וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיליאן אמבפה כיכב על השער של מגזין 'טיים': "החיים שלי השתנו לגמרי"

כוכב פריס סן ז'רמן וצרפת הפך לכדורגלן הרביעי שמופיע על שער המגזין אחרי מסי, ניימאר ובאלוטלי, וסיפר על הקשר המיוחד עם המשפחה: "אמא שלי תמיד אמרה לי שאני צריך להית קודם כל בנאדם"

עריכת וידאו: מתן חדד

קיליאן אמבפה ממשיך לכבוש את כל היעדים האפשריים. הכוכב הצרפתי, שבעוד כחודשיים יחגוג בסך הכול 20, זכה לכבוד גדול כשהופיע על שער מגזין TIME, הגרסה הבינלאומית. כוכב פריס סן ז'רמן ונבחרת צרפת התראיין ודיבר על הקריירה שלו עד כה, על החלומות שלו ועל חייו. כמו כן, היום התפרסם נתון שמראה כי אמבפה כבש עד כה 64 שערים עבור קבוצותיו (מונאקו ופ.ס.ז') ונבחרת צרפת. מבין כל הכוכבים הגדולים, רק רונאלדו הברזילאי כבש יותר מכך עד גיל 20 עם 92 כיבושים, מתחת לאמבפה נמצאים ניימאר (48), סרחיו אגוארו (44), ויין רוני (43), ליאונל מסי (27) וכריסטיאנו רונאלדו (20).

אמבפה אמר בראיון למגזין: "החיים שלי השתנו לחלוטין לאחרונה. אני מאושר ואני חי את החיים שחלמתי לחיות. אני חושב שאולי פספסתי משהו. לא היו לי את הרגעים הכביכול נורמלים של ההתבגרות, כמו לצאת עם חברים, ליהנות מהילדות". בכתבה סופר גם על כך שאמבפה תרם את 400 אלף היורו שקיבל על הזכייה בגביע העולם לילדים חולים ובעלי מוגבלויות.

אמבפה אמר שזה מה שעוזר לו להישאר צנוע: "למדתי שהספורטאים הכי גדולים והכוכבים הכי גדולים הם גם הכי צנועים, אלה שמכבדים אנשים. אתה תמיד צריך לשמור על שפיות, יש שלושה ערכים שחשובים: כבוד, צניעות ושפיות". אמבפה הוא בסך הכול הכדורגלן הרביעי שמופיע על השער של מגזין TIME אחרי ליאונל מסי, ניימאר ומריו באלוטלי. המגזין אף הגדיר את אמבפה כ"עתיד של הכדורגל" וטען כי הוא העתיד גם מבחינה ספוטיבית וגם מבחינה חברתית.

עוד בנושא:

המספרים המדהימים של קיליאן אמבפה
אמבפה הוא אחד המועמדים לזכייה בכדור הזהב
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

שחקן פריס סן ז'רמן קיליאן אמבפה. רויטרס
הכדורגלן הרביעי שזוכה לככב על השער של TIME. אמבפה/רויטרס

בכתבה אף מצוין כי אמבפה מסמל עבור צרפתים רבים הרבה יותר מסתם כדורגלן מצוין, אלא סיפור סינדרלה. הוא גדל בפרבר של פריס בשם בונדי שאופיין בעיקר במהגרים רבים ועוני. הוא גדל כבן לאב קמרוני בשם ווילפריד ואם אלג'יראית בשם פאייזה למארי. בבונדי יש 22% אבטלה ואמבפה היה בן שש כשב-2005 השכונה הייתה אחד האזורים בהם גאתה המחאה של המגרים והאלימות בעקבותיה. כשהיה בן 14 בלבד עזב למונאקו ב-2013.

אמבפה טוען שיש רק דבר אחד שמשאיר אותו מאוזן וצנוע וזו המשפחה שלו. בכתבה אף מצוין שאמו של החלוץ הנהדר הסתובבה בבית בזמן הכנת הכתבה. גם אחיו בן ה-12 של אמבפה, אית'ן, נתקל בכתב של TIME כשנכנס לאימון בקבוצת הילדים של פריס סן ז'רמן בזמן הראיון. לאמבפה יש גם אח מאומץ בשם ז'ירס קמבו אקוקו, מהגר מזאיר שנשלח על ידי הוריו להתחנך בצרפת כשהיה בן שש ואומץ על ידי משפחת אמבפה. היום קמבו אקוקו משחק בבורסאספור הטורקית. "תמיד היינו קרובים מאוד", סיפר אמבפה על אחיו המאומץ, "אנחנו ממש כמו משפחה, כולם ביחד בבית, כולם אוכלים תמיד ביחד. מעולם לא ויתרנו על זה. המשפחה שלי תמיד הייתה מאחוריי כדי לעזור לי, בין אם מדובר במשחק הראשון בבונדי ובין אם זה עכשיו מול 80 אלף צופים. זו תמיכה אמיתית ואפשר להרגיש את זה במגרש".

אמו של אמבפה הייתה שחקנית כדוריד שמגיל צעיר הסבירה לו מה הוא צריך לעשות: "אמא שלי תמיד אמרה לי מה אני צריך לעשות כדי להפוך לכדורגלן גדול, לפני הכול אתה צריך להיות אדם נהדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully