וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנהוג בלי ל': היכרות עם מלקום, הרכש המסקרן החדש של ברצלונה

25.7.2018 / 15:00

ברצלונה פנטזה על הקיצוני הברזילאי מאז 2014, וכעת חטפה אותו מתחת לאפה של רומא. הנער בן ה-21 מגיע במטרה להיות ניימאר החדש, אך הוא עדיין חסר ניסיון וחסר יציבות, ויידרש ללמוד במהירות כדי לא לקבל את תווית הפלופ

AP

מחטף הבזק של ברצלונה מסעיר את הכדורגל העולמי. שלשום פרסמה בורדו באופן רשמי שהקשר הברזילאי מלקום עובר לרומא, ואתמול (שלישי) הוא כבר היה בדרך לקאמפ נואו. הקטלונים נכנסו לתמונה ברגע האחרון, הגישו הצעה טובה יותר בגובה 41 מיליון יורו, ושלחו את מונצ'י, המנהל הספורטיבי של הג'אלורוסי, לאיים בתביעה משפטית. הסאגה הזו תככב עוד זמן רב, אבל צריך לומר כי המהלך לא היה פתאומי מבחינת הנהלת בארסה, כי היא עוקבת אחרי היהלום בן ה-21 כבר זמן רב.

הדיווח הראשון על כך התפרסם עוד בשלהי 2014. העיתון הקטלוני "ספורט" פרסם בדף הראשון שברצלונה יוצאת למבצע מיוחד בברזיל במטרה לרכוש שני "ניימארים חדשים" - גביגול ומלקולם סילבה. אין לדעת עד כמה השמועות היו מהימנות, בין היתר כי בשלב זה נאסר על המועדון לבצע העברות כלל, אבל דבר אחד בטוח - נפלה טעות באיות. "ספורט" ממש לא היה הראשון ששגה, וגם בברזיל רבים כתבו את השם עם ל' מיותרת. אחרי הכל, מלקולם נשמע ממש הגיוני. מה זה מלקום, לעזאזל?

והצדק, כמובן, איתם. אביו של הילד רצה לקרוא לו על שם מלקולם אקס, פעיל זכויות אדם אמריקאי שנרצח ב-1965. אימו התנגדה נחרצות והציעה שם נפוץ וקליט הרבה יותר - פליפה. בתום ויכוחים רבים, הושגה פשרה משפחתית, והבן קיבל את שני השמות גם יחד. אלא שאז נכנס לפעולה הפקיד במשרד הפנים ששכח בשגגה אות אחת. כך קיבל העולם את מלקום פליפה סילבה, ועד גיל מסוים העדיף הנער את השם האמצעי. רק כאשר פרץ לתודעה במדי קורינתיאנס והתחיל להרגיש מיוחד, הוא גם הלך על שם מיוחד יותר. מלקום - כי פשוט אין יותר כאלה.

עוד בנושא

מלקום נחת בברצלונה לאחר ה"מחטף" ונישק את הסמל: "חלום שהתגשם"
מונצ'י: "היה לנו חוזה עם בורדו ועם מלקום, שוקלים צעדים משפטיים"
פורסם לוח המשחקים: ברצלונה נגד ריאל ב-28 באוקטובר וב-3 במרץ

צפו בביצועיו של מלקום בנבחרת ברזיל הצעירה

גרם לטיטה לבכות

בכל הקשור לרצון לחקות את ניימאר הוא דווקא לא היה מיוחד כלל. אחרי שהבקיע בספטמבר 2014 שער בכורה מרהיב במשחק הבכורה בשורות קורינתיאנס בגיל 17 בלבד, הוא לא היסס להצהיר: "צריך להיות אמיץ ולעבור את שחקני ההגנה. אני מנסה לעשות זאת כמו ניימאר". הביצועים הרשימו מאוד את הסקאוטים, ורשימה ארוכה של מועדונים קושרה לכוכב החדש. לא רק ברצלונה - גם מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי, מילאן, צ'לסי, פ.ס.ז' ומארסיי היו לכאורה בעניין. שחטאר דונייצק, שמתמחה ברכש ברזילאים צעירים והשבחתם, נפגשה עם סוכנו, וכך עשתה גם דינמו קייב. בשורה התחתונה, קורינתיאנס סירבה לכל ההצעות והחליטה להשאיר את ילד הפלא.

מדוע, אם כך, היא מכרה אותו בחלוף שנה, בינואר 2016, לבורדו תמורת 5 מיליון יורו בלבד? ייתכן שכדאי לבדוק את המסמכים והסכומים שעברו מתחת לשולחן, אבל זה כבר סיפור אחר. טיטה, שאימן אז את הקבוצה, דווקא ניסה בכל הכוח לשכנע את הקשר לא למהר ולסייע לקורינתיאנס בגביע ליברטדורס, אבל מלקום היה נחוש. הוא הסביר שזו עשויה להיות הזדמנות פז להוכיח את עצמו באירופה וגרם למאמן הרגיש לדמוע.

מלקום ידע שהוא הולך למועדון שמאמין בו כי קיבל הבטחה אישית ממאמן בורדו דאז, וילי סאניול. מגן העבר הצרפתי קיבל המלצה אישית חמה מאוד מזה רוברטו, הכוכב הברזילאי איתו שיתף פעולה בבאיירן מינכן, ולכן יצר קשר ישירות עם הקשר החדש כדי להסביר מדוע דווקא בעיר היין יהיה לו נוח להתחיל את הקריירה מעבר לאוקיינוס. "אתה הולך להיות שחקן המפתח שלי", הוא אמר - והשחקן רץ לזרועותיו. בחלוף חודש וחצי, פוטר סאניול - וכל המילים כבר לא היו רלוונטיות, בעוד מלקום בילה את החודשים הראשונים בליגה הצרפתית על הספסל.

עוד באותו נושא

מונצ'י: "היה לנו חוזה עם בורדו ועם מלקום, שוקלים צעדים משפטיים"

לכתבה המלאה
מלקום בורדו. AP
עוד מעריץ של ניימאר. מלקום במדי בורדו/AP

החליף חולצות עם ניימאר במחצית

היתה לכך סיבה, כי התאקלמותו של הברזילאי לא היתה פשוטה. העונה המלאה הראשונה שלו בבורדו ב-2016/17, בהדרכתו של המאמן החכם ז'וסלן גורבנק, התאפיינה בחוסר יציבות קיצוני. "למלקום יש כישרון יוצא דופן, אבל הוא מאבד יותר מדי כדורים. זה לא עניין של איכות - הוא פשוט צריך להיות יותר בטוח בעצמו ויותר מעורב. מדובר בעיקר בבעיה מנטלית", הסביר גורבנק, והמשיך לחנך את הצעיר שנאלץ להתמודד עם סגנון פיזי הרבה יותר בהשוואה למולדתו. בסופו של דבר, הסבלנות השתלמה.

לפני שנה, הבטיח הברזילאי: "אני חייב להראות על המגרש את כל מה שאני יודע. לקח לי זמן להתרגל, ועכשיו אוכל לשחק טוב הרבה יותר. השנה אתם הולכים לראות את מלקום האמיתי". כאשר ירה בזמן פציעות את שער השוויון המופלא לרשת ליון בתיקו 3:3, האוהדים החלו להאמין לו. וגם אם התרסקות הקבוצה בחודשי הסתיו הביאה בסופו של דבר לפיטוריו של גורבנק ולמינויו של גוסטבו פוייט, את העונה שעברה מלקום בהחלט יכול לרשום לזכותו. 12 שערים, שבעה בישולים, ולא מעט משחקים מבריקים היו לו ב-2017/18. הוא עדיין לא מסוגל לשמור על רמה גבוהה על בסיס שבועי, אך אי אפשר היה להתעלם מניצוצות של גאונות. יש לו ראיית משחק נהדרת, רגל שמאל אדירה, כדרור מיוחד והרבה תשוקה ברזילאית טהורה.

ניימאר החדש? הכינוי הנדוש הזה הודבק לשחקנים רבים מדי, אבל את אהדתו של מלקום לכוכב הסלסאו הוא מעולם לא הסתיר. הוא אפילו הלך עם זה רחוק מדי - כאשר פגשה בורדו את סן ז'רמן בספטמבר, הוא החליף חולצות עם אלילו במחצית כאשר הקבוצה היתה בפיגור 5:1. הביקורת הייתה קשה, והפרשנים התנפלו על הנאיביות של מלקום. התמימות הזו היא חלק בלתי נפרד ממנו, והיא עלולה להפריע לו גם בהמשך. קל לו להסתנוור ממחמאות ודיווחים בתקשורת, והיו רבים מאוד כאלה במהלך העונה שעברה.

מלקום, שחקן ברצלונה. רויטרס
רק אל תסתנוור מהמחמאות. מלקום/רויטרס

חסר ניסיון, ללא הופעות בנבחרת

היו שהעריכו שהמעבר למנצ'סטר יונייטד קרוב, לאחר מכן פורסם בגרמניה שמלקום כבר נמצא עם רגל וחצי בבאיירן מינכן. "מיציתי את עצמי בבורדו, ואני מוכן לאתגר החדש", הוא אמר אז עוד לפני שהעונה הסתיימה. ואולם, דבר לא יצא מכך. בסופו של דבר, הייתה זו רומא ששמה את ידה על השחקן שמזכיר במידה מסוימת את מוחמד סלאח. מונצ'י כבר חיכך את ידיו בהנאה, כאשר ברצלונה טרפדה את הכל. וזו הרי פסגת שאיפותיו של מלקום. עכשיו הוא באמת יכול לחשוב על עצמו כעל ניימאר החדש. מעכשיו, הוא היורש הברזילאי שלו בקאמפ נואו. הוא דומה לו בסגנון, ואולי גם בהתנהגות.

למעשה, יש למלקום אפילו תואר שחסר לניימאר - אליפות ברזיל עם קורינתיאנס ב-2015, אך יש לקחת בחשבון כי בכל האספקטים האחרים ההשוואה לא לטובתו. כמו ניימאר, מלקום מגיע לקאמפ נואו בגיל 21, אך בניגוד למודל לחיקוי עדיין אין לו הופעות בינלאומיות כלל. הכוכב קיווה כי ההופעות בבורדו וההיכרות הקרובה עם טיטה יסללו את דרכו לסגל למונדיאל ברוסיה, אך התבדה - ונכון לעכשיו זה באמת מוקדם מדי. הוא לא מנוסה מספיק ולא יציב מספיק. בעצם, לא לגמרי בטוח שכדאי לשלם תמורתו הרבה כסף בנסיבות כה מפוקפקות ולהסתכן בהליך משפטי.

הנסיבות האלה יחייבו את מלקום להתעלות כדי לא לקבל הגדרה של פלופ תוך זמן קצר. הוא רגיל להתגבר על קשיים - כילד עני שנולד בשכונת פשע בסאו פאולו, הוא עבר לא מעט על מנת להגיע לצמרת הכדורגל העולמי. ואולם, זה לא מבטיח דבר, וגם לא פשוט להבין כיצד הוא יכול להשתלב ב-2-4-4 הפשוט של ארנסטו ואלוורדה אחרי שליהטט ב-3-3-4 בבורדו. השיעורים הקשים עוד לפניו, וזה הזמן לשים ל' על הרכב.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully