וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: מפדרר עד נדאל ובחזרה, כל המספרים והעובדות

תשעה אלופי נוער לשעבר ישחקו, שבעה שכבר זכו בתואר בבוגרים, 40 מדינות מיוצגות ומדינה שמנסה להציל את היובש הארוך בתולדותיה עם סיכוי אפסי. כל מה שצריך לדעת, כולל ספיישל פדרר

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
נדאל עם הגביע בשנה שעברה/AP

אליפות ארצות הברית תצא מחר (שני, 18:00, שידורים ישירים ביורוספורט, יורוספורט 2 ויורוספורט פלייר) לדרך. הטורניר שנחנך לראשונה ב-1881 הוא הגרנד סלאם השני הכי ותיק אחרי ווימבלדון והיחיד בו שיחקו בכל שנה מאז שנוסד. השנה חוגגים בטורניר 50 שנה לאליפות ארצות הברית הפתוחה (הטורניר נקרא האליפות האמריקאית הארצית לפני כן). הטורניר משוחק על משטחים קשים בפלאשינג מדו'ז מאז 1978 כשלפני כן שיחקו בפורסט הילס. הטורניר שוחק על דשא ועל חימר בעבר. הטורניר יחלק השנה את הפרסים הכספיים הגדולים ביותר שחולקו שם אי פעם, בסך הכול 53 מיליון דולר. הנה כמה מספרים מעניינים מטורניר הגברים:

ז'יל מולר טניסאי לוקסמבורגי. רויטרס
אחד הזוכים בטורניר הנוער שישחקו בטורניר הבוגרים. מולר/רויטרס

* שבעה אלופים עבר משתתפים בטורניר השנה: רפאל נדאל (2010, 2013 ו-2017), סטן ואוורינקה (2016), נובאק דג'וקוביץ' (2011 ו-2015), מארין צ'יליץ' (2014), אנדי מארי (2012), חואן מרטין דל פוטרו (2009) ורוג'ר פדרר כמובן (2008-2004).

* כמו כן משתתפים בטורניר תשעה טניסאים שהיו אלופים בטורניר הנוער בניו יורק: פליקס אוז'ה עליאסים (2016), טיילור פריץ (2015), בורנה צ'וריץ' (2013), ג'ק סוק (2010), גריגור דימיטרוב (2008), ריקרדאס בראנקיס (2007), אנדי מארי (2004), רישאר גאסקה (2002), ז'יל מולר (2001).

* 40 מדינות מיוצגות השנה באליפות ארצות הברית כשהמובילות מבחינת הייצוג הן ארה"ב (18 טניסאים), ספרד (12), צרפת (11), גרמניה (9), ארגנטינה (8), איטליה (8), אוסטרליה (7).

* חידושים באליפות ארצות הברית 2018: כל המגרשים יצולמו וישודרו, בכל המגרשים תהיה אפשרות לצ'לנג'ים, יהיה שעון של חמש דקות עבור החימום ו-25 שניות בין הגשות, אצטדיון לואי ארמסטרונג שופץ ויכלול 14,069 מושבים עם גג.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הטניסאי האמריקאי ג'ון איזנר. רויטרס
המדינה המיוצגת ביותר באליפות ארצות הברית היא ארצות הברית. איזנר/רויטרס

* ארבעת הגדולים רפאל נדאל, רוג'ר פדרר, נובאק דג'וקוביץ' ואנדי מארי יתחרו באותו טורניר בפעם הראשונה מאז ווימבלדון 2017. נדאל, פדרר, דג'וקוביץ' או מארי היו במקום הראשון בדירוג העולמי ב-762 השבועות האחרונים (בין 2 בפברואר 2004 ל-9 בספטמבר 2018). ארבעת הטניסאים הללו גם זכו ב-49 מ-54 תארי הגרנד סלאם האחרונים כשהשלושה היחידים שהצליחו לעשות את זה חוץ מהם היו חואן מרטין דל פוטרו, מארין צ'יליץ' וסטן ואוורינקה.

* רפאל נדאל הפסיד רק שלוש פעמים ב-2018 ועומד על מאזן 3:40 השנה. הוא זכה בשישה תארי גרנד סלאם כמדורג מספר אחת בעולם, כולל באליפות ארה"ב פעמיים (2010 ו-2017).

* רוג'ר פדרר עשה את זה באליפות אוסטרליה 2007 ובווימבלדון 2017, רפאל נדאל עשה את זה ברולאן גארוס 2008, 2010 ו-2017, אבל מעולם לא קרה שטניסאי זכה באליפות ארצות הברית בלי לשמוט מערכה בדרך אל התואר.

* חואן מרטין דל פוטרו משחק בטורניר הגרנד סלאם ה-22 שלו ומארין צ'יליץ' ב-15 שלו מאז שכל אחד מהם זכה באליפות ארצות הברית. זכייה של מי מהם תשבור את השיא של הפער הגדול ביותר בין זכייה לזכייה.

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. AP
חלק מהדומיננטיות האדירה של ארבעת הגדולים. דג'וקוביץ'/AP

* סשה זברב זכה כבר בשלושה תארי מאסטרס 1,000 ובתשעה תארים בסך הכול, אבל עדיין לא הצליח להגיע לחצי גמר בטורניר גרנד סלאם. השנה הוא שמט פעמיים יתרון של 1:2 במערכות בדרך להפסד: מול יון צ'ונג באוסטרליה ונגד ארנסט גולביס בווימבלדון.

* סטפנוס ציציפאס היווני היה זקוק לתשעה ניסיונות כדי להשיג את הניצחון הראשון שלו בסבב ה-ATP באוקטובר שעבר, פחות משנה לאחר מכן הוא הפך לטניסאי הצעיר ביותר שמנצח ארבעה טניסאים מהטופ 10 העולמי באותו טורניר מאז 1990. ציציפאס ניצח את דומיניק תים, נובאק דג'וקוביץ', סשה זברב וקווין אנדרסון לפני שרפאל נדאל הרס לו את יום ההולדת ה-20 כשניצח אותו בגמר טורונטו.

* הגברים האמריקאים סובלים מהיובש הארוך ביותר בתולדות המדינה שלהם כשהשנה מציינים 15 שנה לזכייה של אנדי רודיק בתואר הגרנד סלאם האחרון של ארצות הברית. רודיק ואנדרה אגאסי הם שני האמריקאים היחידים שהגיעו לגמר ב-59 טורנירי הגרנד סלאם האחרונים.

סשה זברב טניסאי גרמני. AP
עדיין לא הגיע לחצי גמר בטורניר גרנד סלאם, אולי עם איבן לנדל זה יילך לו? סשה זברב/AP

* רוג'ר פדרר יכול להפוך לשיאן התארים באליפות ארצות הברית אם יזכה בטורניר, כרגע הוא צמוד לג'ימי קונורס ופיט סמפראס, שזכו גם הם חמש פעמים בטורניר. פדרר רוצה להיות אלוף ארצות הברית המבוגר ביותר בעידן הפתוח והפינליסט המבוגר ביותר מאז 1974. כרגע "הזקן" ביותר שזכה בתואר הוא קן רוזוול ב-1970 בגיל 35, הרבה אחריו נמצאים סטן ואוורינקה ורפאל נדאל שעשו את זה בגיל 31.

פדרר מחפש להשוות את השיא של כמות הגמרים באליפות ארצות הברית עם 8 כשכרגע הוא צמוד לנובאק דג'וקוביץ' וג'ימי קונורוס, בעוד לאיבן לנדל ופיט סמפראס יש 8 הופעות בגמר. פדרר רוצה לזכות בתואר 14 שנה אחרי שזכה באליפות ארה"ב בפעם הראשונה וגם זה עשוי להפוך לשיא של השנים בין תארים. השיא כרגע שייך לסמפראס (12 שנה). בנוסף, אם יזכה בתואר השוויצרי יתקרב מרחק של תואר אחד משטפי גראף בטבלת הזכיות בתארי גרנד סלאם עם 21.

* 20 טניסאים יערכו את הופעת הבכורה שלהם באליפות ארה"ב: פליקס אוז'ה עליאסים, מירזה באשיץ', מתאו ברטיני, יוקי במברי, ג'נסון ברוקסבי, רוברטו קרבאיוס באנה, לאסלו ג'רה, פדריקו גאיו, יאניק הנפמאן, לויד האריס, אוגו הומבר, הוברט הורקאס, ניקולאס ג'ארי, מיטשל קרוגר, יאניק מאדן, חאומה מונאר, דניס נובאק, קאספר רוד, לורנצו סונגו וסטפנוס ציציפאס. הטניסאי האחרון שזכה בתואר גרנד סלאם בהופעת הבכורה שלו שם היה רפאל נדאל ברולאן גארוס 2005.

* פטר פולנסקי הקנדי הודח בסיבוב המוקדמות השלישי והמכריע, אבל הצליח להיכנס להגרלה הראשית כלאקי לוזר ובכך הפך לטניסאי הראשון אי פעם שעולה לכל אחד מארבעת טורנירי הגרנד סלאם של השנה כלאקי לוזר.

פליקס אוז'ה עליאסים טניסאי קנדי. GettyImages
אחד מ-20 שיערכו את הופעת הבכורה שלהם, אוז'ה עליאסים/GettyImages

* פליסיאנו לופס הספרדי יאריך את רצף ההופעות שלו בטורנירי גרנד סלאם עם ההופעה ה-67 (הוא השיאן), הוא יפגוש את בן ארצו פרננדו ורדסקו, לו זו תהיה ההופעה ה-62 ברציפות.

* דג'וקוביץ' ופדרר יכולים להיפגש כבר ברבע הגמר, הסרבי מוביל 22:24 במאזן ביניהם ו-37 המפגשים האחרונים ביניהם בטורנירי נוקאאוט ולא בשלב בתים (כמו טורניר גמר הסבב) היו בחצי גמר או בגמר. רבע הגמר האחרון ביניהם היה בדובאי 2007 ואז פדרר ניצח.

* רפאל נדאל ודויד פרר יהפכו לצמד החמישי בעידן הפתוח שנפגשים בסיבוב הראשון של טורניר גרנד סלאם אחרי ששיחקו אחד נגד השני בעבר בגמר גרנד סלאם. המפגשים שקדמו להם היו בין לייטון יואיט לדויד נלבנדיאן, פיט סמפראס וטוד מרטין, בוריס בקר וקווין קארן ואדריאנו פנטה מול הרולד סולומון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully