וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב בטוחים: זוהי עונת המהפך שתחזיר את תואר האליפות

3.9.2018 / 7:00

אחרי ה-1:1 בטרנר, הצהובים יצאו מעודדים ובתחושה שזו תהיה העונה שלהם. איביץ' ביקש חלוץ, שכטר התקשה להאמין לפארסת האפודה של הרוש, וגם: הכינוי החדש של גלזר ופרץ. יניב טוכמן מנתח

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. טרנר כבר לא מאיים על מכבי תל אביב

גם אחרי הניצחון הראשון על הפועל באר שבע בטרנר בפלייאוף של העונה שעברה, לא הרגישו במכבי תל אביב כל כך טוב כמו אמש (ראשון) אחרי התיקו 1:1. זה לא שמישהו היה מרוצה מהנקודה, אפילו שהיא הושגה אחרי שהיה חשש בקרית שלום שההפסד לסרפסבורג ישפיע על המשחק בבאר שבע. זו התחושה איתה יצאו הצהובים מהמגרש ועל פיה זו אמורה להיות העונה שלהם. לא בטוח אם זו הפועל באר שבע שנחלשה יותר או שמכבי תל אביב שידרגה את עצמה בכמה עמדות ביחס לעונה שעברה, אבל בשורה התחתונה גם תחושת הפספוס על כך שלא ניצחו את המשחק, לא היתה חזקה יותר מהתחושה שיש למכבי תל אביב העונה קבוצה שאמורה להחזיר לעצמה את תואר האליפות אחרי שלוש שנים. "הגיע לנו יותר מנקודה במשחק הזה", אמר ולדאן איביץ' אחרי המשחק. "כולם מדברים על המחצית השנייה, אבל במרבית החלקים של המחצית הראשונה גם היינו יותר טובים ושלטנו במשחק. אני מרוצה מהאופן שבו השחקנים ידעו להתגבר על ההדחה מאירופה".

עוד בנושא:

עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
איביץ' הסביר את הספסול של עטר ומיכה. בכר: "אנחנו לא נראים טוב"
הפועל באר שבע ומכבי תל אביב נפרדו ב-1:1

ארון שוינפלד שחקן מכבי תל אביב מול רוג'ר שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לא ממש נספר כחלוץ מוביל. ארון שוינפלד/ברני ארדוב

2. ולאדן איביץ' ביקש חלוץ במקום וידאר קיארטנסון

וידאר קיארטנסון הוא כבר היסטוריה, איתי שכטר הוא ההווה אבל במכבי תל אביב יביאו כנראה עוד חלוץ מתוך מחשבה גם על העתיד. אם היה נדמה שהמאמן ולאדן איביץ' יבקש דווקא בלם לאור הפזיזות שהפגין איתן טיבי בשני המשחקים מול הנורבגים, הרי שהסרבי ביקש חלוץ במקום החלוץ האיסלנדי שעזב לרוסטוב. יש למכבי תל אביב שבועיים כדי לסגור את זה וזו לא צריכה להיות משימה יותר מדי קשה, כיוון שיש לקבוצה כבר כמה מועמדים אותם בחנו בתקופה האחרונה בן מנספורד, ברק יצחקי ואיביץ' עצמו. את ארון שוינפלד שנכנס אתמול כמחליף במקום שכטר שמעט נפצע בסיום, לא ממש סופרים בקבוצה כחלוץ שיכול להתחלק בדקות עם החלוץ הישראלי שבישל אתמול מצוין את השער של אייל גולסה. הצהובים יחפשו חלוץ בעל תכונות אחרות: שחקן מהיר עם שליטה טובה בכדור שדומה מאוד בתכונותיו לאלו של שכטר ופחות לאלה של שוינפלד.

עוד באותו נושא

ליגת העל: הפועל באר שבע סיימה ב-1:1 ביתי מול מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב עם חואן טוריחו. יוסי ציפקיס
אין סיבה להתגעגע. חואן טוריחו/יוסי ציפקיס

3. יש חיים אחרי חואן טוריחו: קבלו את דארקו אוברדוביץ'

את חואן טוריחו אפשר למצוא באחרונה לא מעט בחשבון האינסטגרם של ג'ורדי קרויף. ההולנדי מעלה לא מעט תמונות וסרטוני התפעלות ממה שעובר עליו בסין וטוריחו כזכור עובד לצידו. אלא שבקרית שלום יש כבר מלך חדש: קוראים לו דארקו אוברדוביץ', מאמן כושר סרבי בעל ניסיון של 20 שנה בתחום והוא האחראי לכך שמכבי תל אביב נראתה אתמול יותר חזקה, יותר מהירה ויותר אנרגטית מהפועל באר שבע. אוברדוביץ' עובד מאוד נכון עם השחקנים והם הראשונים להעיד על כך. את התוצאות רואים בסטטיסטיקה. מכבי תל אביב מפתחת עליונות במשחקיה עד כה דווקא במחצית השנייה, אז בא לידי ביטוי הפער במימד הגופני ואוברדוביץ' זוכה להרבה מילים חמות מהשחקנים.

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
נותן לקבוצתו המון שקט בחלק האחורי. דור פרץ/יוסי ציפקיס

4. קבלו את "צמד הפיטבולים"

מי שחשש שדור פרץ ודן גלזר המצויינים יאבקו על אותה המשבצת של הקשר האחורי, מצא אתמול את איביץ' שולח בפעם הראשונה את שניהם להרכב הפותח. גלזר קיבל את תפקיד הקשר האחורי האבסולוטי ופרץ שיחק יותר חופשי עם הרבה אוריינטציה הגנתית אבל גם עם נגיעות בהתקפה שהביאו לכך שיבנה את השער המשווה של גולסה. "זו חוויה לשחק עם שני פיטבולים כאלה מאחוריך", אמר עליהם שכטר אחרי המשחק אמש. לא במקרה השניים גם זומנו על ידי וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג לנבחרת שתחל היום בהכנות למשחק מול אלבניה. "ברגע ששניהם הוכיחו שהם יכולים לשחק יחד, רק דברים טובים יצמחו מזה", התמוגגו אמש במכבי תל אביב. "ביחד עם אייל גולסה באמצע יש שלושה מחלצי כדורים מאוד משמעותיים. פרץ וגלזר נותנים כרגע למכבי תל אביב מימד חדש שלא היה בקבוצה הרבה שנים. שני גרזנים שאמורים לתת הרבה שקט לחלק הקדמי לגמור את המשחק".

איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב עם הכדור, לצדו אבי ריקן. יוסי ציפקיס
"דברים כאלה לא צריכים לקרות". איתי שכטר/יוסי ציפקיס

5. שכטר על פארסת האפודה: "לא זוכר דבר כזה"

אם אחרי המשחק מול סרפסבורג אמר המאמן איביץ' שהקבוצה בהלם ממה שקרה לה במגרש, הרי שאתמול לפני המשחק היו במכבי תל אביב בהלם ממשהו אחר. פארסת האפודה של אריאל הרוש, היכתה את אנשי הצהובים בתדהמה. אף אחד לא הצליח להבין מה רצו אלונה ברקת ואסי רחמים. איתי שכטר, שראה כבר הרבה דברים בכדורגל, לא האמין למה שהוא ראה: "אני לא זוכר דבר כזה בכדורגל", הודה שכטר. "דברים כאלה צריכים לסדר הרבה לפני המשחק. אנחנו לא צריכים לחכות רבע שעה לפני משחק אחרי שאנחנו חמים ומוכנים לשחק. דברים כאלה לא צריכים לקרות בכדורגל שלנו והדבר הזה היה צריך להיפתר. אני מאמין שדברים כאלה לא יקרו יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully