וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הישראלי הבא? בארה"ב מתלהבים מכוכב נבחרת הקדטים, גלעד לוי

ממרומי 2.15 מ', הסנטר בן ה-16 היה השחקן הגבוה ביותר באליפות אירופה שהסתיימה, הוביל אותה באחוזי שדה וסיפק ממוצעי חסימות אדירים. ב-ESPN החמיאו: "הוא הרשים, יש לו ידיים ענקיות וטאץ'"

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז
סנטר נבחרת הקדטים גלעד לוי. אתר פיב"א, אתר רשמי
את העונה הבאה יעביר בספרד. גלעד לוי/אתר רשמי, אתר פיב"א

נבחרת הקדטים של ישראל סיימה בתחילת השבוע את אליפות אירופה לדרג א' במקום העשירי. שחקניו של נדב זילברשטיין פתחו עם ניצחון נהדר עם סלובניה, אך לאחר מכן הגיעו הפסדים למונטנגרו, ליטא ולטביה, לפני ניצחונות במשחקי הדירוג על גאורגיה ואסטוניה והפסד לגרמניה.

הקלעי הבולט של הנבחרת אמנם היה נועם דברת, אולם מי שמשך את תשומת לב הסקאוטים היה דווקא הסנטר גלעד לוי, השחקן הגבוה ביותר בטורניר, שסיים שישי בעמודת הדקות בנבחרת (16.5 לערב), אך גילה פוטנציאל רב. לוי בן ה-16 הוא סנטר המתנשא לגובה של 2.15 מ', שישחק החל מהעונה הבאה באקדמיה של אסטודיאנטס הספרדית. לקבוצה יש היסטוריה ארוכה של טיפוח שחקנים, כשבין היתר, אלברטו הררוס, פרננדו מרטין, אלפונסו ופליפה רייס, סרחיו רודריגס, חואן הרננגומס ואחרים החלו שם את הקריירה.

עוד בנושא:

בשם האב: אליפות הקדטים הפכה למפגש פסגה של אגדות כדורסל אירופי
פיב"א מתכוונת להשעות את ריצ'רד האוול לשנה
הפועל חולון: שון ג'ונס חתם לעונה הקרובה
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

בכמות דקות מצומצמת יחסית, העמיד לוי ממוצעים של 10 נקודות ו-7 ריבאונדים. אלא שיותר מכל, הוא הרשים בשני תחומים: אחוזים מהשדה (68.2 - ראשון בכל הטורניר), ובעיקר, ביכולת החסימה שלו. הסנטר הצעיר סיפק 2.6 חסימות לערב, כשרק אזולאס טובליס הליטאי מקדים אותו, עם 2.7, בשבע דקות יותר למשחק. בשקלול של חסימות ל-40 דקות, מגיע לוי לממוצע של לא פחות מ-6.2 לערב.

למעשה, כמות החסימות הגבוהה הגיעה בעיקר בזכות שלושה משחקים: מול סלובניה סיפק ארבע (לצד 15 נקודות ו-7 ריבאונדים), מול מונטנגרו חמש (לצד 12 נקודות ו-8 ריבאונדים) ומול אסטוניה לא פחות משש (לצד 13 נקודות ו-17 ריבאונדים). המספרים הללו סידרו לו ממוצע מדד של 15.7 - מקום 13 באליפות, כשכל השחקנים שמקדימים אותו קיבלו כמות דקות גבוהה הרבה יותר.

מייק שמיץ, שנחשב לאחד המומחים הגדולים בתקשורת האמריקאית בכל הנוגע לכשרונות בינלאומיים, פרסם ב-ESPN כתבה הסוקרת את השחקנים המרשימים ביותר מאותה אליפות, וכלל בה גם את הישראל. "הסנטר הישראלי גלעד לוי היה מאוד פרודקטיבי, הוליך את הטורניר בחסימות ל-40 דקות ואחוזי שדה. הסנטר הרזה נייד, עם ידיים ענקיות ורכות, זרועות ארוכות, אינסטינקטים וטאץ'. נראה איך הוא יתפתח פיזית, אבל הוא הרשים בהופעת הבכורה שלו. הוא ישחק באסטודיאנטס בעונה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully