וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאיר את מסי הרחק מאחור: המספרים המדהימים של קיליאן אמבפה

כוכב פריס סן ז'רמן צריך לעשות עוד הרבה קילומטראז' כדי להגיע למספרים של מסי, אבל השוואה שנערכה בין השניים גילתה: הארגנטינאי אפילו לא התקרב למספרים של הצרפתי באותו הגיל

עריכת וידאו: מתן חדד

ליאונל מסי, יחד עם כריסטיאנו רונאלדו, הוא ללא ספק גדול השחקנים של דורנו ויש שאומרים אולי הכדורגלן הגדול בהיסטוריה, אך כבר עכשיו מסתמן יורש צעיר לשניים האלו. מדובר כמובן בקיליאן אמבפה ששובר כל שיא אפשרי ובמחזור הליגה האחרון הדהים עם רביעייה על חשבונה של ליון בתוך 13 דקות בלבד ב-0:5 של פריס סן ז'רמן. עוד מוקדם להשוות את אמבפה למסי, אבל האם הצרפתי גדול יותר ממה שהארגנטינאי היה באותו גיל? בהחלט כן, לפחות על פי המספרים.

עוד בנושא:

פורסמה רשימת המועמדים לכדור הזהב: רונאלדו, מסי וניימאר בפנים
מיכאל יוכין נפרד מג'ון טרי שהודיע על פרישה מכדורגל

קיליאן אמבפה, נבחרת צרפת, עם ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה. GettyImages
יגיע למספרים של מסי? אמבפה מנחם אחרי הניצחון של צרפת על ארגנטינה במונדיאל/GettyImages

באוקטובר 2004, כשמסי היה בן 17 ו-3 חודשים בלבד, פרנק רייקארד אז מאמנה של ברצלונה שלף את הארגנטינאי להופעת בכורה בליגה כשהכניס אותו כמחליף (81) מול אספניול והפך אותו לשחקן הצעיר ביותר שרושם הופעת בכורה במועדון והאגדה עדיין נמשכת.

אבל הפריצה של מסי לא היתה מטאורית כמו של הצרפתי שבגיל 19, 9 חודשים ו-20 ימים כבש כבר 67 שערים ב-135 משחקים בקריירה. כשהיה בגילו לשם השוואה, מסי הבקיע "רק" 20 שערים, כולל 15 שערי ליגה לעומת 37 של הצרפתי. בזירה האירופית, בעוד שאמבפה הבקיע 12 גולים בליגת האלופות, כוכב ברצלונה הבקיע רק שניים מתוך 105 השערים שיש לו במפעל היוקרתי בגיל הזה.

הפער בין השניים רק צומח כשמדובר ברמת הנבחרות. אמבפה, אלוף העולם למי ששכח, כבש כבר תשעה שערים בינלאומיים (כולל שער בגמר המונדיאל) לעומת שניים בלבד של הפרעוש בגיל הזה. האם לאורך קריירה שלמה אמבפה יצליח להגיע למספרים של מסי ולכמות התארים שלו? זה כבר אתגר הרבה יותר גדול.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

המספרים שמספרים את הסיפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully