וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולין קפרניק הגיש תביעה נגד ה-NFL ובעלי הקבוצות בטענה ל"קנוניה"

הקוורטרבק, שלא הצליח למצוא קבוצה מאז שוחרר מסן פרנסיסקו בתום העונה הקודמת, טוען כי 32 בעלי הקבוצות חברו נגדו בשל המחאה שלו והם מונעים ממנו את זכותו החוקית לעבוד

קולין קפרניק סן פרנסיסקו פורטי ניינרס כורע ברך בזמן ההמנון האמריקאי. AP
לא מצליח למצוא קבוצה. קפרניק/AP

מחאת שחקני ה-NFL, שנמשכה גם במשחקי אמש (ראשון) כאשר בין היתר שישה משחקני סן פרנסיסקו פורטי ניינרס כרעו ברך בזמן ההמנון, השכיחה מעט בתקופה האחרונה את מי שהצית את המחאה הזו מלכתחילה, מסיבות אחרות לחלוטין: קולין קפרניק, הקוורטרבק של הניינרס עצמם עד לסוף העונה הקודמת. כעת, קפרניק, שהיה שקט לאורך התקופה האחרונה ובזמן העימות בין הנשיא דונלד טראמפ לשחקני הליגה, חזר לכותרות.

הקוורטרבק, שלא הצליח למצוא העונה קבוצה לאחר שנפרד אשתקד מסן פרנסיסקו בשל החלטת הקבוצה, הגיש תביעה כנגד הליגה וכנגד כל 32 הקבוצות שבה, בטענה לקנוניה נגדו. התביעה הוגשה בהתאם לחוקי העבודה בין השחקנים לבעלי הקבוצות במסגרת ההסכם הנוכחי וקפרניק טוען למעשה כי כל בעלי הקבוצות בליגה חברו כנגדו בצורה מתוכננת, מתוך מטרה להשאיר אותו ללא עבודה, זאת בשל המחאה שלו. הקוורטרבק, שחקן חופשי כרגע, העדיף לא לפנות לארגון השחקנים ובמקום זאת, שכר את חברת עורכי הדין "גראגוס", שייצגה בעבר בתיקים בולטים את מייקל ג'קסון, כריס בראון ואחרים.

במסגרת התביעה דורש קפרניק התערבות של בורר בנושא וטוען כי מטרת הליגה ובעלי הקבוצות היא "למנוע ממר קפרניק את זכותו לעבוד בשל הובלתו את הדרישה לשוויון זכויות וצדק חברתי והעובדה שהוא מביא למודעות את הבעיות במוסדות שעדיין לא מקיימים שוויון גזעי בארצות הברית". עותק של התלונה נשלח מטעם עורכי דינו של קפרניק לארגון השחקנים, להנהלת הליגה ולכל 32 הקבוצות: "התביעה הגיעה רק אחרי מרדף בכל נתיב קיים אחר הקבוצות ובעלי הקבוצות", כתב עורך דינו של השחקן בחשבון הטוויטר שלו לאחר הגשת התביעה, "בעלי הקבוצות עשו הצגה גדולה לפני כמה שבועות מהזכות למחאה שקטה ועקרונית והם לא יכולים להעניש ספורטאים ולמנוע מהם את הזכות לעבוד בגלל כל מיני פרובוקציות פוליטיות בצמרת השלטון של המדינה שלנו. מהלך כזה מאיים על כל הפטריוטים האמריקאים ומחזיר אותנו לזמנים אפלים לאומה הזו. מר קפרניק מבקש, בתביעה שלו, להגן על כל הספורטאים ממצב כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully