וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת הסודית של סיטי: ג'ירונה, הקבוצה המיוחדת של קטלוניה

24.9.2018 / 10:05

מצד אחד, היא שומרת בקפדנות על השלד שהוביל אותה לעליה היסטורית ראשונה ב-2017. מצד שני, היא נמכרה לקונצרן של מנצ'סטר סיטי, ונשלטת גם על ידי אחיו של פפ גווארדיולה. איך שלא תסתכלו עליה, היא אחת הקבוצות המלהיבות בספרד

אתר רשמי

בעד מי היה פפ גווארדיולה בדרבי הקטלוני המרתק אמש? מצד אחד, ברצלונה היתה ונשארה הקבוצה שלו מבחינה רוחנית. מצד שני, הוא לא מת על ההנהלה הנוכחית של המועדון, בעוד ג'ירונה קרובה אליו הרבה יותר מבחינה חומרית. 44 אחוזים מהמועדון שייכים לאחיו, סוכן השחקנים פרה גווארדיולה. 44 אחוזים נוספים נמצאים בבעלות City Football Group, הקונצרן של שייח' מנסור בן זייד אשר מעסיק את פפ במנצ'סטר סיטי. תיקו 2:2 היסטורי היווה נקודה ראשונה לג'ירונה מול בארסה, אחרי שני הפסדים בעונת הבכורה שלה בליגה הבכירה אשתקד, ומשפחת גווארדיולה יכולה להרגיש סיפוק.

סיטי רכשה את חלקה בג'ירונה רק לפני שנה, באוגוסט 2017, אחרי העליה ההיסטורית, אבל שיתוף הפעולה החל עוד קודם לכן, ומספר שחקנים צעירים מהאקדמיה הושאלו לג'ירונה, בין היתר בזכות הקשרים עם פרה גווארדיולה. ההשתלטות הרשמית הפכה את המועדון הקטלוני לקבוצה האירופית הראשונה מחוץ לאנגליה בקונצרן העולמי, שכולל את ניו יורק סיטי ב-MLS, מלבורן סיטי באוסטרליה, בעלות חלקית על יוקוהאמה מארינוס ביפן, וגם אתלטיקו טורקה מאורוגוואי.

המהלך מותיר טעם בעייתי, ובספרד חששו כי ג'ירונה תהפוך לסוג של קבוצת בת עבור מנצ'סטר סיטי, אבל בפועל המצב שונה בתכלית - והוא מפתיע טובה בכל החזיתות.
החשדות כי סיטי תציף את ג'ירונה בשחקנים מושאלים, כפי שעשתה בזמנו צ'לסי עם ויטסה ההולנדית, לא התממשו. נהפוך הוא - הקונצרן העניק למועדון הקטלוני הצנוע בטחון כלכלי חסר תקדים, אך הוא הוא ממעט להתערב בו מבחינה ארגונית.

עוד בנושא
ספרד: ברצלונה וג'ירונה נפרדו ב-2:2 דרמטי
בברצלונה זעמו על האדום, בוסקטס: "צריך להשתמש נכון במערכת ה-VAR"
מאוריציו סארי: "אולי עוד שנה נהיה ברמה של ליברפול". ז'ורז'יניו קבע שיא ליגה

שחקני ג'ירונה חוגגים. רויטרס
מנצ'סטר סיטי השלימה את הרכישה לפני שנה. שחקני ג'ירונה חוגגים/רויטרס

היו"ר הנערץ - דאבליסט עם אתלטיקו

היו"ר דלפי ג'לי, אהוב ליבם של האוהדים שמונה לתפקיד ב-2015, נותר בתפקיד וממשיך להגות את האסטרטגיה, כולל בשוק ההעברות. ג'לי, יליד האיזור שהתפרסם כמגן ימני כאשר זכה בדאבל עם אתלטיקו מדריד ב-1996 והגיע עם אלאבס ב-2001 לגמר גביע אופ"א בו הבקיע את השער העצמי המכריע לזכות ליברפול, הוא יליד האיזור שהחל וסיים את הקריירה בג'ירונה. עד לא מכבר, הוא היה גדול שחקניה בכל הזמנים, אך לאור ההצלחות האחרונות מעמדו ספיציפי זה נמצא בסכנה.

על הדשא מרקדים הגיבורים החדשים, והנה לכם נתון מופלא - בהרכב הפותח אתמול בקאמפ נואו ניתן למצוא שבעה שחקנים שהיו שותפים לעליה ההיסטורית בעונת 2016/17. קבוצות רבות שמטפסות למעלה נוטות לחזק את הסגלים, אך דווקא ג'ירונה, אשר לרשותה עומדים משאבים לא מבוטלים של הבעלים, שמרה על יציבות ונתנה גב לכוכביה הנאמנים. התוצאות מוכיחות כי זו הדרך הנבונה, וחברי הסגל הצנוע עשו קפיצת מדרגה מקצועית נהדרת בליגה הבכירה.

קחו, למשל, את הקפטן אלכס גראנל. הוא נולד ליד ג'ירונה, נזרק מהאקדמיה שלה בגיל 16 כי הוחלט שאין לו פוטנציאל, בילה שנים ארוכות בקבוצות זניחות, חזר מהדלת הראשית ב-2014 והפך לשחקן מפתח במערך. בעונה שעברה הוא היה אחד המצטיינים בספרד בתפקידו בקישור המרכזי. תסתכלו על פורטו, הקיצוני המהיר והפעלתן שהתייבש במשך עונות רבות בקבוצת המילואים של ולנסיה. בעונת העליה של ג'ירונה הוא הפציץ שמונה שערים, אבל בעונתו הראשונה אי פעם בטופ שיפר את המאזן ל-11, כולל שער ניצחון סנסציוני על ריאל מדריד באוקטובר שעבר. השחקן הנערץ ביותר הוא הקשר האחורי פרה פונס, שהצטרף לג'ירונה בגיל תשע ולא עזב אותה מעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
בשם האח. פפ גווארדיולה/רויטרס

מלוזרית סדרתית לווינרית

פונס היה שותף לדרמות הגדולות שעברו הקטלונים בעשור האחרון. הוא זוכר היטב כיצד הקבוצה נראתה בדרך הבטוחה לעליה ב-2013, אך התרסקה בחודש האחרון, נשרה לפלייאוף והפסידה. ב-2014 המצב היה הפוך, והקבוצה היתה בדרך לירידה לליגה השלישית, אבל החתימה את המאמן פאבלו מאצ'ין באביב והצליחה לשרוד איכשהו במחזור האחרון.

מאצ'ין נשאר כדי להפוך את ג'ירונה לכוח משמעותי, וב-2015 ראה מופע לוזריות עצום בכל קנה מידה. האדומים-לבנים היו אמורים לעלות, אך ספגו שער בזמן פציעות במחזור הנעילה, סיימו במקום השלישי, הלכו שוב לפלייאוף, ניצחו את סראגוסה 0:3 במשחק חוץ, ואז הובסו 4:1 בגומלין הביתי והודחו. ואז, אחרי פיאסקו נוסף בפלייאוף ב-2016, זה סוף סוף קרה. קטלוניה קיבלה נציגה שלישית בליגה הבכירה, פרט לשתי הקבוצות מהעיר ברצלונה.

כדי להבין את גדול ההישג, יש לזכור כי בג'ירונה מעולם לא האמינו במועדון המקומי. זו עיר של כדורסל, וקבוצת הכדורגל שיחקה עד 2008 בליגות הנמוכות בלבד. רמת העניין היתה כה נמוכה שעל תוצאותיה לא דיווחו אפילו בעיתונים, והאוהדים היו צריכים להגיע למשרדי ההנהלה כדי לבדוק את התוצאות. כאשר הקבוצה ניצחה, הגדל הונף במאונך. במקרה של תיקו, הוא היה מאוזן, ואחרי ההפסדים לא היה דגל כלל. למעשה, מזל שהיה כסף לדגל, כי כאשר אחד היציעים באיצטדיון מונטיליבי הקטנטן נהרס בשטפונות, לקח שני עשורים לשקם אותו.

פאבלו מאצ'ין מאמן סביליה. רויטרס
הפך את ג'ירונה לכוח משמעותי. מאצ'ין/רויטרס

העיר לומדת לאהוב את הקבוצה

תכולתו היתה מתחת ל-10 אלף מקומות, אך היה קשה למלא אותו. הדבר בא לידי ביטוי אפילו בעונות החיוביות בליגה השניה. כאשר יצאו רבבות לרחובות העיר כדי לחגוג את העליה המופלאה במאי 2017, נסעו השחקנים באוטובוס הפתוח, ולפתע צרח סגן הקפטן אדאי בניטס: "איפה הייתם בחורף, בני זונות?". טוב, רוב חובבי הכדורגל בעיר אהדו תמיד את ברצלונה. בהיעדר תחרות ישירה בין המועדונים, זה היה טבעי ומובן. כעת, כאשר ג'ירונה עלתה לליגה של בארסה, מתחילה להתפתח יריבות חדשה. יש דרבי חדש בקטלוניה. כך הוא אפילו מותג על ידי בלאוגרנה לקראת המפגשים בעונה שעברה.

זו היתה גם עקיצה כלפי אספניול, אבל היא מוצדקת. ג'ירונה בילתה את רוב העונה שעברה בחלק העליון של הטבלה, חלמה בשלב מסוים על העפלה לליגה האירופית, וסיימה בסופו של דבר במקום העשירי, שתי נקודות מעל התוכים. מאצ'ין, שזכה לחשיפה גדולה מאוד והוגדר כאחד המאמנים הצעירים המובילים באירופה, חתם בקיץ בסביליה, אבל התנופה לא נעצרה. לאנשי סיטי ופרה גווארדיולה לא היתה בעיה לשכנע את אוזביו, כוכב ברצלונה ומאמן קבוצת המילואים שלה לשעבר, לחתום בקבוצה.

כריסטיאן סטואני שחקן ג'ירונה חוגג. רויטרס
הכוכב הגדול. כריסטיאן סטואני/רויטרס

סטואני, כמעט סוארס

השקפת העולם לא השתנתה - כמו בעידן מאצ'ין, ג'ירונה לא מהססת לתקוף מול כל יריבה אם זה מתאפשר. היא ניהלה משחק פתוח וכייפי מול ריאל מדריד ועלתה ליתרון לפני שהובסה 4:1, אבל היה זה הפסדה היחיד העונה עד כה. אחרי 0:1 נהדר ב-ויאריאל, ו-2:3 מלהיב על סלטה ויגו, היא לא היתה רחוקה מניצחון שלישי רצוף אתמול בקאמפ נואו, בעוד כריסטיאן סטואני הבקיע צמד וגבר על לואיס סוארס בקרב החלוצים האורוגוואים.

סטואני הוא השם המוכר היחיד בסגל, וגם זה בערבון מוגבל. הסקורר הוותיק לא הוערך כראוי במשך רוב הקריירה, עד שהגיע לג'ירונה ממידלסברו תמורת 2.5 מיליון יורו בקיץ שעבר. זוהי אחת הרכישות היקרות ביותר של המועדון אי פעם, וזה רק מדגיש את העובדה כי הקונצרן של מנצ'סטר סיטי לא שופך כספים בקטלוניה בשלב זה. הוא הבקיע 21 שערים בעונה שעברה, וכבר הגיע לחמישה העונה אשר מבטיחה להיות פוריה אפילו יותר. כאחוד משלושה זרים קבועים בלבד בהרכב, מוטלת עליו אחריות גדולה. השלד של ג'ירונה היה ונשאר מקומי.

וזה הניגוד המוזר שלה. מצד אחד, היא נמצאת בבעלות השייח'ים מאיחוד האמירויות, בסוג של קומבינה עם סוכן צמרת. מצד שני, היא עדיין קבוצה אותנטית מאוד שמתחילה לזכות בהדרגה לאהדת הקהל בעיר, שמעדיף אותה כעת על פני בארסה. על מה אתם מעדיפים להסתכל? איך שלא תתבוננו עליה, ג'ירונה כאן כדי להישאר. ומי יודע, אולי יום אחד, כאשר יחזור הביתה, יתחשק לפפ לאמן אותה. זה עשוי להיות אתגר מעניין.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ירונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully