וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרנגולות כרותות ראש, דם במגרש: אקס בני יהודה נזכר בקדנציה הביזארית

ג'יימס קין, שלבש את המדים הזהובים בעונת 2013/14, חוזר בראיון ל"טיימס" האנגלי לחוויה הסוריאליסטית בישראל: "היו המון אמונות טפלות. המדינה מיליטריסטית ודתית מאוד, זו חוויה מפחידה"

תרנגול במשחקה של בני יהודה. סוכנות ג'יני
אז ככה "הקמע" נתפס בעיני זרים. התרנגול של בני יהודה/סוכנות ג'יני

איך מצטייר הכדורגל הישראלי מעיניו של כדורגלן זר שהגיע ארצה? לא טוב במיוחד, אם תהיתם. ג'יימס קין, ששיחק בבני יהודה בעונת 2013/14, התראיין לעיתון הבריטי הנפוץ "טיימס" וחשף, בין היתר, את החוויות הביזאריות והסוריאליסטיות שהיה שותף להן במהלך הקדנציה הקצרה בשכונה התקווה.

"בסך הכל זו הייתה חוויה די מפחידה. כולם מסביבי אמרו - 'אתה תראה, יירדו פה פצצות'. זה היה מורט עצבים. תל אביב עיר נהדרת, אבל היא בועה בתוך מדינה דתית ומיליטריסטית מאוד", אמר קין (32) במסגרת כתבה שסוקרת את הקריירה הייחודית שלו, כמי שמגדיר את עצמו כ"נווד כדורגל" והחליף לא פחות מ-13 קבוצות בקריירה.

קין ממשיך ומתאר את האמונות הטפלות הרבות של חבריו לקבוצה דאז, וכן את ההרגלים המשונים שלהם. "בנסיעה הראשונה שלנו למשחק חוץ - שארכה למעלה מחמש שעות - התקשרתי לאשתי ומישהו קפץ לכיווני מקדמת האוטובוס עם מבט של רצח בעיניים. מה אתה עושה? הוא שאל אותי, בלי טלפונים עכשיו, אנחנו בדרך למלחמה".

עוד בנושא

מכבי תל אביב: אמאדור צפוי להחמיץ את סרפסבורג והפועל באר שבע
בית"ר ירושלים: תקציב המועדון אושר ועומד על 47 וחצי מיליון שקל
מנהלת הליגה הבהירה: המשחק בין מכבי פ"ת לבית"ר יתקיים כסדרו

ג'יימס קין שחקן בני יהודה. מגד גוזני
ספק אם יחזור לישראל בתור תייר. ג'יימס קין/מגד גוזני

במקרה אחר, קין גזר ציפורניים ברגליים לפני אחד המשחקים וזכה לתגובות מפתיעות במיוחד. "אחד השחקנים השתגע לגמרי, הוא איבד את זה. הוא אמר לי - 'הרסת הכל, הלך לנו המזל'. היו שם המון, המון אמונות טפלות".

פעם אחרת, כשבני יהודה הייתה בעיצומו של רצף הפסדים, השחקנים הגיעו לאימון עם תרנגולות כדי להסיר את הקללה שרבצה כביכול על הקבוצה. כמובן שמדובר בקמע של הקבוצה, והמנהג הביזארי הוא קרוב לוודאי כפרות, אבל אלו פרטי טריוויה שקין כנראה לא היה מודע להם. "אני מגיע לאימון, ורואה סביבי עופות כרותי ראש מסתובבים במגרש. הייתי המום לגמרי. הם השתמשו בדם שזלג מהראשים שלהם ומרחו אותו מסביב למגרש. זה היה אמור לגרום לנו לחזור לנצח משחקים".

הקדנציה של החלוץ האנגלי בליגת העל לא הייתה מרשימה במיוחד. הוא הוחתם בדצמבר 2013 על חוזה לעונה וחצי בשכונת התקווה, ובזמנו נשמע הרבה יותר אופטימי לקראת האתגר שעומד בפניו. "ראיתי את האצטדיון ומתחם האימונים, הכול מודרני וטוב", אמר אחרי החתימה. "מבחינתי זו הזדמנות להתקדם. הכדורגל בישראל הרבה יותר טוב ממה שחושבים וברור שזו תהיה הרפתקה

קין אמור היה להיות אחד השחקנים המובילים בקבוצה, אולם בפועל כבש שני שערים בלבד ב-15 הופעות, עזב, וסיים את אותה עונה בנורת'איסט יונייטד ההודית. בשנים האחרונות הוא השתקע בדרום אפריקה, וכיום משחק בפרטוריה מהליגה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully