וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונה צ'מטאי קרסה על המסלול בדמעות: "היא תלמד מהטעות הזאת ותצא מחוזקת"

13.8.2018 / 9:55

עוד לפני שידעה שהריצה שלה נפסלה, לונה צ'מטאי לא הצליחה להתאושש מהטעות שלה בגמר ה-5,000, מיררה בבכי דקות ארוכות והתקשתה להתרומם. בעלה ומאמנה, דן סלפטר ניסה לרומם את רוחה. יריבתה, שזכתה בזהב: "מה היא עושה? זה היה מטורף".

הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. רויטרס
תמונות קורעות לב. צ'מטאי/רויטרס

משלחת ישראל לאליפות אירופה באתלטיקה בברלין תשוב היום (שני) אחר הצהריים ארצה ברגשות מעורבים. מצד אחד רשמו אתלטי ישראל את אחת מאליפויות אירופה המוצלחות ביותר, אך מצד שני, האירוע יוצא הדופן שקרה ללונה צ'מטאי סלפטר בריצת הגמר ל-5,000 מטר אמש העיב על התחושות הטובות של כולם, ובראשם צ'מטאי עצמה ובעלה המאמן דן סלפטר.

צ'מטאי התקשתה בסיום הריצה להפסיק לבכות. העובדה כי הפסיקה את ריצתה סיבוב אחד לסיום, בזמן שהייתה במקום השני והייתה בטוח שהבטיחה זכייה במדליה בלי לדעת שלמירוץ נותרה עוד הקפה, גרמה לה למפח נפש כבד מאוד - וזאת עוד לפני שנודע כי היא פסלה בריצה ואפילו לא תוכל ליהנות מהשיא הישראלי שקבעה ושהושג על אף העצירה אחרי 4,600 מטר.

מיד עם סיום הריצה צ'מטאי נשכבה על הדשא בסמוך למסלול ובכתה ללא הפסקה. חברי המשלחת שהקיפו אותה ניסו לעודד אותה ולהרים את רוחה, אבל לא הצליחו. אפילו מאמנה ובן זוגה, דן סלפטר, התקשה לעודד אותה, ולקח אותה אל מחוץ לאזור הראיונות על מנת לנסות להרגיע אותה.

בעלה של האתלטית ומאמנה האישי דן סלפטר אמר הבוקר (שני) בראיון לגלי צה"ל כי: "לונה תלמד מהטעות הזאת ותצא מחוזקת. זה היה סיוט של כל ספורטאי. לונה ראתה בווידאו את מה שאירע. היא הפכה לסיפור של הערב גם בעיתונות הזרה וזה היה לא נעים. הבוקר היא עדיין מדוכדכת. אני בטוח שהיא תלמד ותצמח מזה לטווח הארוך. יש לה כבר בסוף השבוע הקרוב תחרות"

הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. GettyImages
בקושי הצליחו להרים אותה. צ'מטאי/GettyImages

"בדיעבד אולי זה יצא לטובה כי אם לונה היתה זוכה במדליה ומגלה שעה אחרי הריצה כי היא נפסלה, זה היה הופך את הערב להרבה יותר טראגי וטראומתי עבור לונה ועבור כל המשלחת", אמר גורם באיגוד האתלטיקה.

"היה רעש עצום באיצטדיון ולונה כנראה לא שמעה את פעמון ההקפה האחרונה", ניסו במשלחת ישראל להסביר את אשר אירע לצ'מטאי."היא היתה בטוחה כי זו ההקפה האחרונה והגבירה קצב לקראת מה שהיא האמינה שהוא קו הסיום. מהיציע זה היה נראה כי היא לא מבינה שזה לא הסיבוב האחרון. חבל ועצוב אבל אי אפשר לקחת ללונה את היותה אלופת אירופה".

גם מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג משוכנע שצריך להסתכל על חצי הכוס המלאה." לונה ידעה לרדת לקרקע אחרי הזכייה בזהב רק לפני כמה ימים. היא עשתה ריצה נהדרת והוכיחה כי יש לה המון מה למכור גם במחצית המרחק. הטעות שהיא עשתה בהחלט כואבת מאוד. זו אכזבה ספורטיבית מהרמות הגבוהות ביותר כי זו טעות יוצאת דופן של ספורטאית נהדרת. אבל זה לא מה שאנחנו נזכור מלונה ומהאליפות הזו. צריך גם לזכור את הטעויות ולא לחזור עליהן בעתיד, אבל זו היתה אליפות אירופה הטובה ביותר של ישראל מאז ומעולם.

"היו לנו פעמיים אליפויות עם מדליות זהב של אברבוך אבל לא היה מקבץ כה מרשים של ספורטאים אשר שיפרו שיאים אישיים ושיאי ישראל. מארו טפרי פתח לנו את היום עם שיא ישראל ומקום שביעי במרתון ואדווה כהן הנהדרת סיימה את היום עם ניפוץ של השיא הישראלי שלה ומקום חמישי. בתווך היתה לונה עם האירוע המצער שלה, אבל לונה עשתה את שלה בתחרות מעל ומעבר ואין לנו רבע טענה אליה".

מי שניצחה במירוץ הייתה סיפו חסן ההולנדית. "כשהיא עצרה, חשבתי לעצמי, 'מה היא עושה? מה היא עושה?'. שמעתי את האנשים צועקים לה. זה היה מטורף", סיפרה המנצחת.

עדכון ראשון: 06:30

עוד באותו נושא

אליפות אירופה: לונה צ'מטאי ביצעה טעות קשה בגמר ל-5,000 מטר, ואף נפסלה

לכתבה המלאה
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. AP
הנה לונה בטוחה שהיא סיימה במקום השני/AP
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. AP
אחרי הזהב ב-10,000, היא חושבת שיש לה מדליית כסף ב-5,000/AP
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. רויטרס
אבל המירוץ נמשך/רויטרס
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. AP
האם היא לא שמעה את הצלצול?/AP
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי בגמר ריצת ה-5,000 בגמר אליפות אירופה. GettyImages
ואז היא חזרה מהר אל המסלול כדי להשלים את ההקפה האחרונה, אבל היא הוציאה יותר מדי אנרגיות במה שהיא החשיבה כספרינט האחרון/GettyImages
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. רויטרס
בסיום היא התמוטטה על הדשא בבכי/רויטרס
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי ממררת בבכי אחרי ריצת ה-5,00 בגמר אליפות אירופה. GettyImages
ובקושי הצליחה להרים את עצמה/GettyImages
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי ממררת בבכי אחרי ריצת ה-5,00 בגמר אליפות אירופה. רויטרס
היא מיררה בבכי דקות ארוכות, בלי הפסקה/רויטרס
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי ממררת בבכי אחרי ריצת ה-5,00 בגמר אליפות אירופה. GettyImages
היא לוותה מהמסלול על ידי חברי המשלחת/GettyImages
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי אחרי גמר אליפות אירופה. רויטרס
זו פעם נדירה שבה ספורטאי שומע שהוא נפסל, ויכול להרגיש סוג של הקלה, אבל ספק אם זה ניחם אותה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully