וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורות הדדיות בהפועל באר שבע: "ראו באימונים שאנסטיס חלוד"

25.7.2018 / 7:02

בכר זעם על הרכות שהפגינו שחקניו, אך הם ביקרו את החלטתו לא לפתוח עם דודו גורש: "למה לשנות ברגע האחרון?". בין ארבעה לשישה שחקנים יעזבו, ורד וסבע שוב מועמדים, וגם: העידוד של אלונה ברקת בחדר ההלבשה

יאניס אנסטיס שוער הפועל באר שבע. ברני ארדוב
היה צריך להתריע מראש שהוא לא בכושר? אנסטיס/ברני ארדוב

1. השחקנים בביקורת על בכר: "ראו באימונים שאנסטיס חלוד מאוד"

הלם. אין מילה אחרת כדי לתאר את התחושות בהפועל באר שבע אחרי התבוסה 5:0 אמש (שלישי) בידי דינמו זאגרב בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. בסיום המשחק נכנסה אלונה ברקת לחדר ההלבשה וביקשה מהשחקנים להרים את הראש, אבל ספק אם הם התנחמו בכך. "כולם המומים", תיאר שחקן בקבוצה את התחושות, "מי שראה את חדר ההלבשה שלנו בסיום הבין שהקבוצה כואבת וגם מתביישת".

היו גם שחקנים שראו את זה מגיע. חלקם השמיעו ביקורות קשות על ברק בכר בעקבות החלטתו לפתוח עם השוער היווני יאניס אנסטיס, שהציג יכולת חלשה מאוד בין הקורות והיה אחראי ישיר לפחות לשניים מהשערים שהקבוצה ספגה. על פי חלק מהשחקנים, הכתובת הייתה על הקיר. "רואים שהוא שוער לא רע, אבל ראו כבר באימונים שהוא חלוד מאוד", סיפר אחד מהם. "ברק תרגל לאורך הימים האחרונים לא פעם את דודו גורש בשער, אז למה להחליף ברגע האחרון?".

שחקן נוסף בקבוצה היה הרבה יותר תקיף וביקר חריפות את השוער. "גם לו יש אחריות. אם הוא לא שיחק מעל חצי שנה, הוא היה צריך במשחק חשוב שכזה להודיע שהוא צריך עוד זמן. גם באימונים הוא לא הרשים. נקווה שזה לא משחק שהרס לנו עונה שלמה. התצוגה של כל הקבוצה - אבל במיוחד שלו - הייתה כזו שצריך למחוק מהר מאוד". למרות התצוגה הגרועה של השוער היווני בצוות המקצועי עודדו אותו בסיום ומתחו ביקורות על הקבוצה כולה. "היינו נרפים מאוד", אמר גורם בקבוצה, "אין שחקן שיכול להעביר ביקורת על מישהו אחר ולהסיר מעצמו אחריות. זה המשחק הכי חלש של הקבוצה מאז גמר הגביע נגד מכבי תל אביב".

בכר, שנראה עצבני מאוד בסיום, לא היה היחיד שספג ביקורות. גם ז'וליאן סטו אכזב, אך בקבוצה אמרו שכמו כל הקבוצה גם הוא נגרר ליום חלש והוא עוד יתרום רבות.

כך או כך, בשעות הצהריים תנחת הקבוצה בישראל והחל מאותו רגע תנסה לאחות את השברים. "זה משחק שיכול למוטט קבוצה, אבל הוכחנו בשנה שעברה שאם יש קבוצה שיכולה להתמודד עם משברים זו הפועל באר שבע. המשחק בשבת (הסופר קאפ הישראלי נגד הפועל חיפה, ש.ו) הופך להיות קריטי במיוחד". גם בצוות המקצועי מבינים שהמשחק הקרוב הופך לחשוב ביותר וההערכה היא שבכר בכר יעלה עם הרכב חזק.

עוד בנושא

אחרי מופע אימים של אנסטיס: באר שבע הובסה 5:0 על ידי דינמו זאגרב
בכר: "כל ביקורת לגיטימית עכשיו". ברקת וריבלין עודדו את השחקנים
ההפסד הכי גדול מאז שנת 1998: מספרי ההשפלה של באר שבע

זה מה שבכר אמר אחרי התבוסה

2. בקבוצה כבר חוששים מאפקט התבוסה על היכולת בליגת העל

אלא אם יתרחש מהפך היסטורי, באר שבע תשחק בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, שם היא צפויה לפגוש את אפואל ניקוסיה. אבל ההדחה המוקדמת גם תגרום לכך שבאר שבע לא תהיה מדורגת בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית גם אם תעבור את ניקוסיה, בהתאם לשיטה המונהגת במסלול האלופות, כך שבאר שבע עשויה לקבל יריבה ברמה של דינמו זאגרב. במועדון החלו כבר אתמול לטעון שכדי להציל את העונה הם יהיו חייבים להתעשת ולהעפיל לשלב הבתים. "אם לא נעלה אז העונה כבר תתחיל בכישלון", קבע אחד מהשחקנים הבכירים, "חשוב מאוד בעיקר בשביל העונה בליגה שהכישלון הזה לא יהדהד אצלנו. רק תיקון בשלבים הבאים יגרום לכך".

עוד באותו נושא

השתגענו בגללה: הפועל באר שבע משלמת את המחיר על קיץ שחצני

לכתבה המלאה
שחקן הפועל באר שבע מאור מליקסון. מתוך הפייסבוק של הפועל באר שבע, אתר רשמי
הכישלון יזלוג לליגה? מליקסון אתמול/אתר רשמי, מתוך הפייסבוק של הפועל באר שבע

3. ארבעה-שישה שחקנים יעזבו. עידן ורד יגיע על חשבון וואקמה?

באר שבע מבינה שקמפיין אירופי ממושך חשוב העונה, גם בשביל הסדר הטוב בחדר ההלבשה. כבר אתמול צצו ביקורות של שחקנים אחד כלפי השני וגם כלפי המערכת, ובמועדון מבינים שאם תישאר רק ליגת העל, הרבה שחקנים יישארו ללא דקות משחק ויכול להיווצר מרמור בחדר ההלבשה. גיא מלמד, דור אלו, ניב זריהן ואחרים כבר עכשיו לא מרוצים ממעמדם, וזה עוד לפני שמדברים על מיהאי קורהוט, מוחמד גדיר וגיא חיימוב שלא בתוכניות המקצועיות. הקבוצה תשחרר בכל מקרה ארבעה עד שישה שחקנים עד תום חלון ההעברות. מלבד קורהוט, גדיר וחיימוב, שחקנים נוספים "על הכוונת" הם בעיקר תומאש פקהארט ועמראן אלקרינאוי. גם גיא מלמד ודור אלו רוצים לעזוב ולקבל יותר דקות משחק.

פקהארט מנסה בימים האחרונים למצות את המשא ומתן מול פנאתינייקוס. על פי גורמים ביוון פאו מעוניינת בחלוץ אך לא תציע לו שכר של מעל 350 אלף יורו לעונה - 150 אלף פחות מהשכר שהוא אמור להרוויח בבאר שבע. במקביל פקהארט בודק אופציות נוספות בצרפת ובטורקיה. באר שבע כבר סימנה שני חלוצים זרים וברגע שפקהארט ישוחרר, אחד מהם יוחתם. גם שמו של עידן ורד עלה בימים האחרונים, אך גורמים במועדון טוענים שהקבוצה תנסה לצרף את קשר בית"ר ירושלים רק אם טוני וואקמה יעזוב. וואקמה קיבל הצעה להאריך את חוזהו והוא אמור להיפגש עם ראשי המועדון בקרוב, למרות שבמקביל סוכן השחקנים דודו דהאן בודק עבורו אופציות בבלגיה וברוסיה. בימים הקרובים וואקמה יקבל החלטה בהתאם להצעות שיקבל.

בנוסף, במועדון עוקבים אחר ההתפתחויות בין דיא סבע לרובין קאזאן. אם החלוץ לא יחתום ברוסיה באר שבע תפנה למכבי נתניה בניסיון לשכנע את אייל סגל למכור את השחקן אחרי שהתעקש לעשות זאת רק לקבוצה מחו"ל.

שחקן הפועל באר שבע טוני וואקמה. ברני ארדוב
עדיין בודק אופציות אחרות באירופה. וואקמה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully