וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושים יהלומים חדשים: מכבי נתניה פותחת עידן חדש ומלא בסימני שאלה

18.9.2018 / 8:00

למה סגל הפר את ההבטחה שסבע לא יימכר לקבוצה בישראל, מה החשש שגרם לו לשנות את דעתו ומי מיועד להיכנס לנעליים הגדולות של שני הכוכבים שנטשו. מכבי נתניה ובעליה נמצאים על פרשת דרכים ביום שאחרי עסקת הענק עם באר שבע. הפרטים מאחורי הקלעים, וגם: פוסט ההסבר של סגל

צילום ועריכה: קובי אליהו

את העסקה הגדולה שלו כבעלי מכבי נתניה, עשה אייל סגל מחו"ל. אתמול (שני) אחר הצהריים, כשדיא סבע עוד ניהל את הפרטים האחרונים במשא ומתן על חוזהו בבאר שבע, סגל בכלל לא היה בארץ, והותיר מנדט מלא למנכ"ל שלו ניב גולדשטיין לסגור את הקצוות מול אסי רחמים מבאר שבע.

סגל ספג אתמול לא מעט ביקורת, בעיקר נוכח הבטחתו כי לא ימכור את סבע לקבוצה בישראל. האמת היא שהוא יכול היה גם להודיע לסבע בתחילת הקיץ כי הוא לא ימכור אותו לקבוצה בחו"ל מאחר שלא היה לו סעיף יציאה, אבל בהסכם הג'נטלמני ביניהם, היה ברור כי אם תגיע הצעה אטרקטיבית במיוחד מחוץ לישראל, הבעלים לא יעמוד בדרכו של מלך שערי העונה שעברה. רבים אתמול הזכירו כי סגל הבהיר שהוא לא ימכור את השחקן הכי טוב שלו לקבוצה בישראל. זה נכון, אבל סגל גם תמיד דאג להוסיף: "אם אקבל הצעה מקבוצה בארץ שתגרום לי לא לישון בלילה, אצטרך לחשוב היטב מה לעשות עם סבע".

עוד בנושא

חלון ההעברות נסגר: נתניה צירפה את מלמד, פיניש וברשצקי
הפועל באר שבע רכשה את דיא סבע תמורת 2.2 מיליון יורו
סבע נפרד מאוהדי נתניה: "קיבלתי הצעה שלא יכולתי לסרב לה"

אייל סגל בעלי מכבי נתניה. ברני ארדוב
חצי הביקורת מופנים כלפיו. אייל סגל/ברני ארדוב

אז מה קרה שגרם לסגל למכור את סבע והאם היה מדובר רק בהצעה הכספית הכל כך גבוהה שקיבל מאלונה ברקת? סגל כזכור החזיק רק ב-90 אחוז מכרטיסו של סבע. יתרת 10 האחוזים הם בידיו של הקשר. עבור 90 אחוז מהכרטיס קיבל סגל 2.2. מיליון יורו. 1.9 מיליון יורו בשני תשלומים ואת גיא מלמד שתומחר בסכום של 300 אלף יורו. נתניה גם תרוויח 10 אחוז ממכירה עתידית של השחקן.

אבל זו לא הסיבה היחידה למכירת סבע. כסף לא היה הקטליזטור היחיד בסיפור. אייל סגל לא מרבה לדבר עם עיתונאים לאחרונה וגם פחות מתראיין בתקשורת מכפי שנהג לעשות בעבר. מקורב אליו סיפר אמש, אחרי שעסקת סבע הושלמה, כי המהפך אצל סגל התרחש אחרי המשחק נגד הפועל חיפה. כזכור הובסה מכבי נתניה באותו משחק שפתח את העונה וזה היה שישה ימים אחרי הכפלת שכרו של דיא סבע והשארתו במועדון.

סגל היה באותו משחק בחיפה ביציע האורחים של מכבי נתניה, כפי שהוא נוהג לעשות תמיד. לראשונה מאז רכש את המועדון מבית המשפט רגע לפני פירוקו, הוא חש מקרוב את מה שלא מעט בעלים במכבי נתניה בפרט ובכדורגל הישראלי בכלל חשו בעבר.

למשחק הזה בחיפה כמו לרוב המשחקים הגיע סגל עם משפחתו והתיישב לצד הגרעין הדומיננטי של הקבוצה.

כשהמשחק התחיל לברוח לנתניה וכשהיה ברור שהיא הולכת לתבוסה, שמע סגל "הערות לא נוחות", כך מתאר מקורב אליו. זה אומנם לא הגיע לניבולי פה, אך בהחלט הוא הבין שלא משנה את מי הוא יחתים ולא משנה כמה כסף הוא ישפוך, ברגע שדברים לא יסתדרו על פי הפנטזיה של אחרון האוהדים, יהיו כאלו שישכחו את מה שהוא עשה עבור המועדון וידרשו את ראשו.

עוד באותו נושא

סיכום החלון: הפועל באר שבע הוציאה מעל 4 מיליון יורו, בית"ר עם 13 החתמות

לכתבה המלאה
דיא סבע שחקן מכבי נתניה. קובי אליהו
סגל הבין: לא משנה מה אעשה, תמיד יהיו כאלו שידרשו את ראשי. דיא סבע במדי נתניה/קובי אליהו

במקביל להתפכחות ולהכרה בכך שהוא לא יקבל יותר קרדיט מאף בעל בית שהיה במועדון, הוא חש כי המשקל על כתפיו של דיא סבע עולה מיום ליום וכי הציפיות להפיכתו למנהיג מוביל אחרי לכתו של ערן לוי, הפכו למשקולות על רגליו של הקשר.

כל זה הכין את הקרקע למתווה אותו רקחו בכיר מאוד בהפועל באר שבע ומנכ"ל הקבוצה ניב גולדשטיין בצאת ראש השנה בדיוק לפני שבוע. כשהבין סגל שיש על מה לדבר מול הפועל באר שבע ושההצעה החדשה של אלונה ברקת גבוהה בהרבה ממה שהיא הציעה בעבר, שנתו של הבעלים נדדה עד להכרעה הגורלית.

כאוהד הקבוצה, הימים האחרונים היו מאוד לא קלים לאייל סגל. מעבר לכסף שנכנס לקופת המועדון, קיים חשש אמיתי אחרי עזיבת ערן לוי ודיא סבע מהידרדרות ביכולת. השניים היו אחראים על עשרות שערים בעונה שעברה ועל פי מה שנראה מתחילת העונה, ייקח הרבה זמן לסלובודן דראפיץ' ולשי ברדה לייצב את השורות, אם בכלל.

מאמני מכבי נתניה שי ברדה, סלובודאן דראפיץ'. דני מרון, מערכת וואלה!
מתחילים הכל מהתחלה. דראפיץ' וברדה/מערכת וואלה!, דני מרון

נתניה החתימה אתמול שלושה שחקנים במקום סבע. גיא מלמד, מוטי ברשצקי וסתיו פיניש. מלמד עורר עניין בנתניה מאז עונת 16/17 ובמועדון מתמוגגים מהחתמתו. זה היה ממש חלום מבחינת נתניה לצרף את מלמד שנתפס גם כשחקן רעב להצליח וגם כבחור מאוד חיובי.

מוטי ברשצקי מצטרף אל גבי קניקובסקי ולגבי שניהם יש אותה תפיסת עולם במועדון ולפיה הם בדיוק מה שהיה דיא סבע לפני שנתיים. בצוות המקצועי בטוחים כי שני הקשרים זקוקים לליטוש כדי להפוך לסיפור הצלחה.

שניהם יחד עם אביב אברהם ויונס מלדה משלימים את המגמה של נתניה לצרף שחקני נבחרת אולימפית כבסיס לעתיד המועדון.

אחרון הוא סתיו פיניש שנתפס בנתניה כמי שהנהיג את הקישור של בני יהודה בעבר ומבחינת נתניה הוא ישלים את החסר מאז חזרתו של דן גלזר למכבי תל אביב.

למרות עזיבת דיא סבע וערן לוי ועל אף העובדה שהקבוצה פתחה רע את העונה, מאמינים במכבי נתניה שכעת יש לצמד המאמנים חומר מספיק טוב כדי לעצור את מה שנראה עד כה רע מקצועית על הדשא ולהתחיל להציג כדורגל שיהיה דומה למה שהיה בעונה שעברה. ספק אם זה יקרה לנתניה כבר בשבת כשתארח את מכבי תל אביב החזקה, אבל לגבי ההמשך קיימת אופטימיות מאוד גדולה.

הפנים החדשות של המהפכה

מוטי ברשצקי מכבי נתניה. האתר הרשמי של מכבי נתניה,
ברשצקי/האתר הרשמי של מכבי נתניה
סתיו פיניש שחקן מכבי נתניה. אתר מכבי נתניה, אתר רשמי
פיניש/אתר רשמי, אתר מכבי נתניה

אייל סגל פונה לאוהדים המתוסכלים: "טועה מי שחושב שניבולי פה יעזרו"

הבוקר פרסם סגל פוסט ארוך בו פנה לאוהדים והסביר את עמדתו.

"נשאלתי לא מעט על מכירת שחקני מכבי נתניה ותמיד הקפדתי לציין, השאיפה במכבי נתניה למכור שחקנים לחו"ל בלבד. כשחזרו והתעקשו, הוספתי שאם תגיע הצעה שתגרום לי לא לישון בלילה (בתקווה שלעולם לא תגיע כזו) אהיה בבעיה", כתב. "ואכן, הרגע שלא רציתי שיקרה לעולם, הגיע בטיימינג הכי לא צפוי ונוח בעולם. במוצאי ראש השנה, הגיעה ההצעה שלקחה את מנוחתי מאז. ההצעה, העמידה אותי בפני מציאות שבה סכום העברתו של שחקן מכבי נתניה עתיד לשבור את שיא כל הזמנים בשוק העברות בין מועדונים בישראל.

"זו בדיוק ההצעה שגורמת לשנתך לנדוד ולא ללילה אחד, זו בדיוק ההצעה שחייבת לגרום לרציונליות לגבור על האמוציונליות, לשכל הישר לגבור על הלב. אלו מסוג ההחלטות שכולנו מצפים מהעומד בראשה של מערכת (מכל סוג), לקבל בתבונה ובהיגיון. במהלך עונת המשחקים 17/18, סרבנו לשלוש הצעות למכירת שחקנים ממכבי נתניה למועדונים שונים. במהלך חודשים יוני - אוגוסט האחרונים, סירבנו לשלוש הצעות נוספות מאותו הסוג ולא רק על דיא סבע.

"אתמול, לראשונה מאז שרכשתי את המועדון מידי המפרקת, נאלצתי למכור שחקן של הקבוצה. מאז חזרתה המופלאה של מכבי נתניה לבמה הראשית ולמקומה הטבעי - ליגת העל, הוקצעו למעלה מ-6 מיליון שקל לטובת השקעה ברכישת כרטיסי השחקן של דיא סבע, עלי מוחמד, דידייה קוגבניה, גבי קניקובסקי, שובל גוזלן, סתיו פיניש, גולן אלקסלסי, ניקו אולסק ולא מעט שחקני נערים ונוער - סה"כ כ-20 שחקנים חדשים שנרכשו ע"י המועדון במהלך 24 חודשי פעילות. מיותר לציין, כי מטרתה של רכישת השחקנים הנ"ל, הינה בניית מועדון (להבדיל מבניית קבוצה) ובכך להעשיר את "נכסיו" לקראת היום בו הכל יתחבר ומופע הקסמים הטוב בארץ יתקיים מדיי שבת שניה באצטדיון "היהלום" בנתניה. כל הרכישות האמורות, התבצעו מחוץ למסגרת התקציב השוטף של כל עונת משחקים, תקציב שפוי ומכובד אותו המועדון מתעקש לנהל באחריות ובשקיפות כחלק מעקרונות הניהול שלי כאוהד וכבעלים. עסקת דיא סבע, תזרים 4 מיליון שקל לקופת המועדון במהלך עונת המשחקים 18/19 ו-4 מיליון שקל נוספים במהלך עונת 19/20.

"הסכום הנ"ל יאפשר להחזיר לקופת המועדון כבר העונה חלק מההשקעה הכספית של השנתיים האחרונות ולהתחיל בפיתוח מגרשים נוספים למחלקת הנוער המפוארת של המועדון.

"כפי שציינתי בעבר, תפיסת עולמי הניהולית לא צנטרליסטית ומאפשרת חופש רב לאלו אשר עובדים במחיצתי. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר בתחום מקצועי כמו אימון קבוצת כדורגל. בניגוד לחלקכם, אני לא מתיימר להבין בבחירת שחקנים, בשיטות משחק, בניהול משחק, בשינויים ובחילופים. אני בהחלט מאמין (באמונה שלמה) בצוות המקצועי המצויין של מכבי נתניה, גם "ברגעים, הכי קשים...", כמאמר ההמנון, וגם כשמתחילים עונה לא בצורה לה ציפינו וייחלנו.

"בקיץ האחרון, ובעיתוי לא מוצלח, עזבו את המועדון שני השחקנים הבולטים והמובילים שלו במהלך השנים האחרונות. עזיבתם מורגשת היטב. בחוכמה שלאחר מעשה, נושא ערן היה חייב להיחתך (לכאן או לכאן) כבר אחרי אותו ראיון מפורסם לספורט5, דיא היה נמכר כבר ביוני, שון וייסמן וגלזר לא היו מגיעיים בהשאלה ללא אופציית רכישה. אך מכיוון שאנו רק בני אדם, לצערנו לא תהיה זו הפעם האחרונה בה יתבררו החלטות בדיעבד, כלא נכונות.

"הצוות המקצועי יבצע את ההתאמות הדרושות בשיטת המשחק תוך כדי תנועה מבלי לסטות מהדרך אותה קבענו לעצמנו לפני שנתיים. אני בטוח ביכולתם וביכולת שחקני הקבוצה, לחזור להלהיב ולרגש את כולנו, כפי שעשו בשנתיים האחרונות וכפי שיעשו בעתיד המצפה לבוא עלינו לטובה. אני תקווה שהקהל הרחב ימלא את חלקו במשוואה וימשיך לתת לצוות ולשחקנים רוח גבית. אלו מכם, שחושבים שניבולי פה כלפי לובשי החולצה הצהובה שחורה תשרת את מטרתנו המשותפת - טעות בידכם! אם בכל זאת בחרתם לנסות לעלות מוטיבציה בשפה שלא הייתם משתמשים כלפי ילדכם או לחילופין בדרך שלילית של שמחה לאיד, רצון להיכשל ודחף תמידי לחפש את הרע בכל מעשה שנעשה, אנחנו אוהדי הקבוצה נכבד אתכם בבחירתכם, רק נבקש, אנא מכם, תעשו זאת בצניעות ובפרטיות, מבלי להרוס לאלפי האוהדים הנהדרים והנלהבים, חובבי הרומנטיקה, שרק מחפשים לראות פעם בשבוע את אהובתם הנצחית על מנת לרגש ולהתרגש ובצוותא.

"לסיום, אינני זקוק לתמיכה אישית ולקריאות עידוד, לא כאן ולא בפרטי ולא במגרש, מי שבסופו של יום גורם ויגרום לכולנו לבכות משמחה אלו השחקנים על כר הדשא, אלו הלובשים צהוב שחור. בבקשה, תתנו להם את כל החום שאפשר ותשמרו את כל האנרגיות שבכם לטובת עידוד הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully