וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאלב טואטחה בראיון: "הוכחתי שיש לי מקום בבונדסליגה. לשנייה לא חשבתי לחזור לארץ"

7.9.2018 / 9:45

"בקמפיינים קודמים לא האמינו בי", "לא באנו מוכנים טקטית למשחקים בנבחרת". בעונתו השלישית בבונדסליגה, טאלב טואטחה לא מצפה שיתנו כבוד להצלחה שלו. "בגרמניה הופתעו ששם גדול כמו הרצוג הגיע אלינו, זהבי הישראלי המוצלח ביותר, חבשי אחד הבלמים הטובים בארץ". ראיון

צילום: עידו שחם, עריכה: מתן חדד

"לא נראה לי שהגענו תמיד מוכנים מבחינה טקטית ומבחינת הבנת המשחק בקמפיינים קודמים. לא במאה אחוז בכל אופן. זה לא היה מושלם. ברמות האלה, אם אתה מזייף פה ושם, אתה מקבל בראש. עכשיו יש לנו צוות עם ניסיון באירופה, זה יעזור לנו. אני מקווה שלא ניפול שוב בדברים הקטנים. מבחינת כישרון, יש פה הרבה שחקנים מוכשרים. אפשר לעשות משהו שנתגאה בו בעתיד".

טאלב טואטחה אופטימי. המגן השמאלי נמצא בתחילת העונה השלישית שלו עם איינטרכט פרנקפורט בבונדסליגה, אחרי זכייה מרגשת בגביע הגרמני, ובגיל 26 מאמין שהגיע הזמן שלו לעשות את זה גם במדי נבחרת ישראל. יש לו רק תשע הופעות בינלאומיות עד עכשיו, אבל הוא מאמין שאצל אנדי הרצוג זה ישתנה. "הוא יודע בדיוק מאיפה באתי, מה אני עובר כל יום", אומר טואטחה בראיון לוואלה! ספורט. "אני חושב שזה יכול להיות פתרון טוב, לא רק לי אלא לכל הליגיונרים".

עוד בנושא:
21:45, ספורט 5: ישראל מתחילה את דרכה בליגת האומות בחוץ מול אלבניה
השניים הם הגבול: על השילוב המבטיח בין ערן זהבי למונס דאבור
"ערן זהבי רצה לשחק כחלוץ, אבל ההחלטה לא נובעת ממאבקי אגו עם מונס דאבור"

טאלב טואטחה שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
"אפשר לעשות משהו שנתגאה בו בעתיד". טאלב טואטחה/יוסי ציפקיס
"בכל קמפיין שיחקתי משחק או שניים, יכול להיות שגם לא יכולתי להראות מה התרומה האמיתית שלי לנבחרת ישראל. לא נתנו לי כאן את הביטחון לזה, לא האמינו בי"

בוא נתמקד שוב בכמות ההופעות. היית שנים בהרכב מכבי חיפה, מ-2016 אתה בבונדסליגה, ובכל זאת רק תשעה משחקים בנבחרת. אתה מאמין שזה ישתנה אצל הרצוג?

"נבחרת זה עניין של מומנטום. 33 אחוז פציעות, 33 אחוז מהזמן היו מעורבים כאן מאמנים והשליש האחרון בנוי על מזל. למדתי משהו במהלך השנים האחרונות, אני משתדל לשים איקס על מה שקרה בעבר ולהסתכל קדימה. בגרמניה הופתעו מאוד ששם גדול כמו הרצוג הולך לאמן נבחרת כמו ישראל. הוא מוערך מאוד בגרמניה. כל אנשי הצוות מכירים אותו כאן, הוא גם חבר של המאמן שלי. אני חושב שיש לו ניסיון גדול בנבחרות ובעיקר באחת מהליגות הטובות בעולם, בקבוצות הטובות בעולם. אני מאמין במוסר העובדה של הרצוג. הוא היה המון שנים בגרמניה, העבודה כאן מאוד קשה. אם יצליח להביא את מוסר העבודה לנבחרת, ניראה הרבה יותר טוב מאשר בקמפיינים הקודמים".

אתה בן 26, מרגיש בשל להיות שחקן דומיננטי בנבחרת?

"הגיל הוא לא פרמטר, גם שחקן בן 19 יכול לקבל כאן חולצת הרכב. בכל קמפיין שיחקתי משחק או שניים, יכול להיות שגם לא יכולתי להראות מה התרומה האמיתית שלי לנבחרת ישראל. לא נתנו לי כאן את הביטחון לזה, לא האמינו בי".

המאמן שלך אוסטרי, אדי הוטר. גם שיחק עם הרצוג בנבחרת אוסטריה. הרצוג שוחח איתו? כמה הקשר הזה יכול לסייע לך בעתיד?

"אני לא יודע אם הם שוחחו, אבל יודע שהם קרובים מאוד ושיחקו יחד. סביר להניח שהם דיברו. בסופו של דבר, אם אתה בא לנבחרת ומתאמן טוב, אתה תשחק. העובדה שהוטר המאמן שלי לא תסייע לי אם לא אציג את היכולת שאני רוצה להראות".

עוד באותו נושא

אנדי הרצוג: "זה רגע מיוחד". קפילוטו וחבשי בהרכב ישראל מול אלבניה

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ישראל אנדראס הרצוג. קובי אליהו
"הוא מוערך מאוד בגרמניה. כל אנשי הצוות מכירים אותו כאן". אנדי הרצוג/קובי אליהו

אחרי הקיץ האחרון והדיבורים שתחזור לארץ, אתה כבר עונה שלישית בבונדסליגה. כל קיץ מדברים על זה שלא תתאקלם, וכל פעם אתה מוכיח אחרת. עד עכשיו, 124 דקות בשני משחקים העונה. לא רע.

"אני מנסה להתעלם מכל הדברים השליליים שמפרסמים בהקשר שלי, שולחים לי המון דברים במהלך השנה וחלקם לא נכונים. אנשים אמרו בתחילת הקיץ שאני ועוד שמונה שחקנים לא בתוכניות המקצועיות של פרנקפורט, אבל זה ממש לא היה נכון. ברגע שהגיע המאמן החדש הוא נתן לכולם הזדמנות שווה. הוא לא אמר לאף אחד שיעזוב, אבל התקשורת בחרה לכתוב משהו אחר. ידעתי שאם אעבוד קשה הקיץ, אני יכול לחזור לרוטציה אחרי חצי שנה שבה כמעט לא שיחקתי. וזה קרה. במשחקי ההכנה כמעט לא שותפתי בגלל פציעה, דלקת בגיד האכילס, אבל לא התייחסו לכך. אצלנו בחרו לכתוב שטואטחה לא בתוכניות. הדברים הקטנים האלה גרמו לאנשים להאמין. שמעתי תגובות של המשפחה, וזה הספיק. מה קרה בפועל? שום דבר מפתיע. התאמנתי חזק ושיחקתי. פתחתי במשחק הראשון, שברתי את האצבע ביד, אבל המשכתי לשחק פצוע. במחזור השני נכנסתי כמחליף. המאמן אוהב שחקנים שנותנים מעצמם. הוכחתי שיש לי מקום בבונדסליגה".

השורה התחתונה אומרת שיש שני ישראלים בלבד, כיאל ואתה, בחמש הליגות הגדולות באירופה. אפשר לומר היום שאתה הלגיונר הבכיר, או אחד משני הבכירים.

"אני לא אוהב לדרג את עצמי, מה שמונס עושה באוסטריה לא מובן מאליו, להיות בפרמיירליג שנה שניה ברציפות ולעלות ליגה עם ברייטון זה דבר לא מובן מאליו עבור כיאל. אני לא מצפה שמישהו יבוא ויאמר שאני אחד מהליגיונרים הבכירים. לא יעשו את זה. אני מתרכז בעבודה שלי, זו הסיבה שבגללה אני לא אוהב להתראיין ומשתדל להתעלם. אולי זה פועל לרעתי, אבל אני מאמין בדרך שלי. בפנים, אני יודע מה אני שווה".

פרנקפורט אחרי זכייה בגביע, תשחק בליגה האירופית. הפתרון הקל היה לחזור לארץ, לקבל חוזה גבוה. יטרו וילמס ההולנדי לא עושה לך חיים קלים. מצד שני, אתם הולכים לעונה ארוכה עם שלב בתים. זה היה חלק מהשיקולים שגרמו לך להישאר?

"הבונדסליגה זאת אחת הליגות הקשות בעולם. בשנתיים האחרונות לא ראיתי שחקן שמשחק 34 משחקים. בחמישה חודשים יהיו 25 משחקים, כמעט כל שבוע שלושה, אז למה לעזוב? המאמן הראה לי שהוא אוהב אותי. אני אוהב את המועדון, את האנשים שם. לא חשבתי לשנייה לוותר ולחזור לארץ".

קיבלתם את מארסיי, לאציו ואפולון.

"זאת חוויה בשביל המועדון והקהל. פרנקפורט מועדון גדול עם מסורת באירופה. נעשה הכול כדי לייצג את הקבוצה ואת המדינה בצורה הכי טובה שיש".

שחקני איינטרכט פרנקפורט טאלב טואטחה, ג'ונתן דה גוזמן. רויטרס
"מנסה להתעלם מהדברים השליליים שמפרסמים". טאלב טואטחה, משמאל, עם ג'ונתן דה גוזמן והגביע/רויטרס

מכבי חיפה גיששה בקיץ, אבל אומרים כל הזמן שחזרה שלך תהיה שנויה במחלוקת. מצד אחד, אוהדים שעדיין לא סלחו על סיפור המשענת. מצד שני, רוב האוהדים מבינים היום שאתה שחקן שתוכל לקדם את מכבי חיפה.

"עבר הרבה זמן מאז, כבר שכחתי מה היה. אוהדים שולחים לי הודעות שרוצים אותי, זה יפה ומחמיא ומרגש, אבל כרגע אני חושב על ההצלחה שלי בחו"ל. לא רציתי לחזור לארץ בקיץ האחרון".

אתה רואה את מכבי חיפה מהצד מאז שעזבת, הקבוצה נמצאת בירידה. מה חסר לה כדי לחזור ולהפוך לקבוצה שנאבקת על האליפות?

"הכדורגל כאן עובד בצורה של לופ. בית"ר הייתה הקבוצה ששלטה ואז מכבי תל אביב ובאר שבע. מכבי חיפה בדרך הנכונה כדי לחזור לצמרת הגבוהה וללופ הזה. מה חסר לה? הם הבינו שהמועדון צריך שקט מסביבו ופחות לחץ. בכל זאת, לחצים משפיעים על שחקנים. עושים את זה בצורה יפה העונה. נגד מכבי תל אביב הם היו מצוינים ונגד אשדוד ראיתי אותם והם היו טובים. אני מקווה בשביל הכדורגל שהיא תחזור כמה שיותר מהר לצמרת הגבוהה. זה מועדון עם עבר. עם צוות מקצועי כזה וגם עם שחקני בית טובים כמו עוואד וחבשי, שמבחינתי הוא אחד הבלמים הטובים בישראל - זה חייב להצליח. מאז שעלה מהנוער אני מאמין בחבשי. רואים שהתבגר".

הישראליות, גם מכבי חיפה, ינסו להחזיר אותך. אתה מתכוון להאריך חוזה? מה התוכניות שלך?

"אני בינתיים מתרכז בקבוצה שלי ובנבחרת. אני אעשה את הכול כדי להמשיך ולחיות את החלום האירופי".

בראיון הקודם אצלנו אמרת: "משחק אחד בבונדסליגה, שווה לשלוש שנים במכבי חיפה". כמה אתה מרגיש את זה היום?

"אולי הגזמתי, אבל ללא ספק אני נמצא באחת הליגות הבכירות בכולם. הרבה אנשים מסתכלים עלינו ובעדינות, החשיפה בגרמניה היא הרבה יותר גבוהה. לא מעט אנשים בארץ נפגעו בגלל הראיון ההוא, אבל הבדלי הרמות נותרו גדולים מאוד".

טאלב טואטחה שחקן מכבי חיפה (שמאל) עם אלירן עטר, עאיד חבשי. קובי אליהו
"מאז שעלה מהנוער אני מאמין בו". טאלב טואטחה עם עאיד חבשי במדי מכבי חיפה/קובי אליהו
"זהבי הוא השחקן הישראלי המוצלח ביותר מבחינת מספרים ויכולת אישית. קרה מה שקרה, הוא התנצל וחזר. זהבי הוא שחקן גדול שיכול לעזור מאוד לנבחרת"

איך אתה מסביר את תופעת המגנים השמאליים בליגת העל? כמה מהקבוצות הגדולות מחפשות מגן שמאלי גם בימים אלה.

"יש מספיק מגנים, אבל הם לא מקבלים הזדמנויות. כשהייתי בן 16 וחצי, אלישע לוי העלה אותי לבוגרים. אם זה לא היה קורה, אולי הקריירה שלי עדיין הייתה תקועה. צריכים לתת ליותר מגנים ישראלים לשחק בליגה, גם על חשבון איבוד נקודות וספיגת שערים. אם יעשו את זה, זה ישתלם לנבחרת".

פרשת ערן זהבי. כמה חשוב וכמה באמת השחקנים רצו לראות אותו חוזר?

"זהבי הוא השחקן הישראלי המוצלח ביותר מבחינת מספרים ויכולת אישית. קרה מה שקרה, הוא התנצל וחזר. זהבי הוא שחקן גדול שיכול לעזור מאוד לנבחרת".

מה ההבדל בין טאלב שיצא מהארץ ב-2016 לטאלב מודל 2018?

"אני בוגר יותר, סבלני יותר. אני שחקן הרבה ממושמע מבחינה טקטית היום. אני חושב שאני הרבה יותר שקט היום עם הכדור. בגרמניה אתה צריך לעבוד יותר ולדבר פחות. ההורות שינתה אותי, יש לה חלק משמעותי בזה. הילדים לימדו אותי להיות סבלני יותר".

טאלב טואטחה שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
"ההורות שינתה אותי, יש לה חלק משמעותי בזה". טאלב טואטחה/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully