וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין העניק אות ממשלתי לשחקני נבחרת רוסיה ועורר זעם: "זה ביזוי האות"

אלכס נירנבורג

28.7.2018 / 20:43

נשיא רוסיה אירח בלשכתו בקרמלין את הכדורגלנים שהגיעו לרבע גמר המונדיאל ואף זיכה את אקינפייב ב"עיטור כבוד", גאמובה כעסה וקפלניקוב הוסיף: "זה הנשיא שבחרתם, אל תהיו מופתעים"

AP

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אירח בלשכתו בקרמלין את שחקני נבחרת רוסיה, שבניגוד לתחזיות המוקדמות הגיעו עד לשלב רבע גמר המונדיאל בו הפסידו לקרואטיה. במהלך הפגישה שיבח פוטין את השחקנים והודיע כי לכל חברי סגל הנבחרת ולצוות המקצועי יוענק אות ממשלתי של "אמני ספורט" - האות הממשלתי הגבוה ביותר שמוענק לספורטאים מטעם הממשל הרוסי. מי שזכה לכבוד מיוחד מפוטין הוא השוער איגור אקינפייב, שקיבל "עיטור כבוד" מהנשיא בשל הביצועים שלו במונדיאל.

על כך אמר פוטין: "הוא לא פעם הציל את הנבחרת על המגרש ולעיתים קבע בעצמו תוצאות של משחקים. אין לי ספק שהפנדלים שהוא הדף יהפכו לאגדה בכדורגל הרוסי וגם בזה העולמי".

עוד בנושא:
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
אלכסנדר גולובין, כוכב נבחרת רוסיה, חתם במונאקו
סרגיי קיריאקוב תקף עיתונאי בכניסה לאולפן טלוויזיה: "הוא קרא לי 'הומו''"
עשרות אלפים חגגו עם רוסיה את ההצלחה במונדיאל: "עשינו היסטוריה"

איגור אקינפייב שוער נבחרת רוסיה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. רויטרס
המצטיין של הנשיא. איגור אקינפייב עם ולדימיר פוטין/רויטרס

ההחלטה להעניק אותות ממשלתיים לשחקני הנבחרת עוררה תגובות נזעמות של ספורטאים רוסים מוכרים שאינם זכו לכבוד מסוג זה, גם לאחר שהגיעו להישגים מרשימים יותר בענפים אחרים. כך למשל, טניסאי העבר יבגני קפלניקוב שדורג במקום הראשון בעולם, תקף את פוטין בחריפות ואמר: "זה הנשיא שבחרתם ועכשיו אל תהיו מופתעים. הוא הרי עושה מה שהוא רוצה. ועכשיו בא לו להעניק אותות לאקינפייב, איגנשביץ' וצ'רצ'סוב. אני אלוף אולימפי ואף אחד לא נתן לי אות כבוד. זה הנשיא שאתם בחרתם ועכשיו תקצרו את הפירות".

שחקנית נבחרת הכדורעף של רוסיה יקטרינה גאמובה תקפה אף היא: "כדי לקבל אות ממשלתי שכזה צריך לזכות בגביע העולמי או לפחות לעמוד על הפודיום. להעניק אותו על מקום רבע הגמר? על מה ולמה? זה ביזוי של האות הממשלתי. כשזכינו באליפות העולם ב-2010 לחלק מהשחקניות לא נתנו את האות בטענה שהן לא שיחקו מספיק דקות על המגרש. ופה כולם מקבלים כבוד? זה לא מכובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully