וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת סילבסטר הסתיימה: על הדעיכה של יקוב סילבסבטר בבית"ר ירושלים

7.10.2018 / 12:00

זה קרה לו בדנמרק, זה קרה לו בגרמניה וזה קורה לו גם בישראל. יקוב סילבסטר לא מזכיר את היהלום של בית"ר מהעונה שעברה. היחס בקיץ פגע, הסגנון בהתקפה מפריע, אבל מתברר שיש כאן משהו עמוק יותר

צילום. גדעון צנטנר, עריכת וידאו: מתן חדד

בשבוע שקדם למשחק ההפסד 2:0 בקרית שמונה, עבדו בבית"ר על מצבים נייחים והכנסת כדורים מהאגפים לשחקני ההתקפה. מי שבלט באותו אימון היה יקוב סילבסטר. כול כדור שהגיע אליו נכנס לשער. שחקנים אפילו החמיאו לחלוץ ואמרו לו שבקרית שמונה יגיע המשחק שבו הוא יחזור לעניינים. אך הסלובקי ענה בחשש: "זה דווקא מפחיד אותי. תמיד כשהכול הולך באימונים, במגרש זה נראה רע אצלי".

סילבסטר צדק. במקום לעשות סוף לתקופה הרעה, קיבלנו בקרית שמונה את האירוע שמסמל יותר מכול את המשבר בו נתון הסלובקי: בדקה ה-54 קיבל סילבסטר כדור ורץ חופשי לעבר השער. הוא נכנס לרחבה אך בסוף האט, התמהמה, ולפני שבעט למסגרת הבלם מורסיו חילץ ממנו את הכדור. בבית"ר הגדירו זאת אחרת ואמרו: "זה נראה היה שהוא מחכה שיבוא בלם וייקח לו את הכדור כי הוא חושש לבעוט לשער ולהחטיא. הוא איבד לגמרי את הביטחון".

סילבסטר שידר כל כך הרבה חוסר ביטחון בקרית שמונה, שהערב הוא ככל הנראה יירד לספסל ואנתוני וארן יתפוס את מקומו בהרכב. בבית"ר ניסו בשבועות האחרונים לתת לחלוץ הסלובקי את כל הביטחון שבעולם. לוזון ואף אלי אוחנה ערכו עימו שיחות במטרה לחזק אותו. לאחר הניצחון על סכנין, לוזון גם אמר לתקשורת שזה היה המשחק הטוב ביותר של סילבסטר השנה ושהוא רגוע לגביו. המאמן אפילו לקח אותו לשיחה אישית ואמר לו שהוא סומך עליו ובטוח שהגולים יבואו. אך לאחר המשחק בקרית שמונה בבית"ר הגיעו להחלטה שלא יהיה נורא אם יורידו ממנו לחץ ושהוא יעלה מהספסל, בדיוק כפי שעשה בעונה שעברה. עד אתמול (שבת) עדיין הייתה התלבטות אם נכון שירד לספסל או שיפתח, אבל עצם ההתלבטות מלמדת על מצבו של החלוץ.

עוד בנושא

הערב: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב (21:00, ספורט 5)
אוהד התעמת עם גיא לוזון באימון בית"ר ירושלים
בואו לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט

יקוב סילבסטר שחקן בית"ר ירושלים לפני שון גולדברג שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
התגוננות ששידרה חוסר ביטחון. יקוב סילבסטר/ברני ארדוב

במהלך העונה שעברה, דווקא בתקופה הטובה שבה סיפק מספרים, סילבסטר סיפק ראיון קצת מוזר לאחר אחד המשחקים המרשימים שלו. העיתונאים פירגנו לחלוץ על השערים שהוא מספק והשינוי שהביא לקבוצה, אך התשובה שענה נראתה יותר כמו התגוננות: "זה כיף, אבל תדעו שזה לא יהיה כך כל הזמן. לחלוץ יש תקופות טובות כאלה ויש תקופות שכלום לא מצליח. אני צריך ליהנות מזה עכשיו".

ההתגוננות של סילבסטר שידרה כבר אז חוסר ביטחון והיא ביטאה את החשש שכל הזמן התקופות הרעות בקריירה יחזרו. באולבורג הדנית, למשל, ממנה הגיע לישראל, הוא כבש שער בבכורה, שלושער במשחק השני, אבל לאחר מכן נקלע לתקופה קשה וראה הרבה ספסל עם שער אחד ב-24 משחקים. סיטואציה דומה הייתה לו בעונתו השניה בנירנברג בגרמניה, על ידה אפילו נרכש ב-1.7 מיליון יורו לאחר שהיה מלך השערים של הבונדסליגה השנייה עם 15 שערים ו-6 בישולים.

באותם ימים נראה היה שהוא בדרך הבטוחה לבונדסליגה הבכירה. בעונה הראשונה בנירנברג הוא עוד היה סביר עם 9 שערים, אך בעונה לאחר מכן הוא איבד את כל הביטחון ואת המקום בהרכב, ירד לקבוצה השניה וסיים עם שער אחד את השנה וחצי הבאות, כולל השאלה קצרה בדרך. כך סיים סילבסטר את דרכו בגרמניה בדרך לדנמרק, בה כבר אתם יודעים מה קרה.

אגב, סיטואציה דומה הייתה לסילבסטר כשיצא בפעם הראשונה מסלובקיה, כשחקן צעיר בדינאמו זאגרב. הוא לא הצליח לספק מספרים, אך משחק אימון מול הקבוצה גרמנית סידר לו חוזה בבונדסליגה השנייה ונתן לו קפיצה נאה לקריירה.

לאחר התקופה בדנמרק, ושניה לפני ההגעה לטדי, סילבסטר לקח אחריות על הכושר הרע ואמר: "ההתחלה הייתה טובה וכבשתי הרבה שערים, אבל אחר כך זה לא הלך וזו תהיה טעות מצדי לטעון אחרת", אמר לאחר שחרורו ואף הוסיף: "אין דרך טובה יותר לפתוח קריירה בקבוצה חדשה. השערים נתנו לי ביטחון רב. לצערי, לא הצלחתי להמשיך באותה צורה. לא שיחקתי הרבה בתקופה האחרונה ואני יכול להאשים רק את עצמי. אם הייתי מספק שערים, גם הייתי משחק. זה עצוב, אבל זה המצב. המספרים הם שקובעים עבור חלוץ".

עוד באותו נושא

אוהד התעמת עם לוזון באימון בית"ר ירושלים, סירושטיין תורגל בהרכב

לכתבה המלאה
אלי אוחנה נציג הבעלים בית"ר ירושלים. קובי אליהו
סילבסטר לא השתכנע. אלי אוחנה/קובי אליהו

מעבר לאותה בעיה חוזרת של חוסר ביטחון, את סילבסטר מלווה מהקיץ תחושה שהוא לא רצוי בבית וגן. הוא גם ניזון משמועות לא נכונות, והטרייד שנפל על בן שהר לא הוסיף לכך. אלי אוחנה התעקש שבכל טרייד שנדון סילבסטר יישאר והסביר לו זאת בשיחה אישית, אבל הנזק כבר נעשה. סילבסטר שומע, אך איכשהו חוסר הביטחון כבר טבוע בו ונראה שרק שער ישחרר את זה. לאחר המשחק בקרית שמונה, כשכולם כבר עלו לאוטובוס, הסלובקי נשאר לשבת על ספסל בדשא ודיבר לבדו בטלפון. כשנשאל עם מי דיבר, ענה החלוץ: "אני מוציא את כל מה שיש בבטן, אולי זה יעזור. כלום לא הולך לי. זה מפחיד".

הפרשן שהתלהב מסילבסטר יותר מכולם בעונה שעברה, היה אורי אוזן. אלה הדברים שאמר עליו: "הוא הרכש הכי טוב בינואר, מבקיע מכל מצב. כמו השמות הגדולים ששינו קבוצות. הוא סופר אינטיליגנט, התנועה שלו סופר אינטיליגנטית, חלוצים צריכים ללמוד ממנו איך הוא מתפקד מול השער. בנוסף, הוא תפור על משחק מעברים-מהיר, יודע להשתמש בגוף, מבין את המשחק, תפור על הליגה הזאת".

ומה אוזן טוען היום? "אני עדיין חושב שהוא חלוץ מצויין. הוא עושה הכל נכון חוץ מהביטחון מול השער. הוא עובד עם הגב, עושה תנועה, לא מפסיק לרוץ, מנסה הכל, אבל אין לו ביטחון. המקרה בקרית שמונה, עם החילוץ של מורסיו, הוא הסממן הכי גדול למצב שלו. זה קצת מזכיר את איתי שכטר ומה שעבר במכבי חיפה, כשכולם חשבו שהוא גמר את הקריירה. סילבסטר מאוד איכותי לליגה שלנו ומאוד אינטיליגנט, אך הוא בתקופה קשה של חוסר ביטחון מוחלט. זה יצריך סבלנות איתו. אם בית"ר לא תרוויח אותו קבוצה אחרת בארץ תרוויח אותו. לא במקרה באר שבע מאוד רצתה אותו וגם גדולות נוספות".

אוזן דווקא חושב שאולי יהיה לסילבסטר טוב כשיצטרף עוד חלוץ כמו ארון אולנארה: "במידה ואולנארה מגיע בריא וייכנס לכושר, הוא שחקן מפחיד. אם אין איזה קטע של פציעה חוזרת ויהיו סבלניים איתו, הוא שחקן שיכול לעשות כאן דברים מדהימים. כשהיה בסארספורג מאוד רצינו אותו במכבי חיפה וזה לא יצא לפועל. שוב, במידה והוא בריא ונכנס לכושר, יש לו נתונים מפחידים לליגה הזאת -. מהירות, כוח, הוא טכני מאוד עם הכדור למרות המבנה שלו, הוא יכול לשחק יחד עם סילבסטר ולעזור לו מאוד".

איתי שכטר (מימין) עם יקוב סילבסטר שחקני בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
המשחקים הטובים ביותר שלו היו כשחלוץ נוסף לידו. יקוב סילבסטר עם איתי שכטר/ברני ארדוב

והאמת, הדברים של אוזן מתחברים לעונה שעברה. את המשחקים הטובים ביותר סילבסטר נתן כשחלוץ נוסף היה לידו. אם הולכים אחורה, אז במשחקים החשובים ביותר איתי שכטר בישל לו את שער השיוויון בטרנר בתיקו 1:1 ואילו בחצי גמר הגביע מול קרית שמונה, בו כבש צמד (יחי ההבדל בין המשחקים נגד קרית שמונה בחצי הגמר ובשבת האחרונה), אנתוני וארן היה זה שסידר לו את שער השיוויון.

כל זה מחזיר אותנו לאותה נקודה: כל הז'יטונים של סילבסטר נמצאים על הצד המנטלי. בעונה שעברה הוא עלה מהספסל בבית"ר והכל התחבר לו. בבית"ר מקווים שזה יקרה גם עכשיו, אך מנגד, זה יכול שלא לקרות, ואם אחרי צירוף אולנארה בית"ר תמשיך לשחק עם חלוץ אחד (אולאנרה הוא דמות לא פשוטה להושיב על הספסל) הסלובקי יצטרך להביא קבלות במהרה בשביל להמשיך ולקבל דקות משחק.

אגב, זה גם מבחן גדול עבור הצוות המקצועי והניהולי של בית"ר ירושלים. אוזן הזכיר את חוסר הסבלנות עם איתי שכטר במכבי חיפה. מבט על הקריירה סילבסטר מבהיר באופן ברור שאצלו חוסר ביטחון נלקח למקומות קיצוניים והרסניים. בבית"ר יצטרכו לחבק את החלוץ, לחזק אותו, לסייע לו, ולתמוך בו כדי שיעבור את התקופה הזאת. אחרי הכול ולמרות הכול, הוא באמת אחד החלוצים הכי משמעותיים שהגיעו לישראל בשנים האחרונות. לראות אותו פורח בקבוצה אחרת, לא ממש יעשה טוב לראשי בית"ר ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully