וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורסה של מורסיו: תכירו את חורחה מורסיו, הבלם הססגוני החדש של קרית שמונה

12.8.2018 / 11:30

הוא הכדורגלן הספרדי הראשון שנעצר. ויש המייחסים לו קשרים עם המאפיה. חורחה מורסיו נמצא במרכזה של פרשה מאוד חמורה בספרד, אחרי שנחקר בחשד להטיית משחקים. מוקדם עדיין לחרוץ את דינו. עד אז מוטב להתמקד יותר בסטטיסטיקת הכרטיסים שלו והכיסוח של ניימאר

עריכת וידאו: יוסי ציפקיס

החתמת בלמים מספרד פופולרית למדי בקבוצות מליגת העל בשנים אלה, ולא קשה להבין כיצד נוצר השידוך בין חורחה מורסיו לעירוני קריית שמונה. במהלך עונת 2015/16, שיתף הבלם החדש פעולה עם קרלוס קוויאר במדי אלמריה. כעת, כאשר עזב הספרדי הוותיק לטובת בית"ר ירושלים, היה צורך להחליפו - והחבר בא לסייע. מבחינת מורסיו, ההצעה הגיעה בעיתוי מושלם, כי במולדתו הוא לא ממש רצוי בימים אלה. אחרי שנעצר ונחקר בחשד להטיית תוצאות משחקים למטרות רווחי הימורים, הוא שוחרר מאלמריה, ולא היו קופצים על השחקן בן ה-32. הרפתקה בישראל לא יכולה להזיק לו.

עוד בנושא:

מורסיו הבהיר: "מעולם לא הימרתי על משחק של קבוצה שלי"
עירוני קרית שמונה ניצחה את הפועל חדרה 0:2 בגביע הטוטו
הפועל באר שבע תוכל לרכוש את האסלביינק תמורת 2.5 מיליון יורו

חורחה מורסיו, שחקן עירוני קרית שמונה. האתר של עירוני קרית שמונה, אתר רשמי
ההצעה הגיעה בעיתוי מושלם. מורסיו/אתר רשמי, האתר של עירוני קרית שמונה

ההצדעה שהרגיזה את כל קטלוניה

באופן טבעי, כדאי מאוד וחשוב מאוד להיזהר בתיאורי העבירות שביצע לכאורה מורסיו. יש המייחסים לו קשרים עם המאפיה, אולם אין מידע מהימן על כך. אמנם מורסיו עשה "היסטוריה" והפך ביוני לכדורגלן המקצועני הראשון שנעצר על ידי המשטרה, אך העיתונאים המקומיים באלמריה מספרים כי המעצר המדובר נמשך יום אחד, ומאז הוא אדם חופשי. טרם הוגש כתב אישום, וכלל לא ברור אם התפתחות זו רלוונטית. החקירה מתמקדת במשחקה של אלמריה מול חימנסטיק בינואר, אשר הסתיים בתיקו 1:1 וכלל שער עצמי, בגלל כמות חריגה של הימורים. הבלם כלל לא שותף במשחק המדובר בשל פציעה, אולם במשטרה מייחסים לו השפעה על המתרחש מאחורי הקלעים מתוקף היותו קפטן. המוניטין של מורסיו בספרד ספג פגיעה אנושה, אבל אסור לנו בשום אופן לחרוץ את דינו בשלב זה.

השמחה הגדולה ביותר לאידו אחרי המעצר הורגשה בקטלוניה. בספטמבר, בחר מורסיו לחגוג שער בהצדעה, ולאחר מכן הבהיר בטוויטר כי הייתה זו מחווה לשוטרים ולכוחות הביטחון אשר פיזרו באלימות את ההפגנות שנערכו בברצלונה לקראת משאל העם על העצמאות. האמירה, שנתפסה כפוליטית מובהקת, העלתה את הבלם באופן זמני לכותרות, לא בהכרח מהסיבות הנכונות. ייתכן וזו הייתה המטרה, כי הרי לא קל למשוך תשומת לב כאשר אתה משחק בקבוצת תחתית בליגה השנייה, וזו הייתה מנת חלקו של מורסיו במשך רוב הקריירה.

עוד באותו נושא

עירוני קרית שמונה: חורחה מורסיו עבר בדיקות וחתם לשנתיים

לכתבה המלאה
צילום מסך של חורחה מורסיו מצדיע אחרי כיבוש שער. צילום מסך
אמירה פוליטית מובהקת. מורסיו מצדיע/צילום מסך

102 כרטיסים צהובים ו-7 אדומים ב-8 שנים

ב-2014 זכה הבלם לחשיפה רגעית דווקא מסיבות חיוביות מאוד - טיל ששלח לרשת מ-40 מטרים, כאשר שיחק במדי רקראטיבו הואלבה, נבחר לשער היפה ביותר בליגה השנייה. היה זה שערו השישי בעונה המדוברת, ובאופן כללי מורסיו אוהב להבקיע. בנוסף לבעיטות עוצמתיות ממרחק ברגלו השמאלית האימתנית, הוא ניחן גם בנגיחה מעולה ועולה לרחבה בכל המצבים הנייחים. זה נחמד, ו-18 שערי קריירה מדברים בעד עצמם, אבל הסטטיסטיקה שמאפיינת את הבלם יותר מכל שונה בתכלית - מדובר בכרטיסים. לו היה משחק ברמה גבוהה יותר, הוא היה נותן פייט לא רע בתחום גם לסרחיו ראמוס.

בעצם, מבחינת ממוצע ההרחקות למשחק בליגה הבכירה, אין לו מתחרים ומעבר לכך, בשמונה השנים האחרונות הוא ספג 102 כרטיסים צהובים ו-7 כרטיסים אדומים ב-240 משחקי ליגה. בכל חייו, הייתה למורסיו עונה אחת בלבד בטופ, כאשר חתם בקיץ 2014 על חוזה בראיו וייקאנו. המאמן פאקו חמס (המוכר היטב לעומר אצילי מימיו בגרנאדה) לא החזיק מהבלם יתר על המידה ונתן לו לפתוח בהרכב שבע פעמים בלבד, לצד שש הופעות כמחליף. זה הספיק כדי לספוג שני אדומים - ראשית בהפסד לברצלונה בעקבות עבירה גסה על ניימאר שהובילה לכרטיס צהוב שני, ולאחר מכן גם אדום ישיר מול ולנסיה. "המשכיות ויציבות חשובות מאוד לשחקן, ולא קיבלתי זאת בראיו. לכן החלטתי לעזוב", הסביר מורסיו ב-2015 את המניעים לכך שוויתר על שנתיים נוספות בחוזהו ושב לליגה השנייה - הרמה הרגילה שלו.

שחקן אתלטיקו מדריד בשנת 2015, אנטוניו גריזמן, מול שחקן ראיו וייקאנו, חורחה מורסיו. GettyImages
לא התאים לליגה הבכירה. מורסיו מול גריזמן/GettyImages

המאמן החשוב בחייו - סרג'י

פעם, בתחילת דרכו, הציפיות היו אחרות לגמרי. מורסיו גדל באקדמיה של ולנסיה וחלם לייצג את העטלפים, אך בפועל לא הצליח להתברג אפילו בקבוצת המילואים של המועדון. במסגרת ההשאלה בבנידורם הזעירה ב-2008, הוא התכבד לשחק פעמיים מול ברצלונה במסגרת הגביע - ולא סתם ברצלונה. היתה זו עונת הבכורה של פפ גווארדיולה שהסתיימה בטרבל, ולכן במבט לאחור ההישג מרגיש אפילו מכובד יותר. בנידורם הפסידה בשני המפגשים רק 1:0, ההגנה תיפקדה באופן מעורר התפעלות, ובקאמפ נואו נאלצו צ'אבי, סמואל אטו, דני אלבס, קרלס פויול וסרג'יו בוסקטס להמתין עד הדקה ה-84 לפני שליאו מסי מצא את הרשת. מורסיו ציין לימים: "זה אחד מרגעי השיא בחיי". לא פלא. לאחר מכן, הקשר המהותי היחיד שלו עם ברצלונה היה המאמן המשפיע ביותר על מסלולו.

המאמן הוא סרג'י, המגן השמאלי המפורסם מהקבוצה של יוהאן קרויף בשנות ה-90'. ב-2012, אחרי שסיים את דרכו במסגרות האימון של לה מאסיה, הוא החל את דרכו העצמאית על הקווים בהואלבה, וגייס את מורסיו אשר בדיוק ירד לליגה השלישית עם אלקויאנו שרשמה מאזן הגנה שערורייתי. העובדה כי מורסיו עצמו מסוגל למלא את משבצת המגן השמאלי, ועשה זאת לא פעם במהלך הקריירה, בוודאי לא הזיקה. עם סרג'י ברקראטיבו, ציפתה לבלם הצלחה יחסית. "אלה השנתיים שעיצבו אותי ככדורגלן וכאדם", הוא טען, ולכן הגיוני שבסיומן קיבל את ההזדמנות המיוחלת בליגה הראשונה. אחרי שנכשל לחלוטין בראיו, לקח אותו שוב סרג'י תחת חסותו באלמריה. לרוע המזל, המאמן פוטר בחלוף חודשיים, וזו אולי הסיבה לכך שהתפתחותו של מורסיו נעצרה, אבל הוא נותר באלמריה למשך שלוש שנים, וב-2017/18 אף שימש כקפטן.

מאמן עירוני קרית שמונה חיים סילבס. ברני ארדוב
יהיה מעניין. סילבס/ברני ארדוב

"לא יציב, נוטה לאבד כדורים"

את הסרט הוא קיבל בין היתר בעקבות השער הגורלי שהבקיע במחזור הנעילה של העונה הקודמת - הכדור שנשק לרשת ראוס הבטיח את הישארותה של אלמריה בליגה השניה. מטרות הקבוצה היו שונות בתכלית - היא הרי ירדה ב-2015 ושאפה תמיד לחזור ל"מקומה הטבעי", אבל גם אשתקד היא נקלעה לקרבות תחתית והיתה מתחת לקו האדום במשך שבועות ארוכים. בסופו של דבר, היא שרדה שוב במקום האחרון, בעור שיניה, והאוהדים לא היו מרוצים במיוחד מתפקודו של מורסיו שהורחק פעמיים ולא הצליח להנהיג את חבריו. החגיגה הפוליטית המיותרת רק הוסיפה שמן למדורה, וכאשר פורסם דבר מעצרו כבר לא היתה דרך חזרה. כעת הוא מקווה להשתקם בישראל, אבל צריך להכיר את המגבלות.

"מורסיו הוא לוחם שיורד לתיקולים ומצטיין במשחק ראש. מאידך, יש לו בעיית יציבות. במשחקים רבים הוא לא מגלה יכולת נאותה, לוקח לו זמן להיכנס לעניינים, והאוהדים לא סימפטו אותו במיוחד. אלמריה ספגה יותר מדי שערים בתקופתו, והוא לא הצליח כקפטן", מספר העיתונאי המקומי ארון מרטינס. "למורסיו יש טכניקה לא רעה עבור בלם קשוח כמוהו, אבל הוא נוטה לסבך בשל כך את העניינים ומאבד הרבה כדורים. הוא לוקח סיכונים בקבלת ההחלטות, וגם סופג המון כרטיסים", טוען העיתונאי ג'ורדי פולקה. ליתר דיוק, 43 צהובים בשלוש שנים באלמריה, וממוצע של כחצי כרטיס למשחק כמעט בכל עונה בחייו.

זה לא צפוי להשתנות גם בקריית שמונה. תהיו מוכנים לבלם שמכסח את כולם, אבל גם יכבוש כמה שערים נאים ומסוגל לשלוח כדורים לא רעים לעבר החלוצים כאשר המוזה נחה עליו. אם לא יוחזר לספרד לצורך המשך החקירה, צפוי מורסיו להיכנס לסטטיסטיקה בכל המובנים האפשריים בליגת העל, ואולי אפילו לבדר את הקהל עם חגיגות מקוריות.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully