וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוער הבכיר: גיא חיימוב רוצה לפתוח דף חדש במכבי חיפה

גיא חיימוב היה מוערך בכל קבוצה שבה שיחק, אך גם בבאר שבע הוא לא קיבל את המעמד שהוא מקווה שיקבל במכבי חיפה. בחיפה שוקלים לחזור לאופציית האסלביינק, מו אלאך בונה על הצעירים

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. יש שוער בשער

"חיימוב נותן ביטחון לקבוצה", סיכם פרד רוטן במשפט אחד את התרומה של השוער שהפך אתמול (שני) לגיבור הניצחון של מכבי חיפה בפנדלים בדרבי בחצי גמר, משחק שהיה גם הופעת הבכורה שלו בקבוצה. אמנם גיא חיימוב קיבל לא מעט מחמאות מהצוות המקצועי של מכבי חיפה מאז שהגיע, גם בעקבות הרצינות שהוא מפגין באימונים ואף אמר בראיון אחרי המשחק: "כשהגיעה ההצעה ממכבי חיפה לא היו לי התלבטויות בכלל. ידעתי שאני רוצה לשחק בשביל המועדון הזה והקהל הזה". אבל את הסיבה שבגללה הגיע למכבי חיפה, הוא לא ממש פירט.

אחרי שכבר הכריע את המשחק עם שתי עצירות פנדלים, הוא לרגע נשבר. זה לא סוד שחיימוב עבר תקופה לא קלה בבאר שבע, במיוחד בחודשיים האחרונים והרגע הזה סימן את חזרתו לחיים. למרות שהיה אחד מהמצטיינים בבאר שבע בעונה שעברה, מאז סיום העונה הוא ניסה כל הזמן לברר את מעמדו. בשיחות שדרש בהן הסברים הוא כל הזמן שמע שאין כוונה להביא לו מחליף, אבל בפועל הוא הבין כי אלונה ברקת עושה כמעט הכל כדי שהוא לא יישאר.

למעשה, אם ניקח את העונה האחרונה של השוער, זו בערך תמצית הקריירה שלו. בכל מקום שהיה, כמעט תמיד גם היה מוערך מאוד, אבל מעולם לא קיבל את המעמד כשוער בכיר. כשמכבי תל אביב ומכבי חיפה התחרו על שירותיו רק לפני שלושה שבועות, הסיבה שבחר בירוקים היא כי הוא הרגיש כי שם יקבל את המעמד שהוא כל כך צמא לו. חשב וכנראה צדק.


עוד בנושא:

גביע הטוטו: מכבי חיפה עלתה לגמר עם 2:3 בפנדלים על הפועל חיפה
גיא חיימוב התרגש בסיום: "לא יכולתי לחלום על בכורה טובה יותר"
עקבו אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

שוער מכבי חיפה גיא חיימוב. ברני ארדוב
מצא את המקום שלו? גיא חיימוב/ברני ארדוב

2. עדיין מחפשים חיזוק התקפי

על אף הניצחון בפנדלים ולמרות שהייתה שביעות רצון ממספר שחקנים אתמול כולל מהרכש הטרי ז'ורז' מאנג'ק, נראה שבמכבי חיפה לא ממש מסתנוורים. כבר בסיום המשחק אמר רוטן כי יש סגל טוב אבל הוא עדיין לא הושלם. הירוקים יודעים כי אם הם רוצים להתברג בצמרת הגבוהה, הם חייבים להתחזק בעוד שחקן התקפי אחד לפחות. אחרי שאופציית דיא סבע ירדה מהפרק, בחיפה שוקלים עדיין לחזור לאופציית נייג'ל האסלביינק מקרית שמונה.

הדברים כרגע בעיקר תלויים במו אלאך שהחליט לוותר על העסקה אחרי שיעקב שחר למעשה כבר סיכם עם איזי שרצקי, אבל הלחץ להחתים עוד שחקן משמעותי בטח לפני תחילת הליגה עשוי להביא את מכבי חיפה ואת שחר לפתוח את הארנק ולשלם סכום שמעורך ב-9 מיליון שקל כדי להעביר את הקשר ההולנדי לירוקים. בחיפה אגב יש כאלה הטוענים שגם אופציית החזרתו של ליאור רפאלוב עדיין על הפרק.

עוד באותו נושא

מכבי חיפה: לטענת גורמים במועדון, אלאך טרפד את הגעת האסלביינק

לכתבה המלאה

גילי ורמוט שחקן הפועל חיפה לפני מוחמד עוואד שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
יהיה השנה באנקר בהרכב הירוק? עוואד מאחורי ורמוט/ברני ארדוב

3. בונים גם על הצעירים

אחד הדברים שרוטן חזר ואמר אמש היה שהוא מרוצה מהשילוב של השחקנים הצעירים של המועדון. למעשה הצוות ההולנדי, בעיקר בשל רצונו של המנהל הטכני אלאך, ישים דגש העונה בשילוב של צעירים בסגל ובהרכב הקבוצה. אפשר להגיד שזה חזונו של אלאך שיעדיף לחסוך מיליונים על הרכש ויתרכז בשילוב של שחקנים צעירים כמו עוואד, חבשי, לביא ואחרים. בחיפה אמרו השבוע: "זה לא תהליך ולא נעליים. זאת הדרך שלו, ואם בשנים האחרונות כמעט אף שחקן נוער לא הצליח להשתלב בסגל של הקבוצה, אלה דברים שהוא רוצה מאוד לשנות". אגב תומכיו של אלאך במועדון טוענים שהוא מנסה כרגע לבנות בסיס לשנים הבאות במועדון ולא לעבוד לפי גחמה כזאת או אחרת של הקהל או של ההנהלה.

פרד רוטן מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
רק מכבי תל אביב בראש שלו עכשיו. פרד רוטן/ברני ארדוב

4. חושבים על הליגה

אחרי העלייה לחצי הגמר אתמול, הירוקים כבר החלו לחשוב על המשחק בליגה מול מכבי תל אביב. בחיפה חוששים כי פתיחה גרועה של הליגה מול הצהובים, עלולה להשפיע על הביטחון הרעוע גם ככה של הקבוצה. נראה כי רוטן מתכנן שינויים לקראת המפגש עם הצהובים וחיפה ככל הנראה תגיע עם מערך יותר סגור שינסה לשחק בעיקר על מתפרצות. בשל כך, ככל הנראה נטע לביא יחזור להרכב על חשבון אופיר מזרחי. אצל הירוקים יש גם שוב דאגה מהיכולת ההגנתית של ארנסט מאבוקה שאתמול עשה טעות נוספת בסגירה בשער של הפועל חיפה. נראה כי אם ימשיך באותן טעויות מעמדו יפגע מאוד בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully