וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם האב: אליפות הקדטים הפכה למפגש פסגה של אגדות כדורסל אירופי

פראסוביץ', פרקאצ'ין, מרצ'יוליוניס, סאריג'ה וטרלאץ - כולם כוכבי עבר בכדורסל האירופי - התאספו השבוע בנוביסאד למפגש נוסטלגי כדי לצפות בדור ההמשך. למי יש עתיד, ומי לא מזכיר במאומה את אביו? היכרות עם הפנים החדשות

דני אבדיה, נבחרת העתודה. מתוך אתר FIBA, אתר רשמי
בשנה שעברה הוא היה הבן-של באליפות הקדטים. דני אבדיה/אתר רשמי, מתוך אתר FIBA

אליפות אירופה לקדטים, שננעלה שלשום (שבת) עם ניצחון של קרואטיה על ספרד בקרב על הזהב, הייתה מיוחדת במינה. לא רק בזכות הכישרונות הגדולים שהופיעו בה, אלא גם - אולי בעיקר - בזכות השמות שהיא קיבצה. פראסוביץ'. פרקאצ'ין. טרלאץ. מארצ'יוליוניס. סאריג'ה. אם אתם חובבי כדורסל אירופי, רצף השמות הזה בוודאי זורק אתכם עשרות שנים אחורה לשנות ה-90 העליזות. חלקם היו אגדות כדורסל אירופי, חלקם הותיר חותם גם ב-NBA.

רק שהפעם מדובר בדור ההמשך שהתקבץ בשנת 2018 בנוביסאד, סרביה, והסב גאווה לאבות הגאים שעקבו בעניין מהיציעים. קרואטיה, שהמשיכה כל הדרך לזכייה בתואר, הייתה הנציגה הבולטת של המגמה. בשורותיה כיכב איוון פראסוביץ', בנו של השוטינג גארד האגדי של יוגופלסטיקה ספליט (וכיום מאמן מוערך) ולימיר פראסוביץ', לצד רוקו פרקאצ'ין, בן הזקונים של של ניקשה (ניקולה) פרקאצ'ין, סנטר אנדולו אפס ופנאתינייקוס לשעבר.

רוקו פרקאצ'ין בפעולה

איבן פראסוביץ' בפעולה

בשני המקרים התפוח נפל רחוק מהעץ, לפחות בכל הקשור לסגנון המשחק: פראסוביץ' הצעיר סיים את האליפות עם ממוצעים של 15.7 נקודות נקודות ו-5.9 ריבאונדים למשחק, אבל הציג קליעה מפוקפקת מהשלוש - סימן ההיכר של אביו. פרקאצ'ין, משונה מאביו הכבד, הראה קפיצים אדירים ברגליים ובאופן סמלי למדי גם דפק דאנק אדיר בשניות הסיום המותחות של הגמר. הוא גם הוכתר כ-MVP האליפות עם מספרים מפלצתיים: 18.6 נקודות, 11 ריבאונדים, 3.7 אסיסטים ושתי חסימות.

"למרות שסגנון המשחק שלנו שונה לחלוטין, יש כמה קווי דמיון", אמר פרקאצ'ין ג'וניור לאתר פיב"א במהלך האליפות. "יש לנו את אותו אופי, שנינו משחקים עם אש בעיניים".

גם הדמיון בין שרונאס מרצ'יוליוניס לבנו בן ה-15 אוגוסטוס מתמצה אך ורק בשם המשפחה. שרונאס, אחד האירופיים הגדולים בכל הזמנים ב-NBA ומי שסלל את הדרך לשחקנים רבים אחרים מהיבשת הישנה לליגה הטובה בעולם, זכור כרכז שמאלי וחתולי, עם יכולת חדירה משובחת. בנו אוגוסטוס, מאידך, זורק ביד ימין והתכונה החזקה ביותר שלו היא המסירה (5.7 אסיסטים למשחק, שני בטורניר), לעומת יכולת צבירת נקודות חשודה (5.9 נקודות למשחק כולל 11 אחוזים מהשלוש ו-50 אחוזים מהעונשין).

אוגוסטוס מרצ'יוליוניס בפעולה

בשלב זה גם לוקה טרלאץ, בנו של דראגן טרלאץ השקט והיעיל שהפך לסמל באולימפיאקוס בשנות ה-90, נראה רחוק מאוד מאביו. בשבעה משחקים הפורוורד בן ה-15 העמיד ממוצעים של 5.3 נקודות ו-2.1 ריבאונדים במדי נבחרת סרביה, שסיימה חמישית.

לוקה טרלאץ בפעולה

אפה סאריג'ה, בנו של אופוק סאריג'ה (פעם צלף אימתני באפס פילזן ואולקר שאפילו הספיק לעבור לזמן קצר בבני השרון, כיום מאמן נבחרת טורקיה), סיים עם ממוצעים חלשים בנבחרת הקדטים הטורקית (2.3 נקודות למשחק) שסיימה שלישית.

עדיין מוקדם להעריך מי מהם יהפוך לשחקן בוגרים, אבל כך או כך, מפגש פסגה כמו זה שנראה השבוע בנוביסאד הוא סיבה למסיבה כשלעצמו.

ניקולה פרקאצ'ין, נבחרת קרואטיה. Eric Gay, AP
הבן הרבה יותר אתלטי. ניקולה פרקאצ'ין/AP, Eric Gay
אופוק סאריצ'ה מאמן קרשיאקה. מגד גוזני
יש דור המשך? אופוק סאריג'ה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully