וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניוקאסל החתימה שחקנים במיליונים כ'טובה' לסוכנים שלהם"

קווין קיגאן האגדי חשף באוטוביוגרפיה החדשה שלו: "החתמנו שני שחקנים שאף אחד במועדון לא ראה אותם, רק כדי לעשות טובה לסוכנים מדרום אמריקה. אחד מהם גזר קופון של 250 אלף יורו"

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: מתן חדד

כדורגלן העבר האגדי, קווין קיגאן, שופך מעט אור על הנעשה בעולם ההעברות בצמרת הכדורגל העולמי, באוטוביוגרפיה החדשה (והשנייה) שלו. קיגאן הגיע לקדנציה שנייה בניוקאסל בינואר 2008 ועזב בספטמבר באותה שנה, רגע אחרי שחלון ההעברות נסגר.

אחרי שהוא התפטר קיגאן אמר: "אסור למועדונים לכפות על מאמנים שחקנים שהם לא רוצים". כעת הוא מספר בפירוט על המציאות המטרידה בה לעתים סוכני שחקנים הופכים ליותר חזקים ומשפיעים מהמאמנים עצמם.

עוד בנושא:

לוקה מודריץ' שחקן השנה של פיפ"א ב-2018, מוחמד סלאח מחוץ לנבחרת העונה
טקס כדורגלן השנה של פיפ"א, הצד הפיקנטי: למי הצביעו מסי ורונאלדו?
מאוריציו סארי: "אולי עוד שנה נהיה ברמה של ליברפול". ז'ורז'יניו קבע שיא ליגה

מאמן ניוקאסל בשנת 2008, קווין קיגאן. GettyImages
מציאות מטרידה. קיגאן/GettyImages

קיגאן כתב: "מה ששבר את גב הגמל היה הרגע בו חבר ההנהלה, טוני חימנס, הודיע לי שאנחנו משלמים לדפורטיבו לה קורוניה 5.7 מיליון יורו על שחקן ספרדי (החלוץ סיסקו) שאף אחד במועדון אף פעם לא ראה. ואז, באותו יום בו, פתאום גיליתי שאנחנו מחתימים גם איגנסיו גונסאלס. בבוקר דניס וייז (המנהל הספורטיבי) התקשר אלי וביקש ממני לבדוק על גונסאלס. הוא אמר לי שהוא שמע עליו דברים טובים, אבל אף פעם לא צפה בו משחק. עשיתי כמה בדיקות וגיליתי שאף אחד במועדון לא ראה אותו".

קיגאן המשיך: "דיברתי עם וייז יותר מאוחר באותו יום ואז הוא חשף בפני את הסיפור במלואו. הוא הסביר לי שאנחנו מחתימים את גונסאלס כטובה לשני סוכנים, פאקו קסאל מאורוגוואי ומרסלו לומבייה מארגנטינה. הוא אמר שהם עזרו לנו להביא את חונאס גוטיירס ופבריסיו קולוצ'יני, ושחשוב שנעשה זאת כדי שהם יעזרו לנו בעתיד.

"דניס אמר לי: 'אתה לא חייב לשתף אותו. אם לא תרצה שהוא יתאמן בקבוצה, נשלח אותו למילואים. גם אפשר לשחרר אותו בינואר, אבל אנחנו צריכים לעשות טובה לשני הסוכנים האלו'. הסוכן פאקו קסאל גזר קופון של 250 אלף יורו מוולנסיה על העסקה הזו. זה בוודאי הכסף הכי קל שהוא הרוויח בחיים".

איגנסיו גונסאלס שהגיע לניוקאסל בהשאלה מוולנסיה הספרדית, שותף פעמיים כמחליף. בוולנסיה אגב, הוא מעולם לא שיחק. השחקן השני שקיגאן זעם על הגעתו, סיסקו, הרוויח כ-60 אלף ליש"ט בשבוע. הוא שותף בחמישה משחקים וכבש שער אחד ובשנים הבאות הושאל לכמה קבוצות בספרד. "על איזו 'טובה' הם דיברו איתי?", תהה קיגאן, "הטובה הזו עלתה לניוקאסל הון תועפות. שני השחקנים האלו הרוויחו סכומים של שבע ספרות ועל סיסקו שילמו כמעט 6 מיליון יורו".

עוד באותו נושא

פרנק למפארד לקראת המפגש עם ז'וז'ה מוריניו: "הוא מאמן נהדר, במונחי אימון אני עדיין טירון"

לכתבה המלאה
סיסקו במדי ניוקאסל ב-2010. GettyImages
עלה 5.7 מיליון יורו, הרוויח 60 אלף ליש"ט בשבוע, לא תרם כמעט כלום. סיסקו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully