וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אוחנה: "משה חוגג מביא לבית"ר ירושלים רוח אחרת"

28.9.2018 / 13:28

"מרגישים את ההבדל בין חוגג לטביב", "אני שלם עם כל הרכישות שעשינו", "אי אפשר להפיל את כל התיק על גיא לוזון", המטרה? מקומות 1:4". נציג בעלי בית"ר שבר שתיקה ארוכה וסיפר על התקופה האחרונה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס
"טביב נהג להסתכל איפה אפשר לחסוך. חוגג לא מפזר כספים, אבל הוא בא בגישה אחרת. רואים מציאות אחרת בבית"ר ירושלים"

אחרי שתיקה ארוכה, אלי אוחנה התראיין היום (שישי) ל"רדיו ירושלים" ושפך אור על התקופה האחרונה הסוערת שעברה עליו, כולל חילופי הבעלים בבית"ר והיעדים העדכניים עם הבעלים החדשים משה חוגג.

על העידן החדש: "המצב שונה. יש בעלים חדש, זאת גישה שונה, התנהלות אחרת, ובינתיים השחקנים נראים מצוין. חוגג מעורב בכל דבר שקורה בקבוצה, גם בעניין המקצועי, כמו שצריך להיות. כל בעלי הבית מעורבים, רוצים לדעת, להחוות דעה. בסופו של דבר מתקבלות החלטות, אבל משה חוגג מעורב בהכל".

על סיום עידן טביב: "אני לא מאלה שמדברים על מה שהיה. בסופו של דבר צריך להגיד שאלי טביב, עם כל מה שקרה, ניהל את הקבוצה בצורה שונה, הייתה לו גישה אחרת, אני לא חושב אם זה טוב או רע, זה מה שהוא החליט לעשות. טביב עשה הרבה דברים טובים לבית"ר, ואת זה צריך לזכור. אולי הייתה בעיות עם ההתנהלות שלו - לא עם הניהול - אבל צריך להתרכז במה שיש. יש הבדלים בגישה. משה חוגג בא עם מטרה מסוימת, עם אג'נדה, הוא רוצה להפוך את בית"ר יותר למועדון מבלי להפחית את העניין של הישגיות, שזה מה שבית"ר צריכה תמיד לשאוף אליה. הוא השקיע מאוד במתקנים, וזה כרוך בהשקעה כספית לא קטנה. טביב בחר בדרך אחרת. בסך הכל בית"ר בתקופת טביב התנהלה בצורה שפויה מאוד מבחינה כלכלית. אלי נהג להסתכל איפה אפשר לחסוך וזה בסדר גמור. חוגג לא מפזר כספים, אבל הוא בא בגישה אחרת. הוא נותן לעניינים להתנהל בצורה שונה. רואים מציאות אחרת בבית"ר ירושלים".

עוד בנושא

וארן חוזר לסגל בית"ר, גיא לוזון: "התקשנו מול סכנין אך ורק בגללנו"
בית"ר הופתעה מההעמדה לדין, תנסה לאתר את האוהד שפגע בקוון
ההרכבים, המספרים והעדכונים: הכל לקראת המחזור בליגת העל

הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג לצד אלי אוחנה. קובי אליהו
עידן חדש. אלי אוחנה עם משה חוגג/קובי אליהו
"לא מקבל את הגישה הזאת של 'לקחנו מה שהיה בשוק'. בית"ר התחילה את העונה בשלב מאוד מאוחר בגלל המכירה, והיה צריך למלא את הקבוצה בסגל איכותי. אני שלם עם כל הרכישות שעשינו"

על תקופת טביב והיחסים ביניהם: "צריך לשים את זה מאחורינו. היו דברים פחות נעימים בסיום הקשר, גם מקצועית וגם אישית. אבל זה שייך להיסטוריה. בשבועות האחרונים יש בעל בית חדש. מה שחשוב בסוף זה המועדון, זאת הקבוצה. אני מעדיף לזכור את הדברים הטובים שהיו לי עם אלי טביב".

על בניית הסגל והמטרות לעונה הקרובה: "המטרה שלנו היא להיות בצמרת, כמו שמועדון גדול צריך לשאוף. לא מקבל את הגישה הזאת של 'לקחנו מה שהיה בשוק'. בית"ר התחילה את העונה בשלב מאוד מאוחר בגלל המכירה. היה צריך למלא את הקבוצה בסגל איכותי עד כמה שאפשר. אני שלם עם כל הרכישות שנעשו בבית"ר ירושלים. אלו שחקנים שכמעט כל מאמן היה רוצה אותם".

על הרכש המאסיבי: "גם בבאר שבע, גם במכבי תל אביב, ועכשיו גם אצלנו דיברו על בעיות אגו. כשיש הרבה שחקנים טובים שחושבים שמגיע להם לשחק, אז שומעים דברים כאלה. אז מדברים על אגו, אבל זה אחד מתפקידיו של המאמן. התוצאות בסופו של יום קובעות, ואם הן טובות הדברים נרגעים. לקחנו שחקנים בגיל 30 ומעלה, הם מנוסים וטובים ויכולים לשדרג את הקבוצה. אם נחשוב שצריך לעשות שינויים, נעשה אותם בהמשך. אבל בסופו של דבר בזמן הקצר שהיה לנו העמדנו סגל טוב ותחרותי, שיכול להוות פקטור רציני מאוד בצמרת".

על הקהל: "צריך לזכור שכל בעל בית שהגיע לבית"ר הגיע עם אג'נדה. אני חושב שכל בעלי הבית ניסו לקרב את הקהל. חוגג החליט ללכת בשיטת המקל והגזר. העונה שעברה הייתה אחת העונות הכי שקטות בבית"ר ירושלים מנקודת המבט של האוהדים, וחוגג ממשיך בדרך הזאת. החלק הקטן שבאוהדי בית"ר שעשה בעיות מתחיל להבין שזו הדרך הנכונה, כי בית"ר יותר חשובה ויותר חזקה מכל שחקן ומכל מאמן. אני מעריך שזה יימשך ככה. אמנם עברה תקופה קצרה, אבל בינתיים הדברים נראים מצוין".

על היכולת שהקבוצה מציגה: "ברור שאנחנו מקווים שנשחק טוב יותר. צריך לקחת דברים בפרופורציות. אנחנו זקוקים לזמן כדי להתחבר, וזאת לא קלישאה. תראו את באר שבע - היא הביאה שחקני על בכדורגל הישראלי, וגם היא עדיין מקרטעת. יש לנו מאמן מצוין, אנחנו במחזור הרביעי בסך הכל. כשלוזון מונה כולם אמרו שזה מינוי מצוין. אז שומעים קצת קולות, אבל מי שמתעסק בכדורגל לוקח את הדברים בפרופורציות. מדובר במאמן מצוין. מזכירים את הכישלון שלו במכבי חיפה, תזכירו לי מי הצליח שם בשנים האחרונות? אני חושב שלא נכון להפיל הכל על מאמן. יש אחריות מאוד גדולה לשחקנים, ואי אפשר להטיל הכל על המאמן. סבלנות צריכה להיות מילת מפתח. בית"ר קבוצה טובה שתהיה בצמרת. אני מקווה שנהיה בין ארבע הקבוצות הטובות בליגה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אלי טביב, אלי אוחנה, בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
קשה לומר שהוא מתגעגע. אוחנה עם טביב/יוסי ציפקיס
"חוגג אמר שהוא לא מוותר על העונה הזאת, ואני מאוד אוהב את הגישה הזאת. גם אם לא נתמודד על האליפות, צריך לכוון גבוה. אף אחד לא יעמיד אותנו לדין אם לא נרוץ לאליפות, אבל צריך לכוון גבוה"

על הזרים: "אנחנו עדיין מחפשים זרים לקבוצה. אמנם נגמר החלון, אבל יש שחקנים חופשיים. אנחנו בודקים אפשרויות, רוצים לצרף עוד שחקן או שניים לקבוצה, אבל קשה מאוד למצוא שחקנים חופשיים בכושר. לא מן הנמנע שבשבועות הקרובים יהיו התפתחויות בעניין".

על מאור בוזגלו: "הוא מקצוען, הוא משתדל לחזור לפעילות שוטפת כמה שיותר מהר. אני מעריך שבזמן הקרוב, מבלי לנקוב בתאריך מדויק, הוא ישולב בסגל. מאור נתן בשנים האחרונות דברים שמעט מאוד ישראלים אחרים נתנו. החזרה שלו מהפציעות רק מראה כמה האופי שלו פנומנלי. לי למשל כשחקן לא היו את הכוחות הנפשיים לחזור מפציעה כזאת, ולכן צריך להחמיא לו על הרצון לחזור. כשהוא יהיה בריא, אני בטוח שהוא יהיה המאור בוזגלו שכולנו הכרנו".

על אנתוני וארן: "הוא משך כמה פציעות, אבל הוא חוזר לעצמו ואני מניח שכבר מחר הוא יהיה בסגל".

על הציפיות מהסגל: "השאיפה של כולם היא לצבור רצף ולעשות כמה ניצחונות ברציפות, כדי לקבל שקט וביטחון. קבוצה שמבקיעה חמישה שערים בשני משחקים זו קבוצה שיש לה כלים. אנחנו צריכים לשפר את נושא ספיגת השערים, אנחנו סופגים יותר מדי, אבל אין לי ספק שזה יתאזן. בית"ר מכוונת להיות בצמרת. חוגג אמר שהוא לא מוותר על העונה הזאת, ואני מאוד אוהב את הגישה הזאת. גם אם לא נתמודד על האליפות, צריך לכוון גבוה. אף אחד לא יעמיד אותנו לדין אם לא נרוץ לאליפות, אבל צריך לכוון גבוה. כיאה למועדון גדול עם כל כך הרבה אוהדים, עם בעל בית שרוצה לשדרג את הקבוצה, אין מחשבה אחרת חוץ מלהתמודד בצמרת".

על התחושות האישיות: "היו תקופות שנהניתי גם בעונה שעברה, אבל אני נהנה עכשיו. מבחינה אישית אני עושה את אותו תפקיד ומתעסק באותם דברים".

על נבחרת ישראל: "כל הבחירה בצוות הזר נעשתה על ידי פורום שלם של חמישה אנשים. נכון, הוגדרתי כיו"ר הוועדה, אבל קיבלתי את ההחלטה בצורה משותפת. כולנו הצבענו פה אחד ללכת על צוות זר. עיקר העבודה של רוטנשטיינר היא בכלל לא בנבחרת הבוגרת, שזה רק הדובדבן שבקצפת מבחינתו".

גיא לוזון מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מקבל גיבוי מוחלט, בינתיים. גיא לוזון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully