וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני חוזז: "קיבלנו תחושה שיש החלטה לחסל את הכדורסלן הישראלי"

13.9.2018 / 19:49

הפורום להצלת הכדורסלן הישראלי ערך מסיבת עיתונאים עם הצעה להעלאת דקות המשחק של הישראלים. שחקן העבר אורי בן ארי: "לעשרות אלפי ילדים עם חלום לשחק בליגת העל, חלום שנגוז"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

הפורום להצלת הכדורסלן הישראלי כחול לבן ערך הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בהיכל הספורט ביד אליהו לפני המשחק בין נבחרת ישראל לגאורגיה. במסגרת מסיבת העיתונאים הציגו נציגי הפורום - שחקני העבר פיני חוזז, גור בן דוד ואורי בן-ארי, את ההצעה שלהם כדי להעלות את מספר הדקות של השחקן הישראלי בליגת העל ובליגה הלאומית. כמו כן הציגו את העצומה שלהם להצלת הכדורסלן הישראלי שבה מופיעה ההצעה.

על פי ההצעה יהיו שני מעמדים בכדורסל הישראלי - כדורסלן כחול לבן וכדורסלן זר. כדורסלן כחול לבן יהיה בוגר מחלקות הנוער של הקבוצות השונות בכדורסל הישראלי, או שחקן שעלה מחו"ל, מחזיק בתעודת זהות ישראלית במשך שנתיים לפחות, שירת או משרת בצבא ובנוסף משלם מס כמו השחקנים הישראלים. שחקן זר יהיה כל מי שלא שחקן ישראלי כחול לבן.

בנוסף הם מציעים כי בכל זמן יהיו שני שחקנים ישראלי כחול לבן על המגרש בכל זמן לשלוש שנים, ועד ארבעה שחקנים זרים בכל קבוצה, כשקבוצות שירצו לרשום יותר שחקנים למפעלים האירופאיים יוכלו לעשות כך.

עוד בנושא
חסר. תקדים? הסיבות לכך שעומרי כספי לא נמצא בסגל נבחרת ישראל
בר טימור צפוי לשחק מול גאורגיה, גל מקל בספק גדול
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

פיני חוזז. יוסי ציפקיס
"השחקן הישראלי נמצא במצב חירום". פיני חוזז/יוסי ציפקיס

"התחושה שלנו זה שהשחקן הישראלי נמצא במצב חירום, אנחנו היינו מנותקים ולא מקורבים לכדורסל וכשחזרנו כי מאוד התלהבנו מההצלחה של נבחרת העתודה קיבלנו תחושה שיש החלטה לחסל את הכדורסלן הישראלי", אמר פיני חוזז במסיבת העיתונאים, "בשנה שעברה עברו בליגה כ-80 זרים ו-20 מתאזרחים, זה בערך 7-8 שחקנים זרים ומתאזרחים לקבוצה, זה שם את השחקן הישראלי במקום ה-7-12 בסגל של הקבוצות, וזה משאיר אותם על תקן מוציאי כדור חוץ. בשנה שעברה בגמר הפיינל פור שיחקו לפמעים תשעה או עשרה אמריקאים על המגרש, כאילו זה לא כדורסל במדינת ישראל. הקהל מעדיף משחקים כמו של פעם, עם מיקי ברקוביץ', חיים זלוטיקמן ועדי גורדון מאשר את גלן רייס ג'וניור או סטודמאייר, שהיום הם פה, מחר הם לא".

גור בן דוד הוסיף: "אנחנו מייצגים קבוצה של 70 שחקני עבר ומאמנים בנבחרת ישראל לדורותיה, שחקנים שהובילו את הנבחרת והקבוצות להישגים, שחקנים שירדו למגרש פעם נוספת להרתם כדי ששחקנים צעירים היום יוכלו להשתתף בקבוצות ליגת העל שלנו ולהוביל את הנבחרת להצלחות. מי כמונו יודע שבסופו של דבר על מנת לעשות שחקן טוב, שחקן מוביל, שחקן דומיננטי, הוא חייב לקבל את הדקות על המגרש, ככה זה מתנהל בכל העולם, והגדרנו את משימת העל שלנו לדאוג לכך ששחקנים צעירים יקבלו יותר דקות משחק במגרשים בליגת העל ובליגה הלאומית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גור בן דוד. יוסי ציפקיס
"מייצגים קבוצה של שחקני עבר". גור בן דוד/יוסי ציפקיס

אורי בן-ארי אמר מצידו כי: "לא הייתי קרוב לכדורסל בשנים האחרונות, אבל הוקם הצוות הזה, ביחד עם ניצה חוזז שמרכזת את הפעילות הזה, נפגשנו עם מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי, עם יו"ר האיגוד עמירם הלוי, עם יו"רים של קבוצות, והורים של שחקנים ועוד. ניסינו לבדוק איך אפשר להשפיע עם מה שיש בידינו. ידענו שבלי גיבוש גדול של הקהל לא נצליח להשפיע. אנחנו חפים מאינטרסים אבל יש לנו דאגה לשחקן הישראלי. קהל היעד שלנו זה עשרות אלפי ילדים עם חלום לשחק בליגת העל, חלום שהולך ונעלם, ועל זה אנחנו נלחמים. בלי שחקן כחול לבן, אין כדורסל ישראלי ובידלנו בין כדורסלן כחול לבן לבין שחקן ישראלי שהוא מתאזרח ושהוא לא כחול לבן. בלי שחקן כדורסל כחול לבן, אין כדורסל ישראלי".

הפורום אף התייחס לנושא המיסוי המפלה לשחקנים הישראלים: "יש בעיית מיסוי קשה שמפלה את השחקן הישראלי. זה דומה למצב בתעשייה שהיינו מטילים מס של 70 אחוז על תוצרת הארץ. יש תחושה שהמתאזרחים משתמשים בתעודת הזהות הישראלית על המגרש, אבל כדי לשלם מס, משמתמשים בפספורט האמריקאי. לא מבין איך שר האוצר מתיר את זה. זה משליך על הנבחרת, לא יכולות להיות הצלחות בנבחרת כי אין שחקנים מובילים בנבחרת. שחקן שהיה שמיני או תשיעי בקבוצה שלו, לא יכול להפוך לשחקן מוביל פתאום בנבחרת", אמר פיני חוזז בנושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully