישי. כרגע זו קפריסין, שצברה נקודות רק מול נועלת הבית שלה ולכן היא עדיין על אפס.

עוד באותו נושא

ליגת האומות: ישראל ניצחה 0:2 את אלבניה ועלתה לראשות הבית

לכתבה המלאה
אנדי רוברטסון שחקן נבחרת סקוטלנד. רויטרס
הפסד של סקוטלנד באלבניה עשוי ליצור בית משולש. אנדי רוברטסון/רויטרס

אם הנבחרת אכן תסיים ראשונה, היא תעפיל לשלב הפלייאוף ממנו אפשר להגיע ליורו 2020. הגרלת הפלייאוף תהיה יומיים לאחר המשחק מול סקוטלנד, ב-22 בנובמבר, ותכלול את ארבע מנצחות הבתים בדרג השלישי. אז ייקבעו משחקי חצי הגמר (המארחת תוגרל, בלי גומלין) ומי תארח את משחק הגמר. המשחקים עצמם יהיו ב-26 עד 31 במרץ 2020, רק אחרי סיום מוקדמות היורו המסורתיים שיחלו במרץ 2019. אגב, אם ישראל תצליח לתפוס את אחד משני המקומות הראשונים בבית המוקדמות המסורתי, להעפלה בליגת האומות לא תהיה חשיבות.

ניקח לדוגמה את ראשי הבתים כרגע. אם ישראל, פינלנד, בולגריה וסרביה יסיימו במקומות הראשונים בבתים הנפרדים שלהן בדרג ג' ולא יצליחו להעפיל ליורו דרך המוקדמות, ארבעתן יתחרו על כרטיס נוסף בשלב פלייאוף שייערך במרץ 2020 בשיטת "פיינל פור" (כאמור: חצי גמר אחד, גמר אחד, ללא שיטת בית וחוץ). אם אחת מהנבחרות תעפיל דרך המוקדמות, את מקומה תתפוס הנבחרת עם המאזן הכי טוב אחריה בליגת האומות (לכן, חשוב להשיג כמה שיותר נקודות גם אם מסיימים במקום השני בבית).

השיטה מבטיחה כרטיס אחד ליורו לכל דרג וכן, גם לדרג ד' החלש תהיה נציגה ביורו 2020 וזאת יכולה להיות נבחרת כמו אזרבייג'אן, גאורגיה, ארמניה או אפילו קוסובו.

אנדי הרצוג מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
עוד יותר מחודש לעשות חישובים. אנדי הרצוג/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully