וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורי האלופות: לכתוב את הסיפור מחדש

18.9.2018 / 16:00

ללוצ'יאנו ספאלטי אין מספיק זיכרונות טובים מליגת האלופות, וגם ההצלחה של רומא בעונה שעברה לא הקלה על העניין הזה. כעת הוא חוזר לשם עם אינטר במטרה לשנות את התמונה. מיכאל יוכין עם הסיפורים הכי יפים השנה בצ'מפיונס

לוצי'אנו ספאלטי מאמן אינטר. GettyImages
מחכה לסגור מעגל. ספאלטי/GettyImages

לוצ'יאנו ספאלטי התבונן על הדהירה של רומא לחצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה והתקשה להאמין. מדוע דווקא אוזביו די פרנצ'סקו נהנה מהמזל הזה בנסיונו הראשון במפעל עם הג'אלורוסי? הקאמבק המפואר מול ברצלונה ברבע הגמר, עם הנגיחה של קוסטאס מנולאס שהעניקה ניצחון 0:3 באולימפיקו, הפך את 2017/18 לעונה הטובה ביותר של הרומאים בצ'מפיונס ליג, בעוד ספאלטי תמיד נעצר קודם לכן. האיש שהיה אחראי להישגים מעולים, חתום גם על האכזבות הגדולות ביותר של רומא.

את ההכרה כמאמן צמרת קיבל ספאלטי ב-2005 כאשר הצעיד את אודינזה להעפלה לליגת האלופות, אבל אז הוא עזב לטובת לטובת הפרוייקט השאפתני באולימפיקו. ב-2006/07, בעונתו הראשון בליגת האלופות, הוא הגיע לרבע הגמר וניצח את מנצ'סטר יונייטד 1:2 במשחק הביתי בתצוגת כדורגל פנטסטית. שבוע מאוחר יותר ספגה רומא חמישייה במחצית הראשונה באולד טראפורד והובסה 7:1, וזו היתה השפלה מכוננת. 2007/08 זכורה לספאלטי בזכות החגיגה של מירקו ווצ'יניץ' וחבריו בסנטיאגו ברנבאו בשמינית הגמר, אבל בעקבות הניצחון הכפול על הספרדים בשמינית הגמר באה שוב האכזבה נגד הקבוצה של אלכס פרגוסון ברבע הגמר. גם ב-2009 היתה זו נציגת פרמיירליג שעצרה את ספאלטי, כאשר ארסנל הדיחה אותה בשמינית הגמר בדו קרב פנדלים.

עוד בנושא

19:55: ספאלטי ואינטר במפגש מרתק עם טוטנהאם בסן סירו
הדייט הלוהט של מסי, ועוד: המשחקים הכי טובים בשלב הבתים

לוצ'אנו ספאלטי, רג'א נאינגולן, רומא, אינטר,. רויטרס
הקדנציה הקודמת ברומא לא שינתה דבר. ספאלטי עם ראג'ה נאינגולן/רויטרס

המאמן הצליח לבסס את רומא ככוח משמעותי מאוד בזירה האירופית, אך מבחינה מנטלית היא תמיד היתה בעמדת נחיתות. למרות הגישה ההתקפית והאטרקטיבית, למשחקים החשובים היא הגיעה מעמדת האנדרדוג. הסוגיה הזו היתה קריטית גם בקדנציה השניה שלו בקבוצה, אליה חזר בתחילת 2016 הישר לפני המפגשים מול ריאל מדריד בשמינית הגמר. ציפיות האוהדים היו גבוהות, אך רומא התפרקה בשני המקרים במחצית השניה, והפסידה פעמיים 2:0. ואז הגיע אחד הערבים העגומים ביותר בקריירה של ספאלטי במוקדמות ליגת האלופות לפני שנתיים. הרומאים היו פייבוריטים ברורים מול פורטו, קל וחומר אחרי תיקו 1:1 בחוץ במשחק הראשון, אבל התרסקו מנטלית, וההרחקה המטופשת של דניאלה דה רוסי חיסלה את סיכוייהם. הם סיימו את ההתמודדות בתשעה שחקנים, הובסו 3:0 ונשרו לליגה האירופית.

לפיכך, ההשתתפות האחרונה של ספאלטי בשלב הבתים בליגת האלופות היתה אי שם בעונת 2013/14, בשלהי הקדנציה בזניט. הרוסים החתימו את האיטלקי ב-2009 במטרה מוצהרת להצליח בזירה הבינלאומית, ובשורה התחתונה זה לא עלה בידם. בהדרכת המאמן הקירח, צלחה זניט פעמיים את שלב הבתים, אך בשני המקרים היו אלה הופעות ביזאריות למדי. ב-2011 סיימה אפואל ניקוסיה לפניהם, ובנפיקה הדיחה אותם בשמינית הגמר. ב-2013, קבעה זניט שיא מוזר ועלתה עם מספר הנקודות הנמוך בהיסטוריה - שש בלבד בשישה משחקים, והתבזתה עם תבוסה 4:1 מול אוסטריה וינה. ספאלטי פוטר אחרי הפסד 4:2 לבורוסיה דורטמונד במשחק הראשון בשמינית הגמר.

כעת הוא חוזר, וגם אינטר חוזרת לבמה המרכזית לראשונה מאז עונת 2011/12. הם עשו זאת בדרך הדרמטית ביותר שאפשר לדמיין - והאופי הופגן באופן סמלי באולימפיקו. השחורים-כחולים היו זקוקים לניצחון על לאציו על מנת לתפוס על חשבונה את המקום הרביעי, פיגרו 2:1 בדקה ה-78 וניצחו 2:3. סמלי גם שהיא הוגרלה לבית אחד עם ברצלונה - היריבה המיתולוגית של ז'וזה מוריניו עליה גברה במפגשים הבלתי נשכחים בחצי הגמר בדרך לזכייה ב-2010. זו גם ברצלונה שהובסה באיטליה בעונה שעברה. האם ספאלטי מסוגל ללכת בדרכם של מוריניו ודי פרנצ'סקו?

זו המשימה החשובה ביותר עבורו מבחינה אישית. "ליגת האלופות היא דיסנילנד", הוא אמר. למרות ההבדלים המשמעותיים בהשקפת העולם, הגדיר תמיד ספאלטי דווקא את קרלו אנצ'לוטי כמודל לחיקוי וכמנטור, בעיקר בזכות ההצלחות בליגת האלופות עם מילאן וריאל מדריד. "הוא המורה הגדול ביותר שלי, ומכל ארוחה איתו למדתי המון", הוא הצהיר. כעת, כשהוא עובד ביריבה העירונית של הקבוצה איתה מזוהה אנצ'לוטי יותר מכל, הוא חולם להפתיע את אירופה, גם אם זה יהיה שוב מעמדת האנדרדוג.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully