וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולצה ממבוכה: סוגיית החולצה של אליזה קורנה מעוררת סערה בטניס

הטניסאית הצרפתייה בת ה-28 החליפה חולצה במהלך משחק, ספגה אזהרה מהשופט, עוררה סוגייה מעניינת כיוון שלגברים מותר להחליף חולצה במגרש וגרמה לשינוי החוקים. סיפור מוזר

אליזה קורנה טניסאית צרפתייה מורידה את החולצה בזמן משחק באליפות ארצות הברית. צילום מסך
קורנה בזמן החלפת החולצה/צילום מסך

אליזה קורנה הודחה מאליפות ארצות הברית כבר בסיבוב הראשון אחרי שהפסידה 4:6, 6:3, 6:2 ליוהאנה לארסון השבדית הוותיקה. למרות זאת, נראה שהצרפתייה בת ה-28 מעוררת יותר התעניינות תקשורתית ורעש מאשר שעוררה בהישגים הכי גדולים שלה. קורנה, שמדורגת 33 בעולם, הייתה מעורבת בתקרית מוזרה בסיבוב הראשון בניו יורק. הצרפתייה חזרה מהפסקה בת עשר דקות שניתנה לנשים אחרי המערכה השנייה בשל החום הכבד ששורר בניו יורק, אבל גילתה שהחולצה שלה הפוכה. היא קלטה את זה רק ברגע שכבר עמדה על המגרש והמתינה לחדש את המשחק. השופט הזהיר אותה שתספוג אזהרה אם תוריד את החולצה, אך היא לא הקשיבה לו ובכל זאת הורידה את החולצה, לבשה אותה מחדש וספגה אזהרה.

העניינן הזה עורר סערה משמעותית בקרב השחקניות בסבב, עיתונאיות ועיתונאים ושחקניות עבר, שטענו שזה לא בסדר שלגברים מאפשרים להוריד חולצה במגרש ולנשים לא. "כשהתעוררתי הבוקר לא חשבתי שהאזהרה הזו שספגתי תהפוך להיות כל כך מפורסמת בתוך פחות מ-24 שעות, אני מופתעת מאוד", הודתה קורנה במסיבת עיתונאים יממה לאחר מכן, "על המגרש זה נראה כמו טעות של השופט ולא הרבה יותר מזה". בעקבות האירוע איגוד הטניס האמריקאי, שאחראי כמובן גם לטורניר, הוציא הודעה בה נכתב: "כל השחקנים יכולים להחליף את החולצות כשהם יושבים בכיסא השחקן, הבהרנו את המדיניות הזו על מנת שזה לא יקרה שוב".

מאיגוד טניס הנשים (WTA) נמסרה תגובה לתגובה הזו, בה נאמר שהאזהרה הייתה "לא הוגנת ולא מבוססת על שום חוק של ה-WTA כי אין ב-WTA שום חוק נגד החלפת בגדים במגרש. האזהרה הזו ניתנה תחת חוקי הגרנד סלאם". קורנה לא ביקרה את הטורניר עצמו כשאמרה: "אני לא מערבת את איגוד הטניס האמריקאי בכלל, הם התנצלו בפניי אז אין לי בעיה איתם. כשהגעתי הבוקר לחדר ההלבשה, הרבה שחקניות הגיעו אליי. אפילו שחקניות עבר כמו טרייסי אוסטין ניגשו אליי וזה ריגש אותי מאוד שהיא פנתה אליי כך. כל השחקניות תמכו בי לגבי זה ואמרו לי שאם אספוג קנס, אז הן יעמדו מאחוריי ויעשו מהפכה בעניין הזה. אני אמרתי להם שיירגעו. קודם אקבל מידע ואז נראה אם אנחנו עושות מהפכה או לא".

עוד בנושא:

פרידה מדויד פרר, אחד הלוחמים הגדולים שידע הטניס
יוליה גלושקו הובסה 6:2, 6:0 על ידי נאומי אוסקה והודחה

ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית. רויטרס
"אני חושבת שזה לא צריך לקרות. אם אבטא את התחושות האמיתיות שלי, זה סתם ייצא לא יפה. אני חושב שזה היה מגוחך, לא היה בזה שום פסול, שום פסול. לא היה בזה שום דבר חסר כבוד". אזרנקה/רויטרס

בסופו של דבר לטורניר לא נותרה ברירה וגם משם וגם מה-WTA יצאו הודעות. אליפות ארה"ב כתבה בהודעה: "כל השחקנים יכולים להחליף את החולצות שלהם כשהם יושבים על כיסא השחקן וזה לא ייחשב להפרה. אנחנו מצטערים מאוד על האזהרה שניתנה לגברת קורנה, הבהרנו שהדבר לא יחזור בעתיד. למרבה המזל, היא רק קיבלה אזהרה ולא סנקציה כלשהי". אמו של אנדי מארי, ג'ודי, צייצה: "אליזה קורנה חזרה למגרש אחרי 10 דקות הפסקה. היא לבשה חולצה חדשה מהצד ההפוך. היא סובבה את החולצה במגרש וקיבלה אזהרה. התנהגות בלתי ספורטיבית. אבל הגברים רשאים להחליף את החולצה במגרש".

ויקטוריה אזרנקה אמרה: "אני חושבת שזה לא צריך לקרות. אם אבטא את התחושות האמיתיות שלי, זה סתם ייצא לא יפה. אני חושב שזה היה מגוחך, לא היה בזה שום פסול, שום פסול. לא היה בזה שום דבר חסר כבוד. היא פשוט החליפה את החולצה כי היא הייתה הפוכה. אני לא מאמינה שזה בכלל הפך לשיח. אני שמחה שהם התנצלו בפניה ואני מקווה שזה לא יקרה שוב". אלינה סביטולינה הוסיפה: "אני חושבת ששופט הכיסא עשה טעות, זה כל מה שקרה. זה קורה, הוא גם בנאדם. כל אחד עושה טעויות". סלואן סטיבנס אמרה: "אני חושבת שאיגוד הטניס האמריקאי עשה טעות. קורנה לא תספוג שום קנס או משהו כזה".

גם הטניסאית השוויצרית טימאה באשצ'ינסקי התלוננה על היחס כלפיה מצד הטורניר. באשצ'ינסקי טענה שרצתה להחליף חולצה בזמן הפסקת החום במשחק שלה, אבל לא אפשרו לה ולכן היא נאלצה ללכת לשירותים ציבוריים במתחם כדי להחליף בגדים. במהלך ההליכה לשם, אוהדים קפצו עליה כדי לבקש חתימות ולהצטלם איתה, צוות הניקיון בשירותים צעק עליה ואז היא חזרה למגרש ולא הצליחה להתרכז".

עוד באותו נושא

אליפות ארה"ב: נדאל טייל, מארי הודח, האחיות וויליאמס קבעו דרבי

לכתבה המלאה
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
סרינה וחליפת החתול/רויטרס

האירועים הללו התרחשו גם על רקע הדברים שאמר נשיא איגוד הטניס הצרפתי ברנר ג'ודיצ'לי על "חליפת החתול" של סרינה וויליאמס, אותה לבשה ברולאן גארוס. ג'ודיצ'לי אמר בהתייחסו ללבוש של האמריקאית: "אני חושב שלפעמים הלכנו קצת רחוק מדי. זה לא יתקבל יותר. שחקן חייב לכבד את המשחק ואת התחרות". ג'ודיצ'לי אמר את הדברים אחרי שסרינה עצמה התייחסה בזמן רולאן גארוס לחליפה השחורה והצמודה ואמרה: "אני מרגישה שהחליפה הזו מייצגת מצוין את כל הנשים שעברו הרבה מבחינה מנטאלית, פיזית ועם דימוי הגוף שלהן. לחזור ולהיות מלאות ביטחון ואמונה בעצמן. אני בהחלט מרגישה שזו הזדמנות טובה בשבילי לעורר השראה בקרב נשים וילדות".

קורנה טענה שהדברים שאמר בן ארצה הם "גרועים פי 10,000 ממה שקרה לי על המגרש, כי הוא נשיא איגוד הטניס הצרפתי והוא לא היה חייב להגיד את זה. ברור שהיחס לנשים הוא שונה. אני חושבת שאנחנו בעלות מזל כשחקניות ב-WTA ואנחנו נהנות מהרבה זכויות בספורט הזה. אני מעריכה את זה מאוד". אזרנקה התייחסה גם להבדלים במשחק בין הנשים לגברים כשאמרה באחת ממסיבות העיתונאים בניו יורק: "אני לא חושבת שזו בעיה רק בסבב. אני חושבת שזו בעיה בכל העולם, לרוע המזל. דברים ונושאים כאלה צריכים להיפסק כבר בהתחלה. זה לא יכול להתפתח יותר מזה. זה מספיק. אתם יודעים, כל העניין עם חליפת החתול הזו, אני באופן אישי לא מבינה את זה בכלל. תמיד יש סטנדרטים כפולים בנוגע לגברים ונשים. אבל אנחנו צריכים לדחוף ולהזיז את הגבולות האלה. כשחקניות ונציגות של סבב ה-WTA, אני מאמינה שנעשה את המיטב כדי להבטיח שנישאר ענף הספורט המתקדם ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully