וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב: "לא אנוח ואפעל כדי שכל אולימפיאדה תיפתח עם דקת דומייה לזכר הי"א"

5.9.2018 / 20:33

באירוע האזכרה שנערך לי"א חללי הטבח במינכן, נכחה שרת התרבות והספורט, שהתחייבה לדאוג להנצחתם של הנספים. אסתר רוט שחמורוב נזכרה ברגעים הקשים

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

היום (רביעי) נערך טקס האזכרה לי"א חללי אולימפיאדת מינכן בנוכחות שרת התרבות והספורט מירי רגב, יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי ועוד דמויות בולטות מהעולם האולימפי בישראל, ביניהן: אסתר רוט שחמורוב שהייתה חלק מהמשלחת, יעל ארד, נטע ריבקין ועוד.

השרה רגב נשאה דברים והתחייבה: "אפעל ולא אנוח כדי שכל אולימפיאדה תיפתח בדקת דומייה לזכר הנספים".

עוד בנושא
איחוד האמירויות אישרה: המשלחת הישראלית תתחרה עם הדגל בגראנד סלאם אבו דאבי
מכבי ישראל ערכה אירוע הצדעה לספורטאים ואגודות מצטיינות
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

מירי רגב בטקס י"א חללי מינכן. קובי אליהו
תפעל להנצחת הנספים. מירי רגב/קובי אליהו

ארד, שזכתה במדליית כסף באולימפיאדת ברצלונה 1992, סיפרה על מעטפה עליה חתומים חברי אותה משלחת שרכשה לאחרונה במכירה פומבית: "לפני חודשיים פורסם ב'ידיעות אחרונות' על איזו מעטפה עליה חתומים חברי המשלחת שהוצאה למכירה פומבית. אחי הסב את תשומת ליבי אליה. זו מעטפה שהייתה בארץ, חתומים עליה 13 מ-25 חברי המשלחת, מתוכם שישה נרצחו. המעטפה התגלגלה בכל מיני מקומות, ועכשיו היא נמכרה מתאילנד. נרשמתי למכירה פומבית, וקניתי אותה. אני מתכוונת לתרום אותה לוועד האולימפי.

46 שנים אחרי וכל הזמן מגלים דברים חדשים. איך התחושות?

"קטונתי. עומדת כאן אסתר רוט שחמורוב, שהייתה שם. גדלנו על הספורטאים האלה. כל ספורטאי ישראלי מכיר את הדברים האלה, את התדרוכים הבטחוניים. היה לי חיבור רגשי עמוק לאירוע הזה, למרות שהייתי רק בת 5 שזה קרה, והקדשתי את הזכייה שלי לחללים. צמרת הספורט הישראלי חלקה הגדול נכחד במינכן, ייתכן שהיו לנו כבר הישגים גדולים בענפים אחרים עוד לפני אלה שבאו לאחר מכן לולא הטבח ההוא. חובה עלינו דור ההמשך לזכור ולשמר. הם באו מכור ההיתוך הישראלי, בין אם גדלו כאן או במדינה אחרת. הם דור המייסדים שלנו".

עוד באותו נושא

המשלחת הישראלית לאולימפיאדת הנוער יוצאת לארגנטינה

לכתבה המלאה
טקס י"א חללי מינכן. קובי אליהו
עומדים לזכרם/קובי אליהו
טקס י"א חללי מינכן. קובי אליהו
האנדרטה לי"א החללים/קובי אליהו
נטע ריבקין בטקס י"א חללי מינכן. קובי אליהו
גם הגיעה לחלוק כבוד. נטע ריבקין/קובי אליהו
יגאל כרמי בטקס י"א חללי מינכן. קובי אליהו
יו"ר הוועד האולימפי, יגאל כרמי/קובי אליהו

אסתר רוט שחמורוב, שהייתה לאחת מחברות אותה משלחת, סיפרה: "היום שאלו אותי אם העם זוכר. אמרתי שאני בכל אופן זוכרת. זו הייתה טראומה יוצאת דופן. ניצול של אולימפיאדה לאינטרסים פוליטיים. חווינו את זה בצורה הכי קשה. יצאנו 22 חזרנו 11, חצי נבחרת. כספורטאית שהייתה אמורה להיכנס לחצי גמר 100 מטר משוכות ונאלצתי לחזור, אני זוכרת את הרגע הזה שהודיעו לנו ש-11 נספו. חזרנו במטוס אלעל כשאנחנו יודעים שתחתינו נמצאים הארונות עטופים בדגלי ישראל. התמונות האלה לא יוצאות לי מהראש. הלכנו מיד משדה התעופה לבתי הקברות לקבור אותם. רגעים שלא נשכחים. כאן במיוחד באנדרטה לזכרם. ששואלים אותי, כאן בארץ או בראיונות בחוץ לארץ, תמיד יוצאות אמוציות. זה יוצר מצב בו גם אם אני רוצה לצאת מזה, אני לא מצליחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully