וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שרונאלדו היה "מוכן להרוג בשבילו": הקשר המיוחד בין רונאלדו לאנצ'לוטי

29.9.2018 / 7:00

ההצהרה הנועזת בפני פלורנטינו פרס, הארוחה בקנדה בזמן שרפא בניטס מיובש במדריד ושיחת הטלפון ששכנעה את הפורטוגלי לחתום ביובנטוס כיריב של נאפולי. החיבור המופלא בין כריסטיאנו רונאלדו לקרלו אנצ'לוטי, אותו הגדיר "המאמן הכי טוב שהיה לי"

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: מתן חדד

באחד הרגעים הקשים של ריאל מדריד בעונת 2013/14, כאשר הלחץ על קרלו אנצ'לוטי גבר לאור פתיחת העונה הצולעת וההשוואות הבלתי פוסקות לז'וזה מוריניו, קיבל המאמן האיטלקי סיוע ממקור מפתיע. היה זה כריסטיאנו רונאלדו, הכוכב שנוצר אצל אלכס פרגוסון ושבר שיאים אצל ז'וזה מוריניו, שפנה לנשיא פלורנטינו פרס וביקש שהמועדון יגלה אורך רוח כלפי אנצ'לוטי. "אני מוכן להרוג בשבילו, הוא המאמן הכי טוב שהיה לי בקריירה", אמר רונאלדו לנשיא שלו. "אנצ'לוטי נתן לי דברים שאחרים לא היו מסוגלים לתת".

העונה הזו הסתיימה עם הזכייה המיוחלת ב"לה דסימה" - גביע אירופה העשירי בתולדות ריאל מדריד. אנצ'לוטי הגדיר את 2014 כשנה הטובה בחייו והשחקנים, ובראשם רונאלדו שנהנה מקשר חם וקרוב עם המאמן, קיוו שהוא יהיה "פרגוסון של ריאל". זה לא קרה.

ארבע שנים אחרי, אנצ'לוטי היה האיש עמו התייעץ רונאלדו לפני שהשלים את המעבר מריאל מדריד ליובנטוס. הפורטוגלי התקשר למאמנו לשעבר בתחילת חודש יולי וביקש רשמים על הליגה, על המועדון ועל המאמן. מבחינתו, לא יכול להיות גורם אמין יותר. אנצ'לוטי, שחזר בעצמו לסרייה A חודש וחצי קודם לכן, המליץ בחום ("אלגרי הוא המאמן המושלם עבורך") וכך למעשה הפך את רונאלדו ליריב הישיר שלו על האליפות. רחוקים כמו המרחק בין טורינו לנאפולי, אבל קרובים מתמיד. ולא רק על כר הדשא בשבת.

עוד בנושא:
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
יובנטוס ורונאלדו מחכים לנאפולי ואנצ'לוטי (שבת, 19:00, ONE2)
ג'ורג'ו קייליני: "זו יובנטוס הכי חזקה זה שמונה שנים, רונאלדו תמיד יהיה גורם מכריע"

קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד עם כריסטיאנו רונאלדו, אפריל 2014. Martin Rose, GettyImages
"מוכן להרוג בשבילו". כריסטיאנו רונאלדו עם קרלו אנצ'לוטי באפריל 2014/GettyImages, Martin Rose

כמו שאנצ'לוטי נאלץ להתמודד עם הצל של מוריניו בריאל, כך בניטס היה צריך לחיות עם ההשוואות לאנצ'לוטי. בניגוד לאיטלקי הפרגמטי, לרפא מראש לא היה סיכוי. כאשר גברו הדיווחים כי הספרדי ימונה למאמן ריאל, פרסם רונאלדו בטוויטר שלו תמונה עם אנצ'לוטי וצייץ: "מאמן גדול ואדם מדהים, מקווה שנעבוד יחד בעונה הבאה".

המסר הפומבי הזה הכה גלים, אבל הפעם לא השפיע על פלורנטינו פרס. למרות עונה נטולת תארים, כולם פרט לנשיא המועדון זכרו את הזכייה ב"לה דסימה" והיו בעד הישארותו של אנצ'לוטי במדריד. הקהל, התקשורת, השחקנים וכמובן רונאלדו. הוא נקשר למאמן בצורה מיוחדת.

את בניטס, לעומת זאת, הוא לא יכול היה לראות. המועדון הצליח להחליק את הגלולה הזו בקיץ 2015 ובעזרת הסוכן ז'ורז'ה מנדש הושג מעין "שלום קר" בין הצדדים. תקשורת, בכל אופן, לא באמת הייתה שם, במיוחד לאחר שהמאמן הספרדי הקפיד להעביר ביקורת מרומזת על קודמו בתפקיד. באחד המקרים, כך סיפר בניטס עצמו לעיתונאי האיטלקי פרנצ'סקו רצ'יפה, הוא אמור היה לדבר עם רונאלדו ואז גילה להפתעתו כי הפורטוגלי בכלל המריא לקנדה, לטובת ארוחה חגיגית עם אנדראה פירלו ו... אנצ'לוטי. אצבע בעין, הגרסה הפורטוגלית.

עוד באותו נושא

כריסטיאנו רונאלדו הורחק ממשחק אחד בלבד, יוכל לשחק מול מנצ'סטר יונייטד

לכתבה המלאה
רפא בניטס מאמן ריאל מדריד. GettyImages
חיכה וחיכה, אבל רונאלדו לא הגיע. רפא בניטס/GettyImages

רבים הטילו ספק בהצלחת החיבור הזה כאשר אנצ'לוטי הגיע לריאל מדריד. בספרד תהו כיצד ישתלב רונאלדו ב-4-4-2 המפורסם של המאמן האיטלקי ("השיטה הטובה בעולם", לדבריו) ולא האמינו עד כמה הוא גמיש ומסוגל להשתנות. אנצ'לוטי התמסר ל-4-3-3 כי הבין שכך יוכל להפיק את המיטב מרונאלדו ומיתר השחקנים. הפורטוגלי אכן פרח עם 31 שערי ליגה ושיא של 17 בליגת האלופות בעונה הראשונה תחת שרביטו של האיטלקי, ועם שיא מפלצתי של 48 שערי ליגה (61 בכל המסגרות) בעונה השנייה. "יש לו מאמן שהכין שיטת משחק התקפית שמאפשרת לו לכבוש כל כך הרבה, אז הקרדיט שייך לי", אמר אנצ'לוטי בחיוך.

מי שהופתע עוד יותר היה רונאלדו עצמו. בדצמבר 2015 התייחס לכך ואמר ל-ESPN: "קרלו היה הפתעה עצומה עבורי. בהתחלה חשבתי שהוא אדם קשוח. יותר מזה, חשבתי שהוא שחצן. נוכחתי לגלות שהוא ההפך המוחלט. הוא כמו דב גדול וחמוד, אדם כל כך רגיש. הוא דיבר איתנו כל יום. לא רק איתי, עם כל השחקנים. הוא נהנה איתנו. אני מאחל לכל שחקן לזכות להתאמן אצלו כי הוא איש פנטסטי ומאמן פנטסטי. אני מתגעגע אליו מאוד כי יכולנו לזכות בתארים רבים יחד ואני מקווה שאוכל לעבוד איתו שוב בעתיד".

נשיא ריאל היה האיש שקטע את שיתוף הפעולה הפורה. פרס החליט לשנות קו ולשלוח את אנצ'לוטי לשנת שבתון, והמאמן האיטלקי לא שכח את זה. כאשר התבקש ב-2016 להתייחס לכך שרונאלדו סיפר שאהב לשחק אצלו, עקץ אנצ'לוטי את הבוס לשעבר: "שמחתי לשמוע שרונאלדו נהנה בתקופה שלנו כי הדבר החשוב ביותר עבור כל מאמן הוא להיות בקשר טוב עם השחקנים. זה המפתח להצלחה ולא הקשר עם המועדון או מי שמנהל אותו".

פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד. רויטרס
קטע את השידוך המוצלח. פלורנטינו פרס/רויטרס

הזכייה בליגת האלופות סיפקה אושר עילאי לשניהם. יחד, רונאלדו ואנצ'לוטי הצליחו לנפץ את המחסום שהעיק על ריאל מדריד כל כך הרבה שנים. תוך זמן קצר, ההערכה ההדדית מהתקופה המשותפת הפכה לחיבה.

לאחר הפרידה של אנצ'לוטי מריאל, גם הדיסטנס נשבר וזו כבר הייתה חברות אמיתית שכללה הקנטות קלות. אנצ'לוטי, שפעם אפילו חיקה את חגיגת השער המפורסמת של רונאלדו אחרי גול נגד אייבר, נשאל בראיון ל"פייננשל טיימס" על מנהג אמבטיית הקרח של CR7 והתבדח: "הוא לא מוותר על זה גם בשלוש לפנות בוקר, למרות שאירינה שייק (בת זוגו לשעבר של רונאלדו - ת.י) מחכה לו בבית".

בנימה יותר רצינית באותו ראיון, החמיא אנצ'לוטי לכוכב: "שחקן שכובש 50 שערים זה שחקן שיכול לכבוש בכל יום. כסף לא מזיז לו, הוא רק רוצה להיות ראשון. לא תהיה לו בעיה לשמור על הרמה הזאת גם בעוד שלוש-ארבע שנים". את זה אמר אנצ'לוטי ב-2016, אז מה הפלא שהמליץ לרונאלדו להגיע ליובנטוס ב-2018?

מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי עם כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
עכשיו רונאלדו עומד בדרכו. קרלו אנצ'לוטי/GettyImages

הצורך הזה, להיות ראשון ולנצח, מניע את שניהם. המרוויחה הגדולה מכך היא הליגה האיטלקית, שקיבלה באותו הקיץ את אחד השחקנים הגדולים אי פעם ואת אחד המאמנים המעוטרים והמצליחים ביבשת. "אנצ'לוטי ורונאלדו העלו את קרנה של הסרייה A", קבע ג'אמפיירו ונטורה, מאמן הנבחרת לשעבר. "ההגעה שלהם תחזיר את הליגה להיות כוח חשוב ומרכזי באירופה".

אנצ'לוטי הובא לנאפולי כדי לשבור את מחסום התארים, אחרי שהקבוצה סיפקה כדורגל אטרקטיבי ודגדגה את יובנטוס בתקופת מאוריציו סארי עם שיא מועדון של 91 נקודות, אבל לא עשתה את קפיצת המדרגה. רונאלדו רוצה להישאר אלוף אירופה, אבל בטורינו - עם קבוצה שלא הניפה את הגביע הזה מאז 1996.

מהבחינה הזו, טען העיתונאי האיטלקי רצ'יפה, הפורטוגלי מצא את הדבר הכי קרוב לאנצ'לוטי: "אלגרי הוא 'הבן של קרלו'. כמוהו, הוא מבין שמשחקים כדי לזכות בתארים, וכל השאר לא חשוב. הדרך היחידה ליהנות היא לאסוף כמה שיותר גביעים". רק שבדרך של אנצ'לוטי ממתין רונאלדו, ובזו של רונאלדו ממתין אנצ'לוטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully