וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויצ'יץ': "היינו עושים אותו דבר גם בלי החוקים המטופשים בישראל"

30.9.2018 / 12:00

מכבי ת"א פתחה עונה במסע"ת מיוחדת, וויצ'יץ' התייחס לביטול תוכנית הפיצול ולקשיים שבדרך: "יש לנו את הלו"ז הכי גרוע שראיתי אי פעם". מזרחי: "לא טעינו, דחינו את הפיצול מפאת כבוד ועדת שרעבי"

קובי אליהו

אחרי שבועות ארוכים של הכנה - חלקה הגדול ללא שחקני מפתח - מכבי תל אביב תערוך מחר (שני, 20:15, ספורט 5+) משחק רשמי ראשון לעונת 2018/19, כשתפגוש את מכבי ראשון לציון ברבע גמר גביע ווינר. לקראת משחק פתיחת העונה ערכו הצהובים מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה התייחסו היו"ר שמעון מזרחי, המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' והמאמן נבן ספאחיה לכל הסוגיות הבוערות.

עוד בנושא

השוואה: איך היתה ההכנה של מכבי תל אביב לעומת יתר היורוליג?
שלשום: מכבי תל אביב חתמה את ההכנה עם ניצחון על חימקי
בלאק: "נלהבים ממה שעתיד לקרות בעונה הזו במכבי תל אביב"

שמעון מזרחי, מכבי תל אביב, מחייך. קובי אליהו
והוא אפילו חייך. שמעון מזרחי/קובי אליהו

שמעון מזרחי

מזרחי פתח את מסיבת העיתונאים בהסבר על המהלך המפוקפק של הקיץ - ההכרזה על בניית שתי קבוצות, שהצהובים ירדו ממנו בהמשך: "הקיץ הזה היה בסימן ועדת שרעבי, שישבה על המדוכה ובהתאם למזכר ההבנות שהושג בזמנו בין המנהלת לארגון השחקנים ההסכמות היו צריכות להתקבל פה אחד, דבר שלא נעשה עד כה. אנחנו בשלב זה החלטנו להקפיא את ההחלטה שהייתה לנו להקים שתי קבוצות. אבל לא באנו לכאן כדי לדבר על דברים כאלה, אלא על העונה שבפתח".

על רעיון שתי הקבוצות: "אני לא חושב שיש כאן אי אמינות כלפי קהל האוהדים, כי גם הוא היה חצוי וחלק בלתי מבוטל ממנו היה נגד הפיצול. אנחנו עדיין חושבים שלא טעינו נוכח הגזירות הבלתי ניתנות להשוואה לאירופה. חשבנו שזה היה צעד נכון, כשקיבלנו פניות מצד המנהלת וגם מפני כבודה של ועדת שרעבי החלטנו בינתיים להקפיא את התוכנית. נאמר לא פעם שרק חמור לא משנה את דעתו, אז להקפיא את המצב נכון לעכשיו היה נכון".

על המטרות: "המטרות הן אותן מטרות כמו בכל עונה. לחם חוקנו הוא זכייה באליפות ובגביע המדינה בישראל, וכמובן שנשתדל להעפיל לשמונה הראשונות ביורוליג, ומשם אם אפשר להעפיל לפיינל פור - משימה לא קלה בהתחשב בכך שכל הקבוצות ביורוליג התחזקו משמעותית - זה יהיה מבורך. המרקם האנושי שלנו הוא פנטסטי".

עוד באותו נושא

טאריק בלאק: "נלהבים ממה שעתיד לקרות בעונה הזו במכבי תל אביב"

לכתבה המלאה
דני אבדיה, מכבי תל אביב. קובי אליהו
ספאחיה הופתע ממנו לטובה. אבדיה/קובי אליהו

ניקולה וויצ'יץ'

על הציפיות לעונה הקרובה: "עשינו התאמות לתחרויות שאנחנו מתחרים בהן. למדנו משהו מהעונות הקודמות, ואני חושב שתהיה עונה מעניינת. ההכנה לעונה הייתה מאוד מסובכת ומוזרה, ב-NBA התחילו להתכונן לפנינו. יש לנו את לוח הזמנים הכי קשה ביורוליג, מעולם לא ראיתי דבר כזה, המון משחקי חוץ בהתחלה, ואז משחקי בית קשים. הקבוצה הזאת יכולה לעשות דברים מדהימים, אבל צריכים להיות סבלניים. בעונה שעברה הייתה לנו פתיחת עונה נהדרת ונחלשנו בהמשך, ועכשיו אני חושב שזה יכול להיות ההפך הגמור. יש סגל ארוך שבנוי ל-80-85 משחקים, חשבנו על הכל".

על הישראלים, אבדיה, זוסמן ונמרוד לוי: "לפני חמש שנים כשפתחנו את האקדמיה של מכבי תל אביב, כל השחקנים האלה היו חלק מזה. שלושת השחקנים האלה היו בתוכניות מיוחדות, עם אנשים מיוחדים, ואני בטוח שהם עבדו הכי הרבה מבין כל השחקנים הישראלים בארבע השנים האחרונות. בישראל אין סבלנות, אבל זה חלק מהתהליך. מכבי תל אביב היא קבוצה מיוחדת, וכדי לגדול ולהיות חלק מהקבוצה זה דבר שלוקח זמן. אנחנו מבינים שצריך לתת עוד הזדמנויות, אבל אני לא רוצה לעשות חלוקה בין ישראלים לזרים בקבוצה, וכל אחד צריך להרוויח את הדקות שלו. אם לא היו חוקים מטופשים, היינו עושים את אותו דבר וממשיכים לפתח את השחקנים. השקענו הרבה כסף כדי לפתח את השחקנים האלה. כל אגדות הכדורסל הישראליות צמחו ממכבי, ככה שאנחנו מתכוונים להמשיך עם זה".

שחקני מכבי תל אביב. קובי אליהו
"יכולים להשיג יותר מבעונה שעברה". שחקני מכבי תל אביב/קובי אליהו

נבן ספאחיה

על ההכנה לעונה: "זו ההכנה הכי מסובכת שהייתה לי בקריירה, אבל אין תירוצים. ננסה לעשות הכל עבור האוהדים שלנו ולעמוד במטרות".

על הסגל: "בעונה שעברה החלפנו 12 שחקנים - דבר שלא קרה מעולם בכדורסל האירופי לפני כן. עכשיו יש לנו המשכיות, בנינו את הסגל על בסיס שחקנים מהשנה שעברה. היה קל יותר לעשות סקאוטינג על שישה-שבעה שחקנים ולא על 12. אני חושב שיש לנו הרבה איכות, נוכל לשחק טוב יותר ולעשות צעד קדימה. השמות לא תמיד חשובים, אלא בעיקר הכימיה הקבוצתית. ממה שראיתי בהכנה לעונה הכימיה תהיה קבוצה, ועכשיו צריך סבלנות כדי לחבר את כל החלקים בפאזל".

על חלקו בבניית הסגל: "הפעם הייתי חלק מהמערכת כשבחרנו את השחקנים. בעונה שעברה זה לא היה ככה, כי הצטרפתי מאוחר. על הנייר יש לנו קבוצה יותר טובה מהעונה שעברה, ומכאן הכל תלוי בכימיה. אני מאמין שיש לנו את השחקנים הנכונים והאנשים הנכונים".

על הלחץ שיש עליו: "יש לחץ יותר גדול מלהיות מאמן מכבי תל אביב? הלחץ אותו דבר, האחריות אותו דבר".

על שיטת המשחק: "אנחנו רוצים להמשיך לשחק מהר, אבל רוצים להשתפר בהתקפה העומדת. היריבות הטובות ביורוליג, פנרבחצ'ה, צסק"א, יכריחו אותך לשחק איך שהן רוצות. נמשיך לשחק מהר, אבל במקביל לשפר את ההתקפה העומדת".

על השחקנים שללא נסיון יורוליג: "יש לנו שחקנים שכבר שיחקו יחד, גם ביורוליג וגם ב-NBA או בליגות אחרות באירופה. אני לא חושב שזה יהיה אישיו. טאריק וג'וני יצטרכו להתאקלם לחוקים, אבל ממה שראיתי זה יקרה מהר מאוד".

על השילוב בין ווילבקין לפארגו: "פארגו יכול לשמור כל אחד מעמדה 1 עד 5, וחוץ מזה אני לא יודע מה תהיה החמישייה שלנו. נחכה ונראה אילו הרכבים נעמיד".

ההפתעה הנעימה בהכנה: "דני אבדיה הפתיע אותי בהכנה כי הוא נראה כל כך מוכן וכל כך מלא ביטחון, למרות שזאת פעם ראשונה שהוא משחק ברמה הזאת. הוא קצת דעך בהמשך, אבל ראינו את הכישרון. לא ציפיתי שזה יקרה כל כך מהר".

שחקני מכבי תל אביב  מייקל רול, ג'ון דיברתולומאו, ג'רמי פארגו. קובי אליהו
שחקני מכבי תל אביב מייקל רול, ג'ון דיברתולומאו, ג'רמי פארגו/קובי אליהו
שחקני מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו, ג'רמי פארגו, דני אבדיה, סקוטי ווילבקין, אנג'לו קלויארו, אלכס טיוס, ג'ייק כהן. קובי אליהו
שחקני מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו, ג'רמי פארגו, דני אבדיה, סקוטי ווילבקין, אנג'לו קלויארו, אלכס טיוס, ג'ייק כהן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully