וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 40,111 צופים במשחק של סיטי באלופות: "ברור שהיינו מעדיפים משהו אחר"

למעלה מ-10,000 מושבים נותרו ריקים בהפסד 2:1 של אלופת אנגליה לליון, ארטטה: "לא רוצה לתרץ, אבל ברור שעדיף אצטדיון מלא עם קהל תומך". בדיילי מייל תקפו: "כסף לא יכול לקנות אהבה"

אוהדי מנצ'סטר סיטי. GettyImages
איפה הקהל?/GettyImages

מנצ'סטר סיטי ספגה אתמול (רביעי) הפסד בלתי צפוי עם 2:1 ביתי נגד ליון במחזור הפתיחה של בית ו' בליגת האלופות. הצרפתים עלו ליתרון 0:2 כבר אחרי 43 דקות בזכות שערים של מקסוול קורנה (26) ונביל פקיר (43) וגם היו קרובים לכבוש שער נוסף, אבל ממפיס דפאי בעט לקורה מהזדמנות מסוכנת בדקה ה-60. מנצ'סטר סיטי חזרה בזכות של ברננדו סילבה (67), אבל גם בתום לחץ כבד לא הצליחה להשיג אפילו נקודה.

אחד הדברים התמוהים ביותר במפגש בין שתי הקבוצות אתמול היו הקרחות הרבות ביציעי האתיחד, האצטדיון הביתי של סיטי. רק 40,111 צופים הטריחו את עצמם למשחק הפתיחה של 2018/19 בליגת האלופות, למעלה מ-10,000 פחות מממוצע הקהל של הקבוצה במשחקי הפרמיירליג. כשנשאל האם האווירה המנומנמת שהגיעה מהקהל השפיעה של התוצאה אמר מיקל ארטטה, שעמד על הקווים בשל הרחקתו של פפ גווארדיולה: "אני לא רוצה להשתמש בזה כתירוץ". בעונה שעברה, סיטי משכה 48,050 צופים בממוצע למשחקי הבית שלה באלופות, אז הגיעה עד לרבע הגמר והודחה על ידי ליברפול.

"היה לנו את הסוג הזה של האווירה וכמות כזו של קהל כבר בעבר בליגת האלופות והצלחנו לנצח", המשיך ואמר ארטטה, "אם אתם שואלים אותי מה התרחיש האידיאלי, אז ברור שאנחנו רוצים אצטדיון מלא בכל משחק ואנשים שתומכים בקבוצה ועומדים מאחורינו כמו משוגעים. אנחנו יודעים שבליגת האלופות זה לא קורה לפעמים. אבל אני לא חושב שזה תירוץ לתוצאה".

עוד בנושא:

אמרה ג'אן עורר סערה אחרי שאמר: "אנחנו שחקני כדורגל, לא נשים"
מיכאל יוכין על הנסיקה הגדולה של טאנגי אנדומבלה
בואו לעקוב אחרינו בעמוד האינסטגרם המתחדש של וואלה! ספורט

שחקני מנצ'סטר סיטי אמריק לאפורט, דויד סילבה מאוכזבים. רויטרס
סילבה ולאפורט/רויטרס

סוגייה נוספת שנוגעת לקהל היא חוסר העניין שמביע הקהל שכבר כן מגיע. היציעים נראו ריקים לחלוטין בדקות הפתיחה כמו גם בדקות הראשונות של המחצית השנייה. כמו כן, היו דיווחים כי גם הכמות המועטה יחסית של הקהל שהגיע מוקדם למשחק בחר לקרוא בוז במהלך ההמנון של ליגת האלופות.

ג'ו ברנסטיין ב"דיילי מייל" כתב בנושא: "כסף לא יכול לקנות לך אהבה. למרות היוקרה של ליגת האלופות, אוהדי מנצ'סטר סיטי נראים כלא מתעניינים בעניין. בזמן שפפ גווארדיולה והבוסים מאבו דאבי יכולים לראות בזכייה בליגת האלופות הפרס הגדול ביותר על השקעה בת עשר שנים ו-1.3 מיליארד ליש"ט, האוהדים שלהם נראים כמי שמורדים במפעל. אחרת איך תסבירו את זה שהגיעו ביום רביעי בלילה רק 40,111 צופים? למה אצטדיון האתיחד היה רבע ריק למרות שזה המפעל הכי יוקרתי שיש ובו הם פייבוריטים לזכייה לפני ברצלונה, ריאל מדריד ובאיירן מינכן?

"נראה שיש חוסר קשר בין אוהדי מנצ'סטר סיטי לבין ליגת האלופות. מחוות כמו בוז בזמן המנון ליגת האלופות משפיעות עכשיו גם על ההופעות שהקבוצה מספקת. ליון היא מועדון צרפתי מכובד עם אלוף עולם כמו נביל פקיר, אבל אין שום סיבה שסיטי תפסיד להם 2:1 בבית. ההצלחה בליגה הייתה בעדיפות עליונה אצל שייח' מנסור כשהוא רכש את המועדון ב-2008, אבל אחרי הזכיות ב-2012 ו-2014 המחשבות עברו לאירופה ולכן גם פפ גווארדיולה הגיע. הבעיה שבמנצ'סטר סיטי חשבו שהחוקים החדשים של הפייר פליי של אופ"א הגיעו בגלל לחץ של מועדונים עם מסורת כמו באיירן מינכן ומנצ'סטר יונייטד כדי להגביל אותם. המועדון נקנס ב-49 מיליון ליש"ט, ספג סנקציות נוספות והוגבל בגודל הסגל שלו באלופות. זה נראה כמו עונש חמור בהרבה מזה שצסק"א מוסקבה ספגה על זה שיאיא טורה ספג שם קריאות גזעניות ונענשה במשחק אחד ללא קהל".

לסיטי יש עוד טענות רבות כלפי אופ"א לגבי שיטת הדירוג שלה שסידרה לה הגרלות קשות ב-2012/13 ובאופן כללי חשים שהאג'נדה של הארגון היא נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully