וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקת התאוששות: מדור הליגיונרים על השיפור של הישראלים בבלגיה

4.10.2018 / 14:00

בן הרוש ("הברקה") ורפאלוב הפכו לבלתי רצויים בקבוצותיהם הקודמות, אך בעזרת חיבוק חם והמון ביטחון הם מזכירים כעת ימים יפים יותר. מתן בכור מסכם את חודש ספטמבר של הליגיונרים, עם האליפות של קינן, הכעס של זהבי והפנטזיות על שיתוף הפעולה בין נאתכו ליאיא טורה

שחקן גוואנגז'ו R&F, ערן זהבי. GettyImages
הקבוצה עלולה להסתבך בתחתית. ערן זהבי/GettyImages

10. ערן זהבי (גוואנגז'ו R&F, סין)

בדירוג הקודם: 2

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שתי הופעות ליגה, שער אחד. 47 דקות נגד אלבניה במדי הנבחרת

עוד כמה מילים: זה יכול היה להיות החודש הגדול של ערן זהבי. אחרי ההתנצלות המדוברת, הוא סוף סוף חזר לנבחרת, והפעם, להבדיל מהקמפיין הקודם, לא כל המשקל היה על כתפיו. לצערו, זה הסתיים בפציעה כבר במשחק הקאמבק שלו נגד אלבניה, פציעה אשר גרמה לו להחמיץ גם את משחקי גוואנגז'ו, שסיימה את החודש עם רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון. האריות הכחולים עוד חלמו על מקום בשלישייה הראשונה בתחילת העונה, אך כעת הם מוכרחים להסתכל אל עבר הקו האדום, ממנו הם רחוקים שבע נקודות. המשחק הזכור של החודש הוא המפגש בין זהבי לג'ורדי קרויף, בו R&F של החלוץ וצ'ונגצ'ינג של ההולנדי נפרדו ב-1:1. הישראלי רשם החמצה גדולה, הוחלף לראשונה מאז מרץ 2017 וירד לספסל בכעס. החל מהחודש הנוכחי גוואנגז'ו תתחיל לפגוש קבוצות תחתית, והיא תצטרך שהסקורר שלה יחזור לכושר וירחיק אותה ממאבקי הישרדות.

עוד בנושא:

עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
עומרי בן הרוש חזר לנבחרת ישראל אחרי כשנה, גם ערן זהבי בסגל למרות הפציעה
ערן זהבי נעדר בגלל פציעה, ליאור רפאלוב השלים 90 דקות בתיקו של אנטוורפן
בירם כיאל האריך את חוזהו בברייטון עד 2020: "הוא חלק בלתי נפרד מהמועדון"

9. בוריס קליימן (פראלימני, קפריסין)

בדירוג הקודם: לא דורג

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בשער בארבעה משחקי ליגה, ספג 11 שערים ושמר פעם אחת על שער נקי

עוד כמה מילים: עם ממוצע ספיגות של כמעט שלושה שערים למשחק, לא מדובר בפתיחה שהשוער בן ה-27 קיווה לה. קליימן זכה למבול של ביקורות שליליות מצד התקשורת המקומית, שהאשימה אחרי ה-5:0 לאפולון במחזור האחרון כי שלושה שערים הגיעו מבעיטות מחוץ לרחבה. "הוא קיים בכלל?", תהו אוהדי פראלימני, שלמרבה האירוניה, רק שבוע לפני כן היללו את השוער שהצטיין בניצחון 0:2 על ארמיס ואף זכה בפרס 'הצלת השבוע'. על כן, גם זכה להיכנס לדירוג. להגנתו של קליימן ייאמר: להבדיל מאריאל הרוש ששיחק בעונה שעברה באנורתוזיס החזקה, קליימן נמצא באחת הקבוצות החלשות בליגה הקפריסאית. הופעות כמו זו נגד ארמיס עשויות לרשום אותו בפנקסים של הקבוצות גדולות, ומשם, כפי שראינו בקיץ האחרון, ניתן להתקדם עד לאלופת ישראל.

עוד באותו נושא

צמד למונס דאבור, רד בול זלצבורג שוב ניצחה

לכתבה המלאה
בוריס קליימן מוצג כשוער פראלימני. אתר רשמי
הצלת השבוע בקפריסין. בוריס קליימן/אתר רשמי

8. רועי גורדנה (סלאבן בלופו, קרואטיה)

בדירוג הקודם: 8

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שער ושני בישולים בשישה משחקים בכל המסגרות

עוד כמה מילים: אחרי שבתחילת העונה התנדנד בין הספסל להרכב, נראה שרועי גורדנה מצא את מקומו בקבוצה הקרואטית. הוא תרם לה החודש כשכבש את השני ב-1:2 על זפרשיץ' שהיה ניצחון הליגה היחיד העונה. למרות זאת, מלכת התיקו של הליגה הקרואטית (שישה משחקים ללא הכרעה) עדיין ממתינה לשחקן שימשוך אותה ברגעי הכרעה ויזניק אותה מהמקום השביעי אל הצמרת הגבוה. בלופו אינה קבוצה ברמה של דינמו ולוקומטיבה זאגרב החזקות, אך היא יכולה עדיין לנצל את חולשת שאר הליגה כדי לסיים את העונה במקום מכובד. היא תצטרך בשביל זה את האקסטרה משחקנים כמו גורדנה, שיודע שעונה טובה עשויה לעזור לו להתקדם למועדונים גדולים יותר.

7. דקל קינן (סינסינטי, ארצות הברית)

בדירוג הקודם: לא דורג

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שער אחד בשלוש הופעות, בכולן השלים 90 דקות

עוד כמה מילים: הקפטן וקבוצתו זכו באליפות העונה הסדירה של מזרח ה-USL. מדובר בהישג נהדר עבור הכתומים-כחולים, שלמעשה זכו בתואר הראשון שלהם כקבוצת USL ועם דובדבן של עשרה ניצחונות רצופים. אם כל זה לא הספיק, לקראת המעבר לליגת ה-MLS בעונה הבאה, סינסינטי גם שברה את שיא כמות הצופים עם 31,478 שהגיעו ל-0:3 הביתי על אינדי אילבן במחזור האחרון. כעת, הם ינסו להשלים עונה מתוקה לקראת המעבר עם זכייה בפלייאוף שיתחיל ב-20 באוקטובר. קינן עצמו התחיל את המהפך ב-1:2 הביתי על פיטסבורג בתחילת ספטמבר ובגיל 34, נראה שהוא ממשיך לרדוף אחרי ניצחונות ותארים. ליגת ה-USL תינעל בנובמבר, ואז קבוצתו של הישראלי תחל בהכנות לקראת פתיחת עונת ה-MLS במרץ 2019, בה הישראלי עתיד לפגוש כוכבים כמו זלאטן איברהימוביץ', ויין רוני ודויד וייה. יש למה לצפות.

דקל קינן עם חבריו לקבוצת סינסנטי. מתוך הטוויטר של דקל קינן, אתר רשמי
יש אליפות. דקל קינן/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של דקל קינן

6. בירם כיאל (ברייטון, אנגליה)

בדירוג הקודם: 5

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: 69 דקות כמחליף נגד טוטנהאם, פתח והשלים 90 דקות נגד מנצ'סטר סיטי

עוד כמה מילים: אמנם לא קיבל דקות משחק מרובות, אבל כשעוברים על הקבוצות והליגות של שאר המדורגים מוכרחים להתייחס לרמה הגבוהה בה הוא משחק. בשבוע שעבר הקשר בן ה-30 האריך את חוזהו בברייטון בעונה נוספת ואף זכה לשבחים מהמאמן כריס יוטון שאמר: "הוא חלק בלתי נפרד מהמועדון, שחקן שתמיד אפשר לסמוך עליו". כיאל הספיק בחודש אחד לשחק (יחד עם 71 דקות בהפסד הנבחרת לאלבניה) נגד שתי קבוצות על בקנה מידה אנגלי ואירופי, במשחקים ששחקנים מהליגה המקומית שלנו בישראל יכולים רק לחלום להשתתף בהם יום אחד. יוטון סומך על כיאל, וכך גם אוהדי השחפים, ולא לחינם. כשהוא בקישור, מובטחת להם מלחמה, חוכמה וניסיון. הוא פתח את החודש באותו הסטטוס בו התחיל את העונה, כשחקן ספסל, אך פציעתו של של דייל סטיבנס הזניקה אותו ל-11 וכעת הוא צפוי להמשיך לקבל קרדיט ולנסות להוכיח שמקומו בהרכב של קבוצת פרמיירליג.

5. תומר חמד (קווינס פארק ריינג'רס, אנגליה)

בדירוג הקודם: 4

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שותף בחמישה משחקי ליגה, פתח בארבעה מהם

עוד כמה מילים: חודש די מתסכל לחלוץ בן ה-31, שיחד עם משחקי הנבחרת נגד אלבניה וצפון אירלנד רשם בסך הכול שבעה משחקים בהם לא מצא את הרשת. הסטטוס בקבוצה לא נפגע ולא ייפגע, שכן ברור לאנשי ואוהדי ק.פ.ר. שחמד הוא החלוץ הטוב ביותר שיש להם להציע. ההפסד האחרון שלהם הוריד אותם למקום ה-19 בטבלת הצ'מפיונשיפ, ארבע נקודות בלבד מהמקום ה-22 אשר מוביל לליגה השלישית באנגליה. לחמד וקבוצתו צפויים מאבקים לא קלים בהמשך הדרך, והשערים שלו הם מצרך נדרש. ובכל זאת, הסיפור המרכזי סביב החלוץ החודש היה משחק הניצחון מול מילוול. חמד עלה לשחק בדקה ה-72 משום שצם ביום כיפור, ואף סיים את הצום בהצלחה ואכל בהפסקת המשחק. מעבר ליכולת על הדשא, חמד הוכיח שוב, בפעם המי-יודע-כמה, שהוא אחד מהשחקנים הישראלים הכי מקצועיים שהיו לנו בשנים האחרונות. הוא יכול היה לבקש לנוח, לביים פציעה, להגיד שהוא לא מרגיש טוב - הכול נשמע הגיוני כשאתה צם יום שלם. אבל חמד קורץ מחומר אחר, חומר לו אנחנו זקוקים באופן נואש בכדורגל הישראלי.

בירם כיאל שחקן ברייטון לפני הארי קיין שחקן טוטנהאם. GettyImages
כל שחקן ישראלי היה רוצה להתחלף איתו. בירם כיאל לפני הארי קיין/GettyImages

4. ביברס נאתכו (אולימפיאקוס, יוון)

בדירוג הקודם: 6

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שותף כמחליף בחמישה משחקים בכל המסגרות, כבש שער ניצחון בדקה ה-90 ב-1:2 הביתי על אסטרס טריפוליס

עוד כמה מילים: הדירוג של נאתכו יכול היה להיות גבוה יותר אם רק היה מבסס את מעמדו כשחקן הרכב. לא ברור האם המאמן הפורטוגלי פדרו מרטינס רוצה לשלב את הקשר בהדרגה או שהוא מעדיף אופציות אחרות כרגע, אך עד כה, בכל פעם שעלה על כר הדשא, נאתכו הצליח לספק ניצוצות של קסם לאוהדי האדומים-לבנים. חלקם אף החלו לפנטז על שיתוף הפעולה העתידי של קפטן נבחרת ישראל עם יאיא טורה המחלים מפציעה. אחרי ההפסד 1:0 לפאוק סלוניקי במחזור האחרון, יכול להיות שמרטינס יחליט שהגיע הזמן לרענן את ההרכב. נאתכו, שהשלים 90 דקות במשחקי ההפסד של הנבחרת לאלבניה וצפון אירלנד, מוכרח לנצל את ההזדמנות. הקשר בן ה-30 הגיע ליוון כדי להיות בורג מרכזי, להנהיג, להחזיר את תואר האליפות ולהוביל להישגים בזירה האירופית. האוהדים היוונים לא יסתפקו בפחות מכך.

3. עומרי בן הרוש (לוקרן, בלגיה)

בדירוג הקודם: 10

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: חמש הופעות בהרכב בכל המסגרות, שער ניצחון ב-0:1 הביתי על בוורן

עוד כמה מילים: "זה מה שחושבים על עומרי בן הרוש בישראל? אתה רציני?", כך שאל בתמיהה פול ינסן, עיתונאי בלגי, כששמע על היחס לבן הרוש בארץ. "הברקה" - לא פחות - כך מוגדר בן הרוש בעיני אוהדי לוקרן, שראו את המגן השמאלי מניף את רגל ימין בדקה ה-85 נגד בוורן ושולח טיל נדיר לחיבורים. אותו טיל סידר ללוקרן ניצחון ליגה ראשון ויחיד עד כה העונה, אבל בקבוצה משוכנעים שהיכולת הטובה תתורגם בהמשך גם לנקודות אשר ירחיקו אותה מהתחתית. "ראיתי אותו פעמיים. הוא נראה שחקן חכם, חזק, ובעיקר יציב. שחקן שנותן למאמן הרבה שקט", מספר ינסן, שמשוכנע שלוקרן פגעה "בינגו" עם השחקן שהפך ללא רצוי במועדונים כמו מכבי תל אביב ומכבי חיפה. מקרי העבר הוכיחו שעונה אחת טובה באירופה יכולה להזניק קריירה של שחקנים ישראלים, ויהיה מעניין לעקוב אחרי התפתחותו של המגן בן ה-28, שפתח נהדר את הפרק שלו בבלגיה וגם שב לסגל הנבחרת.

שחקן לוקרן, עומרי בן הרוש. GettyImages
"חכם, חזק ויציב". עומרי בן הרוש/GettyImages

2. ליאור רפאלוב (אנטוורפן, בלגיה)

בדירוג הקודם: לא דורג

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: חמש הופעות בכל המסגרות, שער ושני בישולים

עוד כמה מילים: לא רק בישראל התייחסו לליאור רפאלוב כשחקן גמור. העיתונאי הבלגי פול ינסן מסכם זאת בקצרה: "אחרי כל הפציעות, נראה שהקסם של 'רפא' נעלם ובמצבו זה היה טבעי. בעונה שעברה הוא התקשה להשלים יותר משעה של כדורגל". כל זה היה נכון כשהקשר בן ה-32 עדיין היה בקלאב ברוז'. מהרגע שעבר לאנטוורפן, נראה שליאור רפאלוב פורח מחדש וכי הוא מצא את המקום הנכון. בדומה ליוסי בניון בישראל, נראה שכל מה שרפאלוב היה צריך הוא מקום שיאמין בו וייתן לו לעשות את מה שהוא יודע. הוא החזיר לאנטוורפן על האמונה בו כשעלה מהספסל ובישל בתוספת הזמן במשחק הראשון. בבכורה בהרכב הוא כבר כבש, ובמשחק האחרון אף השלים תשעים דקות על מנת להשתיק את המצקצקים בעניין כושר המשחק. ימים יגידו האם ברוז' תתחרט על החלטה, אך דבר אחד מובן לכולם: רפאלוב הוא עדיין אחד הליגיונרים הבכירים של הכדורגל הישראלי.

1. מונס דאבור (רד בול זלצבורג, אוסטריה)

בדירוג הקודם: 1

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: חמישה משחקים בכל המסגרות, ארבעה שערים ובישול

עוד כמה מילים: אתם לא באמת מופתעים, נכון? אם יש שחקן אחד שנמצא ברמה אחת, או אפילו שתי רמות מעל כולם כרגע, זה מונס דאבור. אם ימשיך ביכולת הנוכחית, יהיה קשה מאוד לשאר הליגיונרים לאיים על מעמדו בפסגת הדירוג. מלך שערי הליגה האוסטרית שמר עם קבוצתו על מאזן מושלם בליגה אחרי תשעה מחזורים, וגם מוביל את טבלת מלך השערים עם שבעה מתחילת העונה. באוסטריה דיווחו שר.ב. לייפציג עקבה אחרי החלוץ, שכבש ב-2:3 של זלצבורג ב'דרבי' של רד בול בליגה האירופית, אך לאור היכולת הנהדרת מהעונה שעברה שהמשיכה גם לעונה הנוכחית, זה די מובן מאליו שקבוצות בליגות גדולות יסמנו את החלוץ בן ה-26. דאבור גם פתח במשחקי הנבחרת נגד אלבניה וצפון אירלנד, וכולנו תקווה שבמשחקים הבאים יצליח להביא את יכולתו מזלצבורג לידי ביטוי גם במדים הכחולים-לבנים.

מונס דאבור שחקן רד בול זלצבורג כובש. רויטרס
השער שיסדר כניסה לליגה גדולה? מונס דאבור כובש מול לייפציג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully