וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכה בתפקיד הראשי: מונס דאבור מוביל את דירוג הליגיונרים של אוגוסט

29.8.2018 / 13:30

דאבור הפך לכוכב של זלצבורג ורוצה סוף סוף להוביל אותה לבתים של ליגת האלופות, טואטחה הפתיע כשהפגין קור רוח לא טיפוסי לשחקן ישראלי ו'באבה' משגע את אזרבייג'אן. מדור השגרירים של מתן בכור חוזר: מי הפתיע, מי אכזב, ומה מצבם של חמד, נאתכו וזהבי?

עריכת וידאו: מתן חדד

10. עומרי בן הרוש (לוקרן, בלגיה)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בשלושה משחקים בהם השלים 90 דקות

עוד כמה מילים: ההחלטה של עומרי בן הרוש לעבור מעבר לים הייתה הכרחית. בדומה למקרה אריאל הרוש, שחזר ארצה אחרי עונה נהדרת באנורתוזיס הקפריסאית שהושגה כשיכול היה להתעסק אך ורק בכדורגל, גם המגן היה זקוק לשקט. אחרי עונות לא קלות במכבי תל אביב ובמכבי חיפה בהן הפך לשעיר לעזאזל, בן הרוש בן ה-28 זקוק קודם כל למקום שקט בו יוכל לחזור לשחק מבלי להתעסק בדברים אחרים. קל לשכוח, אך בשנת 2012 בן הרוש נחשב לאחד משחקני ההגנה הטובים בארץ כשהציג יכולת נהדרת במדי מכבי נתניה ואף זומן לנבחרת. הדרך חזרה ליכולת שהציג אז אינה קלה, אך אולי התרחקות מסיר הלחץ הישראלי תעזור לו. לצערו, הוא הגיע לקבוצת תחתית שממוקמת במקום הלפני אחרון בליגה הבלגית עם נקודה אחת בלבד, כך שהוא יקבל דקות, אך לא יוכל לברוח לחלוטין מהלחץ.

עוד בנושא:
לא רק זהבי בסגל הנבחרת: זימוני בכורה לגלזר ופלקושצ'נקו, שיימן חזר אחרי שש שנים
תומר חמד כבש שער ניצחון בהופעת הבכורה במדי ק.פ.ר
נגיחה למשקוף ופנימה: צפו בשער הבכורה של רועי גורדנה בקרואטיה
ביברס נאתכו: "הבכורה באולימפיאקוס היתה מאוד מיוחדת, כל כך התרגשתי"

9. אלי בבייב (סומגאיט, אזרבייג'אן)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בשלושה משחקים בהם השלים 90 דקות ונכלל בנבחרת המחזור

עוד כמה מילים: באחד המעברים הפחות מתוקשרים הקיץ, הקשר בן ה-27 ששיחק בארץ רק בקבוצת נעוריו הפועל רעננה ובתקופת השאלה בהפועל מרמורק, הגיע לליגה האזרית. קל לזלזל בה, אך התוצאות בשטח מוכיחות שהליגה הזאת שולחת לא פחות נציגות לשלבי בתים אירופים מהליגה הישראלית, וההתפתחות שלה הגיעה לשיא בעונה שעברה עם העפלתה של קרבאח לשלב הבתים של ליגת האלופות. קבוצתו של בבייב פתחה את העונה עם הפסד, ניצחון ותיקו, והיא כרגע במקום הרביעי בטבלה עם ארבע נקודות. הקשר הרשים במיוחד ב-1:4 על סבאח באקו במחזור השני כשזכה למחמאות, נבחר ל-11 של המחזור ואף בתקשורת האזרית היו שקראו לזמנו לנבחרת אזרבייג'אן, שכן ככל הידוע להם, הוא זכאי לאזרחות אזרית. נבחרת או לא, אנחנו נמשיך לעקוב אחרי בבייב (או 'באבה', כפי שהוא מכונה שם) בתקווה שיצליח לשפר את המשחק שלו ואת התדמית האפרורית שדבקה בו, ככל הנראה בגלל ששיחק באחת מהקבוצות הפחות מושכות בליגת העל.

אלי בבייב, שחקן סומגאיט מאזרבייג'ן. האתר הרשמי של סומגאיט, אתר רשמי
כינוי כבר יש ואפילו קריאות לזמנו לנבחרת אזרבייג'אן. אלי בבייב/אתר רשמי, האתר הרשמי של סומגאיט

8. רועי גורדנה (סלאבן בלופו, קרואטיה)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שיחק בשלושה משחקים, פתח בהרכב פעמיים וכבש שער אחד

עוד כמה מילים: גם רועי גורדנה ביצע מעבר מליגת העל לליגה אירופית קטנה יחסית. להבדיל מבבייב, גורדנה נחשב בעבר בארץ למי שעשוי היה להפוך לשחקן מוביל בכדורגל הישראלי, אך אחרי עונה לא רעה בבני יהודה, הוא החליט לתת הזדמנות לקבוצה הקרואטית המשחקת בעיר הצפונית קופריבניצה. הוא הגיע לקבוצה לא גדולה אשר רואה בו ככוכב, כשחקן שישדרג אותה לקבוצת אמצע טבלה ומעלה ולא לחינם הוא קיבל את המספר 10 המחייב. בלופו טרם השיגה ניצחון בארבעת משחקי הליגה הראשונים שלה, והיא כרגע במקום השביעי בליגה עם שלוש נקודות. הרגע הגדול של גורדנה הגיע במחזור האחרון, בו נגח שער שוויון לרשת של אוסייק עמוק בתוספת הזמן והשיג לקבוצתו נקודה. המטרה של גורדנה תהיה להציג יכולת טובה שעשויה לגרום לגדולות של קרואטיה - דינמו זאגרב, רייקה והיידוק ספליט, לשים עליו עין. מדובר בקבוצות שמתחרות מדי עונה על מקום בשלב בתים אירופי, ומבחינת גורדנה זה לא יהיה שונה מלשחק בארץ בקבוצות כמו הפועל באר שבע או מכבי תל אביב, רק עם פחות רעש תקשורתי.

7. אלון תורג'מן (אוסטריה וינה, אוסטריה)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בהרכב בשלושה משחקים ובמשחק נוסף שותף כמחליף

עוד כמה מילים: אחרי עונת השיא בהפועל חיפה, החלוץ בן ה-27 הבין שזה הזמן לצאת להרפתקה אירופית. הוא הגיע למועדון על בסדר גודל אוסטרי המנסה לחזור לגדולה, אך הדרך לשם לא תהיה קלה. תורג'מן פתח טוב את הקדנציה שלו בסגול עם שער במשחק הבכורה בגביע ובמחזור הבכורה, אך בחודש הנוכחי הוא לא הצליח למצוא את הרשת ובמשחק האחרון שותף לראשונה כמחליף. מטרתו הראשונית היא קודם כל לחזור להרכב הפותח, ולא לצאת ממנו. על מנת לספק מספרים, יש צורך בעקביות. אם המאמן תומאס לטש לא יהיה מסוגל להעניק לו מקום קבוע בהרכב, תורג'מן יתקשה להיכנס לתלם, שכן ההיסטוריה הוכיחה שמדובר בסוג של שחקן שזקוק ליציבות ולאמון ממאמנו על מנת להחזיר לו. לתורג'מן יש את היכולת לתת עונה עם מספרים יפים, והוא רק יזדקק לאמון וריכוז. הסיגליות נמצאות כרגע במקום השביעי בליגה האוסטרית עם שבע נקודות.

שחקן אוסטריה וינה אלון תורג'מן. אתר רשמי אוסטריה וינה, אתר רשמי
קודם כל, לחזור להרכב. אלון תורג'מן/אתר רשמי, אתר רשמי אוסטריה וינה

6. ביברס נאתכו (אולימפיאקוס, יוון)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שיחק ארבע דקות כמחליף במשחק ליגה

עוד כמה מילים: אחרי ארבע עונות מוצלחות, ביברס נאתכו החליט לחפש חוויה חדשה ועזב את צסק"א מוסקבה. הוא הגיע בעונה שעברה לשיא מסוים עם יכולת נהדרת באירופה, והקיץ, כשחקן חופשי, נפתחו בפניו לא מעט אפשרויות מסקרנות. רוב הדיווחים קישרו אותו למעבר לתחתית הליגה הספרדית, וזה היה הגיוני: למרות הקריירה המרשימה, נאתכו מעולם לא שיחק בליגה גדולה. בסופו של דבר, הקשר נחת דווקא בקבוצת הפאר היוונית אולימפיאקוס, ודווקא אחרי עונת בלהות בה לא זכתה באליפות שמינית רצופה ואיבדה את הכתר לא.א.ק. אתונה. מבחינת דקות משחק, נאתכו עדיין לא נכנס לעניינים ורק השבוע עלה לראשונה על כר הדשא, לארבע דקות בניצחון 0:1 על לבדיאקוס. לטווח הארוך, ההחלטה של נאתכו לעבור ליוון עשויה להטיב דווקא עם נבחרת ישראל: לראשונה בחייו, הקשר יהיה יותר ממרכיב בקולקטיב. יצפו ממנו להוביל, כפי שמצפים ממנו בנבחרת ישראל, ולהבדיל מסוללת הכוכבים איתם שיחק בצסק"א, אצל האדומים-לבנים הוא נחשב לשם גדול ועל כן יצפו ממנו להנהיג את הקישור העונה ולסיים אותה עם לא פחות מאליפות.

5. בירם כיאל (ברייטון, אנגליה)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: משחק אחד בהרכב בו השלים 90 דקות כקפטן, משחק נוסף כמחליף

עוד כמה מילים: נכון, בכל הקשור לזמן משחק ובדומה לנאתכו כיאל לא עשה יותר מדי החודש, אך יש להיכנס לפרופורציות ולהבין שהקשר בן ה-30 משחק בליגה הטובה והאיכותית בעולם. אחרי שהתגבר על פציעה לא קלה וחזר לרוטציה בעונה שעברה, העונה תפקידו של כיאל די ברור: הוא האיש של כריס יוטון למשימות מיוחדות. אם יש צורך לשמור על התוצאה, לשמור על הכדור ולסדר את ההגנה, יוטון יודיע שיש לו את כיאל מהספסל. בכל אופן, כיאל גם מסומן כמחליף ראשון לחוליית הקישור, כך ששחקני הרכב שייפצעו או יושעו עשויים להזניק את הקשר ל-11 של ברייטון. השחפים אמנם הפסידו לווטפורד במחזור הפתיחה ולליברפול במחזור האחרון, אך הניצחון 2:3 על מנצ'סטר יונייטד, בו הישראלי שותף כמחליף, שם אותם במקום ה-12 עם שלוש נקודות והרבה אופטימיות להמשך. כיאל פתח גם כקפטן והוחלף בדקה ה-90 במשחק ההפסד 1:0 לסאות'המפטון בגביע הליגה.

בירם כיאל שחקן ברייטון מול יאן בדנארק שחקן סאות'המפטון. GettyImages
עם סרט הקפטן. בירם כיאל במשחק גביע הליגה/GettyImages

4. תומר חמד (קווינס פארק ריינג'רס, אנגליה)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בהרכב, שיחק 80 דקות וכבש במשחק הבכורה

עוד כמה מילים: עננת זמן המשחק ריחפה סביב תומר חמד מאז חודש ינואר בעונה שעברה. מרגע הגעתו של לאונרדו אוז'ואה לברייטון, החלוץ הישראלי נדחק מחוץ לרוטציה ולמעשה לא ראה דשא מאותו רגע. למרות שפתח את העונה שעברה בצורה סבירה והצליח להגשים חלום ולכבוש בפרמיירליג, חמד לא מצא את עצמו. את תקופת ההכנה של העונה הנוכחית הוא פתח נהדר וכבש לא מעט שערים, אך זה עדיין לא הספיק לכריס יוטון. המאמן החליט שלא לכלול אותו בסגל הקבוצה במחזורים הראשונים, וזאת למרות שלא היה לו אף חלוץ טבעי שישמש כמחליף על הספסל. המעבר היה בלתי נמנע, והוא עבר כצפוי לצ'מפיונשיפ אך דווקא לקבוצה של סטיב מקלארן, שצפויה להילחם על חייה. ק.פ.ר. נמצאת במצב כלכלי רע, ובשל כך היא בנתה סגל שפתח את העונה בצורה מזעזעת עם תבוסה 7:1 לווסט ברומיץ'. למזלם הם השיגו את חמד, שכבש במשחק הבכורה שלו בלופטוס רואד נגד וויגאן את שער הניצחון (0:1) וסידר לריינג'רס שלוש נקודות ראשונות וחשובות. חמד מכיר את הצ'מפיונשיפ, וכבר הפגין בה את יכולותיו. מדובר בליגה קשוחה, ושחקנים כמו חמד, שעובדים קשה, פורחים בה. להבדיל מהתקופה בה שיחק בליגת המשנה עם ברייטון, חמד הוא כעת הכוכב של המועדון הלונדוני. מטרתו של החלוץ בן ה-31 תהיה להשאיר את קבוצתו בליגה, לסיים את העונה עם מספר שערים דו-ספרתי ואולי לחזור לברייטון, כשהוא יכול לשאוב השראה מחברו לשעבר לשחפים גלן מארי, שהיה בגילו שחקן פרמיירליג, הושאל לצ'מפיונשיפ, וחזר בגדול לליגה הבכירה כשחקן הרכב בגיל 34.

3. טאלב טואטחה (איינטרכט פרנקפורט, גרמניה)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בהרכב והוחלף בדקה ה-69 במחזור הפתיחה

עוד כמה מילים: "טואטחה? אדי הוטר השתגע?" - היה משעשע לקרוא את תגובותיהם של אוהדי פרנקפורט להחלטת המאמן לפתוח עם טאלב טואטחה בהרכב משחק הפתיחה בבונדסליגה נגד פרייבורג. זו הייתה החלטה בלתי צפויה, שכן בתקופת ההכנה המגן הישראלי בקושי שותף ונראה היה שהוא לא ממש נספר על ידי המאמן החדש. למרות זאת, טואטחה פתח כקשר בניצחון 0:2 ואף גרף מחמאות על יכולתו. הסיפור שעשוי להתפתח כאן מסביר עד כמה הענף נזיל: עד לפני חודש, כלי התקשורת בגרמניה היו משוכנעים שטואטחה בן ה-26 נמצא בדרך החוצה ובישראל אף קישרו אותו למעבר חזרה לארץ, אולי למועדון נעוריו מכבי חיפה. בשלב זה, המגן בחר שלא להתבלבל והפגין קור רוח לא טיפוסי לשחקן ישראלי. בלי מחשבות על חוזהו (שנגמר בסוף העונה), הוא פשוט ניגש לעבודה והבין שמונחות בפניו שתי אופציות: הראשונה היא להעביר את העונה הקרובה ביציע ולהמתין לסוף העונה, אז יהפוך לשחקן חופשי, והשנייה היא להילחם. טואטחה בחר להילחם, ואחרי הופעתו הטובה במחזור הראשון, לא יהיה הזוי לחשוב שהוא יצליח למצוא את מקומו ברוטציה של אדי הוטר ואולי להפוך לאחד מהליגיונרים הבכירים בעונה הקרובה.

תומר חמד שחקן ק.פ.ר. GettyImages
מרגיש בנוח בליגת המשנה. תומר חמד/GettyImages

2. ערן זהבי (גוואנגז'ו R&F, סין)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בשישה משחקים, כבש שישה שערים ובישל פעמיים

עוד כמה מילים: המספרים כבר לא מפתיעים, התרגלנו. לסקורר הישראלי יש העונה 16 שערי ליגה אחרי 20 מחזורים, והיחיד שמקדים אותו בטבלת מלך השערים הוא וו ליי הנהדר משנגחאי SIPG שהרשית 18 פעמים. בעוד זהבי נותן את שלו, על R&F עוברת עונה מאכזבת: היא במקום העשירי בלבד, עם 25 נקודות ובמרחק של שמונה נקודות מצ'ונגצ'ינג ליפאן של ג'ורדי קרויף, שנמצאת מתחת לקו האדום. העונה היא שוב הצלחה אישית מבחינת זהבי, אך הכישלון הקבוצתי עשוי לגרום למלך השערים לחשב מסלול מחדש. בכושרו הנוכחי הוא עדיין אחד מהסקוררים הגדולים בליגה הסינית, ועם כל הכבוד לתארים האישיים, הוא לבטח ירצה לעזוב ביום מן הימים גם עם תארים קבוצתיים, ונראה שהוא לא מסוגל להשיגם ב-R&F. כמובן שהחדשות הגדולות ביותר שהגיעו מכיוונו היו עם חזרתו לסגל נבחרת ישראל אחרי פרשת זריקת סרט הקפטן, ואנחנו נשמח לראותו מביא את המספרים מסין גם למדים הלאומיים.

1. מונס דאבור (רד בול זלצבורג, אוסטריה)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שיחק בשבעה משחקים, פתח בחמישה, כבש ארבעה שערים ובישל אחד

עוד כמה מילים: למביטים מבחוץ, קשה להבין מה החלוץ בן ה-26 עדיין עושה בליגה האוסטרית: אחרי עונת השיא האחרונה, בה היה חלק קריטי בקבוצה שהגיעה לחצי גמר הליגה האירופית וזכה בתואר מלך השערים באוסטריה, הוא אמור היה לעבור הלאה. הקיץ עלו שמות של מועדונים מליגות גדולות באירופה שהתעניינו בו, אך לא ברור האם הוגשה הצעה רשמית לאוסטרים.

דאבור בכל אופן נשאר, וכעת יש לו מטרה: לשבור את הנאחס של זלצבורג בפלייאוף ליגת האלופות, ולהעלות אותה הערב (רביעי) לראשונה לשלב הבתים של המפעל. הפעם האחרונה בה זלצבורג שיחקה בבתים הייתה בעונת 1994/95, אך אז היא נקראה קזינו זלצבורג ובעיני רבים מדובר בגרסה מוקדמת מדי שלא קשורה כלל למועדון הנוכחי. בליגה, עסקים כרגיל: גם עם רוטציה רחבה, זלצבורג שמרה על מאזן מושלם אחרי חמישה מחזורים ונראה שהיא בדרך לאליפות נוספת. דאבור עצמו קיבל את טייטל ה'כוכב' המחייב אחרי עזיבתו של ואלון ברישה, והוא מחזיר עם יכולת קטלנית ליד השער. הוא ינסה לסחוב על הגב את קבוצתו לבתים של ליגת האלופות סוף סוף, ולאחר מכן להגיע למשחק נגד אלבניה בקמפיין ליגת האומות במטרה לתת גם לאוהדי הנבחרת ליהנות מהשיפור העצום ביכולתו.

מונס דאבור (משמאל) עם ואלון ברישה וצלחת האליפות של רד בול זלצבורג 2018. GettyImages
החבר עזב, הוא הפך לכוכב הגדול. מונס דאבור עם ואלון ברישה וצלחת האליפות/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully