וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקה מודריץ' שחקן השנה של פיפ"א ב-2018, מוחמד סלאח מחוץ לנבחרת העונה

הקרואטי השלים את השנה המצוינת שלו עם ריאל מדריד ונבחרת קרואטיה עם הפרס האישי היוקרתי, והקדים את רונאלדו וסלאח (שהתנחם ב"שער השנה"). דידייה דשאן מאמן השנה, הוכתרה נבחרת העונה, 5 נציגים לריאל מדריד

לוקה מודריץ', שחקן השנה של פיפ"א 2018. רויטרס
שבר את הרצף. מודריץ'/רויטרס

פיפ"א הכריזה הערב (שני) על לוקה מודריץ' כזוכה בתואר כדורגלן השנה לשנת 2018, בטקס שנערך ב"רויאל פסטיבל הול" בלונדון. המועמדים לפרס היו כריסטיאנו רונאלדו, לוקה מודריץ' ומוחמד סלאח, והקרואטי הקדים את יריביו בזכות העונה האדירה שרשם במדי ריאל מדריד (אליפות אירופה) ונבחרת קרואטיה (העפלה לגמר המונדיאל). זו הפעם הראשונה אחרי עשר שנים שמסי או רונאלדו לא זוכים בתואר מטעם פיפ"א.

ליאונל מסי, שלא נכלל בין שלושת המועמדים האחרונים לראשונה מאז שנת 2007 (על אף שהוביל את ברצלונה לדאבל וזכה בנעל הזהב - הכובש המצטיין של היבשת), לא הגיע לטקס. בספרד דווח שהוא החליט לא להגיע אחרי שגילה שהוא לא מועמד. לקבוצתו ברצלונה מסר כי הוא לא יוכל להגיע בגלל "עניינים משפחתיים". גם כריסטיאנו רונאלדו לא הגיע לטקס מכיוון שהוא מחויב לקבוצתו יובנטוס, ששיחקה אתמול בליגה ומתכוננת למשחק ליגה נגד בולוניה ביום רביעי בלילה. בעשר השנים האחרונות רק ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו זכו בפרס האישי - חמש פעמים לכל אחד.

נבחרת העונה של פיפ"א 2018. רויטרס
ה-11 של העונה לשנת 2018/רויטרס
מוחמד סלאח בטקס של פיפ"א. רויטרס
איך הוא לא בנבחרת העונה? סלאח/רויטרס

דיווח חי

23:00: לוקה מודריץ' אחרי הזכייה: "זה כבוד גדול ותחושה נהדרת לעמוד כאן עם הפרס הזה. לפני הכל אני רוצה לברך את כריסטיאנו ומוחמד, אני בטוח שבעתיד יהיו להם הזדמנויות נוספות להיאבק על התואר הזה. הפרס הזה הוא לא רק שלי, הוא שייך גם לחברים שלי בריאל מדריד ובנבחרת קרואטיה. בלי המאמנים שלי לא הייתי זוכה בזה, ובלי המשפחה שלי לא הייתי השחקן שאני היום. תודה לאוהדים על התמיכה הגדולה ועל האהבה, יש לזה משמעות אדירה. אני רוצה להודות לגיבור שלי, לקפטן נבחרת קרואטיה ב-1998, הוא היה ההשראה שלי, והנבחרת ההיא העניקה לנו את האמונה ברוסיה. הפרס הזה מוכיח שהכל יכול לקרות בחיים בזכות אמונה ועבודה קשה ונחישות. כל החלומות שלך יכולים להתגשם".

22:50: מרתה הברזילאית, שחקנית אורלנדו פרייד, שוב זוכה בתואר כדורגלנית השנה. היא הוליכה את ברזיל לזכייה בקופה אמריקה (עם מאזן מושלם של שבעה ניצחונות), ובמדי אורלנדו רשמה 13 שערים ו-6 בישולים.

22:45: קבלו את ה-11 של השנה: דויד דה חאה (מנצ'סטר יונייטד), דני אלבס (פריס סן ז'רמן), רפאל וראן (ריאל מדריד), סרחיו ראמוס (ריאל מדריד), מרסלו (ריאל מדריד), לוקה מודריץ' (ריאל מדריד), נ'גולו קאנטה (צ'לסי), אדן הזאר (צ'לסי), ליאונל מסי (ברצלונה), קיליאן אמבפה (פריס סן ז'רמן), כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד).

יש לציין כי מוחמד סלאח, שהיה מועמד לתואר שחקן השנה, לא נכלל בנבחרת. גם לטיבו קורטואה, שנבחר לתואר שוער העונה, לא היה מקום ב-11.

22:35: אוהדי נבחרת פרו זכו בתואר "אוהדי השנה" של פיפ"א. בפרס ה"פייר פליי" זכה לנארט טיי, שבעונה שעברה הוא החמיץ את המשחק של קבוצתו ונלו ההולנדית מול פ.ס.וו איינדהובן על מנת לתרום תאי גזע מוח על מנת לעזור לחולה לוקמיה.

22:15: ריינלד פדרוס זכה בתואר מאמן השנה בכדורגל הנשים, אחרי העונה המוצלחת שלו בליון (אליפות צרפת וליגת האלופות). הוא הקדים את אסאקו טקקורה (נבחרת יפן) וסארינה וויגמן (נבחרת הולנד).

22:10: טיבו קורטואה, שוער נבחרת בלגיה וריאל מדריד (וצ'לסי רוב העונה), זכה בתואר שוער העונה, כשהקדים את הוגו לוריס וקספר שמייכל. "אני רוצה להודות לחברים שלי לקבוצה ולמאמנים שלי, הם תמיד נותנים לי את העצות הכי טובות. אז תודה לכולכם", אמר קורטואה.

22:05: דידייה דשאן, מאמן נבחרת צרפת שהוליך את הטריקולור לזכייה במונדיאל ברוסיה, הוכתר כמאמן השנה. דשאן, שגבר על שני המועמדים האחרים זינדין זידאן ומאמן קרואטיה זלאטקו דאליץ', אמר: "אני רוצה להודות לזידאן ודאליץ', הם שניהם ווינרים גדולים. אנחנו לא שווים כלום בלי השחקנים שלנו, ואני רוצה להודות לכל הנבחרת שלי. הם עבדו קשה כדי שאגיע לכאן הערב".

22:00: מוחמד סלאח זכה בתואר "שער השנה", על הגול המצוין שכבש במדי ליברפול בדרבי של מרסיסייד ב-10 בדצמבר 2017. הוא נבחר כשהוא מקדים בבחירה שערים מצוינים כמו של גארת' בייל בגמר הצ'מפיונס, בנז'מן פאבר במדי צרפת במונדיאל או המספרת של רונאלדו מול יובנטוס.

ארסן ונגר מעניק את פרס מאמן השנה למאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן. רויטרס
מצרפתי לצרפתי, מרסי. דשאן/רויטרס
מוחמד סלאח מחפש את פרס שער השנה בטקס פיפ"א 2018. רויטרס
גול נהדר. סלאח/רויטרס
טיבו קורטואה שוער השנה בטקס של פיפ"א. רויטרס
שוער השנה? קורטואה/רויטרס

הטקס הוא חלק מהניסיון של פיפ"א לבסס את הפרס שלה כיוקרתי והנוצץ ביותר. כזכור, בעבר חולקו שני פרסים - שחקן השנה של פיפ"א (שהחל בשנת 1991) , וזוכה כדור הזהב (Ballon d'Or) של המגזין "פראנס פוטבול" (בחירה של עיתונאים, פרס שמחולק החל מ-1956). ב-2010 הפרסים אוחדו, אבל ב-2016 שוב פוצלו.

איך נעשית הבחירה לכדורגלן השנה? בהצבעה. 25 אחוז על ידי בחירת הציבור, 25 אחוז על ידי עיתונאים מרחבי העולם, 25 אחוז לקפטנים נבחרות ועוד 25 אחוז למאמני הנבחרות הלאומיות של פיפ"א.

עוד בנושא:

נאצ'ו - אחד הגיבורים הגדולים של ריאל מדריד
יוכין מנתח את סוד הצלחתה של ג'ירונה אחרי ה-2:2 מול ברצלונה
בואו לעקוב אחרי חשבון האינסטגרם המתחדש של וואלה! ספורט

לוקה מודריץ עם משפחתו בטקס של פיפ"א. רויטרס
מודריץ' והמשפחה/רויטרס
רונאלדיניו בטקס של פיפ"א. רויטרס
רונאלדיניו/רויטרס
אדן הזאר טקס פיפ"א. רויטרס
הזאר/רויטרס
סרחיו ראמוס ובת זוגו, טקס הגאלה של פיפ"א. רויטרס
ראמוס ובת זוגו/רויטרס
דני אלבס ובת זוגו, טקס הגאלה של פיפ"א. רויטרס
דני אלבס ובת זוגו/רויטרס
קספר שמייכל ובת זוגו, טקס הגאלה של פיפ"א. רויטרס
קספר שמייכל ובת זוגו/רויטרס
רפאל וראן ובת זוגו, טקס הגאלה של פיפ"א. רויטרס
רפאל וראן ובת זוגו/רויטרס
דייגו פורלאן ובת זוגו, טקס הגאלה של פיפ"א. רויטרס
דייגו פורלאן ובת זוגו/רויטרס
נואל גלאגר ובת זוגו, טקס הגאלה של פיפ"א. רויטרס
נואל גלאגר ובת זוגו/רויטרס
נוואקנו קאנו ובת זוגו, טקס הגאלה של פיפ"א. רויטרס
נוואנקנו קאנו ובת זוגו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully