וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה וויליאמס על פרשת קפרניק: "גאה מתמיד להיות חלק מנייקי"

ההחלטה של ענקית הספורט לצאת בקמפיין בהובלת שחקן הפוטבול שכרע ברך בזמן השמעת ההמנון גרמה לסערה באמריקה, הטניסאית הגיבה ופרגנה. ברשת NBC אמרו: "הוא ייזכר כדמות היסטורית"

קולין קפרניק בקמפיין ל"נייקי". אינסטגרם רשמי קולין קפרניק, צילום מסך
הקמפיין שמעורר סערה בארצות הברית/צילום מסך, אינסטגרם רשמי קולין קפרניק

הקמפיין של חברת "נייקי" בכיכובו של שחקן הפוטבול קולין קפרניק, מעורר סערה בארצות הברית. מאז פרסום דבר ההתקשרות בין ענקית הספורט לבין קפרניק שכרע ברך בזמן השמעת ההמנון האמריקאי נפוצו ברשתות החברתיות תמונות של לקוחות זועמים ששרפו מוצרים שונים של החברה. כמו כן, מניית נייקי נפלה היום ב-3 אחוזים במסחר בוול סטריט, מה שאומר ששווי השוק של החברה ירד ב-3.95 מיליארד דולר בעקבות ההודעה.

הטניסאית סרינה וויליאמס הגיבה לסערה ואמרה: "אני גאה עכשיו יותר מתמיד להיות חלק מחברת 'נייקי'. אני יודעת שכל החברה נמצאת מאחוריו, הם לא מפחדים כי הם יודעים מה נכון. אני מרגישה שזאת אמרה חזקה שאולי תשפיע לטובה גם על חברות אחרות. קפרניק עשה המון בשביל הקהילה האפרו-אמריקאית וזה עלה לו בקריירה. זה עצוב, אבל הוא ממשיך לתמוך בהם היום והוא ראוי להערכה".

עוד בנושא
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
קולין קפרניק הגיש תביעה נגד ה-NFL ובעלי הקבוצות בטענה ל"קנוניה"
ארצות הברית סוערת: כוכב הפוטבול שסירב לעמוד בהמנון כמחאה

המוחים השתמשו בהאשטאג "Just Burn it" המתכתב עם הסלוגן המפורסם של החברה "Just do it". ראש עיריית קנטקי אנדרו סקוט הודיע כי הוא ועירו "גמרו עם חברת 'נייקי' וגם עם ליגת ה-NFL". זמר הקנטרי ג'ון ריץ' פרסם תמונה בה נראים גרביים עם הלוגו של 'ניייקי' כשהם גזורים. אדם שנראה שורף מוצרים של ענקית הספורט כתב: "בשל תמיכתכם בקפרניק, כאמריקאי לא אוכל לתמוך עוד בחברה שלכם".

במקביל גם תומכיו של שחקן מפגינים נוכחות ברשתות ואחד מהם צייץ: "לכל מי ששורף עכשיו מוצרים של 'נייקי' אני מציע שתתרמו אותם. יש הרבה מאוד נזקקים בארצות הברית שישמחו לקבל אותם. מדובר גם במשפחות של ותיקי מלחמה ובני משפחותיהם". דוברת "נייקי" סיפרה על ההחלטה לחתום על חוזה עם כוכב הפוטבול : "קולין קפרניק חתום בנייקי משנת 2011, והוא ייקח חלק בקמפיין חדש עם ספורטאים מוערכים נוספים כמו סרינה וויליאמס". ברשת NBC הפוליטקאי פיטר קינג אמר: "זה אולי מוזר לחשוב על זה ככה עכשיו, אבל אני חושב שקולין קפרניק ייזכר בעתיד כדמות היסטורית".

כזכור, קפרניק כרע ברך במהלך השמעת ההמנון האמריקאי בשנת 2016 כמחאה על מקרי המוות של אפרו-אמריקנים על ידי כוחות משטרה ברחבי המדינה. שחקנים רבים הצטרפו למחאתו, והדבר עורר סערה ועניין גם בענפי ספורט אחרים ואפילו בציבור. קפרניק התייחס לבחירתו וכתב באינסטגרם: "תאמינו במשהו, גם אם המשמעות היא להקריב את הכול". הדברים עוררו תגובה נזעמת מצידו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שמתח ביקורת קשה על קפרניק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully