וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן במכבי תל אביב מודה: "הגענו קצת יהירים וחטפנו סטירת לחי"

24.8.2018 / 6:42

חשש ופסימיות אצל הצהובים אחרי ה-3:1 בנורבגיה: ראיקוביץ' שוב נתן תחמושת למבקרים, שוינפלד שוב תעתע באיביץ', ההגנה שוב "מסורבלת וכבדה", עטר ינוח מול מכבי חיפה כדי להיות מוכן לגומלין?

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב. אתר מכבי תל אביב, אתר רשמי
הגיעו שאננים. דור מיכה מאוכזב/אתר רשמי, אתר מכבי תל אביב

1. "חטפנו סטירת לחי. הגענו קצת יהירים למשחק"

חשש גדול במכבי תל אביב מהנזק שעשה ההפסד 3:1 אמש (חמישי) לסרפסבורג בנורבגיה. מצד אחד היו כאלה שדיברו אמש בתום המשחק ולפני שהקבוצה המריאה חזרה לארץ על כך שבגומלין בעוד שישה ימים בנתניה, מכבי תל אביב תדע להפוך את התוצאה, אבל היו גם כאלה שהיו פסימיים הרבה יותר והביעו חשש כבד מההפסד מכך שלמכבי תל אביב יהיה קשה מאוד לחזור אחרי תוצאה כזו. "העניין הוא שהנורבגים לא רעים בכלל", אמר אמש אחד משחקני הקבוצה. "זה לא שהם ניצחו אותנו רק כי הם יודעים להרים כדורים לרחבה. היו להם דקות טובות של החזקת כדור ומהירות במרכז השדה. אנחנו חטפנו סטירת לחי. הגענו כנראה קצת יהירים למשחק הזה. לא באנו מרוכזים מהדקה הראשונה. יכול להיות שחשבנו שהדברים יילכו יותר קל".

במכבי יבנו על הבדלי הטמפרטורות והאקלים ויקוו שלנורבגים יהיה קשה מאוד להתרגל לתנאים הקשים בארץ. ולאדן איביץ' עשוי גם לוותר על אלירן עטר מול מכבי חיפה ביום ראשון בליגה כדי לשמור אותו למשחק הגומלין מול סרפסבורג. בקבוצה גם ינסו להכשיר את דור פרץ שלא שיחק אתמול בגלל שעדיין לא נפטר לגמרי מהכאבים בכתפו וגם בשל העובדה שלא פתח עדיין את העונה הזו בכושר שאפיין אותו בשלב הפלייאוף של העונה שעברה.

עוד בנושא

מכבי תל אביב הפסידה 3:1 לסרפסבורג בפלייאוף הליגה האירופית
איביץ': "איבדנו ביטחון וריכוז, יודעים מה חייבים לעשות בשבוע הבא"
מאמן סרפסבורג מתמוגג: "ניצלנו את הנקודות שהם פחות אוהבים"

פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אתמול שחקנים עוד חשבו שהוא יסתום פיות. ראיקוביץ'/ברני ארדוב

2. פרוייקט ראיקוביץ' לא מתרומם

העיתונאים האנגלים היו מאוד חדים כלפי פרדראג ראיקוביץ' אחרי אותו משחק מול צ'לסי בסטמפורד ברידג' במסגרת ליגת האלופות לפני שלוש שנים. התקשורת הלונדונית תהתה אז אם השוער הסרבי, שהיה אז צעיר ומבטיח, בחר את האפודה מספר 95 כי "לפניו יש 94 שוערים טובים יותר בישראל". ראיקוביץ' עבר הרבה מאז אותו משחק שהיה אחד הראשונים שלו במדי מכבי תל אביב, אבל כשזה מגיע לכדורי עונשין אלכסוניים שנכנסים חזק וחד לרחבה, הוא נשאר תקוע מאחור. מביט בשחקנים, כנראה, ולא בכדור עצמו.

כמו בשער ההוא בלונדון, כך גם בשער שספג בגמר הגביע בטדי מול מכבי חיפה ואיך לא, גם אתמול. 65 שניות מהפתיחה הכדור התרומם לרחבה מצד שמאל. ראיקוביץ' הביט במשהו אחר, בטח לא בכדור, שקיפץ על הדשא הרטוב, פגע בקורה ונכנס פנימה. עד ההפסקה מכבי תל אביב הצליחה לחזור למשחק והיתה טובה יותר. 2:2 היתה תוצאה ריאלית פתאום והיא לבטח היתה נותנת מקדמה מצויינת לקראת הגומלין, אבל אז במחצית השנייה יצא ראיקוביץ' לטיול על ה-16 וגרם לפנדל מיותר ומטופש. ז'איר אמאדור ואיתן טיבי כבר היו ליד החלוץ הנורבגי. לא היתה שום סיבה לראיקוביץ' לצאת מהשער ולהכשיל את השחקן היריב. השער הראשון שקיבל היה כולו שגיאה מקצועית. השער השלישי היה טעות מנטלית ושיקול דעת מוטעה. ערב המשחק הביעו שחקנים במכבי תל אביב תקווה שראיקוביץ' יתפוס יום וישתיק את כל מבקריו. השוער הסרבי לא שיתף איתם פעולה ושוב סגר משחק שהמחיש כמה הפרוייקט שלו במכבי תל אביב לא מתרומם לשום מקום.

עוד באותו נושא

ולאדן איביץ': "איבדנו ביטחון וריכוז, יודעים מה אנחנו חייבים לעשות בשבוע הבא"

לכתבה המלאה
אנריק סבוריט, מכבי תל אביב. באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
עוד נקודת תורפה. סבוריט אמש/אתר רשמי, באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

3. דסה וסבוריט תוקעים ותקועים מאחור

אבל ראיקוביץ' הוא לא האשם הבלעדי בתוצאה הרעה אמש בנורבגיה. לאלי דסה, למשל, היה חלק גדול בשער הראשון. מזג אוויר קר, גשם חזק, מגרש דשא סינטטי, שוער קר מאחור ודסה בחר לעשות עבירה 40 שניות מהפתיחה. אותו כדור שבסופו של דבר הסתיים בשער הראשון, התחיל מעבירה מיותרת כל כך של המגן הימני שלא פתח טוב את העונה. בהמשך ניסה דסה לתמוך בהתקפה, אבל כל ההגבהות שלו לא מצאו נגיחה מאיימת לשער הנורבגי. לא מספיק להרים כדור מהאגף. אלה פעולות שצריך לתרגל באימונים כשהחלוץ יודע לאן המגן ישלח לו את הכדור. כמות הפעמים שארון שוינפלד ניסה להגיע לכדורים שהוגבהו אליו היתה עצומה ושום דבר לא יצא מכך. בצד השמאלי של ההגנה מתחבא בינתיים מגן מאוד בינוני. אנריק סבוריט אולי בא מהליגה הספרדית, אבל הוא עוד דוגמא לכך שתעודת זהות לא מייצרת איכות. סבוריט עוד מרים אפילו גרוע מדסה והאיטיות שלו בסגירות בהגנה ממש בולטת. "אין ספק שאנחנו צריכים להשתפר בהגנה", העיד אמש גורם במועדון. "קו ההגנה שלנו לא מתואם עדיין. הכל מסורבל וכבד".

ארון שוינפלד, מכבי תל אביב. באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
יופי של שחקן הגנה. ובהתקפה? שוינפלד/אתר רשמי, באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

4. שוינפלד צריך לשקול הסבה לבלם

"זה שהמאמן בוחר להעלות את שוינפלד בהרכב זה רק כי הוא מחפש עוד שחקן שיעזור בהגנה", אמרו עוד לפני המשחק גורמים בסביבת מכבי תל אביב. "זה לא אמור להיות שיקול. חלוץ צריך להיות אחד שיודע לתת גולים, אבל כשמאמן בוחר בחלוץ כדי שיעזור להגנה, זה אומר הכל. זה אומר שהמאמן לא בטוח בהגנה שלו וזה אומר שהוא רוצה לגבות את עצמו באמצעות חלוץ שעושה יותר הגנה מהתקפה". ארון שוינפלד הצליח לתעתע בג'ורדי קרויף ששלף את פנקס הצ'קים של מיטש גולדהאר והביא אותו בקרוב למיליון דולר. שוינפלד רץ, שוינפלד עובד, שוינפלד לא נח לרגע אבל שוינפלד לא נותן גולים. פעם אחר פעם נשבים בקסמו המאמנים, אבל הוא לא מצליח לספק להם שערים. הוא הגיע אתמול לכמה מצבים אבל המיומנות מול השער חלשה מאוד. אין בושה לשנות תפקיד במהלך קריירה. יש הרבה חלוצים שהפכו לבלמים ולהיפך. שוינפלד צריך אולי לשקול הסבה ולהפוך לבלם. קרוב לוודאי שיועיל יותר בתפקיד הזה.

מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. טל לוי
בטוח שהוא היה מתגאה בפרשת צ'יקו. ג'ורדי קרויף/טל לוי

5. מה נסגר עם אופואדו?

צ'יקו אופואדו נכנס אתמול כמחליף בדקה ה-66 אחרי שהגיע שלשום בערב לנורבגיה לבדו וערך אימון חלקי. עד עכשיו מכבי תל אביב לא התייחסה לסיפור הויזה שלו וליציאה המאוחרת מהארץ. שום תגובה, שום התייחסות. ג'ורדי קרויף לבטח היה מבסוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully